Αυτό είναι το νέο Audi A3 Sedan
Περίπου ένα μήνα από την αποκάλυψη του νέου A3 Sportback, η Audi αποκαλύπτει και το A3 Sedan. Στη δεύτερη πλέον γενιά του, το compact σεντάν μοντέλο έχει εισέλθει στην εποχή της ψηφιοποίησης και είναι πλήρως συνδεδεμένο – από την ψυχαγωγία και την ενημέρωση έως τα συστήματα υποβοήθησης. Το ιδιαίτερα αρμονικό και κομψό αμάξωμα συνοδεύεται από νέα κινητήρια συστήματα που σε συνδυασμό με μια νέα, ιδανικά ρυθμισμένη ανάρτηση εξασφαλίζουν μια οδηγική εμπειρία που χαρακτηρίζεται τόσο για τον υψηλό βαθμό απόδοσης όσο και το δυναμισμό της. Όπως και το Sportback, το νέο A3 Sedan φέρει πολλές καινοτομίες από μεγαλύτερες κατηγορίες, προσφέροντας πρωτόγνωρη αίσθηση ελέγχου, άνεσης και ασφάλειας στην κατηγορία. Το νέο Audi A3 Sedan αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στους ευρωπαϊκούς δρόμους το καλοκαίρι του 2020.
Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο Α3 Sedan είναι 4 εκ. μεγαλύτερο, στα 4,50 μ. – 15 ολόκληρα εκ. μεγαλύτερο από το A3 Sportback – ενώ το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο, στα 2,64 μέτρα. Το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 2 εκ. στα 1,82 μ. και τώρα είναι ένα εκ. ψηλότερο, στα 1,43 μέτρα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τόσο την αύξηση του χώρου για το κεφάλι – σχεδόν 2 εκ. στο μπροστινό μέρος, χάρη στην χαμηλότερη θέση του καθίσματος οδηγού όσο και λίγο περισσότερο χώρο για τους αγκώνες. Στα 425 λίτρα, η χωρητικότητα για τις αποσκευές είναι ακριβώς η ίδια με αυτή του προηγούμενου μοντέλου.
Εξωτερικός σχεδιασμός
Στο μπροστινό μέρος επιβλητική είναι η παρουσία του μεγάλου Singleframe με την κυψελωτή μάσκα, που πλαισιώνεται από εντυπωσιακούς προβολείς. Αυτοί είναι πολύ εντυπωσιακοί και στο πλάι σχηματίζουν τραπεζοειδείς γωνίες που εκτείνονται προς τα κάτω, που στην έκδοση με την τεχνολογία Matrix LED φιλοξενούν τα φώτα ημέρας. Τα τελευταία, αποτελούνται από μία συστοιχία pixel με 15 τμήματα LED, με το κάθε τμήμα να ενεργοποιείται αυτόνομα, με αποτέλεσμα στις διάφορες εκδόσεις του A3 Sedan να υπάρχει ξεχωριστή φωτιστική υπογραφή.
Στο νέο A3 Sportback, η γραμμή αμαξώματος που τρέχει πάνω από το περβάζι ανεβαίνει προς τα πίσω φώτα, στο ύψος του θόλου του πίσω τροχού, τονίζοντας έτσι το κοντό πίσω άκρο. Στο Sedan, αντίθετα, η γραμμή αμαξώματος εκτείνεται μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα. Αυτό τονίζει ακόμα πιο πολύ το μήκος του μοντέλου και δίνει ιδιαίτερη κομψότητα όταν το αντικρίζεις από το πλάι. Οι κοίλες και κυρτές καμπύλες στις πλευρικές επιφάνειες δημιουργούν έντονο παιχνίδι φωτός και σκιάς. Η γραμμή οροφής πέφτει δυναμικά από την κολόνα Β – όπως στα κουπέ – και τελειώνει σε μια εντυπωσιακή αεροτομή στην πίσω πόρτα. Η αεροτομή, προαιρετικά διαθέσιμη σε carbon, προσθέτει οπτική έμφαση στην ήδη ισχυρή παρουσία του τετράθυρου μοντέλου.
Ψηφιακό εσωτερικό που ξεχωρίζει
Το πιλοτήριο του A3 Sedan εστιάζει αποκλειστικά στον οδηγό, με το ταμπλό και την κεντρική οθόνη αφής MMI να έχουν κλίση ελαφρώς προς αυτόν. Η οθόνη ΜΜΙ έχει διαγώνιο 10,1 ιντσών και είναι διαισθητική στη λειτουργία. Ως στάνταρ, περιλαμβάνει κατανόηση χειρόγραφου τρόπου αναζήτησης καθώς και έλεγχο φυσικής γλώσσας που προαιρετικά αξιοποιεί τις δυνατότητες του cloud. Το Audi virtual cockpit, σε διάσταση 10,25 ιντσών είναι στάνταρ και στη βασική έκδοση, παρέχοντας κορυφαία ψηφιακή εμπειρία στον οδηγό. Στο μεγαλύτερο Audi virtual cockpit plus, με διάσταση 12,3 ίντσες, προσφέρεται επιλογή από τρεις διαφορετικές προβολές, συμπεριλαμβανομένων σπορ γραφικών με ιδιαίτερα δυναμική διάταξη. Εδώ, οι στροφές RPM και η ταχύτητα εμφανίζονται ως διαγράμματα ράβδων με κόκκινα γραφικά στοιχεία. Προαιρετικά, διαθέσιμο και head-up display για πιο άμεση πληροφόρηση στο παρμπρίζ.
Τα κινητήρια συστήματα
Το νέο Audi A3 Sedan στο λανσάρισμα θα διατίθεται με μια επιλογή δύο κινητήρων TDI και ενός κινητήρα TFSI. Ένα κοινό στοιχείο είναι η υψηλή απόδοση. Ο 35 TFSI, ένας βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1,5 λίτρων, παράγει 150 PS (110 kW) και διατίθεται σε δύο συνδυασμούς – με ένα νέο εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή με το αυτόματο S tronic επτά σχέσεων.
Εκτός από την τεχνολογία cylinder on demand, το κινητήριο σύστημα σε συνδυασμό με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic χρησιμοποιεί ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, υποστηρίζει τον κινητήρα με ροπή έως και 50 Nm κατά την εκκίνηση από στάση και την επιτάχυνση από χαμηλές στροφές και επιτρέπει στο A3 Sedan να ρολάρει με τον κινητήρα σβηστό, σε πολλές περιπτώσεις. Στην καθημερινή οδήγηση, μειώνει την κατανάλωση έως και 0,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
O πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI με 150 PS (110 kW) συνδυάζεται επίσης με ένα επτά σχέσεων S tronic, όπου οι αλλαγές ταχυτήτων πραγματοποιούνται μέσω ενός νέου μοχλού compact διαστάσεων, χρησιμοποιώντας τεχνολογία shift-by-wire.