Δοκιμή: Ford Mustang Mach-E RWD ER 294 PS

Η Ford, που πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει επτά νέα συνδεδεμένα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2024, δεν θα μπορούσε να κάνει τη μετάβασή της προς τη βιώσιμη κινητικότητα έτσι απλά. Η Mustang Mach-e είναι το πρώτο ηλεκτρικό της μοντέλο και εκτός από το θρυλικό όνομα και το σπορ DNA υιοθετεί όλες τις τάσεις της εποχής. Είναι SUV, έχει τεράστια οθόνη στο εσωτερικό και το κλειδί της είναι ένα κινητό τηλέφωνο.

Η πρώτη μας επαφή με τη Mustang Mach-e έγινε το περασμένο καλοκαίρι με την τετρακίνητη έκδοση που διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 351 ίππων και 580 Nm ροπής. Αυτή η έκδοση εφοδιάζεται με μια τεράστια μπαταρία που θεωρητικά έχει και μεγάλη αυτονομία. Όπως και να το κάνουμε όμως όταν το γκάζι δεν έχει όρια η αυτονομία μειώνεται και οι λιγότερο ισχυρές εκδόσεις κερδίζουν το στοίχημα της χιλιομετρικής απόστασης. Η βασική έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 98,8 kWh και το ακρωνύμιο ER (Extended Range) εκτός από 610 χιλιόμετρα αυτονομία είναι πισωκίνητη και διαθέτει 294 ίππους, όσους περίπου η τελευταία “απλή”, εξευρωπαϊσμένη Mustang με τον κινητήρα EcoBoost.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα

Δεν θα ήταν υπερβολή εάν αποκαλούσαμε τη Mach-e το πιο εντυπωσιακό αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στην αγορά αυτή τη στιγμή. Τουλάχιστον από ότι έδειξαν οι αντιδράσεις των περαστικών, οι οποίοι έκαναν στροφή 180 μοιρών προκειμένου να καταλάβουν… τι ακριβώς πέρασε. Ακόμα και ιδιοκτήτες Supercar και πολυτελών SUV την κοιτούσαν με θαυμασμό.

Το μυστικό κρύβεται στα στοιχεία που έχει δανειστεί από τη κλασική Mustang με μια εκμοντερνισμένη πινελιά αλλά και στη μοναδική σιλουέτα που δεν αντικατοπτρίζει πλέον ένα κουπέ αλλά ένα SUV. Σαφώς υπερυψωμένη, χωρίς όμως η απόσταση από το έδαφος να ξεπερνά τα 14,5 εκ., δείχνει πιο ογκώδης από την κουπέ, όμως στη πράξη, με το μήκος της να αγγίζει τα 4,71 μέτρα και το πλάτος της τα 1,88, είναι 11,9 εκ. πιο κοντή και 3,4 εκ. πιο στενή. Το αποτύπωμά της βέβαια, παρόμοιο με αυτό ενός Kuga, δεν είναι ο λόγος που εντυπωσιάζει.

Είναι το μακρύ καπό; Tα φουσκωμένα πίσω φτερά; Τα μπροστινά επιθετικά ή ακόμα περισσότερο τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα; To σημαντικό είναι ότι η Ford κατάφερε να ενσωματώσει το σχεδιαστικό DNA της Mustang σε ένα SUV.

Η μάσκα αν και κλειστή διαθέτει μία χάραξη και ένα πλαίσιο που χαρακτηρίζει τον σχηματισμό της και έχει, όπως είναι λογικό, το έμβλημα με το “Pony” στο κέντρο της. Από το πλάι, η έντονη καμπυλότητα της οροφής είναι στη πράξη ένα σχεδιαστικό τρικ, με το πάνω τμήμα της να είναι μαύρο και να ακολουθεί την ίδια γραμμή με την πίσω αεροτομή, η οποία είναι επίσης μαύρη. Το σχεδιαστικό αυτό στοιχείο είναι κάτι που αποδίδει καθώς όσο και να το παρατηρείς δεν θα σε ξενίσει και θα τονίσει πολύ τη καμπυλότητα στον σχεδιασμό χωρίς όμως να “κλέβει” χώρο από το εσωτερικό. Οι ώμοι είναι έντονα φουσκωμένοι όπως και η κεκλιμένη πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών. Τα πίσω φώτα διαθέτουν τρία φιλέτα, όπως και οι συμβατικές Mustang, με έναν διαφορετικό τρόπο αλλά σχεδόν την ίδια φωτεινή υπογραφή. Τέλος, απουσιάζουν και οι χειρολαβές ευνοώντας τον αεροδυναμικό συντελεστή του αυτοκινήτου και εκτός από τους καθρέπτες το μόνο που εξέχει είναι ένα μικρό πτερύγιο στις μπροστινές πόρτες.

Η βασική έκδοση διαφέρει από την τετρακίνητη στα προστατευτικά των θόλων και στις λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες που έχουν ματ αντί για γυαλιστερό μαύρο χρώμα, στις ασημί δαγκάνες των φρένων αντί των κόκκινων και στις ζάντες. Αυτές είναι 17 ιντσών αντί για 18 ενώ το σχέδιό τους ίσως είναι κάπως συντηρητικό σε σχέση με την συνολική φουτουριστική γραμμή και δεν υπάρχει επιλογή για προαιρετική προσθήκη των μεγαλύτερων και αδιαμφισβήτητα πιο καλαίσθητων. Τουλάχιστον έχουν το αλογάκι στο κέντρο και το μεγάλο πέλμα των ελαστικών γεμίζει ικανοποιητικά τους θόλους.

Χωρίς κλειδί

Τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη προσπάθεια να κάνουν τη ζωη μας πιο απλή έχουν επαναπροσδιορίσει το τρόπο με τον οποίο ξεκλειδώνουμε, μπαίνουμε και ενεργοποιούμε το αυτοκίνητό μας. Κάθε εταιρεία βάζει το λιθαράκι της σε αυτή τη μόδα, αρκετές καταργούν το Start/Stop κουμπί, άλλες τοποθετούν αισθητήρα στο κάθισμα ενώ όλες έχουν Keyless σύστημα και δυνατότητα για χρήση του Smartphone ως κλειδί. Με τη λειτουργία Phone As Key της εφαρμογής FordPass και η Mustang Mach-e δεν χρειάζεται το κανονικό κλειδί για να λειτουργήσει. Τι γίνεται όμως στη περίπτωση που τελειώσει η μπαταρία του κινητού, θα αναρωτηθούν οι περισσότεροι.

Η Ford το αποκαλεί SecuriCode keypad, αν και στην Ελλάδα σπάνια θα χρησιμοποιηθεί αυτή η ονομασία, οπότε θα το αποκαλέσουμε ως ξεκλείδωμα/κλείδωμα με κωδικό. Όσο περίεργο και αν ακούγεται η συγκεκριμένη τεχνολογία υπάρχει εδώ και 40 χρόνια σε αυτοκίνητα της Ford (και της Lincoln, premium θυγατρική μάρκα της) και η αρχική σκέψη είχε να κάνει με τις υπαίθριες δραστηριότητες και τα σπορ. Για παράδειγμα, ο οδηγός θα μπορούσε να κλειδώσει το αυτοκίνητο με τα κλειδιά εντός αυτού και να πάει στη παραλία για κολύμπι, χωρίς να ανησυχεί ότι κάποιος θα κλέψει το αυτοκίνητό του. Πλέον όμως η τεχνολογία αυτή συνδυάζεται με την “Keyless” φιλοσοφία.

Στη πλαϊνή κολώνα από τη πλευρά του οδηγού υπάρχει ένα πληκτρολόγιο αφής με διάταξη διπλών αριθμών, περίπου με τη λογική παλιών κινητών τηλεφώνων με πλήκτρα, στο οποίο ο ιδιοκτήτης μπορεί να τοποθετήσει έναν κωδικό (η ρύθμιση γίνεται από το Infotainment με διαδικασία επαλήθευσης) για να ξεκλειδώσει ή να κλειδώσει το αυτοκίνητο αλλά και να ανοίξει το μπροστινό ή πίσω χώρο αποσκευών μεταξύ άλλων “κρυφών” συνδυασμών.

Επιπλέον, όπως προαναφέραμε, απουσιάζουν οι χειρολαβές στις πόρτες. Στη θέση τους υπάρχουν κουμπιά τόσο μπροστά όσο και πίσω που τις ανοίγουν με ένα απλό πάτημα. Για λόγους ασφάλειας μάλιστα δεν κλείνουν αμέσως ενώ στις μπροστά είναι τοποθετημένα μικρά πτερύγια για πιο εύκολο άνοιγμα.

Μια Mustang με Control Panel και χώρους 

Οι μόνες ομοιότητες που θα διακρίνει κάποιος στο εσωτερικό της Mach-e με αυτό των υπόλοιπων μοντέλων της Ford είναι οι διακόπτες, τα κουμπιά και ο περιστροφικός διακόπτης για το κιβώτιο. Mε τη κουπέ Mustang είναι ακόμα λιγότερες και θα μπορούσαμε να πούμε ότι μόνο ο σχεδιασμός του ταμπλό, με τα δύο φουσκώματα, έχει κοινή λογική. Ακόμη και αυτό όμως στην ουσία “χάνεται” αφού στο κέντρο βρίσκεται μια τεράστια οθόνη, η οποία επικρατεί στον εσωτερικό της κόσμο και αποτελεί βασικό εργαλείο του χειρισμού της.

Έτσι για πρώτη φορά σε μοντέλο της Ford το εσωτερικό γίνεται πλήρως ψηφιακό, με την απουσία κάθε φυσικού κουμπιού ή διακόπτη εκτός των βασικών και τη πλειοψηφία των ρυθμίσεων να εκτελείται με την αφή μέσω της κεντρικής οθόνης 15,5 ιντσών.

Αυτή διαθέτει το νέο λειτουργικό σύστημα SYNC το οποίο επιτρέπει την εξατομίκευση πάνω από 80 ρυθμίσεων και έχει τη δυνατότητα να μάθει τις προτιμήσεις του οδηγού (αναλόγως του προφίλ) με τη χρήση τεχνολογίας A.I. και να εμφανίζει υποδείξεις ή widgets την κατάλληλη στιγμή για να μην αποσπά τη προσοχή. Με μόνη εξαίρεση το παράθυρο των εφαρμογών και των ρυθμίσεων, λειτουργεί ως multi screen για προβολή διαφόρων λειτουργιών ταυτόχρονα όπως π.χ. το android auto σε κύρια οθόνη, διάφορα widgets από κάτω με πληροφορίες/προτεινόμενες λειτουργίες ή εφαρμογές και τις ρυθμίσεις του κλιματιστικού, οι οποίες είναι πάντα ορατές στο κάτω μέρος της οθόνης. Πέρα από αυτά, έχει πολύ καλή ανάλυση, ευκρίνεια και φωτεινότητα ενώ διαθέτει δύο διαφορετικά θέματα (φωτεινό και σκοτεινό/λευκό και σκούρο μπλε). Οι αυτόματες ενημερώσεις OTA θα διασφαλίσουν ότι το σύστημα θα παραμείνει ενημερωμένο με τη προσθήκη επιπλέον λειτουργειών στο μέλλον αλλά και διαδραστικών εφαρμογών. Προς το παρόν διαθέσιμο είναι ένα “μπλοκ ζωγραφικής” το οποίο λειτουργεί μόνο όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σταθμευμένο. Αντίθετα, η τεχνολογία A.I μπορεί να αναγνωρίσει πότε χρησιμοποιεί την οθόνη ο συνοδηγός για ορισμένες πιο βασικές λειτουργίες, όπως τη σύνδεση του Bluetooth και το σύστημα να επιτρέψει τη χρήση εν κινήσει.

Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μια μικρή οθόνη 10.2 ιντσών που παρέχει όλες τις σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την κίνηση, τα όρια οδικής κυκλοφορίας, τα συστήματα ασφαλείας και φυσικά την αυτονομία και το επίπεδο της μπαταρίας.

Παρά την όλη ψηφιακή εικόνα η εργονομία παραμένει σε υψηλό επίπεδο και η Ford καινοτόμησε για να διατηρήσει έναν πολύ χρήσιμο περιστροφικό διακόπτη, αυτόν για την ένταση του ήχου τον οποίο ενσωμάτωσε μέσα στην οθόνη αφής, κρατώντας μάλιστα το κενό εσωτερικό του ως κουμπί αφής για ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση. Ταυτόχρονα διατήρησε φυσικά κουμπιά για τα φώτα και για τις ρυθμίσεις από το πολυλειτουγικό τιμόνι και διαμόρφωσε τις μεγάλες μπάρες για τη θερμοκρασία του κλιματισμού, στο λογισμικό σύστημα της οθόνης, με τέτοιο τρόπο ώστε να μην αποσπάται σημαντικά η προσοχή.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και προσφέρει καλή ορατότητα και ενώ τα καθίσματα είναι πολύ άνετα, λείπει η πλευρική στήριξη που θα περίμενες από ένα μοντέλο με σπορ DNA. Επίσης, ως στάνταρ έχουν χειροκίνητες ρυθμίσεις αλλά προσφέρονται διαφορετικής σχεδίασης με ηλεκτρικές 8 θέσεων χωρίς επιπλέον χρέωση. Δεν ισχύει το ίδιο και για τους ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες (στάνταρ στην έκδοση AWD) που μπορούν να προστεθούν μόνο με το προαιρετικό πακέτο Technology Pack. Αυτό προσθέτει επιπλέον ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα χώρου αποσκευών, πανοραμική κάμερα, μνήμες οδηγού και συνοδηγού στα καθίσματα, πανοραμική ηλιοροφή και ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία και την ηχόμπαρα στο πάνω μέρος του ταμπλό.

Η ηχόμπαρα αποτελεί και αυτή μια καινοτομία αλλά και μοναδικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό στο εσωτερικό. Σε γενικές γραμμές η εικόνα είναι αρκετά φουτουριστική και κυριαρχεί τόσο η Open Space φιλοσοφία όσο και η σπορ αίσθηση. Η κεντρική κονσόλα ενώνεται με το ταμπλό, χωρίζοντας οδηγό με συνοδηγό και έχει επίπεδα σαν σκαλοπάτια με κενό χώρο στο κάτω μέρος για τοποθέτηση αντικειμένων. Στο πάνω μέρος έχει δύο ποτηροθήκες, μεγάλο χώρο κάτω από το υποβραχιόνιο και θήκη για δύο κινητά τηλέφωνα, με μόνο έναν όμως ασύρματο ταχυφορτιστή.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και το φινίρισμα προσεγμένο στο μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού, προσφέροντας ένα Premium Feel ανάλογο της τιμής, με επενδύσεις και καθίσματα από συνθετικό δέρμα. Εάν κάτι δεν διατίθεται ούτε ως προαιρετικός εξοπλισμός στην βασική πισωκίνητη έκδοση είναι τα πεντάλ αλουμινίου.

Χάρη στο σχεδιαστικό τρικ της οροφής ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι αρκετός ακόμα και για ψηλά άτομα και σε συνδυασμό με το επίπεδο πάτωμα μπορεί να φιλοξενήσει τρείς,  χωρίς αυτοί να ζοριστούν. Σε αυτό συμβάλει και το απίστευτο μεταξόνιο των 2.98 μέτρων που προσφέρει πραγματικά μεγάλη απόσταση από τα μπροστινά καθίσματα. Τα πίσω καθίσματα σε αντίθεση με άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι άβολα και τα σημεία isofix θα διασφαλίσουν την εύκολη τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων για την ασφάλεια των παιδιών.

Οι αποσκευές μπορούν να μοιραστούν σε δύο χώρους, έναν μπροστά κάτω από το καπό και έναν στον κλασικό πίσω. Ο πρώτος έχει χωρητικότητα 100 λίτρα και είναι ιδανικός για ψώνια αφού έχει ειδικό χώρισμα, το οποίο φυσικά αφαιρείται. Η γνώμη μας πάντως είναι πως εκεί πρέπει να τοποθετούνται τα καλώδια φόρτισης για να παραμένει αναλλοίωτος ο κύριος χώρος αποσκευών των 402 λίτρων (1.420 με την αναδίπλωση των καθισμάτων).

610 χιλιόμετρα;

Η πισωκίνητη έκδοση της Mustang Mach-e όταν συνδυαστεί με τη μεγάλη μπαταρία, που έχει στην έκδοση ER χωρητικότητα 98,8 kWh, μπορεί να διανύσει σύμφωνα με το κύκλο WLTP 610 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Σε αυτή την έκδοση είναι ίσως το σημείο αναφοράς αφού το μεγαλύτερο άγχος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η αυτονομία και προφανώς όταν μπορεί στη θεωρία να ξεπεράσει τα 600 χιλιόμετρα το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μας είναι τα ταξίδια και συγκεκριμένα το σημαντικότερο, Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Προφανώς όταν λέμε σημαντικότερο εννοούμε ότι πρόκειται για ένα ταξίδι στοίχημα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφού στην ουσία κανένα δεν μπορεί να ολοκληρώσει εάν κινείται με νορμάλ ταχύτητα ή χωρίς στάση για φόρτιση. Το ίδιο όμως συμβαίνει και εδώ αφού η μπαταρία που έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 88 kWh σε ένα ταξίδι, δύσκολα θα προσφέρει αυτονομία μεγαλύτερη των 450 συνεχόμενων χιλιομέτρων εάν υπολογίσουμε ότι η μέση κατανάλωση ενέργειας θα είναι στις 20 kWh στον αυτοκινητόδρομο, νούμερο έτσι κι αλλιώς εντυπωσιακό χάρη στο έξυπνο σύστημα διαχείρισης ενέργειας. Είναι αλήθεια ότι εδώ έχουμε ένα από τα καλύτερα  συστήματα για το οποίο η Ford δήλωνε από την αρχή ιδιαίτερα περήφανη, για όλες τις εκδόσεις.

Εντός πόλης, με την μέγιστη ανάκτηση ενέργειας ενεργοποιημένη είδαμε νούμερα που παραπέμπουν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης ή τουλάχιστον σε λιγότερο ισχυρά μοντέλα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι 13 kWh/100 χιλιόμετρα σε οδήγηση εντός αστικού κύκλου για δύο ημέρες και συνολικά 120 χιλιόμετρα, με θερμοκρασίες που δεν ευνοούν (6-10 °C) άρα και ένα 24% αύξηση της κατανάλωσης σύμφωνα με το Trip Computer.  Σε ταξίδι 230 χιλιομέτρων με το κλιματιστικό ενεργοποιημένο, αποσκευές και κίνηση με 130 χλμ./ώρα που περιελάμβανε διαδρομές σε επαρχιακούς δρόμους έγραψε μέσο όρο 22 kWh ενώ η δοκιμή σε μεικτό κύκλο σταθεροποιήθηκε στις 19 kWh/100 χιλιόμετρα. Δεδομένου λοιπόν του συνδυασμού μπαταρίας-κινητήρα της έκδοσης αυτής έχουμε ένα από τα ελάχιστα μοντέλα της αγοράς που στις κατάλληλες συνθήκες θερμοκρασίας με τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας μπορεί να διανύσει εύκολα πάνω από 500 χιλιόμετρα.

Βέβαια μεγάλη μπαταρία συνεπάγεται και μεγάλους χρόνους αναμονής κατά την φόρτιση. Σε ότι αφορά την φόρτιση από το οικιακό δίκτυο τα σχεδόν δύο 24ώρα που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί δεν θα καλύψουν τις ανάγκες κανενός. Απαραίτητη λοιπόν η τοποθέτηση Wallbox στο γκαράζ τουλάχιστον 7,4 kW που μειώνει το παραπάνω χρόνο στις 14 ή ακόμα καλύτερα wallbox 22 kW που τον μειώνει στις 9.30 ώρες. Στους ταχυφορτιστές 50 kW η διαδικασία ολοκληρώνεται σε 1 ώρα και 20 λεπτά αλλά η Mach-e με τη μεγάλη μπαταρία υποστηρίζει έως και 150 kW (ελάχιστοι τέτοιοι φορτιστές προς το παρόν στην Ελλάδα) που μεταφράζεται σε κάτι περισσότερο από 40 λεπτά. Εμείς πάντως φορτίσαμε στο Chargespot της Watt+Volt με φορτιστές 22 kW και δώσαμε ένα σημαντικό Boost στην αυτονομία για να συνεχίσουμε τις διαδρομές μας.

RWD!

Η πισωκίνητη έκδοση ER έχει έναν πιο ισχυρό από τη βασική έκδοση ηλεκτροκινητήρα με συνολική ισχύ που αγγίζει του 294 ίππους, 4 παραπάνω από τη συμβατική “αργή” EcoBoost Mustang, και 430 Nm ροπής. Σίγουρα δεν τίθεται θέμα επιδόσεων πάρα το μεγάλο της βάρος και επιταχύνει χωρίς δισταγμό από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,2″ συνεχίζοντας μέχρι την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα.

Σε αντίθεση με την ακαριαία αίσθηση της τετρακίνητης έκδοσης των 580 Nm ροπής, η πισωκίνητη έχει πιο γραμμική επιτάχυνση. Αναπόφευκτα με το γκάζι στο πάτωμα θα κολλήσουν οι επιβάτες στο κάθισμα αλλά είναι λες και η ροπή χτίζεται όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο, κάτι δηλαδή σαν αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζει και ο ήχος, όχι αυτός που είναι για την ασφάλεια των πεζών αλλά ο τεχνητός ήχος που ενεργοποιείται από την οθόνη υπό της ονομασίας “πρόωση”. Με την ενεργοποίηση αυτού κατά την επιτάχυνση ακούγεται από τα ηχεία στο εσωτερικό ένας τεχνητός ήχος που προσομοιώνει αυτόν ενός κινητήρα V8 με μια φουτουριστική και “ηλεκτρική” νότα.

Ο ήχος αυτός προσθέτει χαρακτήρα και εάν είναι ενεργοποιημένος έχει διαφορετική ένταση ανάλογα το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Τρία είναι αυτά που όμως δεν έχουν κλασικές ονομασίες όπως στα περισσότερα αυτοκίνητα καθώς η Ford επέλεξε να τα αποκαλέσει: Whisper, Active και Untamed.

To Whisper ως οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης ελαφραίνει την αίσθηση στο τιμόνι, κάνει την απόκριση του γκαζιού πιο ομαλή και επεμβαίνει στο Traction Control ώστε να μην είναι απαιτητική η οδήγηση. Στο Active είναι ισορροπημένη χωρίς να περιορίζει την δύναμη της και στο Untamed, είναι “αδάμαστη”, και ξεδιπλώνει όλο της το ταλέντο και τη διαθέσιμη δύναμη με άμεση απόκριση, απόλυτη αίσθηση από το τιμόνι και χαλάρωση των ηλεκτρονικών συστημάτων ευστάθειας.

Η αίσθηση του τιμονιού είναι αυτό που θα περίμενε κάποιος από ένα Ford, είναι ακριβές, με σωστή πληροφόρηση και ιδανικό βάρος. Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και αποτελεσματικά όμως έχουν λίγο απότομο σε αίσθηση πεντάλ, που με λίγη συνήθεια δεν θα αποτελέσει πρόβλημα στη ρύθμιση των οριακών φρεναρισμάτων. Εντός πόλης μάλιστα με τη λειτουργία πέδησης με ένα πεντάλ δεν χρειάζονται καν ενώ ακόμα και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας βοηθάει αρκετά. Η απενεργοποίηση της, για τον απόλυτο έλεγχο του φρεναρίσματος, χρειάζεται μόνο σε μια στριφτερή διαδρομή, σαν αυτές που έρχονται στο μυαλό μας όταν το τιμόνι έχει λογότυπο με “pony”.

Υπό πίεση η πισωκίνητη Mach-e θα κρύψει αρκετά καλά τα κιλά της και θα πάρει μικρές κλίσεις χάρη στη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και στο στιβαρό και δεμένο πλαίσιο. Το Traction Control απενεργοποιείται όχι όμως και το ESP έτσι η χαρά που θα προσφέρει η κίνηση στους πίσω τροχούς δεν θα διαρκέσει και πολύ αφού σίγουρα δεν θα μπορέσει να κάνει αξέχαστες πλαγιολισθήσεις. Υπάρχει μια ιδέα μπόλικης υπερστροφής στην έξοδο, ειδικότερα εάν ο οδηγός το κυνηγήσει, η οποία όμως δε συνεχίζεται για πολύ. Σε κάθε περίπτωση η κίνηση στους πίσω τροχούς προσφέρει δυναμισμό, ακρίβεια και σίγουρα χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού και των εξιταρισμένων για σπορ οδήγηση συνεπιβατών.

Στο ταξίδι είναι απόλυτα σταθερή και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που περνούν στην άριστα ηχομονωμένη καμπίνα είναι ελάχιστοι. Η ανάρτηση αν και σφιχτή αντιμετωπίζει πολύ καλά τις ανωμαλίες και σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζει το 50άρι προφίλ των ελαστικών. Το φάρδος ίσως ξενίσει μιας και τα ελαστικά 225 σε ένα SUV σχεδόν 2,1 τόνων με 294 ίππους φαίνονται μικρά,ως θυσία για τη μεγάλη αυτονομία και όταν τα όρια της πρόσφυσης στενεύουν θα ακουστούν. Στη πόλη παρά το μέγεθός της είναι πιο ευέλικτη από το αναμενόμενο και όλα τα συστήματα υποβοήθησης κάνουν τη συμβίωση μαζί της πολύ εύκολη.

Συμπέρασμα

Πριν από την επανάσταση της ηλετροκίνησης η ύπαρξη μιας Mustang σε SUV μορφή θα ήταν αδιανόητη. Κι’ όμως η Ford με πρόφαση τη μετάβαση προς την βιώσιμη κινητικότητα τόλμησε και βγήκε κερδισμένη. Το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο είναι εντυπωσιακό και ξεχωριστό. Έχει χαρακτήρα, στυλ, σπορ DNA και στο όνομα της το “όνειρο” εκατομμύρια ανθρώπων. Δεν είναι μια Mustang όπως θα τη φανταζόμασταν αλλά είναι η Mustang του μέλλοντος και έχει όλα τα στοιχεία που αναζητά ο σύγχρονος αγοραστής: τεχνολογία, άνεση, πρακτικότητά, ποιότητα και μεγάλη αυτονομία. Όπως είχαμε πει άλλωστε στη πρώτη επαφή μαζί της φέρνει ένα μέλλον που θα μπορείς να παραλάβεις το αυτοκίνητο σου από την αντιπροσωπεία με το προφίλ σου και τις ρυθμίσεις που προτιμάς, ένα μέλλον που γίνεται παρόν και είναι διαθέσιμο με τη νέα Mustang Mach-e.

Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος
Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: από 61.988 ευρώ (χωρίς το πρόγραμμα κινούμαι ηλεκτρικά)

Κινητήρας: Ένας ηλεκτροκινητήρας στο πίσω άξονα
Ισχύς-Ροπή: 294 hp, 430 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 6.2 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
16.5 kwh/100 χλμ. – 19 kwh/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.712/1.881/1.597 mm
Βάρος: 2.085 κιλά

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).