Ανανεωμένο Renault Megane 2020 με υβριδική έκδοση

25 χρόνια και επτά εκατομμύρια αυτοκίνητα αργότερα, το Megane εισέρχεται στη δεύτερη φάση της τέταρτης γενιάς του με μερικές μικρές αλλαγές, που μόνο ένας μεγάλος φαν της Renault θα παρατηρήσει πιθανότατα αμέσως.

Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι εμφανής στο μπροστινό μέρος, όπου οι προβολείς χρησιμοποιούν πλέον τεχνολογία full-LED, ακόμη και στην βασική έκδοση, βελτιώνοντας έτσι την ορατότητα κατά 30% σε σύγκριση με τους απλούς προβολείς αλογόνου.

Μικρές αλλαγές τόσο στην πάνω όσο και στην κάτω γρίλια είναι επίσης ορατές, μαζί με έναν διακριτικά τροποποιημένο μπροστινό προφυλακτήρα. Από το τρίτο επίπεδο εξοπλισμού, χρωμιωμένες προθέσεις κάνουν το 2020 Megane πιο πολυτελές. Άλλες αξιοσημείωτες αλλαγές περιλαμβάνουν φρέσκες ζάντες αλουμινίου 16 και 18 ιντσών και τρεις νέες χρωματικές επιλογές – Highland Grey, Baltic Grey, and Solar Copper.

Στο εσωτερικό του δεσπόζει ένα ψηφιακό σύνολο οργάνων 10,2 ιντσών, το οποίο συμπληρώνεται από μια οθόνη αφής 9,3 ιντσών για το infotainment σύστημα, που συνεχίζει να τοποθετείται κάθετα. Η Renault ενημέρωσε επίσης την κεντρική κονσόλα κάνοντας μικρές αλλαγές σε διάφορα χειριστήρια βελτιώνοντας την εργονομία. Ένας κεντρικός καθρέφτης χωρίς πλαίσιο διατίθεται στο τρίτο επίπεδο εξοπλισμού και πάνω. Η προσθήκη μιας νέας ταπετσαρίας και ένα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα του οδηγού ολοκληρώνουν τις αλλαγές στην καμπίνα.

Μεγαλύτερες αλλαγές έχουν συμβεί κάτω από το καπό, όπου το facelift hatchback συνοδεύεται από ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Το PHEV Megane μεταφέρει το επίθημα “E-Tech” στο ίδιο πνεύμα με το ηλεκτροκίνητο Clio και το Captur και χρησιμοποιεί έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και μπαταρία 9,8 kWh. Το Megane E-Tech μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για 50 χιλιόμετρα σε ταχύτητες μέχρι 135 km / h ανά μεικτό κύκλο WLTP ή έως και 65 χιλιόμετρα στην πόλη.

Τα συμβατικά μοντέλα βασίζονται στον γνωστό βενζινοκινητήρα 1.3 TCe που διατίθεται σε διαφορετικές αποδόσεις: 115, 140 και 160 ίππων. Νέος για το 2020, ένας οικολογικός κινητήρας 100 ίππων που συνδέεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, όπως και η έκδοση 115 ίππων. Ακόμα, στην έκδοση των 140 ίππων θα υπάρχει η δυνατότητα συνδυασμού με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων, το οποίο είναι και το μοναδικό κιβώτιο ταχυτήτων που διατίθεται με την πιο δυνατή έκδοση των 160 ίππων.

Από την πλευρά του ντίζελ, το νέο Megane διαθέτει καθαρότερους κινητήρες Blue dCi 1,5 λίτρων με 95  ή 115 ίππους και δυνατότητα επιλογής μεταξύ χειροκίνητου και αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Προχωρώντας πιο ψηλά στον εξοπλισμό, οι εκδόσεις GT-Line αντικαθίστανται από τις R.S. Line. Ουσιαστικά είναι η πιο σπορ έκδοση εξοπλισμού με στοιχεία που παραπέμπουν στο Megane R.S.

Μιλώντας για αυτό, το 2020 Megane R.S. θα έχει 300 ίππους (20 περισσότερους από πριν). Η ροπή ανέβαίνει κατά 30 Nm και φτάνει τα 420 Nm στο μοντέλο με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και 400 Nm σε αυτό με το χειροκίνητο. Μια άλλη σημαντική αλλαγή είναι η προσθήκη μιας μηχανικής βαλβίδας στο σύστημα της εξάτμισης για ρύθμιση της ηχητικής εμπειρίας, ενώ παραμένει και το σύστημα τετραδιέυθυνσης 4CONTROL.

Η διάθεση του Renault Megane στην αγορά θα ξεκινήσει από το καλοκαίρι 2020.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).