Η Volvo Cars υποστηρίζει τον στόχο για παραγωγή χάλυβα χωρίς ορυκτά με τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα SteelZero

Σε μια κίνηση που υπογραμμίζει την ηγετική της θέση στη δράση για το κλίμα, η Volvo Cars γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσχωρεί στο πρόγραμμα SteelZero, το οποίο στοχεύει στην αύξηση της ζήτησης για χάλυβα χωρίς ορυκτά και στην επιτάχυνση της μετάβασης της παγκόσμιας βιομηχανίας χάλυβα προς την επίτευξη ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα.

Προσυπογράφοντας το πρόγραμμα SteelZero, η Volvo Cars δεσμεύεται σε αυστηρότερες απαιτήσεις με βάση τις εκπομπές CO2 για την προμήθεια χάλυβα (δείτε τις σχετικές Σημειώσεις για τους Συντάκτες). Έως το 2050, το σύνολο των προμηθειών της σε χάλυβα πρέπει να αφορά χάλυβα με μηδενικές καθαρές εκπομπές, στόχος που εντάσσεται στη φιλοδοξία της να είναι μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία μέχρι το 2040.

Η παραγωγή χάλυβα αποτελεί βασική πηγή εκπομπών CO2 στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το 2021 αντιπροσώπευε κατά μέσον όρο το 33% στο σύνολο των εκπομπών άνθρακα που σχετίζονται με την παραγωγή ενός νέου αυτοκινήτου Volvo. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η παραγωγή χάλυβα επιφέρει το 7% όλων των εκπομπών αερίων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

«Η βιώσιμη προσέγγιση στην παραγωγή χάλυβα δεν είναι απλώς ένα καλό νέο για το περιβάλλον. Αποτελεί επίσης καλή επιχειρηματική πρακτική, καθώς περιορίζει την έκθεσή μας σε μελλοντικούς κλιματικούς κινδύνους και μας εναρμονίζει με τη νομοθεσία», δήλωσε η Kerstin Enochsson (Κέρστιν Ένοξον), Επικεφαλής Προμηθειών στη Volvo Cars. «Χαιρόμαστε για τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα SteelZero και στηρίζουμε τους στόχους του για τον μετασχηματισμό της βιομηχανίας χάλυβα. Δηλώνοντας το αίτημά μας για την υπεύθυνη προμήθεια χάλυβα με χαμηλές και μηδενικές εκπομπές, στοχεύουμε να δώσουμε ώθηση στην αύξηση της τροφοδοσίας με χάλυβα αυτού του τύπου στον κλάδο μας».

Η Jenny Carson (Τζένι Κάρσον), επικεφαλής βιομηχανίας στο Climate Group, δήλωσε: «Η συμμετοχή της Volvo Cars στο SteelZero αποτελεί ένα σημαντικό βήμα αλλαγής όσον αφορά το παγκόσμιο αίτημα για χάλυβα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, καθώς κι ένα ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτός ο κλάδος παίζει ένα σημαντικό ρόλο για το πέρασμα στον χάλυβα με μηδενικές καθαρές εκπομπές. Υποστηρίζει τη δημιουργία μιας διεθνούς αγοράς χάλυβα απαλλαγμένης από άνθρακα, που μπορεί να βοηθήσει τον κλάδο να εκπληρώσει τους δικούς του στόχους για μηδενικές καθαρές εκπομπές και να προσφέρει ένα προϊόν που βρίσκεται σε αρμονία με την κλιματική ατζέντα.»

Το πρόγραμμα SteelZero λανσαρίστηκε από το Climate Group σε συνεργασία με το ResponsibleSteel, έναν οργανισμό τυποποίησης και πιστοποίησης για το σύνολο της βιομηχανίας του χάλυβα, στον οποίο θα ενταχθεί και η Volvo. Μέσω του ResponsibleSteel, η Volvo Cars αποκτά πρόσβαση σε αξιόπιστη, επαληθευμένη από τρίτα μέρη και επίσημα ελεγμένη πληροφόρηση για την αλυσίδα εφοδιασμού της σε χάλυβα και τις πιστοποιήσεις βιωσιμότητας που συνδέονται με αυτή, ώστε να διασφαλίζει ότι η σχετική προμήθεια γίνεται υπεύθυνα.

Εκτός από τον περιορισμό του CO2, το ResponsibleSteel εστιάζει επίσης σε άλλα σημαντικά ζητήματα της αλυσίδας χάλυβα, όπως τα εργασιακά και ανθρώπινα δικαιώματα, η σύνδεση με τις τοπικές κοινότητες, η χρήση υδάτινων πόρων και ο αντίκτυπος στη βιοποικιλότητα.

Η συνυπογραφή του SteelZero είναι μόνο η πιο πρόσφατη από τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η Volvo Cars για να αντιμετωπίσει μία από τις πιο σημαντικές πηγές εκπομπών CO2 που συνδέονται με την κατασκευή αυτοκινήτων. Ήδη το προηγούμενο έτος, η εταιρεία ανακοίνωσε τη σύναψη συνεργασίας με τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα, SSAB, για την από κοινού έρευνα στην ανάπτυξη χάλυβα υψηλής ποιότητας χωρίς ορυκτά προς χρήση στην αυτοκινητοβιομηχανία, μέσω της πρωτοβουλίας HYBRIT της SSAB. Η Volvo Cars είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που συνεργάζεται με τη SSAB και συμμετέχει στο HYBRIT, ένα φιλόδοξο project υψηλού επιπέδου για την ανάπτυξη χάλυβα χωρίς ορυκτά. Στόχος του HYBRIT είναι η αντικατάσταση του οπτάνθρακα (κοκ), ο οποίος χρησιμοποιείται παραδοσιακά για την παραγωγή χάλυβα με βάση σιδηρομετάλλευμα, με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και υδρογόνο. Η πρωτοβουλία αναμένεται να αποφέρει την πρώτη στον κόσμο τεχνολογία παραγωγής χάλυβα χωρίς ορυκτά, με ουσιαστικά μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.

Η φιλοδοξία της Volvo Cars να είναι μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040 αποτελεί μέρος του ολοκληρωμένου κλιματικού της σχεδίου, ενός από τα πλέον φιλόδοξα στη βιομηχανία αυτοκινήτου. Μέχρι το 2030, η εταιρεία στοχεύει να γίνει ένας κατασκευαστής μόνο αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ σχεδιάζει να λανσάρει μία εντελώς νέα οικογένεια αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα προσεχή χρόνια.

Τα σχέδια της Volvo Cars για την ηλεκτροκίνηση συνιστούν τμήμα της φιλοδοξίας της να περιορίσει κατά 40% το αποτύπωμα άνθρακα ανά αυτοκίνητο, σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του, ανάμεσα στο 2018 και το 2025, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης εκπομπών άνθρακα κατά 25% στην αλυσίδα εφοδιασμού έως το 2025.

Σε ό,τι αφορά τις δικές της δραστηριότητες, η εταιρεία έχει στόχο την επίτευξη κλιματικά ουδέτερης παραγωγής μέχρι το 2025. Ήδη σήμερα, όλα τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της Volvo Cars λειτουργούν με 100% καθαρή ηλεκτρική ενέργεια, ενώ η μονάδα παραγωγής της στην Τορσλάντα της Σουηδίας είναι πλήρως ουδέτερη κλιματικά. Σε άλλα σημεία του κόσμου, τα εργοστάσια της εταιρείας στην Τσενγκντού και το Ντακίνγκ της Κίνας επίσης τροφοδοτούνται με κλιματικά ουδέτερη ηλεκτρική ενέργεια.

Το προηγούμενο έτος, η Volvo Cars προχώρησε στη θέσπιση εσωτερικής τιμής άνθρακα: 1.000 Σουηδικές Κορώνες ανά τόνο εκπομπών άνθρακα προερχόμενο από όλες τις δραστηριότητές της. Με την κίνηση αυτή, η εταιρεία έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που εφαρμόζει έναν τέτοιο μηχανισμό τιμολόγησης για τον άνθρακα σε όλο το εύρος της λειτουργίας της.

Η εταιρεία σκοπεύει συνειδητά να διασφαλίσει τη μελλοντική της οργάνωση ώστε να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από την εξέλιξη των κανονισμών, καθώς προσδοκά ότι οι περισσότερες κυβερνήσεις θα προχωρήσουν στην εφαρμογή τιμών άνθρακα στα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με το σχέδιο, κάθε project για ένα αυτοκίνητο υπόκειται σε «έλεγχο βιωσιμότητας» και επιβάλλεται κόστος CO2 για κάθε τόνο εκπομπών άνθρακα που προβλέπεται σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι κάθε μοντέλο θα είναι κερδοφόρο ακόμη και μετά την επιβολή μιας αυστηρής τιμής άνθρακα, ώστε οι αποφάσεις που σχετίζονται με την προμήθεια πόρων και με την κατασκευή να λαμβάνονται με βάση τις πιο βιώσιμες επιλογές που υφίστανται.