Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe LPG 100 PS Dynamic

Τα τελευταία δύο χρόνια οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση και μερικές από αυτές ήδη έχουν καταργήσει από τα “ράφια” τους κινητήρες πετρελαίου προγραμματίζοντας το ίδιο για τους κινητήρες βενζίνης. Αυτό δεν ισχύει για τη Renault, η οποία προφανώς και έχει κάνει μεγάλη επένδυση από νωρίς στο ρεύμα, αλλά δεν παραμέλησε τους παραδοσιακούς κινητήρες ή αυτούς που λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα. “Τρανό” παράδειγμα το νέο Clio που εκτός από κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου ή το πρόσφατο λανσάρισμα της υβριδικής του έκδοσης, συνεχίζει να εφοδιάζεται με ένα κινητήρα διπλού καυσίμου, βενζίνης και υγραερίου. Αυτός μάλιστα έχει εξελιχθεί, διαθέτει κιβώτιο 6 σχέσεων, χαμηλό κόστος χρήσης και δύο κανονικά ντεπόζιτα καυσίμου για μια συνδυαστική αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα!

Ένας διακόπτης διαφορά

Ο μόνος τρόπος για να καταλάβει κάποιος την διαφορά της έκδοσης LPG εξωτερικά είναι να ανοίξει το πορτάκι του καυσίμου όπου και θα συναντήσει την ειδική εσοχή για τον ανεφοδιασμό υγραερίου, δίπλα στην αντίστοιχη για τη βενζίνη. Σε ότι αφορά το σχεδιασμό πάντως, όπως είχαμε πει και σε άλλη δοκιμή του Clio, η ομάδα σχεδιασμού του κράτησε στο μεγαλύτερο ποσοστό το σχήμα από την προηγούμενη γενιά- που θεωρείτο και ένας από τους βασικούς παράγοντες της επιτυχίας του – και δούλεψε στα σημεία. Με ένα νεανικό και σπορτίφ look από τη βασική έκδοση το Clio έχει και πολλές επιλογές διαμόρφωσης. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής, με το Urban γκρί χρώμα και το εξωτερικό πακέτο που προσθέτει κόκκινες λεπτομέρειες στη μάσκα, στους προφυλακτήρες, στα πλευρικά προστατευτικά των θυρών και στα καπάκια των τροχών.

Πλήρως ψηφιακό το εσωτερικό από την έκδοση Dynamic με δύο οθόνες 7 ιντσών, τόσο για τον πίνακα οργάνων όσο και για το Infotainment, δεν αποτελεί κάποια έκπληξη οδεύοντας προς το τέλος του 2021. Αντίθετα, έκπληξη αποτελεί η ποιότητα καθώς το Clio έχει πιο up-market αίσθηση από τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού, χάρη στα μαλακά πλαστικά που περικλείουν το μπροστά μέρος. Το ταμπλό, οι πόρτες ακόμα και η βάση του επιλογέα των ταχυτήτων έχουν σε αυτή την έκδοση μαλακά ή αφρώδη πλαστικά και οι περισσότεροι διακόπτες, κουμπιά ή λεβιέδες έχουν μεταλλικά άκρα. Βελτιωμένη είναι και η συναρμογή σε σχέση με το προηγούμενο Clio που πέρασε από τα χέρια μας και το προσεγμένο εσωτερικό παραπέμπει σε premium super mini και εντυπωσιάζει με την άνεσή του.

Ο χώροι στη καμπίνα δεν έχουν διαφοροποιηθεί και παραμένουν ικανοποιητικοί για τη μεταφορά 4 ενηλίκων και των αποσκευών τους, με έναν από τους κορυφαίους χώρους. 391 λίτρα θα χωρέσει αυτός, όπως και στις άλλες εκδόσεις, αφού το ντεπόζιτο του υγραερίου παίρνει τη θέση της ρεζέρβας.

Επομένως ποιά είναι η διαφορά του υγραεροκίνητου Clio; Ένα στρογγυλό όργανο με ενδείξεις Led που αφορούν στη πληρότητα της δεξαμενής του υγραερίου και ένα κουμπί στο κέντρο του για την εναλλαγή του καυσίμου.

Φιλικότητα και οικονομία

Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF-B το νέo Clio είναι προσανατολισμένο στην άνεση και αυτό το καταλαβαίνεις από τα πρώτα κι’ όλας χιλιόμετρα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο, με ικανοποιητική πληροφόρηση και καλό κύκλο στροφής ώστε να είναι ευέλικτο μέσα στον αστικό ιστό και όχι μόνο. Η αίσθηση που περνάει από το τιμόνι στο οδηγό γίνεται καλύτερη υπό πίεση ενώ μέσα στη πόλη είναι αρκετά ελαφρύ. Το ίδιο ισχύει και για τον συμπλέκτη ενώ τον επιλογέα των ταχυτήτων με το θετικό κούμπωμα θα τον θέλαμε λιγάκι πιο σαφή. Τα φρένα είναι δυνατά και η αίσθηση του πεντάλ γραμμική επομένως τα ταμπούρα που χρησιμοποιούνται στους πίσω τροχούς δεν επηρεάζουν το ακούραστο σύστημα πέδησης και θα ενοχλήσουν μόνο οπτικά, όσους τουλάχιστον τους απασχολεί αυτό το κομμάτι.

Μπορεί να είναι φιλικό και ευκολοδήγητο όμως αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και αδιάφορο για όποιον θέλει να το οδηγήσει γρήγορα. Χωρίς να διακρίνεται για την συμμετοχικότητα, κυρίως λόγω του ευαίσθητου συστήματος ESC το οποίο θα βάλει σε “τάξη” όποιον προσπαθήσει να ξεφύγει από τα όρια πρόσφυσης, θα πλαισιωθεί με ωραίο τρόπο στις γρήγορες καμπές και θα προσφέρει μια ευχάριστη αίσθηση σιγουριάς. Η ανάρτηση αντιμετωπίζει με πολύ καλό τρόπο τις ανωμαλίες στο δρόμο ενώ ταυτόχρονα δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις και η ποιότητα κύλισης είναι καλή για τη κατηγορία. Στο ταξίδι είναι από τα πιο άνετα supermini και ενώ η ηχομόνωση είναι σε καλό επίπεδο, ειδικότερα στα φρεσκοστρωμένα σημεία του αυτοκινητόδρομου, χωρίς κάποιο από τα πολυμέσα ενεργοποιημένο στο παρασκήνιο, θα διακρίνεται ένας μικρός αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέπτες και θόρυβος κύλισης όταν η άσφαλτος είναι παλιά.

Η έκδοση TCe LPG χρησιμοποιεί τον ίδιο τρικύλινδρο 1.000άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με όλες τις τεχνικές αλλαγές που τον μεταμορφώνουν σε διπλού καυσίμου. Το εργοστασιακό αυτό σύστημα αποδίδει τους ίδιους 100 ίππους με την έκδοση βενζίνης TCe 100 όμως έχει περισσότερη ροπή, που αγγίζει πλέον τα 170 από τα 160 Nm στις 3.500 από τις 2.750 αντίστοιχα. Η διαφορά με τη κορύφωση της ροπής σύμφωνα με τη Renault έχει να κάνει κυρίως με τις αστικές μετακινήσεις στις οποίες πράγματι αποδεικνύεται σβέλτο και όπως με την έκδοση βενζίνης η αίσθηση που λαμβάνεις είναι ότι έχει περισσότερη ροπή από τα νούμερα που ανακοινώνει εταιρεία. Σε αυτό βοηθάει και το νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο το οποίο είναι μια αναβάθμιση που “είχαμε ζητήσει” στη πρώτη επαφή μαζί του. Οι επιδόσεις σε αυτή την έκδοση είναι οριακά κατώτερες από την έκδοση που καταναλώνει ένα μόνο καύσιμο αλλά η ουσία εδώ είναι η οικονομία. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι ικανοποιητικές για να κινηθείς με το αυτοκίνητο φορτωμένο, το κλιματιστικό ενεργοποιημένο και τις αποσκευές μέχρι την εταζέρα. Αυτό κάναμε άλλωστε με τέσσερα άτομα, 3 μεγάλες και 2 μικρές βαλίτσες, διάφορα μικροαντικείμενα στο εσωτερικό και το κλιματιστικό ενεργοποιημένο σε όλα τα 330 χιλιόμετρα του ταξιδιού μας. Δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα στο να κινηθούμε στα όρια ταχύτητας, με άνεση και οικονομικά αλλά και να προσπεράσουμε όποτε αυτό ήταν αναγκαίο, με το απαραίτητο κατέβασμα από 6η σε 4η σχέση για την εκμετάλλευση της μεγαλύτερης ροπής που βρίσκεται στο μεσαίο κομμάτι του στροφόμετρου. Ακόμα, αξίζει να αναφέρουμε ότι δεν είναι αισθητή η διαφορά στη χρήση βενζίνης ή υγραερίου τόσο στη χροιά όσο και στις επιδόσεις.

Γιατί να επιλέξω την έκδοση LPG

Οι κύριοι λόγοι για να επιλέξει κάποιος αυτή την έκδοση είναι η χαμηλή τιμή του LPG και η μεγάλη αυτονομία που προσφέρουν τα δύο ντεπόζιτα. Το ατσάλινο ντεπόζιτο του υγραερίου, που βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας είναι 32 λίτρα και έχει όλες τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας ενώ της βενζίνης που είναι στη θέση του, έχει μειωθεί στα  39  λίτρα (μείον 3 λίτρα). Με τη χρήση και των δύο σύμφωνα με την Renault μπορούν να ξεπεραστούν τα 1.100 χιλιόμετρα αυτονομίας και με βάση τις μετρήσεις μας αυτό δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα αφού με “ένα διπλό γέμισμα” μπορείς να αγγίξεις τετραψήφιο αριθμό χιλιομέτρων σε ταξίδι. Με το υγραέριο μια ρεαλιστική αυτονομία είναι τα 400-420 χιλιόμετρα ακόμα και αν το trip computer “κολλάει στα 360. Στο ταξίδι η πτώση της ενδεδειγμένης χιλιομετρικής αυτονομίας του υγραερίου δεν συμβαδίζει με την πραγματική απόσταση και θα μειώνεται πολύ αργά. Εμείς διανύσαμε 330 χιλιόμετρα μετά απο φουλάρισμα και μετά την επιστροφή υπήρχε ένα υπόλοιπο 120 χιλιομέτρων στη ψηφιακή ένδειξη. Η βενζίνη δεν έχει μεγάλη διαφορά από την έκδοση TCe και μπορείς να ξεπεράσεις τα 500 χιλιόμετρα με άνεση, χωρίς κάποια πίεση για οικονομική οδήγηση. Σε ότι αφορά τη κατανάλωση μετρήσαμε 7.5 λ./100 χλμ. με το υγραέριο και 6,9 λ./100 χλμ. με τη βενζίνη, νούμερα ικανοποιητικά που με λίγο πιο προσεκτική οδήγηση ή σε ταξίδι μπορούν να μειωθούν.

Συμπέρασμα

Η έκδοση LPG είναι ίσως η πιο ελκυστική του Best Seller της Renault γιατί έχει το χαμηλό κόστος χρήσης και τη  μεγάλη αυτονομία ως σημεία αναφοράς του. Η οικονομία είναι άλλωστε, σε συνδυασμό με την εμφάνιση, τη καλή ποιότητα κατασκευής, την ευρυχωρία και τη τεχνολογία, το στοιχείο που αναζητούν οι περισσότεροι καταναλωτές από ένα σύγχρονο Supermini. Το Clio TCe LPG τα έχει όλα αυτά και χάρη στο χαμηλό κόστος του υγραερίου κίνησης που θα παραμένει πιο χαμηλό από τα άλλα καύσιμα ακόμα και αν αυξάνεται τη τελευταία περίοδο, συμφέρει και η Renault το κάνει “δώρο”. Το προσφέρει δηλαδή στην ίδια τιμή με την έκδοση που τροφοδοτείται αποκλειστικά από βενζίνη!

Τιμή: τιμή βασική έκδοσης Authentic: 16.710 €, έκδοσης δοκιμής Dynamic 19.150 ευρώ
Κινητήρας: 999 κ.εκ. υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης
Ισχύς-Ροπή: 100 hp / 5.000 σ.α.λ., 170 Nm / 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση(LPG-Βενζίνη): 0-100 χλμ./ώρα σε 12.5″
Τελική ταχύτητα(LPG-Βενζίνη): 188 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής(
LPG/Βενζίνη): 5.7/4.8 – 7.5/6.9 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2(LPG/Βενζίνη): 107/121  g/km

Διαστάσεις: 4.050 x 1.988 x 1.440 mm
Βάρος: 1.178 κιλά
Χώρος αποσκευών: 391 λ.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *