Δοκιμή: Renault Captur 1.3 EDC 155 PS Initiale Paris

Η άνθιση της κατηγορίας των B-SUV τροφοδοτείται από τη προτίμηση των καταναλωτών για αυτά με συνέπεια να έχουν ανυψωθεί σε κορυφαίες θέσεις πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη. Στη κατηγορία αυτή και γενικότερα στο B-Segment, συμπεριλαμβανομένων δηλαδή και των Supermini, η Renault κυριαρχεί τόσο με το Clio όσο και με το Captur. Από το 2013, η πρώτη γενιά Captur κέρδισε αμέσως το αγοραστικό κοινό και αναδείχθηκε Best Seller στην Ευρώπη, έναν τίτλο που διατήρησε μέχρι και το 2019, με συνολικά 1.5 εκατομμύρια πωλήσεις. Η Renault, έχοντας την εμπειρία από τις επεμβάσεις στο All-new Clio γνώριζε και πάλι που έπρεπε να αναβαθμίσει το μοντέλο της έτσι ώστε να κρατήσει την θέση και τον τίτλο του. Έχοντας στο “brochure”¹ του τη μεγαλύτερη ποικιλία της κατηγορίας σε εξοπλισμό και κινητήρες, μεγάλους χώρους αλλά και τη καλύτερη ποιότητα κατασκευής έχει κερδίσει ήδη αρκετά βραβεία, συμπεριλαμβανομένου και του “Ελληνικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2021”.

¹Το φυλλάδιο με τις επιλογές εξατομίκευσης, τον εξοπλισμό και τους διαθέσιμους κινητήρες

Το Crossover-SUV που έπρεπε να είναι από την αρχή

Με το All-New Clio, η Renault έπαιξε ένα τελείως διαφορετικό σχεδιαστικό παιχνίδι από ότι στο Captur και ακολούθησε τη λογική “if it ain’t broke, don’t fix it” με άλλα λόγια όταν μια συνταγή είναι πετυχημένη, δεν την αλλάζεις. Αν και το Captur ήταν Nο. 1 στην κατηγορία του χρειαζόταν μια αλλαγή που θα το έκανε να μοιάζει λιγότερο με ένα φουσκωμένο και υπερυψωμένο Clio και περισσότερο με ένα Crossover-SUV. Κάπως έτσι λοιπόν, σχεδόν από λευκό χαρτί, η Renault παρουσιάζει ένα Captur που είναι πιο μυώδες, πιο δυναμικό και πιο εντυπωσιακό και δεν θυμίζει καθόλου το Supermini στο οποίο βασίζεται.

Στο μπροστινό μέρος δεσπόζει η νέα μάσκα της μάρκας με το μεγάλο λογότυπο και τα νέα LED φώτα με C σχεδιασμό που είδαμε στα νέα Megane και Clio. Σε αντίθεση με τα δύο τελευταία όμως εδώ έχουμε έναν παρόμοιο σχεδιασμό, τύπου C και στα πίσω φώτα, τα οποία όμως είναι πολύ λεπτά και ενσωματώνουν τον ίδιο 3D σχεδιασμό στις άκρες τους. Ανασχεδιασμένοι είναι επίσης οι προφυλακτήρες και τα προστατευτικά των θόλων και των μαρσπιέ, τα οποία δίνουν ένα πιο έντονο και σπορτίφ look και μαζί με τα πιο φαρδιά φτερά, τις κυματιστές επιφάνειες και τα πιο δυναμικά νεύρα ολοκληρώνουν την μυώδη εμφάνιση. Η “αιωρούμενη” οροφή παραμένει με την προσθήκη ενός χρωμιωμένου φιλέτου που συνεχίζει μέχρι τους καθρέπτες και βρίσκεται στη βάση των παραθύρων και πάνω από τους μπροστινούς θόλους έχει προστεθεί ένας διακοσμητικός αεραγωγός. Τη σχεδιαστική ταυτότητα ολοκληρώνουν οι επιλογές εξατομίκευσης που είναι πάρα πολλές και συμπεριλαμβάνουν επιλογές διχρωμίας, εξωτερικών διακοσμητικών επενδύσεων, τροχών αλλά και έτοιμων αισθητικών πακέτων εξοπλισμού.

Κορυφαία ποιότητα – έξυπνοι χώροι

Οι επιλογές εξατομίκευσης συνεχίζουν και στο εσωτερικό το οποίο διαθέτει μια από τις καλύτερες ποιότητες κατασκευής στα B-SUV. Ειδικότερα στην έκδοση δοκιμής η άνεση και η ποιότητα θέτει νέα στάνταρ για τη κατηγορία και θυμίζει περισσότερο ένα premium αυτοκίνητο, όπως θα διαβάσετε και παρακάτω. Δερμάτινες επενδύσεις υπάρχουν στο ταμπλό, στη κεντρική κονσόλα, στο υποβραχιόνιο, στις πόρτες και φυσικά στα καθίσματα. Όπου δεν υπάρχει δέρμα όμως, υπάρχει κάποιο μαλακό ή αφρώδες πλαστικό με ελάχιστα σκληρά σημεία, κυρίως χαμηλά. Ακόμα και οι διακόπτες του κλιματιστικού, τα χειριστήρια και οι λεβιέδες πίσω από το τιμόνι έχουν εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, σημειώνοντας πως αυτό συμβαίνει ακόμα και από στη βασική έκδοση ενώ στην έκδοση της δοκιμής υπάρχει και ένας πολύ ποιοτικός “frame-less” κεντρικός καθρέπτης. Η ποιότητα της καμπίνας συμπληρώνεται και με μια καλή συναρμογή. Τα καθίσματα έχουν  έναν “διαμαντένιο” σχεδιασμό και μια ετικέτα με το όνομα της έκδοσης. Είναι πολύ άνετα και προσφέρουν ικανοποιητική στήριξη ενώ έχουν και ηλεκτρικές ρυθμίσεις για τον οδηγό.

Το αποκαλούμενο “Smart Cockpit” πέρα από κορυφαία ποιότητα έχει και πολύ καλά εργονομικά και χωροταξικά χαρακτηριστικά. Οι διακόπτες για τις περισσότερες λειτουργίες βρίσκονται στο κατάλληλο σημείο και το μόνο ασυνήθιστο για τις περισσότερες εταιρείες αλλά κλασικό για τη Renault, είναι ο μοχλός για τον χειρισμό των πολυμέσων και της έντασης του ήχου, που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Πολύ θετική και η ύπαρξη περιστροφικων διακοπτών για τις ρυθμίσεις του κλιματιστικού με ενσωματωμένες ψηφιακές ενδείξεις.

Στο εσωτερικό του Captur υπάρχουν 27 λίτρα αποθηκευτικού χώρου με θήκες σε όλα τα πιθανά σημεία, ακόμα και κάτω από την αιωρούμενη κεντρική κονσόλα και αποκορύφωμα το συρόμενο ντουλαπάκι στο πλευρά του συνοδηγού. Οι καλύτεροι όμως είναι αυτοί για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι και είναι από τους κορυφαίος στη κατηγορία. Αρκετός χώρος πάνω από το κεφάλι και αρκετός χώρος για τα γόνατα με ένα πολύ μικρό “τούνελ” στο πάτωμα θα κάνουν τις διαδρομές άνετες για τους πίσω επιβάτες. Εννοείται πως υπάρχουν iso-fix για παιδικά καθίσματα και το άνοιγμα της πόρτας, για τη τοποθέτηση αυτών, είναι περισσότερο από ικανοποιητικό.

Τα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν έως και 17 εκατοστά πιο μπροστά, μεγαλώνοντας το χώρο αποσκευών στα 536 λίτρα. Σε αυτή τη διάταξη ο χώρος για δύο ενήλικες πίσω είναι πολύ οριακός αλλά μικρά παιδιά θα είναι μια χαρά.

Εντυπωσιακός είναι και ο χώρος αποσκευών ο οποίος στη μέγιστη τιμή του είναι κορυφαίος για τη κατηγορία. Αυτό επιτυγχάνεται με τα συρόμενα πίσω καθίσματα και την αυξομείωση του χώρου αποσκευών από 422 σε 536 λίτρα. Το προσαρμοζόμενο πάτωμα επιτρέπει την εύκολη τοποθέτηση αποσκευών σε ένα κατά τ’ άλλα βαθύ χώρο με μεγάλο κατώφλι φόρτωσης.

Χαρακτήρας “Initiale Paris”/Εσωτερικό γεμάτο “de technologie”

Η σχεδίαση και το στυλ σε συνδυασμό με την ποιότητα που ήδη αναφέραμε, την τεχνολογία και τον εξοπλισμό  κερδίζουν το παιχνίδι. Ειδικότερα όμως στην κορυφαία έκδοση της δοκιμής, Initiale Paris, μια ονομασία που από το 1997  παραπέμπει σε πολυτέλεια, παίρνεις ένα εντελώς premium πακέτο που θα μπορούσες να συναντήσεις μόνο σε πολύ πιο ακριβά αυτοκίνητα. Σίγουρα τα 30.000 ευρώ για ένα B-Suv είναι πολλά, όμως αν αναλογιστούμε τον εξοπλισμό που διαθέτει και μάλιστα σε σύγκριση με άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας, είναι στα πλαίσια του λογικού. Ενδεικτικά η έκδοση διαθέτει:

  • Δερμάτινες επενδύσεις με ραφές στο ταμπλό
    και δερμάτινα θερμαινόμενα και καθίσματα με
    ηλεκτρική ρύθμιση για τον οδηγό
  • θερμαινόμενο τιμόνι
  • Ηχοσύστημα της Bose
  • Οθόνης 9.3″
  • Σύστημα Renault Multi-Sense
  • Full LED προβολείς
  •  Φιμέ κρύσταλλα στα πλαϊνά παράθυρα και στο
    παράθυρο του χώρου αποσκευών
  • Ζάντες αλουμινίου 18’’ Initiale
  • Τη σουίτα υποβοήθησης του οδηγού

Υπάρχει και προαιρετικός εξοπλισμός, που μπορείτε να δείτε εδώ στο αναλυτικό φυλλάδιο εξοπλισμού, ενώ περίεργη μπορεί να θεωρηθεί η απουσία του ασύρματου φορτιστή στην έκδοση Initiale Paris, αφού είναι στάνταρ στη προηγούμενη Dynamic.

Τεχνολογικά, το εσωτερικό του Captur βασίζεται στη διάταξη Smart Cockpit που περιλαμβάνει δύο οθόνες. Ο βασικός ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 7 ιντσών και έχει τη διάταξη με το κυκλικό όργανο στη μέση ή το πιο φουτουριστικό με τις ψηφιακές ενδείξεις. Είναι διαμορφώσιμος μέσα από το Multi-Sense όσον αφορά τα γραφικά και το χρώμα αλλά είναι κάπως μικρός, ιδιαίτερα για αυτή την έκδοση, στην οποία θα έπρεπε να υπάρχει ως στάνταρ ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων 10″ ιντσών με τη διπλή διάταξη οργάνων μέσα στην οθόνη.

Η κάθετη οθόνη για το infotainment όμως είναι πραγματικά τεράστια και διαθέτει ένα από τα καλύτερα λειτουργικά συστήματα. Θυμίζει αρκετά ένα smartphone με τα μεγάλα τετραγωνισμένα widgets που διαθέτει, τα οποία περιέχουν και πληροφορίες, ενώ πράγματι το σύστημα πλοήγησης παίρνει δεδομένα από τη google και απεικονίζει ολόκληρη την υδρόγειο αλλά και τιμές καυσίμων. Το σύστημα είναι αρκετά εύχρηστο, αν εξαιρέσουμε κάποια υπομενού ρυθμίσεων και η οθόνη έχει πολύ καλή ανάλυση.

All-Arounder

Συνδυάζοντας τα καλύτερα “των δύο κόσμων” είναι άνετο αλλά και πολύ πιο σπορ από τη προηγούμενη γενιά. Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-B, το Captur διατηρεί όλα τα θετικά στοιχεία που έχει και το Nissan Juke, με το οποίο την μοιράζεται. Η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι ισορροπημένη και προβλέψιμη, κάτι που θα εκτιμήσουν οι  περισσότεροι οδηγοί, οι οποίοι θέλουν να έχουν τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου τους. Το τιμόνι του είναι αρκετά ακριβές και προσφέρει όση πληροφόρηση χρειάζεσαι ενώ συγκριτικά με ένα Clio έχει καλύτερη αίσθηση και βάρος. Με τα προγράμματα οδήγησης του συστήματος Renault Multi-Sense υπάρχει μια  δυνατότητα εν μέρει προσαρμογής του αυτοκινήτου με επιλογές για το σύστημα διεύθυνσης και την απόκριση του κινητήρα. Ο κύκλος στροφής είναι ιδανικός για το μέγεθος, το οποίο άλλωστε δεν το αντιλαμβάνεσαι, και με ευκολία θα παρκάρεις ή θα κάνεις μανούβρες.

Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή, χωρίς όμως να ενοχλεί στη καθημερινότητα, αφού ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας θα “κοπανήσει” λίγο, μόνο σε πολύ μεγάλες λακκούβες και λόγω της καλής ποιότητας της καμπίνας δεν θα σου μεταφέρει τον κραδασμό. Οι κλίσεις είναι και αυτές περιορισμένες και δεν δείχνει την απόσταση 17.4 εκ. που έχει από το έδαφος. Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την ανάρτηση αλλά και με το πιο άκαμπτο πλαίσιο από τη προηγούμενη γενιά. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και μαζί με την επίσης πολύ καλή ηχομόνωση θα προσφέρουν ένα εξαιρετικά ήσυχο ταξίδι. Ο μόνος αεροδυναμικός ήχος που ακούγεται προέρχεται από τους καθρέπτες και μόνο σε μεγάλες ταχύτητες.

Σε πιο “δυναμικές” συνθήκες οδήγησης το Captur ανταποκρίνεται με αμεσότητα, χωρίς όμως να προσφέρει τη πιο Fun-to-Drive οδηγική συμπεριφορά ενός Ford Puma. Πατάει καλά στο δρόμο και είναι πρόθυμο να στρίψει, χωρίς μεγάλη υποστροφή για το μέγεθος και το ύψος του, αλλά και να σε βοηθήσει να διορθώσεις χωρίς να “τρομάξεις” και να νομίζεις ότι έχασες τον έλεγχο. Είναι προβλέψιμο και ασφαλές. Τα φρένα είναι και αυτά ικανοποιητικά, με καλή αίσθηση στο μεσαίο (αριστερό στη συγκεκριμένη περίπτωση) πεντάλ και παρά τα αλλεπάλληλα φρεναρίσματα δεν δείχνουν να κουράζονται εύκολα, πάρα τα ταμπούρα στο πίσω μέρος. Είναι και 5στερο στα τεστ του Euro NCAP, προσφέροντας όλα τα απαραίτητα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Δύναμη και EDC

Ο τετρακύλινδρος 1.300άρης μας έχει απασχολήσει πολλές φορές γιατί αποτελεί ένα εξαιρετικό σύνολο. Προέρχεται από τη συνεργασία Renault-Nissan-Mercedes και τον συναντούμε σε πολλά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των A-Class και Qashqai. Με σύγχρονες τεχνολογίες για καλύτερη απόδοση και ψύξη, ο  1.3 TCe αποδίδει 155 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής μόλις από τις 1.800. Είναι ιδιαίτερο πολιτισμένος και με την απουσία κραδασμών, προσφέρει πολύ δύναμη από χαμηλά και για ένα μεγάλο φάσμα στροφών. Στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης το γκάζι και ο κινητήρας “ζωντανεύουν” και η απόκριση είναι αρκετά άμεση. Το ίδιο ισχύει και για το κιβώτιο, με πολύ γρήγορα ανεβοκατεβάσματα τόσο στην αυτόματη λειτουργία όσο και μέσω των Paddles. Μερικές φορές μπορεί να υπάρξει ένας “ασυγχρονισμός” μεταξύ κιβωτίου και οδηγού οπότε σε γρήγορες συνθήκες οδήγησης συστήνουμε χειροκίνητες αλλαγές.

Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί και η μέση κατανάλωση που βρίσκεται κάτω από τα 7.5 λ./100 χλμ. με την σημείωση ότι μπορεί με μεγάλη άνεση να περιοριστεί ακόμα και κάτω από τα 6 με ήπια οδήγηση σε μικτό κύκλο. Ενδεικτικά μπορέσαμε να, κινηθούμε σε αυτοκινητόδρομο για σχεδόν 50 χιλιόμετρα με 4.4 λ./100 χλμ κατανάλωσης και θεωρούμε ότι αν συνεχίζαμε τη διαδρομή μας δύσκολα θα ξεπερνούσε τα 5. Κιβώτιο ταχυτήτων, δύναμη κινητήρα και πρόγραμμα Eco ενισχύουν την οικονομία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αν πατήσεις το γκάζι στο πάτωμα η κατανάλωση δεν θα ξεπεράσει τα 8.

Συμπέρασμα

Το νέο Renault Captur αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη πρόταση της κατηγορίας και αυτός είναι και ο λόγος που ανακηρύχθηκε αυτοκίνητο τη χρονιάς 2021 για την Ελλάδα. Με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, ασφάλεια, ανέσεις και χώρους, τεχνολογία, πολλές επιλογές εξατομίκευσης και όλους τους τύπους των κινητήρων, υπάρχει μια έκδοση για όλους. Η έκδοση Initiale Paris, σπάει το φράγμα των 30 χιλιάδων ευρώ και σίγουρα δεν προορίζεται ως η πιο εμπορική αλλά εκπλήσσει με το εσωτερικό και την τεράστια λίστα του εξοπλισμού της, παρά την απουσία της μεγάλης οθόνης για το πίνακα οργάνων και της ασύρματης φόρτισης. Σε συνδυασμό με το δυνατό κινητήρα των 155 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων αποτελεί τη κορυφαία έκδοση  Captur και θα κερδίσει ακόμα και άτομα που προτιμούν  μεγαλύτερες και πιο Premium κατηγορίες. Στις δύσκολες εποχές όμως που διανύουμε, η έκδοση Dynamic και ο κινητήρας βενζίνης των 130 ίππων ή πετρελαιοκινητήρας των 115 ίππων αποτελούν την πιο λογική αλλά και πιο VFM επιλογή.

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: βασικός κινητήρας βενζίνης 1.0 από 16.680€, έκδοσης δοκιμής 32.880 €
Κινητήρας: 1.333 κ.εκ. υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης
Ισχύς-Ροπή: 155 hp / 5.500 σ.α.λ., 270 Nm / 1.800 σ.α.λ.
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 8.6 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 202 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
5.5 – 7.5 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 125-129 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 90 €

Διαστάσεις: 4.227/1.797/1.576 mm
Βάρος: 1.376 κιλά
Χώρος αποσκευών: 422-536 λ.

 

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι υπεύθυνος και παρουσιαστής στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *