Το Super-SUV Audi RS Q8

Η Audi από ότι φαίνεται δεν “παίζει”, λίγους μήνες μόλις μετά την παρουσίαση του SQ8, παρουσίασε επίσημα και το super-SUV RSQ8!

Όπως και τα νέα RS6 Avant και RS7 Sportback, το RS Q8 τροφοδοτείται από έναν βενζινοκινητήρα V8 4.000 κ.εκ. με διπλό τούρμπο και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48volt, αποδίδει 592 ίππους και 800 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, κάτι που το καθιστά μόνο δύο δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργό από το πιο ισχυρό Lamborghini Urus. Για τα 0-200 χλμ. χρειάζεται 13,7 δευτερόλεπτα ή 0,9 δευτερόλεπτα περισσότερο από την Urus, ενώ η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα είναι η ίδια και για τα δύο – 305 km / h.

Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσα από ένα 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Συνήθως, το σύστημα quattro στέλνει το 60% της κίνησης στους πίσω τροχούς και το 40% στους εμπρός. Στο RS Q8, το σύστημα μπορεί να στείλει μέχρι και το 85% της δύναμης στους πίσω ή έως και 70% στους εμπρός τροχούς, εάν το απαιτούν οι συνθήκες. Υπάρχει και η δυνατότητα βέβαια, ο οδηγός να αλλάξει τα δεδομένα με το πάτημα ενός κουμπιού και να επιβάλει την δική του κατανομή της δύναμης. Το πακέτο συμπληρώνουν η ενεργή αερανάρτηση, η τετραδιεύθυνση, οι ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι, το torque vectoring και τα κεραμικά φρένα.

Το Q8 με την καμπυλωτή οροφή είναι ήδη ένα από τα πιο ελκυστικά κουπέ-SUV που μπορείτε να αγοράσετε, αλλά η έκδοση RS κάνει τα πράγματα ακόμα καλύτερα. Οι γιγάντιες εισαγωγές αέρα μπροστά και το ζευγάρι των οβάλ RS εξατμίσεων, το κάνουν πιο ξεχωριστό. 22 ιντσών είναι οι ζάντες που διαθέτει στο στάνταρ εξοπλισμό, τυλιγμένες από μεγαλύτερα ελαστικά 295/40. Ωστόσο, οι ζάντες που βλέπετε στις φωτογραφίες, είναι ακόμα μεγαλύτερες (23 ιντσών) και διατίθενται ως προαιρετικός εξοπλισμός.

Πίσω από τους μεγάλους τροχούς βρίσκονται κεραμικά φρένα με τεράστιους δίσκους 440 mm μπροστά και 370 mm στο πίσω μέρος. Εξοπλισμένη με τετραδιεύθυνση, η έκδοση RS είναι 10 mm. φαρδύτερη μπροστά και 5 mm πίσω σε σχέση με το στάνταρ Q8 και έχει μία μεγαλύτερη σπορ αεροτομή στην οροφή που παρέχει μεγαλύτερη κάθετη δύναμη. Οι μαύρες εξωτερικές και κάρμπον λεπτομέρειες, διαχωρίζουν περαιτέρω το μοντέλο RS από το κανονικό Q8.

Η Audi θα διαθέσει το RS Q8 προς πώληση σε ευρωπαϊκές χώρες από το πρώτο τρίμηνο του 2020, με την τιμολόγηση στην εγχώρια αγορά της Γερμανίας να ξεκινά από τα € 127.000.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).