Δοκιμή: Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG

Τι είναι αυτό που κάνει ένα αυτοκίνητο διαχρονικό και ιστορικό; Την απάντηση σε αυτό ερώτημα ίσως να μπορεί να μας δώσει το Volkswagen Golf, το οποίο από το 1974 που  αντικατέστησε το επίσης πολύ ιστορικό Beetle, γνωστό σε όλους μας ως σκαραβαίο, δεν έχει σταματήσει να κερδίζει το αγοραστικό κοινό, να κατακτά τίτλους και να θέτει τα στάνταρ της κατηγορίας. Αυτό βέβαια δεν είναι τυχαίο μιας και το Golf είναι το μοντέλο που ίδρυσε τη κατηγορία των μικρομεσαίων Hatchback και αποτελεί από τότε το σημείο αναφοράς της. 45 χρόνια, 7 γενιές και 35 εκατομμύρια αυτοκίνητα αργότερα, το Best Seller από το “Βόλφσμπουργκ” αλλάζει λογική και θέτει νέα στάνταρ για τη κατηγορία. Η 8η γενιά του Golf φέρνει τεχνολογίες στη βασική έκδοση που μέχρι τώρα βλέπαμε μόνο σε Premium μοντέλα, εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, νέα δυναμικά χαρακτηριστικά τόσο εμφανισιακά όσο και οδηγικά και μια πιο ελκυστική τιμή.

Δοκιμάζουμε το Golf 1.5 eTsi που αποτελεί την πιο δυνατή έκδοση του ήπιου υβριδικού κινητήρα και συνδυάζεται με κιβώτιο DSG.

Δυναμική αλλαγή

Οι τελευταίες δύο γενιές Golf (6 και 7), συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεών τους, είχαν πολύ μικρές διαφορές σχεδιαστικά. Το νέο Golf χρειαζόταν οπωσδήποτε μια νέα και πιο φρέσκια σχεδίαση που θα το έφερνε πιο κοντά στον ανταγωνισμό και όλα τα νέα μικρομεσαία hatchback που “κουπίζουν” και έχουν σπορ εμφάνιση.
Σίγουρα η σχεδιαστική του ταυτότητα δεν θα μπορούσε να αλλάξει πολύ, καθώς το Golf ακολουθεί μια συγκεκριμένη φιλοσοφία που το κάνει και τόσο άμεσα αναγνωρίσιμο από τους καταναλωτές, αυτό που αποκαλούμε σχεδίαση Golf.

Η 8η γενιά του λοιπόν, έχοντας κρατήσει όλα τα απαραίτητα στοιχεία και το κοινό DNA, είναι πιο μοντέρνα, πιο δυναμική και πιο σπορ. Το μπροστινό μέρος ειδικά, έχει αλλάξει ριζικά και με τα νέα ιδιαίτερα LED φώτα, το κεκλιμένο καπό με τις δυναμικές ακμές και τον προφυλακτήρα με τους μεγάλους αεραγωγούς, είναι πιο άγριο ακόμα και από τις εκδόσεις GTI της προηγούμενης γενιάς. Το κεκλιμένο καπό δημιουργεί αυτό που αποκαλούμε “ρύγχος καρχαρία” ενώ η οροφή έχει επιτέλους καμπυλώσει και σε συνδυασμό με τη μικρότερη πίσω κολώνα “σπάει” κάπως το κλασικό τετραγωνισμένο σχήμα. Μια νέα γραμμή “χαρακτήρα” διασχίζει σχεδόν όλο το πλαϊνό μέρος και καταλήγει στα 3D πίσω φώτα, τα οποία είναι και πολύ λεπτά. Στο πίσω μέρος διαθέτει επίσης μια μεγαλύτερη αεροτομή, που συνεχίζει τη καμπυλότητα της οροφής, μια νέα ακμή στη πίσω πόρτα, ένα μεγάλο λογότυπο GOLF στο κέντρο και έναν πιο τονισμένο προφυλακτήρα με το χρωμιωμένο στο κάτω μέρος σχέδιο που θυμίζει…εξατμίσεις.

Minimal και Digital

Η μεγαλύτερη αλλαγή ωστόσο είναι μέσα στη καμπίνα με το εσωτερικό να είναι πραγματικά αγνώριστο. Αλλάζει, κυριολεκτικά, τα δεδομένα για τη κατηγορία αφού τόση τεχνολογία και μάλιστα διαθέσιμη από τη βασική έκδοση, δεν συναντούμε ούτε και στα πιο τεχνολογικά εξελιγμένα premium αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα στη νέα Mercedes A-Class η οποία έχει πιο μικρές οθόνες.
Η διαφορά σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά είναι τόσο μεγάλη που ούτε ένας διακόπτης δεν την θυμίζει και η σχεδίαση έχει γίνει απόλυτα Minimal με απλές και λείες επιφάνειες. Όσο έχει απλοποιηθεί όμως σχεδιαστικά άλλο τόσο έχει φορτωθεί με τεχνολογία και όλα ξεκινούν από το αποκαλούμενο Innovision Cockpit, το οποίο λανσαρίστηκε με το νεότερο Touareg – Σημειώστε εδώ ότι η βασική έκδοση του Touareg έχει το τριπλάσιο κόστος από ένα Golf.

Τη διάταξη του Innovision Cockpit αποτελούν δύο οθόνες 10 και 8.25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και για το σύστημα infotainment αντίστοιχα, οι οποίες είναι διαθέσιμες από τη βασική έκδοση. Όσον αφορά το ψηφιακό πίνακα οργάνων, είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του κλασικού συστήματος που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στο VW Group με πολύ καλή ανάλυση, παραμετροποίηση για τις πληροφορίες και διαφορετικές προβολές και με την εντυπωσιακή προβολή του χάρτη να κλέβει τη παράσταση.

Το σύστημα πολυμέσων-infotainment είναι ολοκαίνουργιο, διατίθεται προαιρετικά με οθόνη 10 ιντσών και θυμίζει πολύ το λειτουργικό σύστημα ios των iphone ή καλύτερα των Ipad αφού με το μέγεθος που έχει μοιάζει πιο πολύ με τάμπλετ. Έχει ένα home button (κεντρικό κουμπί για επιστροφή στη κύρια οθόνη) στα αριστερά και 3 οθόνες πληροφοριών. Οι δύο έχουν widgets (γραφικά στοιχεία) με πληροφορίες όπως ο χάρτης, το trip computer, τα πολυμέσα κ.α. Η άλλη οθόνη περιέχει όλες τις διαθέσιμες εφαρμογές του συστήματος. Υπάρχει επίσης Shop, ηλεκτρονικό κατάστημα δηλαδή, στο οποίο υπάρχουν διαθέσιμες επιπλέον εφαρμογές και λειτουργίες.

 

Ο χειρισμός του συστήματος μπορεί να γίνει και με άλλους δύο τρόπους τρόπους εκτός από την οθόνη αφής.

  1. Ο πρώτος είναι οι χειρονομίες. Κουνώντας τη παλάμη σου δεξιά ή αριστερά μπορείς να πλοηγηθείς στα μενού και κουνώντας τη γροθιά σου από πάνω προς τα κάτω, μπορείς να κατεβάσεις το status bar. Ναι, έχει status bar με πληροφορίες και συντομεύσεις.
  2. Ο δεύτερος τρόπος είναι με φωνητικές εντολές στα ελληνικά. Λέγοντας τη φράση “Γεια σου Volkswagen” ενεργοποιείται και μπορείς να χειριστείς το κινητό σου τηλέφωνο, τη πλοήγηση, το κλιματιστικό και τα πολυμέσα. Μάλιστα είναι σε θέση να καταλάβει τη προέλευσή της φωνής και να ενεργοποιήσει για παράδειγμα το κλιματιστικό ή τα θερμαινόμενα καθίσματα σε αυτό που το ζητάει. Είναι αποτελεσματικό; Έτσι και έτσι. Σίγουρα χρειάζεται βελτίωση αλλά όπως θα διαβάσετε παρακάτω θα γίνει και αυτό. Να αναφέρουμε επίσης ότι το σύστημα φωνητικών εντολών λειτουργεί αποτελεσματικότερα στα αγγλικά.

Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός της έκδοσης Style έχει 30 διαφορετικά χρώματα με επιλογές διχρωμίας, χωρισμό σε 3 διαφορετικά τμήματα (πάνω-μέση-κάτω) και αυτόματη επιλογή χρώματος με βάση το πρόγραμμα οδήγησης, τη μουσική ή την οδηγική συμπεριφορά. Στην βασική έκδοση Life οι χρωματικές επιλογές περιορίζονται σε 10.

Όλα είναι αφής

Εκτός από το κουμπί για τα αλάρμ, όλοι οι υπόλοιποι διακόπτες και χειριστήρια που βρίσκονται στο ταμπλό και στην οροφή είναι αφής. Ακριβώς κάτω από την οθόνη υπάρχει μια μπάρα αφής για την ένταση του ήχου (μπορείς να κάνεις μεγέθυνση-σμίκρυνση και στο χάρτη) και δύο μικρές μπάρες στις δύο άκρες για τη θερμοκρασία του (διζωνικού ή τριζωνικού) κλιματιστικού. Λίγο πιο χαμηλά, γύρω από το κουμπί των αλάρμ, υπάρχουν τέσσερα κουμπιά αφής, για τα προγράμματα οδήγησης, τα συστήματα ασφαλείας, τις ρυθμίσεις παρκαρίσματος και το κλιματιστικό (σε εκδόσεις με λιγότερο εξοπλισμό μερικά κουμπιά παραλείπονται).

Στο αριστερό μέρος  βρίσκονται  οι διακόπτες των φώτων σε ένα πάνελ αφής το οποίο περιέχει και τις επιλογές  ξεθαμπώματος.

Να σημειωθεί πως οι περισσότερες από τις παραπάνω λειτουργίες διαθέτουν έξυπνες ή αυτόματες επιλογές για να διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού.

Τέλος, οι διακόπτες που βρίσκονται στην οροφή είναι και αυτοί αφής ενώ ακόμα και τα φώτα ανοίγουν και κλείνουν με την αφή. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα προσαρμογής της φωτεινότητας τους με παρατεταμένο πάτημα και η ανοιγόμενη ηλιοροφή λειτουργεί με ένα απλό σύρσιμο.

Συνδεδεμένο – Ενημερωμένο

Στον εκσυγχρονισμό του Golf κυρίαρχο ρόλο παίζει η συνδεσιμότητα. Ο οδηγός πρέπει να είναι συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο του και αυτό γίνεται πολύ απλά μέσα από την εφαρμογή για smartphone, we connected της Volkswagen. Μέσα από αυτή ο οδηγός μπορεί να δει πληροφορίες και στατιστικά για το αυτοκίνητό αλλά και τη τοποθεσία του και να χειριστεί ορισμένες λειτουργίες όπως το κλείδωμα-ξεκλείδωμα και το κλιματιστικό.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι με την συγκεκριμένη εφαρμογή και τον λογαριασμό που απαιτείται, ο κάθε οδηγός δημιουργεί ένα προφίλ και μπορεί να προσαρμόσει τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου στα μέτρα του. Αυτό εξυπηρετεί όταν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο πολλά άτομα, όπου το καθένα μπορεί να ρυθμίσει το ηλεκτρικό κάθισμα στη θέση που το θέλει, το κλιματιστικό, τις συνδέσεις με το κινητό και πολλά ακόμα. Απαιτείται επίσης κωδικός pin μέσα από το infotainment για κάθε χρήστη.

Ακόμα, πέρα από το σύστημα keyless κλειδιού και την κάρτα σε μέγεθος πιστωτικής (!), μπορείς να χειριστείς το αυτοκίνητο και με ψηφιακό κλειδί ή κλειδιά στη περίπτωση πολλών οδηγών. Με άλλα λόγια καταργείς το κλειδί και έχεις μόνο το κινητό σου.

Δεν θα μπορούσε να λείπει το ασύρματο apple carplay για χρήση των εφαρμογών του κινητού σου στην οθόνη. Οι χρήστες android θα πρέπει όμως να κάνετε λίγη υπομονή ακόμα για αντίστοιχη λειτουργία η οποία θα προστεθεί με ασύρματο update, μαζί με πολλές ακόμα λειτουργίες και βελτιώσεις του συστήματος.

Εργονομία-Ποιότητα και χώροι.

Τόση πολλή τεχνολογία και τόσα κουμπιά αφής βέβαια μπορεί στο τέλος να δημιουργήσουν πρόβλημα στη χρήση του αυτοκινήτου και να αποσπάσουν τη προσοχή του οδηγού. Κάτι τέτοιο όμως δεν συμβαίνει και πραγματικά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα συνηθίζεις το όλο touch concept και μαθαίνεις που ακριβώς είναι όλα τα χειριστήρια. Η μόνη μικρή παρατήρηση είναι για τις μπάρες αφής του κλιματιστικού, τις οποίες ενεργοποίησα κατά λάθος δυο-τρείς φορές…σε μια εβδομάδα, όταν προσπαθούσα να πατήσω κάτι χαμηλά στο χάρτη.

Όσον αφορά τη γενικότερη εργονομία το Golf είναι και πάλι υποδειγματικό. Η κεντρική κονσόλα έχει μια νέα διάταξη με το μικρό joystick για την επιλογή του κιβωτίου DSG, που για πρώτη φορά είδαμε στην Porsche 911 992, το οποίο βολεύει πολύ και προσφέρει μεγαλύτερο “αέρα” στο χώρο της κεντρικής κονσόλας.

Η ποιότητα στο εσωτερικό ίσως έχει κάνει ένα πολύ μικρό βήμα πίσω σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά. Σίγουρα παραμένει πολύ καλή και όλο το μπροστινό πάνω μέρος καλύπτεται από πολύ μαλακά και αφρώδη υλικά απλά υπάρχουν και νέες γυαλιστερές ή ματ επιφάνειες οι οποίες είναι πιο σκληρές και τόσο στο μάτι όσο και στην αφή φαίνονται λιγότερο ποιοτικές. Σε κάθε περίπτωση έχουμε μια εξαιρετική συναρμογή και μια πολύ στιβαρή κεντρική κονσόλα ενώ επίσης οι πόρτες έχουν και αυτές μαλακά πλαστικά και υπάρχει  επένδυση “τσόχας” μέσα στις θήκες, τόσο μπροστά όσο και πίσω, ανεβάζοντας πολύ την αίσθηση ποιότητας. Στο πίσω μέρος η ποιότητα είναι οριακά καλύτερη από το μέσο όρο της κατηγορίας και υπάρχουν σκληρά πλαστικά στις πόρτες, να αναφέρουμε όμως ότι το ίδιο ισχύει και για το αρκετά πιο ακριβό και πιο premium νέο Audi A3.

Τα καθίσματα της έκδοσης Style που ονομάζονται ErgoActive έχουν την εργονομία στο “είναι” τους καθόσον προσφέρουν μια πολύ βολική και άνετη θέση με καλή στήριξη. Το κάθισμα του οδηγού  έχει επιπλέον ηλεκτρικές ρυθμίσεις με δυνατότητα αποθήκευσης δύο θέσεων και μασάζ. Οι μεγάλες θήκες στις πόρτες, το ικανοποιητικό σε μέγεθος ντουλαπάκι, ο χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο, η αποσπώμενη ποτηροθήκη και η θήκη με ασύρματη φόρτιση για το κινητό προσφέρουν ικανοποιητικό χώρο για όλα τα αντικείμενα ενώ υπάρχει αρκετός αέρας για τα κεφάλια τον επιβατών τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος.

Πίσω όμως δεν προσφέρει κάτι ξεχωριστό στη κατηγορία του αφού είναι αρκετά μικρότερο π.χ. από ένα Ford Focus ή από ένα Skoda Scala. Ο χώρος για τα γόνατα και τα πόδια κάτω από κάθισμα είναι αρκούντως καλός, το μεσαίο τμήμα όμως έχει ένα μεγάλο τούνελ και αρκετά περιορισμένο χώρο λόγω του εξογκώματος των αεραγωγών.

Οι τελευταίοι παρέχουν βέβαια και αυτόνομη ρύθμιση αφού υπάρχει τριζωνικός κλιματισμός και στο κάτω μέρος υπάρχουν δύο θύρες usb type-c. Πολύ θετική είναι η ύπαρξη ενός υποβραχιονίου με ποτηροθήκες και το ski-hatch για επικοινωνία με το χώρο αποσκευών και φόρτωση μακριών αντικειμένων χωρίς την αναδίπλωση των καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών έχει παραμείνει ίδιος και προσφέρει 380 λίτρα με μεγάλο άνοιγμα, δύο θέσεις για το δάπεδο ώστε να μειώνεται το κατώφλι φόρτωσης, θήκες, πρίζα 12 V, φωτάκι και κανονική ρεζέρβα.

Δεν είναι δυναμικό… μόνο εμφανισιακά

Βασισμένο σε μια ανανεωμένη εκδοχή της αρθρωτής πλαtφόρμας του Group MQB που συναντούμε για πρώτη φορά, το νέο Golf είναι πιο ελαφρύ και πιο στιβαρό. Στις διαστάσεις του δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά, με το μήκος και το μεταξόνιο να έχουν μεγαλώσει κατά 2,6 και 1,6 cm αντίστοιχα. Το ύψος έχει μικρύνει και μαζί του ο αεροδυναμικός συντελεστής που αγγίζει πλέον τα 0.275 Cd.

Όπως και στη προηγούμενη γενιά, η έκδοση των 150 ίππων (μέχρι και την έκδοση 130 ίππων υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας) έχει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω μέρος η ρύθμιση της οποίας είναι καλύτερη από ποτέ προσφέροντας  μεγαλύτερη σταθερότητα και καλύτερη ποιότητα κύλισης. Η ποιότητα κύλισης μάλιστα συγκρίνεται άμεσα με τους πιο premium ανταγωνιστές της κατηγορίας. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και μια ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση με την οποία ήταν εξοπλισμένο το μοντέλο της δοκιμής η οποία θεωρούμε πως αξίζει πολύ. Μαζί της έρχονται και τα επίσης προαιρετικά προγράμματα οδήγησης μέσα από τα οποία υπάρχουν 15 επιλογές σκληρότητας, τρείς επιπλέον για το Comfort και Sport. Πέρα από την ανάρτηση τα προγράμματα οδήγησης καθορίζουν την αίσθηση του τιμονιού, την απόκριση του κινητήρα, τις αλλαγές ταχυτήτων και διάφορα άλλα συστήματα που έχουν να κάνουν με την άνεση. Πέρα όμως από τα Eco, Comfort και Sport, υπάρχει και το Individual στο οποίο μπορείς να ρυθμίσεις όλες τις παραμέτρους μόνος σου (εκεί είναι και οι επιλογές σκληρότητας για την ανάρτηση).

Γενικότερα σε όσα αφορούν στην οδηγική συμπεριφορά το Golf έχει γίνει πιο ακριβές. 

Στην πιο μαλακή της ρύθμιση η απόσβεση και η απορρόφηση των ανωμαλιών είναι τόσο καλή ώστε να περάσεις από πολύ κακό οδόστρωμα και να μην κουνηθείς από το κάθισμα σου ενώ στην πιο σκληρή, οι έτσι κ’ αλλιώς λογικές κλίσεις του αμαξώματος, ελαχιστοποιούνται. Το τιμόνι παρέχει καλύτερη πληροφόρηση από τη προηγούμενη γενιά και το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά πιο άμεσο. Όχι όσο άμεσο σε μια BMW Σειρά 1 και σε ένα Ford Focus, αρκετά όμως για να έχεις πολύ μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, έχει παραμείνει και η μεγάλη σταθερότητα για την οποία φημιζόταν σε όλες του τις γενιές και τα επίπεδα πρόσφυσης είναι υψηλά με το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης XDS και το σύστημα ευστάθειας να λειτουργούν αρμονικά για να περιορίσουν την υποστροφή και να δώσουν την αίσθηση ασφάλειας αλλά και τη προβλέψιμη συμπεριφορά. Την αίσθηση ασφάλειας ενισχύουν και τα πολύ δυνατά φρένα που διαθέτει το 5αστερο στο Euro NCAP Golf.

eTSI: Ακόμα καλύτερος

To 2020 φέρνει και την επόμενη γενιά κινητήρων eTSI, που συνδυάζουν τους ήδη εξελιγμένους κινητήρες με υβριδική τεχνολογία και το αναβαθμισμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DSG. Το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V δεν προσφέρει επιπλέον ισχύ πέρα από μια μικρή υποβοήθηση στην επιτάχυνση, προσφέρει όμως σημαντικά καλύτερη οικονομία καυσίμου και μικρότερες εκπομπές ρύπων.

Ο κινητήρας αποδίδει 150 ίππους από τις 5.000 έως τις 6.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. Η γραμμικότητα του και η ελαστικότητα που έχει από χαμηλά προσφέρουν σε συνδυασμό με το DSG μια ομαλή δύναμη που κορυφώνεται σχεδόν στον κόφτη και συνεχίζει χωρίς κανένα δισταγμό με την αλλαγή του κιβωτίου. Άνετο σε κάθε είδος διαδρομής με κινητήρα και κιβώτιο να οριοθετούν την κορυφή της κατηγορίας και να διευκολύνουν την καθημερινότητα με την ευχάριστη και άμεση λειτουργία τους.

Μέσα στη πόλη δεν υπάρχουν απότομα ξεκινήματα (όπως σε άλλα κιβώτια διπλού συμπλέκτη) και η διαθέσιμη από χαμηλά ροπή είναι ιδανική για να “τρυπώνεις”. Στον αυτοκινητόδρομο ο κινητήρας δείχνει πόσο ικανός είναι και με το έξυπνο σύστημα Travel Assist μπορεί να διατηρήσει ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα  στρίβοντας, επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας. Τέλος σε πιο γρήγορους ρυθμούς η μόνη παρατήρηση είναι ίσως ένας μικρός δισταγμός στα κατεβάσματα (ο οποίος όμως διαρκεί κλάσματα του δευτερολέπτου) και το γεγονός ότι το κιβώτιο δεν είναι ποτέ πραγματικά “χειροκίνητο” μέσα από τα paddles και θα αλλάξει σχέση μόνο του στον κόφτη και. Σε κάθε περίπτωση όμως κινητήρας, κιβώτιο και συνολική ρύθμιση είναι πιο σπορ από ποτέ.

Ο κινητήρας μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς ακόμα και στα όρια κυκλοφορίας του αυτοκινητόδρομου για αρκετά μεγάλα χρονικά διαστήματα προσφέροντας μηδενική στιγμιαία κατανάλωση

Σε ότι αφορά την κατανάλωση, με την απενεργοποίηση κυλίνδρων ή ακόμα και την απενεργοποίηση του κινητήρα εντελώς χάρη στο υβριδικό σύστημα, μπορεί εύκολα να πέσει στα 6άρια ακόμα και σε μεικτό κύκλο. Εμείς όμως δεν καταφέραμε ποτέ να πέσουμε κάτω από τα 7 λ./100 χλμ. στον τελικό απολογισμό (7,6) και αυτό επειδή η απόδοση του κινητήρα είναι πολύ δελεαστική και μας έκανε να κινούμαστε σε πολύ γρήγορο ρυθμό ανεβάζοντας φυσικά και τον μέσο όρο στα 8 – 8.5 λ./100 χλμ. πολλές φορές μέσα στην εβδομάδα.

Συμπέρασμα

Το νέο Golf διατηρώντας τον χαρακτήρα του εκσυγχρονίζεται και για ακόμα μια φορά θέτει τα στάνταρ στη κατηγορία. Με πολλές επιλογές όσον αφορά τους κινητήρες, καλύτερο πλαίσιο, καλύτερο εξοπλισμό και πάνω απ’ όλα απίστευτες τεχνολογίες στο εσωτερικό του από τη βασική έκδοση, βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό και οριοθετεί τη κορυφή. Όπως είπα χαρακτηριστικά, είναι σαν να οδηγείς ένα smartphone που θα δελεάσει όμως τόσο τις μεγαλύτερες ηλικίες που δεν είναι εξοικειωμένες όσο και τους “τεχνοφοβικούς”  αρκετοί από τους οποίους μας δήλωσαν ότι όλα όσα διαθέτει είναι τόσο επιθυμητά που στο τέλος θα μάθουν να τα χρησιμοποιούν λες και μεγάλωσαν με αυτά. Ο κινητήρας eTSI 150 ίππων αποτελεί τον τέλειο συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας και η έκδοση STYLE δικαιολογεί απόλυτα την τιμή της με τον υπερπλούσιο εξοπλισμό, αν και όπως αναφέραμε παραπάνω η προσθήκη της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης είναι MUST.

Φωτογραφίες: Κυριάκος Χατζηχαραλάμπους
Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: έκδοση Life από 24.690 €, έκδοση Style από 27.300 €

Κινητήρας:  1.498 κ.εκ.  υπερτροφοδοτούμενος
Ισχύς-Ροπή: 150 hp / 6.000 σ.α.λ., 250 Nm / 1.500-3.500 σ.α.λ
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 8.5 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 224 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
5.8.– 7.6 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 108 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 84 €

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.284/1.789/1.456 mm
Βάρος: 1265 κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 λ.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι υπεύθυνος και παρουσιαστής στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *