Αποκαλύφθηκε επίσημα το Nissan Z Proto – Ρετρό στοιχειά και V6 διτούρμπινος κινητήρας

Η τρέχουσα έκδοση Nissan 370Z υπάρχει στην αγορά από το 2009. 11 χρόνια είναι πολύς καιρός στο κόσμο του αυτοκινήτου για την ανανέωση ενός μοντέλου αλλά όπως φαίνεται η Nissan επέστρεψε επιτέλους στον πίνακα σχεδίασης και σήμερα μας δίνει μια πρώτη γεύση από το πολυαναμενόμενο διάδοχο του 370 – ή τουλάχιστον, μια πρώιμη εκδοχή του. Το Nissan Z Proto μπορεί να μην είναι ακόμα πραγματικότητα (το όνομα “Proto” σημαίνει “πρωτότυπο”) αλλά παρέχει στοιχεία και ξεκαθαρίζει τα πράγματα για το μοντέλο παραγωγής.

Στην καρδιά του Nissan Z Proto βρίσκεται ένας V6 κινητήρας με δύο τούρμπο. Δεδομένου ότι εξακολουθεί να είναι απλά ένα πρωτότυπο όμως, οι πραγματικές τιμές ισχύος παραμένουν μυστήριο. Πάντως αν αυτός είναι ο ίδιος κινητήρας από τα μοντέλα Infiniti Red Sport, η απόδοση θα ξεπερνά τους 400 ίππους στο νέο Z.

Ο αριθμός αυτός θα αποτελέσει μια μεγάλη αναβάθμιση έναντι των σημερινών 370Z, τα οποία παράγουν 330 ίππους. Όχι μόνο αυτό, αλλά θα έδινε στο Nissan Z μια σημαντική ώθηση στην κατηγορία, βάζοντάς το απέναντι από ανταγωνιστές όπως το νέο Toyota Supra – το οποία παράγει συγκρίσιμα 382 ίππους – καθώς και πιο ισχυρές επιλογές όπως το Ford Mustang GT.

Ο νέος twin-turbo V6 κινητήρας του Z Proto θα συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και όλη η δύναμη θα “ταξιδεύει” αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Η Nissan λέει ότι ένα αυτόματο κιβώτιο είναι επίσης σε εξέλιξη.

Η εμφάνιση του Nissan Z Proto αποτίει φόρο τιμής στους προγόνους του. Η φωτεινή απόχρωση του κίτρινου χρώματος έρχεται από τη πρώτη γενιά 240z, ενώ το μακρύ καπό, οι στρογγυλοί προβολείς LED και η τετράγωνη μάσκα από άλλα αυτοκίνητα Z. Υπάρχει ακόμη και ένα σήμα “Fairlady Z” στη πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών.

Η πίσω πλευρά του Z Proto, ωστόσο, μπορεί να είναι η πιο ελκυστική γωνία του, με μια μαύρη επιφάνεια να διασχίζει κατά μήκος το πίσω μέρος και να ενώνει τα πίσω φώτα LED. Αυτό το ιδιαίτερο σχέδιο εμπνέεται κατευθείαν από την εποχή της δεκαετίας του ’90 και το 300ZX.

Δεν είναι όμως όλα ρετρό. Σύγχρονα στοιχεία και εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων ολοκληρώνουν το εντυπωσιακό look μαζί με τον πίσω διάχυτη, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης και τις χρυσές ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών.

Όσον αφορά το μέγεθος, το Nissan Z Proto είναι στην πραγματικότητα λίγο μεγαλύτερο από το τρέχον 370Z με μήκος 4.382 χιλιοστά, πλάτος 1.850 χιλιοστά και ύψος 1.310 χιλιοστά.

Το εσωτερικό του Nissan Z Proto είναι εκμοντερνισμένο. Ακριβώς πίσω από το τριάκτινο τιμόνι με το σήμα Z υπάρχει ένα νέο ψηφιακό σύμπλεγμα οργάνων 12,3 ιντσών, το οποίο αντικαθιστά τους ξεπερασμένους αναλογικούς δείκτες του 370Z. Υπάρχει επίσης μια ολοκαίνουργια οθόνη αφής – εάν είναι η ίδια οθόνη από το νέο Rogue, θα έχει διάσταση 9 ίντσες – με το τελευταίο προφανώς σύστημα ψυχαγωγίας της Nissan και τρεις στρογγυλεμένες ενδείξεις ακριβώς πάνω από αυτήν την κεντρική οθόνη, οι οποίες θα απεικονίζουν στοιχεία όπως τη πίεση του τούρμπο και τη θερμοκρασία του λαδιού.

Τα καθίσματα είναι ντυμένα με ένα συνδυασμό Alcantara και δέρματος, με κίτρινες ραφές που μεταφέρονται στο τιμόνι, τον λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων και την κεντρική κονσόλα. Και όπως και ο προκάτοχός του, το Nissan Z Proto έχει μόνο δύο θέσεις.

Το Nissan Z Proto είναι απλώς ένα πρωτότυπο, αλλά αναμένουμε ότι η έκδοση παραγωγής θα εμφανιστεί αργότερα το επόμενο έτος ως μοντέλο του 2022, με πολλά από τα στοιχεία που βλέπετε εδώ – συμπεριλαμβανομένου του κινητήρα V6 με διπλό τούρμπο. Περισσότερες λεπτομέρειες όπως η ιπποδύναμη και η τιμή εκκίνησης του αυτοκινήτου θα αποκαλυφθούν όσο πλησιάζουμε την ημερομηνία της επίσημης παρουσίασης. Παρ’ όλα αυτά και η τιμή θα είναι ανταγωνιστική και πολύ κοντά σε αυτή του Toyota Supra.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.