Δοκιμή: BMW 220i Active Tourer 170 PS

Με τη Σειρά 2 Active Tourer το 2014 η BMW έκανε για πρώτη φορά την αμφιλεγόμενη μετάβαση της κίνησης από τον πίσω στον μπροστά άξονα και αυτό οδήγησε σε μια μεγάλη επιτυχία. Το κλειδί της επιτυχίας για τη πρώτη γενιά, που ξεπέρασε τις 380.000 πωλήσεις με ένα ποσοστό νέων πελατών για τη μάρκα που άγγιζε το 70 %, ήταν η διαφορετική φιλοσοφία της από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Το All-Around Sports Activity Tourer (SAT) σε όρους BMW ήταν το πρώτο της MPV με προτεραιότητα σε άνεση, χώρους, πρακτικότητα, ασφάλεια και οικονομία, χωρίς όμως αυτό να σήμαινε ότι δεν κρατούσε τα στάνταρ του “sheer driving pleasure”. Με τη κίνηση στους εμπρός τροχούς να αποτελεί χαρακτηριστικό όλων των μικρών της μοντέλων πλέον, η νέα Active Tourer φέρνει προηγμένες τεχνολογίες από την iX, νέα σχεδιαστική γραμμή εσωτερικά και εξωτερικά, περισσότερο εξοπλισμό με λιγότερες εκδόσεις αντίστοιχα και εξηλεκτρισμένους κινητήρες.

Μήπως σπορ Tourer;

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Σειρά 2 Active Tourer είναι ο ορισμός ενός “φρέσκου” μοντέλου με γραμμές που πραγματικά εκφράζουν νεανικότητα, κάτι ίσως σπάνιο σε μοντέλα της κατηγορίας που ο όγκος τους, με αφορμή την πρακτικότητα, περιορίζει αρκετά τις ιδέες των σχεδιαστών. Αν και συνολικά το σχήμα δεν διαφέρει πολύ από πριν, είναι πιο αεροδυναμικό (συντελεστής οπισθέλκουσας  Cd στο 0,26) χάρη στις κεκλιμένες μπροστινές κολώνες, στις χωνευτές χειρολαβές που δεν εξέχουν από τις πόρτες και στις ιδιαίτερες ακμές. Οι ώμοι είναι επίσης πιο φουσκωμένοι, τόσο αυτοί στις κολώνες C όσο και στις A που είναι ενσωματωμένοι πλέον οι καθρέπτες, προσφέροντας ταυτόχρονα καλύτερη ορατότητα από το “φινιστρίνι”. Στο πλαϊνό μέρος, εκτός από τις ακμές, ενδιαφέρον έχει και η ανοδική γραμμή των παραθύρων, στο κάτω μέρος.

Αυτό που πραγματικά την ξεχωρίζει όμως είναι η τεράστια μάσκα στο μπροστινό μέρος. Η διάταξη της δεν είναι κάθετη όπως στις εκδοχές της Σειράς 4 ή στην iX αλλά οριζόντια και η επιρροή από τη προηγούμενη Σειρά 7 είναι ξεκάθαρη. Τα νεφρά είναι ενωμένα στη μέση και διαφοροποιούνται από κάθετες χρωμιωμένες γρίλιες στις εκδόσεις. Αυτές μάλιστα είναι ενεργές και ανοίγουν μόνο όταν ο κινητήρας χρειάζεται “ανάσα”. Ενσωματωμένη είναι και η iCam στο κάτω μέρος αλλά και οι απαραίτητοι αισθητήρες στο κέντρο. Εκτός από τη μάσκα οι εκδόσεις Luxury Line και M-Sport προσθέτουν χρώμιο στο περίγραμμα παραθύρων και στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, που δεν έχουν πλέον προβολείς ομίχλης αλλά αεροκουρτίνες. Η έκδοση M-Sport την αγριεύει αρκετά με μεγαλύτερους αλλά διακοσμητικούς αεραγωγούς με κυψελωτά σχέδια.

Οι προβολείς ομίχλης είναι πλέον περιττοί αφού από το βασικό εξοπλισμό διαθέτει Full-LED φωτιστικά σώματα ενώ προαιρετικά τα Adaptive LED με λειτουργία φωτισμού στροφής, αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα τεχνολογίας matrix, φώτα πόλης, σχέδιο δέσμης για οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και φωτισμό δυσμενών καιρικών συνθηκών. Είναι επίσης πολύ πιο λεπτά και η φωτεινή υπογραφή των LED ημέρας είναι ορατή και από το πλαϊνό μέρος τους.

Πολύ λεπτά LED φώτα υπάρχουν και στο πίσω μέρος με 3D σχεδίαση, βαθιά απόχρωση σε κόκκινο χρώμα και ιδιαίτερο “χορευτικό” καλωσόρισμα στο ξεκλείδωμα/κλείδωμα. Όπως μπροστά, έτσι και πίσω οι προφυλακτήρες διαφοροποιούνται στις τρείς διαθέσιμες εκδόσεις και η M-Sport προσθέτει διακοσμητικούς αεραγωγούς και διαχύτη αλλά και πιο έντονη αεροτομή στην οροφή. Οι απολήξεις της εξάτμισης δεν είναι ορατές σε καμία έκδοση και ενσωματώνονται στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.

Οι διαστάσεις έχουν αυξηθεί και η Active Tourer έχει κερδίσει 3,2 εκ. σε μήκος αγγίζοντας τα 4,386 μ. στο σύνολο της, με το πλάτος και το ύψος να έχουν μεγαλώσει κατά 2,4 και 2 εκ. αντίστοιχα. Καμία διαφορά δεν σημειώνεται στο μεταξόνιο που παραμένει στα 2,67 μ. σε αντίθεση με τα μετατρόχια που έχουν φαρδύνει αμφότερα, μπροστά και πίσω κατά 2,5 εκ.

Οι επιλογές διαμόρφωσης είναι πολλές και υπάρχουν διάφορα πακέτα ή μεμονωμένες επιλογές για να προσθέσουν στον χαρακτήρα της κάθε έκδοσης περισσότερα Crossover ή Σπορ στοιχεία. Οι ράγες οροφής πάντως αποτελούν προαιρετικό εξοπλισμό ενώ οι θόλοι μπορούν να γεμίσουν με ζάντες που φτάνουν τις 19″ (στο βασικό εξοπλισμό υπάρχουν ελαφρού κράματος 16″) – οι 18άρες της δοκιμής αρκούν.

Το σύγχρονο εσωτερικό της BMW

Εσωτερικά υπάρχει ένας εντελώς νέος κόσμος, αυτός που για πρώτη φορά είδαμε στην iX και πιο πρόσφατα στην παρουσίαση της επερχόμενης X1. Εδώ το ταμπλό είναι οριζοντιωμένο και σχετικά χαμηλό για να προσφέρει καλή ορατότητα, με ξεχωριστούς μακρόστενους αεραγωγούς στη πλευρά του συνοδηγού και νέας σχεδίασης σπορ τιμόνι ενώ το παραδοσιακό “σετ” οθονών για τον οδηγό και το σύστημα πολυμέσων αντικαθιστά κάτι που η BMW ονομάζει Curved Display. Το κυρτό αυτό πάνελ ενσωματώνει και τις δύο οθόνες με τρόπο που τις κάνει να φαίνονται ενωμένες πίσω από μια γυάλινη επιφάνεια, με μόνη σημείωση ότι υπό ορισμένες γωνίες είναι ορατά τα σχετικά μεγάλα περιθώρια γύρω από τις οθόνες.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 10,25″ και η εμφάνιση του είναι πολύ διαφορετική από το παρελθόν. Όπως στα μοντέλα των τελευταίων δύο ετών τα όργανα διατηρούν την αντικριστή προβολή του στροφόμετρου με του ταχύμετρου αλλά έχουν γωνιακή σχεδίαση, είτε σε πλήρη προβολή είτε στη Sport που τα φέρνει στο κέντρο. Στην πρώτη περίπτωση αντί για το παραδοσιακό στροφόμετρο στα δεξιά υπάρχει η ένδειξη της ισχύος σε ποσοστό 0-100 και της φόρτισης κατά την αναγεννητική πέδηση, αυτό όμως μόνο για τα υβριδικά μοντέλα. Αντίθετα στην επιλογή της Sport εμφάνισης, η οποία γίνεται αυτόματα με την επιλογή του αντίστοιχου προγράμματος οδήγησης, αλλάζει σε ένα πιο παραδοσιακό μοτίβο όπως θα το συναντούσαμε σε ένα M μοντέλο. Μια τρίτη προβολή σε στυλ οριζόντιας μπάρας είναι διαθέσιμη ενώ συνολικά οι επιλογές διαμόρφωσης είναι αρκετές. Αξίζει να σημειωθεί ότι παραμένει η δυνατότητα προβολής του χάρτη της πλοήγησης στο κέντρο αλλά για πρώτη φορά (μετά την iX) μπορεί να ενσωματωθεί το πρόγραμμα πλοήγησης του Smartphone, στα γραφικά πλαίσια του συστήματος της BMW. Η ανάλυση είναι εξαιρετική και η φωτεινότητα αρκετά δυνατή ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα στο έντονο φως.

Η οθόνη 10,7″ εφοδιάζεται με το ολοκαίνουριο λογισμικό σύστημα 8 (Operating System 8) το οποίο έχει ένα User Interface που θυμίζει πολύ περισσότερο Smartphone από τη τελευταία έκδοση του iDrive 7. Οι πιο ψαγμένοι θα διακρίνουν ομοιότητες στα χρώματα, στα μενού και στη κεντρική οθόνη, όλα όμως είναι εκσυγχρονισμένα και πιο φωτεινά. Η κεντρική οθόνη έχει διαμορφώσιμα Live Widgets ενώ στην αριστερή μπάρα βρίσκονται τέσσερα πλέον κουμπιά συντομεύσεων για το τηλέφωνο, τα πολυμέσα, τη πλοήγηση και το “συρτάρι” των εφαρμογών αντίστοιχα. Με το πάτημα του τελευταίου εμφανίζονται σε ξεχωριστή οθόνη όλες οι εφαρμογές αλλά και οι συντομεύσεις διάφορων ρυθμίσεων. Διαθέτει επίσης πολύ γρήγορα στη σύνδεση ασύρματα Android Auto και Apple Car Play, δυνατότητα προσθήκης eSim με σύνδεση σε δίκτυα 5G, πολλαπλά προφίλ οδηγών και άμεση επικοινωνία με το BMW ID με την αντίστοιχη εφαρμογή για αποθήκευση ρυθμίσεων. Προαιρετικά προστίθεται και τεχνολογία AR, επαυξημένης πραγματικότητας δηλαδή, στο σύστημα πλοήγησης που με τη χρήση των καμερών του αυτοκινήτου εμφανίζει εν κινήσει βέλη για να βοηθήσει τον οδηγό να κινηθεί στη σωστή κατεύθυνση.

Η λογική πάντως είναι ίδια και παρότι χρειάζεται λίγος χρόνος προσαρμογής στα νέα δεδομένα, η εμπειρία παραμένει ευχάριστη και το σύστημα ένα εκ των κορυφαίων. Ο χειρισμός γίνεται μόνο δια της αφής ή μέσω των πολύ καλών σε λειτουργία φωνητικών εντολών στα αγγλικά. Δυστυχώς για πρώτη φορά σε μοντέλο της BMW εδώ και πολλά χρόνια απουσιάζει το περιστροφικό χειριστήριο του iDrive ελέω της αιωρούμενης κεντρικής κονσόλας και της Open Space φιλοσοφίας.

Η κεντρική κονσόλα με σχεδίαση “γέφυρας” διαθέτει έναν διακόπτη αντί για μοχλό επιλογής των σχέσεων και ορισμένα κουμπιά για βασικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης μιας ροδέλας για την ένταση του ήχου. Αυτά είναι και τα μόνα, μαζί με δύο για το ξεθάμπωμα των τζαμιών, και η προσπάθεια της BMW για μείωση των φυσικών κουμπιών είναι ξεκάθαρη αφού ούτε αντίστοιχες ρυθμίσεις για τον κλιματισμό υπάρχουν. Δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα χειριστήρια αφής μέσω της οθόνης του στάνταρ αυτόματου διζωνικού κλιματισμού αποτελούν πλήγμα για την εργονομία, η οποία συνολικά παραμένει σε υψηλό επίπεδο, το ίδιο δεν ισχύει όμως και για τον περιστροφικό διακόπτη για τον χειρισμό της οθόνης που καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής αναπολούσαμε.

Στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας μπορούν να τοποθετηθούν διάφορα αντικείμενα ή ακόμα και μεγάλα μπουκάλια ενώ στο ανοιγόμενο πάνω τμήμα (υποβραχιόνιο) μικροαντικείμενα όπως χρήματα, κάρτες, λεπτά πορτοφόλια, κλειδιά κ.α. Στο μπροστινό και χαμηλό τμήμα υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και μια κυρτή επιφάνεια για τοποθέτηση Smartphone με ένα κλιπάκι για να το ασφαλίζει στη θέση του και προαιρετικά ασύρματη φόρτιση. Οι θήκες στις πόρτες είναι επίσης μεγάλες -μπροστά και πίσω- και το ντουλαπάκι του συνοδηγού πάνω από ικανοποιητικό.

 

Η ποιότητα κατασκευής είναι σαφώς καλύτερη από τη προηγούμενη Σειρά 2 Active Tourer, στα στάνταρ των νέων Σειρά 1 και Σειρά 2 με άψογη συναρμογή, αφρώδη πλαστικά και premium επενδύσεις. Τα στάνταρ καθίσματα είναι υφασμάτινα και πολύ άνετα, με θέση οδήγησης που έχει μια ιδέα από Crossover αίσθηση αλλά μπορεί να κατέβει και αρκετά χαμηλά. Υπάρχει όμως η επιλογή των Σπορ καθισμάτων με “μπακετίστικη” αίσθηση, που μπορεί να μην προσφέρουν την ίδια άνεση αλλά κυριολεκτικά αγκαλιάζουν τους μπροστινούς επιβάτες και διαθέτουν επένδυση από συνθετικό δέρμα και Alcantara. Και στις δύο περιπτώσεις μπορούν να προστεθούν ηλεκτρικές ρυθμίσεις με μνήμες, όπως και θερμαινόμενα καθίσματα-τιμόνι.

Εξοπλισμός 

Ο βασικός εξοπλισμός έχει αναβαθμιστεί αρκετά τόσο με στοιχεία άνεσης και πολυτέλειας όσο με συστήματα τεχνολογίας και υποβοήθησης αλλά όπως είθισται στην BMW υπάρχουν διάφορες προαιρετικές μεμονωμένες επιλογές ή πακέτα. Μεταξύ άλλων είναι διαθέσιμο το Head Up Display με δυνατότητα διαμόρφωσης, η πανοραμική/3D προβολή του αυτοκινήτου, το Premium ηχοσύστημα Harman/Kardon (το βασικό είναι ήδη αρκετά καλό) και η εσωτερική κάμερα με δυνατότητα λήψης φωτογραφιών και άμεσης αποστολής στο Smartphone. Η εφαρμογή my BMW πέρα από την ένδειξη πληροφοριών μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ψηφιακό κλειδί.

Τόσο-Όσο MPV

Το μεταξόνιο μπορεί να έχει παραμείνει ίδιο, στα 2,670 μ., όμως το μεγαλύτερο μήκος και πλάτος σε συνδυασμό με την διαφορετική εσωτερική διάταξη την έκαναν πιο ευρύχωρη από ποτέ. Ακόμα και πέντε επιβάτες θα κάτσουν και θα ταξιδέψουν με άνεση ενώ ο μεσαίος πίσω επιβάτης έχει στη διάθεση του μια θέση, που αν και σχετικά σκληρή στο κάτω τμήμα, είναι σαφώς λιγότερο άβολη από το παρελθόν και παρά το σχετικά ψηλό κεντρικό τούνελ, υπάρχει χώρος δεξιά και αριστερά για τα πόδια του. Πολύ γενναιόδωρος είναι επίσης ο αέρας για τα κεφάλια και το άνοιγμα της πόρτας αρκετά μεγάλο έτσι ώστε να είναι εύκολη η πρόσβαση στο εσωτερικό αλλά και η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος στα σημεία δεσίματος IsoFix (με καπάκια).

Ο πολυμορφικός χαρακτήρας κάνει την εμφάνιση του και πάλι ως προαιρετικός εξοπλισμός με τα συρόμενα κατά 13 εκ. καθίσματα (σε διάταξη 60:40) για αύξηση της απόσταση από τα μπροστινά καθίσματα ή του χώρου αποσκευών αντίστοιχα. Ακόμα και στην “μικρότερη” θέση δύο ενήλικες με μέσο όρο ύψους μπορούν να καθίσουν χωρίς να ζοριστούν ιδιαίτερα, τουλάχιστον όχι για μικρές αποστάσεις. Οι πλάτες των καθισμάτων είναι επίσης ανακλινόμενες στην ίδια διάταξη που σύρονται για να προσφέρουν μια πιο ξαπλωτή θέση.

Δεν λείπουν οι αεραγωγοί για τον κλιματισμό και οι δύο επιπλέον θύρες USB Type-c, τα φωτάκια διαβάσματος πάνω από τα παράθυρα, οι γάντζοι για ρούχα, το κεντρικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες, τα δυχτάκια στα καθίσματα και και οι μεγάλες θήκες στις πόρτες.

Με τα καθίσματα στη θέση για τον μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο, ο χώρος αποσκευών αγγίζει στην ήπια υβριδική έκδοση τα 415 λίτρα (470 στη μη υβριδική) και φτάνει τα 1.405 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Αυτά αναδιπλώνονται σε διάταξη 40:20:40 από το βασικό εξοπλισμό για να χρησιμοποιείται το μεσαίο τμήμα ως “Ski Hatch” ενώ ως στάνταρ συμπεριλαμβάνεται και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πέμπτη πόρτα, η οποία αποκαλύπτει ένα μεγάλο άνοιγμα με ιδανικό σχήμα και επίπεδο σημείο φόρτωσης. Κάτω από το δάπεδο υπάρχει και δεύτερος χώρος για την αποθήκευση διάφορων υποχρεωτικών αντικειμένων ή εργαλείων ενώ υπάρχουν και δύο θήκες στα πλαϊνά, μια με δυχτάκι και μια με εσοχή. Τα σημεία δεσίματος, τα γαντζάκια, το φωτάκι και η πρίζα 12V ολοκληρώνουν την πρακτική του εικόνα.

Έγινε MildHybrid

Εκτός των 218i και 218d, όλες οι εκδόσεις είναι υβριδικές είτε με ήπιο τρόπο ή σε μορφή Plug-in. H 220i ανήκει στην πρώτη κατηγορία και συνδυάζει για πρώτη φορά τον γνώριμο 1.500άρη τρικύλινδρο κινητήρα twinpower turbo με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V με μίζα/γεννήτρια.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος μέσα στο αυτόματο κιβώτιο και έχει τρείς βασικούς ρόλους. Αρχικά αναλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές λειτουργίες όταν το αυτοκίνητο απενεργοποιεί τον κινητήρα εν κινήσει, κάνοντας το λεγόμενο coasting ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Λειτουργεί επίσης ως start/stop, το οποίο μάλιστα είναι πολύ γρήγορο και ανεπαίσθητο. Τέλος, προσθέτει στιγμιαία ροπή 50 Nm και επιπλέον 19 ίππους – πρόκειται δηλαδή για έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα για Mild Hybrid – στο σύνολο ανεβάζοντας την απόδοση στους 170 από τους 156 του τρικύλινδρου. Ο τελευταίος εμφανίζεται ανανεωμένος σε αρκετά σημεία για καλύτερη απόδοση αλλά κυρίως για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Το συγκεκριμένο σύνολο πάντα εντυπωσιάζει με τη πολιτισμένη λειτουργία του και την έλλειψη τόσο κραδασμών όσο και του χαρακτηριστικού ήχου των τρικύλινδρων. Μάλιστα ο ήχος είναι αρκετά σπορτίφ με ένα ιδιαίτερο “ξεφύσιμα” του τούρμπο να ακούγεται από την εισαγωγή στο άφημα του γκαζιού και στις αλλαγές των σχέσεων, κυρίως στο Sport πρόγραμμα οδήγησης. Μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα, όπως αναφέραμε, αποδίδει 170 ίππους από τις 4.700 σ.α.λ. έως τις 6.500 και 280 Nm ροπής (240 από τον θερμικό) από τις 1.500 σταθερά έως τις 4.400 σ.α.λ. Η δύναμη είναι διαθέσιμη παντού και χάρη στον ηλεκτροκινητήρα υπάρχει αμεσότητα και καλύτερη απόκριση, τόσο χαμηλά όσο και στις μεσαίες στροφές.

Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων συνδυάζεται εξαιρετικά με το σύνολο και είναι πολύ γρήγορο, χωρίς να διστάζει στα κατεβάσματα (μέσω των Paddles) ή στο kickdown, ειδικότερα με την λειτουργεία “S” (sport) ή το ανάλογο πρόγραμμα οδήγησης όπου κρατάει τις στροφές ψηλά. Όπως κάθε κιβώτιο τέτοιου τύπου στις πολύ χαμηλές ταχύτητες (π.χ. στο παρκάρισμα) μπορεί να είναι λίγο απότομο, όχι όμως κάτι που δεν συνηθίζεται.

Η κατανάλωση εξαρτάται αρκετά από το πρόγραμμα οδήγησης και την διαδρομή. Στο μικτό κύκλο της δοκιμής σταθεροποιήθηκε στα 7,8 λ./100 χιλιόμετρα ενώ σε ταξίδι την είδαμε να πέφτει  στα 6,7. Αντίθετα, εντός πόλης με το πρόγραμμα οδήγησης efficient ξεπερνούσε τα 8 και σε βουνίσια διαδρομή με γρήγορη οδήγηση άγγιζε τα 9. Σίγουρα όμως ο μέσος όρος θα μπορούσε να πέσει και κάτω από τα 7,8 που μετρήσαμε αν γινόταν λιγότερη χρήση του A/C και φυσικά η οδήγηση ήταν πιο προσεκτική. Σε κάθε περίπτωση το υβριδικό σύστημα συνεισφέρει και θα πρέπει ο οδηγός να μάθει να οδηγεί με τον ανάλογο τρόπο έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται το Coasting και να μειώνει τη κατανάλωση καυσίμου. Τέλος να αναφέρουμε ότι ως στάνταρ υπάρχει ένα ρεζερβουάρ 45 λίτρων αλλά με ένα αμελητέο κόστος μπορεί να αυξηθεί από τον πρόσθετο εξοπλισμό στα 54, για περισσότερη αυτονομία με ένα γέμισμα

Για ανήσυχους οικογενειάρχες

Η Σειρά 2 Acrive Tourer δεν είναι το κλασικό “αδιάφορο” οδηγικά MPV και δεν θα μπορούσε να είναι εφόσον περνάει από τη γραμμή παραγωγής της BMW. Όλα ξεκινούν με την πλατφόρμα, την ακαμψία και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που εξοπλίζουν αντίστοιχα κάθε προσθιοκίνητη έκδοση της Σειράς 1 και της Σειράς 2 (ARB, DTC, CBC, DBC κ.α.).

Η αίσθηση βάρους που έχει το τιμόνι της δεν έχει καμία σχέση με άλλα μοντέλα της μάρκας για να προσφέρει ευκολία εντός πόλης και ξεκούραστη οδήγηση ενώ η πληροφόρηση που περνάει σε αυτό είναι απλά ικανοποιητική. Το μπροστινό σύστημα όμως δεν παύει να είναι γρήγορο και πολύ ακριβές, με την αίσθηση να γίνεται πολύ καλύτερη στο πρόγραμμα Sport. Σε αυτό η ρύθμιση του αυτοκινήτου αλλάζει αρκετά και το σύστημα ευστάθειας επιτρέπει έναν τρόπο οδήγησης που σπανίζει από όσους επιλέγουν πολυμορφικά μοντέλα. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και τα περιθώρια “παιχνιδιού” στη διάθεση του οδηγού αφού υπάρχει συμμετοχικότητα από το πλαίσιο, με την ουρά να γλιστράει για καλύτερη τοποθέτηση, όπως συμβαίνει αντίστοιχα στην Σειρά 1 με τον εντυπωσιακά υπερστροφικό χαρακτήρα για προσθιοκίνητο. Τα φρένα είναι εκπληκτικά όσον αφορά την δύναμη τους αλλά θα χρειαστούν συνήθεια στο πεντάλ που είναι λίγο απότομο.

Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή για να περιορίζει στο μίνιμουμ τις κλίσεις αλλά ταυτόχρονα να μην ενοχλεί την οικογένεια ακόμα και σε δρόμους με αλλεπάλληλες ανωμαλίες. Αυτό επιτυγχάνεται με αμορτισέρ που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους, ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers), στον εμπρός άξονα και πολλαπλούς συνδέσμους (τρείς) στον πίσω άξονα. Για ακόμα καλύτερη εμπειρία βέβαια υπάρχουν τα προαιρετικά ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, που μειώνουν επίσης την απόσταση από το έδαφος κατά 15 mm.

Τα προγράμματα οδήγησης ονομάζονται πλέον MyModes και επιλέγονται από έναν διακόπτη στην κεντρική κονσόλα ή μέσω της οθόνης. Το Efficient είναι το οικονομικό πρόγραμμα με ομαλή απόκριση στο γκάζι και ελαφριά αίσθηση στο τιμόνι, το Personal (ή Comfort) είναι το ισορροπημένο και το Sport φυσικά είναι αυτό που “τονώνει” την οδηγοκεντρική πλευρά της.

Στον αυτοκινητόδρομο είναι απόλυτα σταθερή και θυμίζει μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας ενώ στην πόλη είναι ευέλικτη σε ικανοποιητικό βαθμό, με ένα κύκλο στροφής στα 11,1 μέτρα. Η απόσταση από το έδαφος δεν είναι ούτε μεγάλη ούτε μικρή στα 17,1 εκ., άλλωστε έχει περισσότερο ασφάλτινη προσέγγιση παρά την κάπως “Crossover” εμφάνιση, θα μπορέσει όμως να περάσει από χωματόδρομο χωρίς κάποιο πρόβλημα.

Η ποιότητα κύλισης είναι premium, ο θόρυβος κύλισης σε χαμηλά επίπεδα ακόμα και με τους τροχούς 18″, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ελάχιστοι παρά τις μεγάλες πλαϊνές επιφάνειες και η ηχομόνωση πολύ καλή. Η ορατότητα είναι εξαιρετική προς όλες τις κατευθύνσεις και το εσωτερικό πολύ φωτεινό (ακόμα πιο φωτεινό με την ανοιγόμενη πανοραμική οροφή). Τέλος, με τη νέα Σειρά 2 Active Tourer η BMW προσφέρει τη μεγαλύτερη γκάμα συστημάτων για αυτοματοποιημένη οδήγηση και διαδικασία στάθμευσης μέχρι σήμερα σε Compact μοντέλο. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει Cruise Control με λειτουργία πέδησης, Lane Departure Warning, Evasion Assistant και προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης. Το τελευταίο αντιδρά επίσης σε επερχόμενα οχήματα πριν από μία αριστερή στροφή και σε πεζούς-δικυκλιστές. Το Parking Assistant συμπερ. των Reversing Assist Camera και Reversing Assistant προσφέρεται στάνταρ. Προαιρετικές επιλογές περιλαμβάνουν τις λειτουργίες Steering και Lane Control Assistant, Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Active Navigation, προειδοποίηση εξόδου (exit warning),  και Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder και Remote Theft Recorder.

Συμπέρασμα

Γεννημένη σε μια προσθιοκίνητη πλατφόρμα η Σειρά 2 Active Tourer δεν ήταν ποτέ η κλασσική BMW, δεν ήταν όμως και το κλασσικό MPV. Στην δεύτερη γενιά της είναι το πρώτο Compact μοντέλο που διαθέτει το νέο εσωτερικό κόσμο από την iX με “Open Space” φιλοσοφία, κυρτό πάνελ με οθόνες και συνδεσιμότητα σε νέο επίπεδο. Είναι επίσης πιο ευρύχωρη, πρακτική και εργονομική, αν και πρέπει να ομολογήσουμε ότι το περιστροφικό χειριστήριο του iDrive μας λείπει. Εκεί που πραγματικά “δεν βλέπει” τον ανταγωνισμό όμως είναι στην οδηγική της συμπεριφορά, μιας και το συγκεκριμένο MPV ή All-Around Sports Activity Tourer (SAT) σε όρους BMW προορίζεται για…ανήσυχους οικογενειάρχες

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή:Από 36.450 €

Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος
Ισχύς-Ροπή: 170 hp / 4.700-6.500 σ.α.λ, 280 Nm / 1.500-4.400 σ.α.λ.
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 8.1 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 221 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
5,9 – 7,9 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 133 g/km

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ):  4.386/1.824/1.576 mm
Βάρος: 1.594 κιλά
Χώρος αποσκευών: 415λ.

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.