Δοκιμή: BMW 320d mHEV 190 PS Luxury Line

Όσο έδαφος και να κερδίζουν τα SUV, στη Premium κατηγορία τα σεντάν θα έχουν πάντα σημαντική θέση στη καρδιά των καταναλωτών και αυτό συνεχίζει να αποδεικνύει η Σειρά 3 της BMW με συνολικά πάνω από 15 εκ. πωλήσεις στην 44ετή ιστορία της. Η Σειρά 3 ήταν ανέκαθεν ένα σύμβολο για τη μάρκα και από τη 1η γενιά βρίσκεται σταθερά στη κορυφαία θέση των πωλήσεών της. Αναμενόμενα λοιπόν, η έβδομη γενιά φέρνει μαζί της και τον λεγόμενο εξηλεκτρισμό, τόσο με Plug-in όσο και με ήπιες υβριδικές εκδόσεις. Στις τελευταίες ανήκει και η 320d, η οποία απέκτησε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα προσθέτοντας έναν πιο φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα και χαμηλότερη κατανάλωση στο άνετο, οδηγοκεντρικό και τεχνολογικά εξελιγμένο σύνολο της.

Επιβλητική αλλά κομψή

Με το μήκος της να αγγίζει τα 4,7 μέτρα, η 7η γενιά της Σειράς 3 μεγάλωσε τόσο ώστε να θυμίζει παλαιότερη έκδοση της ανώτερης σε κατηγορία και μέγεθος, Σειράς 5. Το μέγεθος φυσικά παίζει κυρίαρχο ρόλο σε μια μπερλίνα και εδώ το μακρύ καπό και το μεγάλο μεταξόνιο τονίζουν την επιβλητική της παρουσία στο δρόμο. Όπως σε κάθε μοντέλο της BMW, η έκδοση εξοπλισμού διαφοροποιεί αρκετά την εμφάνιση, συνήθως με τον σχεδιασμό στους προφυλακτήρες και τις ζάντες. Εδώ, στην έκδοση Luxury Line αναδεικνύεται η Premium υπόστασή της, αν και η έκδοση της δοκιμής είναι εφοδιασμένη με προαιρετικούς σπορ τροχούς κάτι που θα περιμέναμε να συναντήσουμε στην έκδοση M Sport.

Σε σχέση με τη τελευταία, οι αεραγωγοί είναι πολύ μικρότεροι και στη θέση τους βρίσκονται τα χαρακτηριστικά σχέδια που συναντούμε σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις της, τόσο στον μπροστινό προφυλακτήρα όσο και στον πίσω, ο οποίος διαθέτει επιπλέον και δύο εξατμίσεις. Μπροστά, τα σχέδια αυτά ενσωματώνουν και Led προβολείς ομίχλης ενώ πίσω τους ανακλαστήρες. Τα στάνταρ Led φωτιστικά σώματα είναι λεπτά με τα μπροστινά να διαθέτουν ένα μικρό πτερύγιο και τη δυνατότητα για προαιρετική αναβάθμιση τους σε Laser που κάνουν τη νύχτα…μέρα, φωτίζοντας έως μισό χιλιόμετρο. Τα πίσω ξεχωρίζουν με τον καθαρό 3D σχεδιασμό και συμβάλουν σε ένα από τα ωραιότερα “οπίσθια” στην αγορά, όχι απλά στη κατηγορία.  Στο μπροστινό μέρος δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα μεγαλύτερα και ενωμένα πλέον χρωμιωμένα χαρακτηριστικά νεφρά της φίρμας τα οποία παραμένουν πολύ μικρά σε σχέση με τα κατακόρυφα της έκδοσης M.

Το μακρύ μεταξόνιο τονίζεται από ένα μυώδες νεύρο το οποίο “τσακίζει” και δημιουργεί αντίθετη γωνία με τον μπροστινό τροχό και συνεχίζει σχεδόν μέχρι τον αρμό της πίσω πόρτας. Με το φουσκωμένο πίσω φτερό και την ενσωματωμένη “αεροτομή” στη πόρτα του χώρου αποσκευών, ακόμα και σε αυτή την έκδοση καταφέρνει να διατηρεί τα σπορ γονίδιά της, που έχουν ενσωματωθεί με μαεστρία στην αεροδυναμική (Cd: 0,23) σιλουέτα της.

Ποιότητα-εργονομία

Η Σειρά 3 ήταν από τα πρώτα μοντέλα που υιοθέτησαν την ανανεωμένη εσωτερική σχεδιαστική φιλοσοφία, όπως αυτήν που είχαμε δει στη νέα Σειρά 1. Το μονοκόμματο ταμπλό καλύπτει τον πίνακα οργάνων που στη βασική έκδοση θυμίζει ψηφιακό αλλά στη πραγματικότητα είναι ένας συνδυασμός αναλογικών οργάνων και μιας οθόνης 5.7 ιντσών στη μέση, κάτι σαν το προγενέστερο Black Panel. Με ένα “κλικ” στη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού ή του πακέτου Connected Drive Plus τον αντικαθιστά ο νέος ψηφιακός πίνακας 12.3 ιντσών με τα ανάποδα μινιμαλιστικά γραφικά, τον οποίο συνοδεύει και η μεγαλύτερη ευρεία οθόνη 10.25 ιντσών. Το λειτουργικό της σύστημα είναι το τελευταίας γενιάς iDrive, γνωστό πλέον ως Operating System 7 που ουκ ο λίγες φορές έχουμε χαρακτηρίσει κορυφαίο.

Τελευταίας γενιάς επεξεργαστής, πολλές λειτουργίες και εύκολα στη χρήση γραφικά, ενημέρωση μέσω Cloud και 4G, ασύρματα Android Auto και Apple Car Play και OTA ενημερώσεις, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν το καλύτερο, πιο ενημερωμένο και εύκολο στη χρήση σύστημα. Στο πακέτο μπορούν να προστεθούν οι φωνητικές εντολές και οι λειτουργικές χειρονομίες. Η οθόνη αφής και η ροδέλα του iDrive η οποία τοποθετείται στη δεξιά πλευρά του νέου παραλληλόγραμμού της κεντρικής κονσόλας μαζί με διάφορα άλλα μπουτόν και τον ανασχεδιασμένο μικρό λεβιέ, καθιστούν την εμπειρία χρήσης ιδανική. Ως σημείωση αναφέρουμε απλά ότι η μικρή, που μόνο μικρή δεν είναι, οθόνη 8.8 ιντσών του βασικού εξοπλισμού (στην έκδοση M Sport οι μεγάλες οθόνες είναι στάνταρ) έχει μεγάλα bezel και δεν γεμίζει το πάνελ της οθόνης.

 

Η άριστη εργονομία δεν περιορίζεται μόνο στο σύστημα πολυμέσων αλλά υπάρχει σε όλο το εσωτερικό. Αξιοσημείωτη είναι και η ύπαρξη φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό, την ένταση του ήχου και των σταθμών του ραδιοφώνου για τους οποίους η BMW επιμένει (και πολύ καλά κάνει) όταν οι άλλες εταιρείες τους καταργούν. Εξαίρεση αποτελεί η οθόνη στον αναλογικό πίνακα οργάνων που στην περίπτωση ρύθμισης του τιμονιού στο ψηλότερο σημείο και του καθίσματος στο χαμηλότερο για την απόλυτη σπορ αίσθηση, ο οδηγός χάνει την επαφή με τις κάτω σημαντικές ενδείξεις όπως την επιλεγμένη σχέση στη χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου. Δεν λείπουν οι θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα αλλά και οι θύρες USB (1 κανονική και 3 Type-C)

Εκτός απ’ όλα τα προηγμένα συστήματα για την άνεση και την ασφάλεια που έρχονται ως στάνταρ αλλά και τις πολλές προαιρετικές επιλογές, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός στο εσωτερικό και τα “welcome lights” που φωτίζουν σαν χαλί στα δεξιά και αριστερά του αυτοκινήτου δημιουργούν μια επιπλέον φιλική αίσθηση στους επιβάτες.

Η ποιότητα στο εσωτερικό είναι προφανώς εξαιρετική και οποιοδήποτε υλικό βρίσκεται πάνω από τη μέση είναι μαλακό. Ακόμα όμως και τα λιγότερο μαλακά υλικά στη καμπίνα είναι ποιοτικά με την άψογη συναρμογή να εντείνει την αίσθηση πολυτέλειας. Στην έκδοση της δοκιμής, τις Piano Black διακοσμητικές και δερμάτινες επενδύσεις, συνοδεύουν τα Comfort δερμάτινα καθίσματα τα οποία έχουν όλες τις ρυθμίσεις και τη δυνατότητα μιας πολύ χαμηλής θέσης οδήγησης αλλά όχι κάποια ιδιαίτερη πλευρική στήριξη αφού είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένα στην άνεση. Επιπλέον, ακόμα και με τη θέση στο χαμηλότερο σημείο, η ορατότητα είναι πολύ καλή προς όλες τις κατευθύνσεις.

Η πλατφόρμα CLAR εκτός από τα πολλά οδηγικά οφέλη έχει βελτιώσει και τα χωροταξικά δεδομένα. Όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο στο εσωτερικό με τους πίσω να ωφελούνται πιο πολύ, χάρη στο μεγαλύτερο κατά 4.1 εκ. μεταξόνιο. Οριακά θα μπορέσουν να καθίσουν ακόμα και 3 ενήλικες καθώς υπάρχει αρκετός χώρος δεξιά και αριστερά του τούνελ της μετάδοσης για τα πόδια του μεσαίου επιβάτη ο οποίος όμως θα προτιμούσε περισσότερο αέρα για το κεφάλι του, ειδικότερα στην έκδοση με την ηλιοροφή. Η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος είναι εύκολη μέσω του μεγάλου ανοίγματος της πόρτας και φυσικά των σημείων ISOFIX που διαθέτουν πορτάκια.

Ο χώρος αποσκευών αγγίζει πλέον τα 480 λίτρα και εκτός από θήκες, σημεία δεσίματος και γατζάκια, περιλαμβάνει σε αυτή την έκδοση και μια ηλεκτρική πόρτα. Αν και το παραλληλόγραμμο άνοιγμα είναι αρκετό για την τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων θα ήταν ιδανική και η προσθήκη ενός προσαρμοζόμενο πατώματος για πιο εύκολη φόρτωση. Στη περίπτωση της αναδίπλωσης τον καθισμάτων όμως, η έξυπνη ράμπα μεταξύ χώρου αποσκευών και καθισμάτων δημιουργεί μια επίπεδη επιφάνεια.

Πόσο πιο οικονομική;

Η προσθήκη ενός ήπιου υβριδικού συστήματος στον κινητήρα δεν έχει να κάνει μόνο με την επίτευξη του χαμηλότερου μέσου όρου εκπομπών ρύπων στη γκάμα των Βαυαρών αλλά και με την περαιτέρω βελτίωση ενός πολύ καλού κινητήρα πετρελαίου. Η κλασική πλέον συνταγή του συστήματος με μπαταρία 48V και μια μίζα-εναλλάκτη παντρεύεται με τον γνωστό δίλιτρο της BMW που διαθέτει δύο τουρμπίνες, μία εκ των δύο μεταβλητής γεωμετρίας για ακόμα καλύτερη απόκριση. Ο “ηλεκτροκινητήρας” αποδίδει 11 στο σύνολο των 190 ίππων και προσδίδει αμεσότητα στη ροπή που αγγίζει από νωρίς τα 400 Nm. Το ξέσπασμα της τελευταίας γίνεται στις 1.750 σ.α.λ. και μετά η 3άρα “καταπίνει” τα χιλιόμετρα αβίαστα μέχρι την τελική ταχύτητα των 240 χλμ. ώρα. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς ένταση, σε σημείο που απορείς με την γραμμικότητα του κινητήρα, σε μόλις 6.8 δευτερόλεπτα.  Η πολιτισμένη λειτουργία του σε συνδυασμό με την έλλειψη κραδασμών υπογραμμίζουν τον Premium χαρακτήρα της.

Η κατανάλωση είναι αυτή που θα εντυπωσιάσει πιο πολύ όμως. Η μικρή μπαταρία του συστήματος είναι αυτοφορτιζόμενη (κατά το ρολλάρισμα-φρέναρισμα) και πέρα από την τροφοδοσία διαφόρων περιφερειακών συστημάτων, όταν είναι φορτισμένη πάνω από ένα ποσοστό επιτρέπει στον θερμικό κινητήρα να σβήσει υπό φορτίο. Αυτό μεταφράζεται στην απενεργοποίηση του ακόμα και με 120 χλμ./ώρα εφόσον ο οδηγός δεν πατάει γκάζι ή η κλίση του δρόμου είναι κατηφορική και προφανώς συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης. Τα επίσημα 4.6 λ./100 χλμ. μέσης κατανάλωσης δεν είναι εφικτά σε μεικτό κύκλο, όμως δεν είναι απίθανο να τα δεις σε ταξίδι τηρώντας τα όρια κυκλοφορίας.

Η κατανάλωση της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα και μόνο υπό πίεση είδαμε 8.5 σε μια διαδρομή 50 περίπου χιλιομέτρων ενώ ακόμα και με κίνηση μόνο στη πόλη, περιορίζεται κάτω από τα 8. Σε γενικές γραμμές λοιπόν το υβριδικό σύστημα υποβοηθά τον κινητήρα και μειώνει την κατανάλωση σε σημαντικά επίπεδα αν σκεφτούμε ειδικά ότι ο κινητήρας έχει 190 ίππους και άμεση δύναμη. Στην αμεσότητα συμβάλλει και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic το οποίο προσαρμόζεται με τα προγράμματα οδήγησης (Eco Pro, Comfort και Sport) και είναι πολύ ομαλό στις αλλαγές του σε κάθε είδος διαδρομής. Αυτό που λείπει σε όλες τις εκδόσεις είναι τα paddles πίσω από το τιμόνι (υπάρχουν μόνο στην M-Sport μαζί με το αντίστοιχο τιμόνι και ανάρτηση), με τις χειροκίνητες αλλαγές να περιορίζονται στον λεβιέ ενώ το ντεπόζιτο είναι μόλις 40 λίτρα, αρκετά για μια ρεαλιστική αυτονομία 600 χιλιομέτρων. Σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε μεγάλα ταξίδια με ένα γέμισμα όμως, διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός μεγαλύτερο ντεπόζιτο 59 λίτρων.

Κάθε ταξίδι και μια ξεκούραστη εμπειρία

Ως BMW δεν θα μπορούσε να ξεφεύγει από την οδηγοκεντρική συμπεριφορά στο δρόμο, ακόμα και σε αυτή την άνετη έκδοση. Το σύστημα διεύθυνσης είναι απίστευτα άμεσο με μοναδική για την κατηγορία πληροφόρηση και σε συνδυασμό με το σωστό βάρος κάθε εντολή του οδηγού μεταφέρεται στο δρόμο με ακρίβεια από το μπροστινό μέρος. Η αμεσότητα υποστηρίζεται και από ένα πολύ στιβαρό πλαίσιο με την τέλεια αναλογία βάρους 50-50 να προσφέρει απόλυτη σταθερότητα και αίσθηση ασφάλειας, ακόμα και όταν η βελόνα του κοντέρ δείχνει την τελική ταχύτητα. Η ποιότητα κύλισης είναι βελούδινη, η απόσβεση της ανάρτησης υποδειγματική, η αεροδυναμικοί θόρυβοι μηδαμινοί και η ηχομόνωση τέλεια. Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για να διανύει πολύ μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει τους επιβάτες.

Η συμπεριφορά της αλλάζει με τα προγράμματα οδήγησης αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό και στη προκειμένη περίπτωση, που δεν υπάρχουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, παραμένει πάντα άνετη και στην ουσία η διαφορά έρχεται στην αίσθηση του τιμονιού, στην απόκριση του κινητήρα και στο σύστημα ευστάθειας. Η 320d είναι υπερστροφική μόνο όταν της το ζητήσεις και ακόμα με την σπορ λειτουργία του DTC επιλεγμένη θα επιτρέψει γλίστρημα του πίσω μέρους αλλά θα βοηθήσει στην επαναφορά του. Εννοείται πως η απενεργοποίηση των συστημάτων είναι δυνατή και σε συνδυασμό με την ισχύ και άμεση απόκριση του κινητήρα, το απόλυτο ζύγισμα και το εξαιρετικό τιμόνι μπορεί να προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις, αρκεί να ξέρεις να την χειριστείς.

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση είναι πολύ φιλική στην οδήγηση και το μόνο που χρειάζεται προσοχή είναι οι μεγάλες διαστάσεις της ειδικότερα μέσα στη πόλη όπου ο ικανοποιητικός κύκλος στροφής φανερώνει τον όγκο της. Τα φρένα αποτελεσματικά, διαθέτουν σαφήνεια στην αίσθηση του πεντάλ και η πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού όπως το αυτόματο φρενάρισμα, η διατήρηση του αυτοκινήτου στη λωρίδα, η αυτόματη οπισθογωνία, το αυτόνομο παρκάρισμα, η υποβοήθηση τυφλού σημείου και το adaptive cruise control, θα διώξουν λίγο από το άγχος που φέρει ένα μεγάλο πολυτελές αυτοκίνητο

Συμπέρασμα

Το Best Seller της BMW διατηρεί ανά τις γενιές του το DNA του αναλλοίωτο. Απόλυτα οδηγοκεντρική, επιβλητική και premium παίρνει το βάπτισμα της εποχής και εξηλεκτρίζεται στην βασική έκδοση πετρελαίου 320d για να προσθέσει ακόμα καλύτερη κατανάλωση, μικρότερες εκπομπές ρύπων και ελαφρύνσεις στη φορολογία. Με ένα πλαίσιο που μπορεί να προσφέρει απόλυτη άνεση σε καθημερινές μετακινήσεις ή μεγάλα ταξίδια και οδηγικές συγκινήσεις, δείχνει πως ίσως υπάρχει ακόμα μέλλον με τους κινητήρες πετρελαίου.

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: από 47.050 €

Κινητήρας: 1.995 κ.εκ. diesel με δύο τούρμπο και
ήπιο υβριδικό σύστημα με ηλεκτρικό μοτέρ 11 ίππων και μπαταρία 48V
Ισχύς-Ροπή: 190 hp / 4.000 σ.α.λ., 400 Nm / 1.750-2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Πίσω τροχούς με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 6.8 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 240 km/h
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
4.7 – 6.9 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 121 g/km

Διαστάσεις: 4.709/1.827/1.442 mm
Βάρος: 1540 κιλά
Χώρος αποσκευών: 480 λ.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *