Γ. Μεθενίτης: «Η Nissan πρωτοπορεί στην ηλεκτροκίνηση»
Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης, Γιάννης Μεθενίτης, μας μίλησε για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, τα μυστικά της επιτυχίας του Leaf και τους τρόπους που επενδύει η Nissan στην πράσινη ενέργεια.
– Με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχετε στη διάθεσή σας για το 2020, πώς ανταποκρίθηκαν οι Ελληνες καταναλωτές στην ηλεκτροκίνηση; Θεωρείται ότι τα κίνητρα που έδωσε η κυβέρνηση ήταν επαρκή για τον κλάδο;
Αναμφίβολα τα κίνητρα που έχουν θεσπιστεί από το περασμένο καλοκαίρι έχουν τονώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον, ωστόσο δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι η πανδημία του κορωνοϊού έχει επηρεάσει και τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε κάθε περίπτωση το πρόγραμμα «Kινούμαι ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» κάνει δελεαστική την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση του, τόσο για ιδιώτες όσο και για επιχειρήσεις, θα γίνεται ολοένα και πιο αντιληπτό το θετικό «αποτύπωμα» της ηλεκτροκίνησης, σε οικονομικό και περιβαλλοντικό επίπεδο. Βέβαια, πολλά πρέπει να γίνουν και στον τομέα των δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.
– Η Nissan είναι πρωτοπόρος τόσο στην ηλεκτροκίνηση όσο και στην κατηγορία των Crossover. Θα έχει το επόμενο Qashqai εξηλεκτρισμένες εκδόσεις;
Η Nissan είναι μια εταιρεία που πρωτοπορεί στην ηλεκτροκίνηση, έχοντας πολύ νωρίς αντιληφθεί τα πλεονεκτήματά της αλλά και το ότι αποτελεί το μέλλον που έρχεται και μάλιστα πιο γρήγορα από ό,τι νομίζουμε. Για τη Nissan, η ηλεκτροκίνηση είναι το αποτέλεσμα της έρευνας και ανάπτυξης ηλεκτροκίνητων οχημάτων για περισσότερα από 70 χρόνια, καθώς και της έρευνας, ανάπτυξης και κατασκευής μπαταριών για πάνω από 25 έτη. Σύμφωνα με το προσφάτως ανακοινωθέν μεσοπρόθεσμο επενδυτικό της πλάνο, η Nissan σκοπεύει να διευρύνει την παρουσία της στα EVs, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος e-POWER, στοχεύοντας σε περισσότερες από 1 εκατομμύριο πωλήσεις τέτοιων οχημάτων, έως το τέλος της χρήσης 2023.
Από το 2010, με την πρώτη γενιά του Nissan Leaf, του αμιγούς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής, η Nissan επενδύει συνεχώς στη βιώσιμη κινητικότητα, τόσο με το δεύτερης γενιάς Leaf αλλά και με τα επαγγελματικά οχήματα, με τα e-NV200 & e-Evalia, όσο και με οχήματα υψηλότερων επιδόσεων, όπως το προσφάτως αποκαλυφθέν ηλεκτρικό coupe crossover Nissan Ariya. Σε ό,τι αφορά το επόμενο Qashqai, θα είναι εξοπλισμένο με καινοτόμες υβριδικές τεχνολογίες, στο πλαίσιο της στρατηγικής «εξηλεκτρισμού» του κορυφαίου Crossover της αγοράς.
– Με σημαντικές διακρίσεις στη 10ετή πορεία και στις δύο γενιές του, το Leaf συνεχίζει δυναμικά και έχει ξεπεράσει τις 500.000 μονάδες παραγωγής παγκοσμίως. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας του και πώς διαμορφώνεται η τιμή του Leaf με την κρατική επιδότηση;
Το Leaf είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής στον κόσμο, που πλέον οδηγείται από περισσότερους από 180.000 αυτοκινητιστές – οπαδούς των EVs σε όλη την Ευρώπη, έχοντας ήδη ξεπεράσει το μισό εκατομμύριο πωληθέντων αυτοκινήτων, σε όλη την υφήλιο. Ακόμα, είναι ένα σύγχρονο, ολοκληρωμένο μοντέλο της κατηγορίας C, εμπλουτισμένο με πρωτοποριακές καινοτομίες, οι οποίες φέρνουν την επανάσταση στην κινητικότητα.
Το Leaf πρωτοστατεί στο όραμα της Ευφυούς Οδήγησης της Nissan, με το μοναδικό «e-Pedal» που επιτρέπει στους οδηγούς να ξεκινήσουν, να επιταχύνουν και να επιβραδύνουν, μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος, χρησιμοποιώντας μόνο ένα πεντάλ.
Το Leaf είναι επίσης εξοπλισμένο (προαιρετικά) με το «ProPILOT», ένα προηγμένο χαρακτηριστικό οδήγησης που συνδυάζει το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με την επιτάχυνση και την πέδηση, προκειμένου να βοηθήσει τον οδηγό σε μεγάλα ταξίδια και σε βεβαρυμμένη κυκλοφορία, τόσο σε αυτοκινητόδρομους, όσο και σε μονές λωρίδες κυκλοφορίας. Στα ατού του συ-μπεριλαμβάνεται (προαιρετικά) και το «ProPILOT Park», ένα σύστημα που σταθμεύει το αυτοκίνητο αυτόματα και με ευκολία. Αυτά τα βοηθήματα έχουν σχεδιαστεί, για να βελτιώσουν την ασφάλεια, την άνεση και τον έλεγχο του οχήματος από τον οδηγό.
Παράλληλα, στο Leaf περιλαμβάνονται χαρακτηριστικά, όπως το «Apple CarPlay» και το «AndroidAuto», που επιτρέπουν την απρόσκοπτη συνδεσιμότητα με τα smartphones. Ακόμα, η λειτουργία «Remote Climate Control» προσφέρει την επιλογή ενεργοποίησης του κλιματισμού, όταν το Leaf είναι ακόμα συνδεδεμένο με την πρίζα στο γκαράζ, ενώ πληροφορίες και αναλύσεις για τις διαδρομές και το στιλ οδήγησης είναι επίσης διαθέσιμες από το smartphone του εκάστοτε χρήστη. Το Nissan Leaf διατίθεται τόσο με την μπαταρία των 40KWh (150PS), όσο και με την μπαταρία των 62KWh (217PS) στην έκδοση e+, με την αυτονομία να φτάνει τα 389 και τα 528 χιλιόμετρα, αντιστοίχως.
Η τιμή του Nissan Leaf με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» και συμπεριλαμβανομένης της απόσυρσης παλαιού οχήματος, ξεκινά από τα 27.500€. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση, αν αναλογιστούμε ότι η λιανική τιμή του μοντέλου ξεκινά από τα 33.980€.
– H Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης επενδύει στην πράσινη ενέργεια. Θέλετε να μας πείτε λίγα λόγια για αυτή την επένδυση;
Η Nissan, σε παγκόσμια κλίμακα, εργάζεται σθεναρά για τον εντοπισμό και την ελαχιστοποίηση των άμεσων και έμμεσων επιπτώσεων των δραστηριοτήτων της στο περιβάλλον. Μάλιστα, αυτές οι ενέργειές της, για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, αναγνωρίστηκαν από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό CDP, ο οποίος κατέταξε τη Nissan στην λίστα «A», με τις εταιρείες που ηγούνται αυτής της προσπάθειας. Συγκεκριμένα, ο CDP επαίνεσε τη Nissan για τις εργασίες της στη μείωση των εκπομπών CO₂, στη βέλτιστη διαχείριση των υδάτινων πόρων, στην άμβλυνση των κλιματικών κινδύνων και στην ανάπτυξη οικονομίας χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Σε εγχώρια κλίμακα, η Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. επενδύει στην πράσινη ανάπτυξη, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε μια μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών συγκροτημάτων στις εγκαταστάσεις της σε Αθήνα, Ασπρόπυργο και Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, προωθώντας και ενισχύοντας την περιβαλλοντική συνείδηση, ως αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής της κουλτούρας. Τα συγκεκριμένα φωτοβολταϊκά συγκροτήματα συνολικής ονομαστικής ισχύος 700kW εκτιμάται ότι θα καλύψουν το 50% της συνολικής ανάγκης των αντίστοιχων εγκαταστάσεων της εταιρείας σε ενέργεια, ενώ η εκτιμώμενη ετήσια αποφυγή εκπομπών CO₂ (σε σχέση με ενέργεια προερχόμενη από ορυκτά καύσιμα) θα ανέλθει αθροιστικά σε 678 τόνους.
Συνέντευξη στην εφημερίδα “ΕΝΕΡΓΕΙΑ και οικονομία“