Κ. Καραθανάσης: “Στόχος είναι να προσφέρουμε πάντα τις ιδανικές επιλογές, είτε αυτές αφορούν συμβατικές ή εξηλεκτρισμένες προτάσεις.”

Σε μία συζήτηση εφ’ όλης της ύλης, ο Διευθυντής Marketing της FCA Greece S.S.A, Κωνσταντίνος Καραθανάσης, μας μίλησε για τη δημιουργία του Ομίλου Stellantis, την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και τα μελλοντικά σχέδια του FCA Group.

 

  • Το FCA Groupανήκει πλέον στον υπερ-όμιλο Stellantis. Θέλετε να μας μιλήσετε για τη συγχώνευση και το θετικό της αντίκτυπο στην παραγωγή εξηλεκτρισμένων οχημάτων;

Η δημιουργία του Ομίλου Stellantis από τις FCA και PSA στις αρχές της χρονιάς αποτέλεσε μια εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη για το χώρο του αυτοκινήτου. Σε μια μεταβατική περίοδο, όπου στοιχεία όπως η ηλεκτροκίνηση, η αυτόνομη οδήγηση και οι ψηφιακές υπηρεσίες αναπτύσσονται ταχύτητα, η Stellantis αξιοποιώντας τη δυναμική της, κινείται με γοργούς ρυθμούς στην εξέλιξη νέων τεχνολογιών που θα οδηγήσουν στην προσφορά προηγμένων, αλλά και προσιτών οχημάτων. Σε αυτή την κατεύθυνση, το πλάνο του Ομίλου Stellantis προβλέπει επενδύσεις άνω των 30εκ. ευρώ στον τομέα της ηλεκτροκίνησης έως και το 2025, ενώ στόχος είναι το 2030 το 70% των πωλήσεων του Ομίλου στην Ευρώπη να προέρχεται από εξηλεκτρισμένα οχήματα με το αντίστοιχο ποσοστό στις Η.Π.Α. να φτάνει το 40%.

 

  • Ποιο θα είναι το μέλλον των μαρκών που εκπροσωπείτε;
    Θα συνεχίσουν να εξελίσσουν θερμικούς κινητήρες με συμβατικά ή εναλλακτικά καύσιμα;

Μπορεί οι Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Abarth και Fiat Professional να είναι πολύ διαφορετικές μάρκες μεταξύ τους, όμως έχουν ως κοινό παρανομαστή την προσφορά των ιδανικών λύσεων, ανάλογα με τις ανάγκες των αγοραστών. Οι Fiat και Fiat Professional είναι πρωτοπόρες στα εναλλακτικά καύσιμα, όπως είναι για παράδειγμα το φυσικό αέριο (CNG), ενώ ήδη το σύνολο των εταιρειών μας έχουν παρουσιάσει και εξηλεκτρισμένες επιλογές. Συγκεκριμένα, η Fiat προσφέρει μια εξαιρετικά προσιτή υβριδική πρόταση για τα Panda και 500, αλλά και αμιγώς ηλεκτρική πρόταση με το νέο 500. Η Jeep που είναι συνυφασμένη με την περιπέτεια και την ελευθερία προσφέρει στο σύνολο της γκάμας της το καινοτόμο Plug-in Hybrid σύστημα τετρακίνησης 4xe, ενώ η Fiat Professional με το αμιγώς ηλεκτρικό E-Ducato ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στο χώρο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, με βάση το δημοφιλέστερο LCV της Ευρωπαϊκής αγοράς. Με βάση τις συνθήκες της αγοράς και τις ανάγκες των πελατών μας, στόχος είναι να προσφέρουμε πάντα τις ιδανικές επιλογές, είτε αυτές αφορούν συμβατικές ή εξηλεκτρισμένες προτάσεις.

 

  • Πώς ανταποκρίθηκαν οι Έλληνες καταναλωτές το 2020-2021 στα πρώτα εξηλεκτρισμένα οχήματα και πόσο επηρέασαν η πανδημία και οι ελλείψεις ημιαγωγών;

Τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει η διείσδυση των εξηλεκτρισμένων οχημάτων στην αγορά με συνεχώς αυξητική τάση. Το 2021 είναι μια χρονιά σημαντικά καλύτερη από πλευράς πωλήσεων για τα εξηλεκτρισμένα οχήματα, δηλαδή τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) και τα υβριδικά εξωτερικής φόρτισης (PHEV), καθώς στο 1ο 10μηνο του έτους αντιπροσωπεύουν το 6,1% των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων. Συγκριτικά αναφέρω ότι το 2020 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 2,6%. Συνεπώς, ολοένα και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές στρέφουν το ενδιαφέρον τους στα οχήματα αυτά, κάτι που αναμένεται να ενταθεί ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Σε αυτή την αυξητική τάση θετικό ρόλο θα παίξουν αφενός η επέκταση του δικτύου δημόσιων φορτιστών που θα καταστήσει την καθημερνή χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων πολύ πιο εύκολη, αφετέρου δε, το γεγονός ότι όλοι οι κατασκευαστές θα παρουσιάσουν μια πληθώρα εξηλεκτρισμένων μοντέλων σε όλες τις κατηγορίες, αυξάνοντας σημαντικά τις επιλογές του που θα έχει ο πελάτης. Η κρίση των ημιαγωγών προφανώς αγγίζει και την παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων.

 

  • Ποια ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα αναμένεται να λανσαριστούν το 2022;

Για το 2022 αναμένουμε την έλευση της νέας Alfa Romeo Tonale Plugin Hybrid, το οποίο θα είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Μιλανέζικης μάρκας που θα προφέρει εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Φυσικά καλό θα είναι να μην παραβλέπουμε και τα μοντέλα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας (MHEV) τα οποία αποτελούν το πρώτο βήμα για να γνωρίσει και να αρχίσει να εξοικειώνεται ένας οδηγός με τα οφέλη που προφέρουν τα εξηλεκτρισμένα οχήματα. Σε αυτήν την κατηγορία, για το 2022 περιμένουμε αρκετά νέα μοντέλα από όλες τις μάρκες της FCA Greece, δηλαδή Fiat, Jeep και Alfa Romeo.

 

  • Είδαμε εταιρείες να επενδύουν στην παραγωγή μπαταριών για τα εξηλεκτρισμένα τους οχήματα. Έχουν γίνει ανάλογες επενδύσεις;

Ήδη από το 2019, στην έδρα της Fiat το Τορίνο, δημιουργήθηκε το Battery Hub, η πρώτη μονάδα συναρμολόγησης μπαταριών από αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία τροφοδοτεί τις μονάδες παραγωγής του ηλεκτρικού Fiat 500 και του Fiat Professional E-Ducato. Παράλληλα, ο Όμιλος Stellantis συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς τις επενδύσεις στο συγκεκριμένο τομέα, αλλά και τη σύναψη ισχυρών συμφωνιών, όπως εκείνες με τις LG Energy Solution και Samsung SDI, με στόχο την αύξηση της παραγωγής στοιχείων μπαταριών και μπαταριών, οι οποίες θα χρησιμοποιούνται στα εξηλεκτρισμένα μοντέλα του Ομίλου.

  • Θα λέγαμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ιδανικά για κίνηση μέσα στη πόλη και το Fiat 500e είναι ακριβώς αυτό. Υπάρχουν όμως σχέδια και για ένα ηλεκτρικό Panda;

Έχετε απόλυτο δίκιο, η κίνηση στην πόλη είναι αυτή την στιγμή η πιο ταιριαστή χρήση για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτό, σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά και το αξεπέραστο στυλ του είναι που έχουν κάνει το 500e τόσο επιτυχημένο τόσο την Ευρωπαϊκή αγορά όσο και στην Ελληνική. Η Fiat τα επόμενα χρόνια θα εμπλουτίζει διαρκώς την γκάμα της με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με στόχο το 2025 όλη η γκάμα της να αποτελείται από ηλεκτρικά οχήματα. Η επόμενη γενιά του Panda θα διαθέτει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, μην ξεχνάμε όμως ότι και σήμερα, το Panda διαθέτει εκδόσεις με υβριδικούς κινητήρες με πολύ χαμηλές εκπομπές καυσαερίων και κατανάλωση καυσίμου.

 

  • Η πρόσφατη απόφαση της Κυβέρνησης για ελεύθερη κυκλοφορία εντός δακτυλίου μόνο των τελευταίας τεχνολογίας οχημάτων με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές ρύπων, θεωρείτε ότι θα διευκολύνει τις πωλήσεις τους στη χώρα μας;

Η εξέλιξη αυτή προσθέτει ένα ακόμα προνόμιο στα BEV & PHEV οχήματα το οποίο σίγουρα θα επηρεάσει κάποιους υποψήφιους αγοραστές, ειδικά αυτούς πρέπει να κινούνται καθημερνά εντός του δακτυλίου.

 

  • Πόσο σημαντικό είναι τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα να αντικατασταθούν από αντίστοιχα ηλεκτρικά. Ποιος ο ρόλος της Fiat Professional και ποια τα κίνητρα αγοράς;

Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα είναι πολύ σημαντική καθώς τα οχήματα αυτά διανύουν καθημερνά μεγάλες αποστάσεις μέσα στην πόλη. Συνεπώς η αντικατάσταση τέτοιων οχημάτων συμβατικής τεχνολογίας με ηλεκτρικά συμβάλει καθοριστικά στην μείωση των ρύπων μέσα στις πόλεις μας. Η Fiat professional η οποία ήδη διαθέτει το μεγάλο van Ducato σε ηλεκτρική έκδοση, για το 2022 έχει πλάνο να εμπλουτίσει την γκάμα την με νέες αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις και σε άλλες κατηγορίες στοχεύοντας έτσι να διατηρήσει τον πλουραλισμό αμαξωμάτων και κινητήρων που την έφεραν  στην κορυφή των προτιμήσεων των επαγγελματιών τα τελευταία χρόνια.

 

  • Έχει γίνει μετασχηματισμός των Εργοστασίων για τη μείωση του συνολικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος της παραγωγής;

Ο Όμιλος Stellantis ακολουθεί μια ολιστική προσέγγιση όσον αφορά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της παραγωγής νέων αυτοκινήτων. Πέρα από το υψηλό ποσοστό χρήσης ανακυκλωμένων και ανακυκλώσιμων υλικών στα μοντέλα, οι ίδιες οι μονάδες παραγωγής εφαρμόζουν σειρά μέτρων για την αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τη συνολική μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, αλλά και της κατανάλωσης νερού. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα στις μονάδες παραγωγής της Jeep, όπου το ποσοστό ανακύκλωσης του νερού έχει φτάσει το 99%, ενώ σημαντική είναι και η μείωση της κατανάλωσης αυτού του πολύτιμου αγαθού, χάρη στην εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών, όπως νέων διαδικασιών βαφής, κτλ. Παράλληλα η ενίσχυση των τοπικών κοινοτήτων γύρω από τις μονάδες παραγωγής, αλλά και η δημιουργία βιοτόπων στο χώρο τους, ενισχύουν την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και την ευαισθητοποίηση του κοινού.

 

Who is Who

Ο κ. Κωνσταντίνος Καραθανάσης διαθέτει πολυετή εμπειρία στον χώρο του Marketing και των Πωλήσεων, ενώ τα τελευταία 3 χρόνια έχει τη διεύθυνση Marketing των Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Abarth και Fiat Professional στην Ελληνική αγορά. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του έχει ασχοληθεί με επιτυχία με το Rebranding Προϊόντων και Εταιρειών, τον σχεδιασμό και το λανσάρισμα νέων προϊόντων, την ανάπτυξη και αξιοποίηση προγραμμάτων Loyalty καθώς και με τις Πωλήσεις και το Marketing τόσο στο Retail και τα δίκτυα πωλήσεων όσο και στο Β2Β. Στο παρελθόν έχει εργαστεί σε διαφορετικές θέσεις ευθύνης, όπως Marketing Manager για τις εταιρίες Avinoil & LPC του ομίλου Motor Oil Hellas, Sales Manager Λιπαντικών σε Ελλάδα και Εξωτερικό, Marketing Manager Καυσίμων και Loyalty Program Manager στις εταιρίες Coral και Shell Hellas. Ο κ. Καραθανάσης είναι απόφοιτος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών, με κατεύθυνση στην Στατιστική & Επιχειρησιακή Έρευνα και κάτοχος MBA από το ALBA

 

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *