Αυτό είναι το νέο ηλεκτρικό Fiat 500e!
Μια νέα εποχή ξεκινάει για το Fiat 500 με το ολοκαίνουριο 500E, τη νέα αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που σχεδιάστηκε από το 0 ως EV (ηλεκτρικό) και είναι πιο ελκυστική από ποτέ. Το Fiat 500e δεν θα αντικαταστήσει το τρέχον μοντέλο. Πρόκειται για μία εντελώς νέα εκδοχή που θα κατασκευαστεί στο Τορίνο. Το Fiat 500 με εσωτερικής καύσης και υβριδικούς κινητήρες θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στην Πολωνία και να είναι διαθέσιμο στην αγορά.
Στιλ και design
Σε επίπεδο στιλ, το Νέο 500, φέρνει το μέλλον της αυτοκίνησης με ένα αυθεντικά ιταλικό τρόπο. Το Νέο 500 είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο πόλης, με τις ίδιες θρυλικές αναλογίες και το καθαρό σχεδιασμό που χαρακτηρίζει το μοντέλο εδώ και 63 χρόνια. Το κέντρο σχεδιασμού της Fiat για την 3η γενιά ακολούθησε μια ξεκάθαρη, όσο και κομψή προσέγγιση καταλήγοντας σε ένα αποτέλεσμα με έντονες αναλογίες και ελκυστική εμφάνιση που ενισχύουν την αίσθηση σταθερότητας, αλλά και παρουσίας στο δρόμο.
Ένα νέο λογότυπο «500» τοποθετείται στο κέντρο της μάσκας, αντικαθιστώντας για πρώτη φορά το λογότυπο της Fiat. Το γνωστό λογότυπο 500 στο πίσω μέρος αποτελεί την απαραίτητη σύνδεση με το παρελθόν, αλλά πλέον προσαρμόζεται στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση αποκτώντας μια λεπτή οριζόντια μπλε γραμμή που μετασχηματίζει τον αριθμό μηδέν, στο γράμμα “e”.
Το Νέο 500 έχει όλα τα γνωρίσματα της σειράς, αλλά δοσμένα με έναν πιο καθαρό και δυναμικό τρόπο. Το κάθετο μπροστά μέρος όπως του μοντέλου του 1957 συνδυάζεται τώρα με ένα πιο έντονο προφίλ. Στην πρώτη γενιά ο αρμός διαχώριζε τα φώτα από το καπό, ενώ τώρα τα συνδέει θυμίζοντας βλέφαρα. Παράλληλα τα LED φώτα ενισχύουν το τεχνολογικό προφίλ, ενώ οι χειρολαβές είναι «κρυφές» και βρίσκονται στην ίδια επιφάνεια με την πόρτα.
Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα, το αυτοκίνητο είναι 6 εκ. φαρδύτερο, 6 εκ. μακρύτερο, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 2 εκ. Περισσότερη προσωπικότητα, μεγαλύτερη άνεση, αλλά πάντα με μήκος κάτω από τα 4 μέτρα.
Ένα ψηφιακό εσωτερικό με πολλή τεχνολογία, καλή ποιότητα και άνεση
Στο εσωτερικό το ηλεκτρικό 500 είναι εντελώς νέο και κομψό με ακόμα πιο σαφείς αναφορές στην 1η γενιά. Ο σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από την απλότητα, την υψηλή αισθητική και την κομψότητα. Το ταμπλό επεκτείνεται οριζόντια και ενσωματώνει την οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα infotainment, καθώς και μια σειρά κουμπιών-συντομεύσεων που μοιάζουν με πλήκτρα πιάνου. Ο αναλογικός πίνακας οργάνων αντικαθίσταται από μία ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών. Τέλος, το φαρδύ ταμπλό, το flat-bottomed δυάκτινο τιμόνι, η περιοχή μεταξύ των καθισμάτων και το επίπεδο πάτωμα βελτιώνουν την αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας. .
Υπάρχει και αρκετή τεχνολογία. Το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5 σε συνεργασία με τη συσκευή τηλεματικής, εκτός από τη λειτουργία έκτακτης ανάγκης υποστηρίζει μια σειρά υπηρεσιών:
- MyAssistant: υπηρεσία που συνδέει τον χρήστη με την εξυπηρέτηση πελατών ώστε να λάβει βοήθεια σε περίπτωση τεχνικού θέματος. Παράλληλα ο χρήστης λαμβάνει και e-mail με την κατάσταση του αυτοκινήτου του.
- MyRemote: μέσω του smartphone του, ο χρήστης μπορεί από απόσταση να ελέγχει τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας, τη βέλτιστη επιλογή φόρτισης, το σημείο που βρίσκεται το αυτοκίνητο, να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο και να ενεργοποιήσει το σύστημα κλιματισμού.
- MyCar: ο χρήστης ελέγχει την κατάσταση του αυτοκινήτου με πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνιο για στοιχεία από την πίεση των ελαστικών, έως το χρόνο για πραγματοποίηση της συντήρησης του αυτοκινήτου.
- MyNavigation: μέσω του κινητού μπορούν να σταλούν οι πληροφορίες που αφορούν στον προορισμό, καθώς και πληροφορίες για τη διαδρομή, τους σταθμούς φόρτισης και την κίνηση, ενώ παράλληλα με βάση τις συνθήκες ο χρήστης μπορεί να δει στο χάρτη με δυναμικό τρόπο μέχρι που μπορεί να φτάσει το όχημα ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.
- MyWi-Fi: το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε ένα wi-fihotspot που μπορεί να συνδέσει ταυτόχρονα έως και οκτώ συσκευές. Παράλληλα το MyWi-Fi επιτρέπει στο χρήστη να επικοινωνεί με φωνητικές εντολές μέσω του AmazonAlexa.
- MyTheftAssistance: ο χρήστης ενημερώνεται σε περίπτωση κλοπής του οχήματος. Μετά τη σχετική επιβεβαίωση οι αρχές ενημερώνονται και υποστηρίζονται με πληροφορίες με σκοπό την ανεύρεση του οχήματος.
Χάρη σε όλα τα παραπάνω, το Νέο 500 είναι απόλυτα συνδεδεμένο. Αλληλεπιδρά με το χρήστη του οποίο το smartphone συνδέεται άμεσα και φορτίζεται ασύρματα. Παράλληλα η έκδοση “la Prima” διαθέτει προηγμένο σύστημα αναγνώρισης φωνής που επιτρέπει τον φωνητικό έλεγχο στοιχείων όπως το ηχοσύστημα και ο κλιματισμός.
Καλύτερη αυτονομία, φόρτιση και οδήγηση
Κατά το σχεδιασμό του Νέου ηλεκτρικού 500, οι μηχανικοί ξεκίνησαν από ένα λευκό χαρτί ώστε να έχουν την ελευθερία να δημιουργήσουν την καλύτερη δυνατή λύση για κάθε κομμάτι του αυτοκινήτου.
Το 500e χρησιμοποιεί ένα μόνο ηλεκτρικό κινητήρα με πακέτο μπαταριών 42 kWh που δίνουν αυτονομία έως 320χλμ. στον κύκλο μετρήσεων WLTP. Ο κινητήρας αναπτύσσει 118 ίππους (88 κιλοβάτ) και μπορεί να στείλει το μικρό ιταλικό αυτοκίνητο στα 100 km/h σε 9,0 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 150 km / h.
Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχυφόρτισης 85kW, ικανό να «γεμίσει» τις μπαταρίες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για να αποθηκευτεί ενέργεια ικανή να μετακινήσει το αυτοκίνητο για 50χλμ., απόσταση που κατά μέσο όρο υπερβαίνει την μέση ημερήσια χρήση. Ο ταχυφορτιστής μπορεί να φορτίσει σε επίπεδο 80% τις μπαταρίες σε μόλις 35 λεπτά ενώ έχει τη δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα.
Και για τη φόρτιση στο σπίτι υπάρχει λύση, με την έκδοση “la Prima” του Νέου ηλεκτρικού 500 να προσφέρεται με το σύστημα Easy Wallbox™, το οποίο συνδέεται με το οικιακό δίκτυο μέσω απλής πρίζας. Το σύστημα εξελίχθηκε από την ENGIE EPS αποκλειστικά για την FCA και κάνει ιδιαίτερα απλή και εύκολη τη διαδικασία φόρτισης.
Το νέο Fiat 500e είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες στην Ευρώπη, στην ειδική έκδοση λανσαρίσματος “First Edition”, η οποία έχει τιμή εκκίνησης € 37.500. Τα 500 πρώτα κομμάτια έρχονται, με προβολείς LED, καθίσματα οικολογικού δέρματος, ζάντες 17 ιντσών, εξωτερική επένδυση χρωμίου και όλα τα διαθέσιμα βοηθήματα οδηγού.
Pingback: Chatting με τη Fiat: Ο Επικεφαλής της Fiat απαντά στις ερωτήσεις του κοινού σχετικά με το ηλεκτρικό Fiat 500 - CarGuys
Pingback: Ένα ψηφιακό μουσείο αφιερωμένο στα γενέθλια ενός θρύλου. Χρόνια Πολλά Fiat 500! - CarGuys
Pingback: Δοκιμή: Fiat 500 1.0 Hybrid Launch Edition - CarGuys