Δοκιμή: BMW X1 sDrive 16d M Sport

Η BMW X1, η οποία έχει αναδειχθεί ως Best Seller στη κατηγορία των Premium SUV, έχει ανανεωθεί και διαθέτει πλέον πιο δυναμική και σπορ εμφάνιση, περισσότερη τεχνολογία και την εξηλεκτρισμένη Plug-in υβριδική έκδοση xDrive25e.

Στην Ελλάδα, μια από τις πιο δημοφιλείς εκδόσεις της, είναι αυτή με τον βασικό τρικύλινδρο κινητήρα πετρελαίου 1,5 λτ., ο οποίος προσφέρει κορυφαία οικονομία και άνεση. Είναι επίσης η δεύτερη πιο προσιτή επιλογή μετά τον βασικό κινητήρα βενζίνης, ο οποίος έχει μεν καλύτερη απόδοση αλλά δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να τον συναγωνιστεί σε οικονομία.

Με την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, οι έρευνες έδειξαν ότι ο κόσμος, κατά πλειοψηφία, ενδιαφέρεται για τρία πράγματα όσον αφορά την αγορά αυτοκίνητου. Οικονομία, πρακτικότητα και όμορφη σχεδίαση.
Η BMW X1 πληροί και τα τρία αυτά κριτήρια κατά 100%

Έχοντας λοιπόν στο μυαλό μας περί τίνος πρόκειται και παραλαμβάνοντας την ιδιαίτερη έκδοση της X1 με το πακέτο εξοπλισμού M Sport, οργανώσαμε ένα τριήμερο στην Εύβοια. Γιατί αν έπρεπε να κάνουμε κάτι με ένα ταξιδιάρικο και οδηγοκεντρικό Premium C-SUV ή αλλιώς SAV, αυτό θα ήταν ένα Roadtrip…

Πιο δυναμική από ποτέ

Μικρές αλλά ουσιαστικές είναι οι αλλαγές που έκανε η BMW στο Facelift της δεύτερης γενιάς X1.

Η πρώτη και κυριότερη αλλαγή είναι η μεγαλύτερη μάσκα “νεφρών” που έχει τοποθετηθεί στο εμπρός μέρος αλλά και τα ανασχεδιασμένα και πιο αιχμηρά φωτιστικά σώματα.

Νέα σχεδίαση έχουν και οι προφυλακτήρες σε όλες τις εκδόσεις, με μεγαλύτερους αεραγωγούς και οριζόντια ενσωμάτωση των προβολέων ομίχλης. Το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω τμήμα όπου συναντούμε ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, διαφορετικά φωτιστικά σώματα και μεγαλύτερη απόληξη της εξάτμισης που φτάνει τώρα τα 90 χλστ. (από τα 70)!

Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε έκδοση του μοντέλου, από τη βασική  μέχρι τις xLine, Sport Line και M Sport, υιοθετεί τη δική της, μοναδική εμφάνιση προσαρμοσμένη με ακρίβεια στο χαρακτήρα της.

Στην έκδοση της δοκιμής μας, M Sport, η X1 διαθέτει ένα “φουσκωμένο” αμάξωμα με τεράστιους αεραγωγούς, αισθητά πιο χαμηλωμένη ανάρτηση, σηματάκια M, μαύρο γυαλιστερό χρώμα σε επενδύσεις παραθύρων και ράγες οροφής, και σπορ ζάντες ελαφρού κράματος 18″.

Ένα επίσης εντυπωσιακό στοιχείο βρίσκεται στον καθρέπτη της πλευράς του οδηγού, από όπου το βράδυ προβάλλεται μία δίχρωμη εικόνα LED “X1”. Δεν πρόκειται απλά για ένα οπτικό τρικ αλλά κάτι που διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από την BMW X1. LED φωτάκια υπάρχουν και σε όλα τα χερούλια των θυρών.

Το εσωτερικό της…ένας από τους λόγους αγοράς της!

Περιορισμένες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό της ανανεωμένης X1 και εντοπίζονται στον ανασχεδιασμένο επιλογέα ταχυτήτων, στις νέες επενδύσεις, στον αναβαθμισμένο πίνακα οργάνων, και στις μεγαλύτερες ευρείες  οθόνες για το Infotainment 8,8 και 10,25 ιντσών (προαιρετικά).

Μέσα στη καμπίνα, η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία. Άριστη συναρμογή των υλικών σε όλα τα σημεία, με προσοχή στη λεπτομέρεια και χρήση εξαιρετικά μαλακών πλαστικών, ακόμα και στο πίσω μέρος της.

Στην έκδοση της δοκιμής υπάρχουν δερμάτινες επενδύσεις με ραφές και επένδυση αλουμινίου μαζί με μπλε ματ, λογότυπα M, M Sport μπάκετ καθίσματα και τιμόνι αλλά και η προαιρετική ευρεία οθόνη 8,8 ιντσών δίνουν στην X1 έναν ιδιαίτερο και σπορ χαρακτήρα που σε κάνουν να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε ένα SUV με 116 ονομαστικούς ίππους.

Τα υπέροχα καθίσματα M Sport είναι ένα έξτρα που μακάρι να μπορούσα να επιλέξω σε κάθε αυτοκίνητο.

Προσφέρουν άριστη άνεση και στήριξη, με την επιλογή μάλιστα για ακόμα περισσότερη πλευρική στήριξη του καθίσματος του οδηγού μέσω ενός διακόπτη στο πλαϊνό μέρος του. Η ιδανική θέση οδήγησης για τον καθένα βρίσκεται μερικές ρυθμίσεις μακριά ενώ μπορεί να χαρακτηριστεί και η πιο σπορ στη κατηγορία.

Άνετη θα είναι η μεταφορά ακόμα και πέντε επιβατών, με άπλετο χώρο στο πίσω μέρος τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια και διάφορους μικροχώρους στο εσωτερικό  ικανούς να χωρέσουν από κινητά μέχρι και τσαντάκια. Ίσως θα ήταν προτιμότερο να υπήρχε ένας ενιαίος  χώρος κάτω από το  υποβραχιόνιο αντί  του διαιρεμένου .

Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 505 λίτρα και διαθέτει ευρύ άνοιγμα αλλά και ένα επίπεδο σημείο φόρτωση. Το ίδιο συμβαίνει και με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα (αναδιπλώνονται σε διάταξη 40:20:40) με τον συνολικό χώρο αποθήκευσης να διαμορφώνεται στα 1550 λίτρα.

Φυσικά υπάρχουν θήκες, γάντζοι, φωτάκι και πρίζα 12V ενώ κάτω από το πάτωμα υπάρχει πολύ μεγάλος χώρος ικανός να χωρέσει ακόμα και μεγάλες βαλίτσες. Στη συγκεκριμένη έκδοση υπάρχει και το αυτόματο άνοιγμα και κλείσιμο της πίσω πόρτας για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία.

Όσον αφορά το νέο σύστημα πολυμέσων iDrive αυτό είναι το καλύτερο και πιο εύχρηστο σύστημα infotainment που υπάρχει. Μπορεί να μην διαθέτει φαντεζί σχεδίαση, έχει όμως όμορφα γραφικά και περιλαμβάνει πληροφορίες και ρυθμίσεις για τα πάντα. Το πιο σημαντικό είναι η ευκολία στη χρήση του, είτε μέσα από τον κλασικό στρογγυλό μοχλό που βρίσκεται στη κεντρική κονσόλα, είτε από την οθόνη αφής, η οποία με την σειρά της έχει καλή απόκριση και είναι πάντα συνδεδεμένη απεικονίζοντας πληροφορίες τόσο για τον καιρό όσο και για τα νέα, ανάλογα με την τοποθεσία που βρίσκεται το αυτοκίνητο.

Να προσθέσουμε και το πολύ καλό βασικό ηχοσύστημα στο συνολικό πακέτο αλλά και τον ατμοσφαιρκό φωτισμό που υπάρχει σε όλη τη καμπίνα και κάνει τις βραδινές διαδρομές ακόμα πιο…όμορφες.

Ακόμα υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης του αυτοκινήτου με το κινητό τηλέφωνο μέσα από την εφαρμογή BMW Connected η οποία επιτρέπει απομακρυσμένες λειτουργίες, όπως το κλείδωμα/ξεκλείδωμα, την ενεργοποίηση της κόρνας και των φώτων, τον προκαθορισμό της διαδρομής έτσι ώστε να τον βρείτε κατευθείαν στην εφαρμογή της πλοήγησης, την ενεργοποίηση του κλιματιστικού αλλά και ενδείξεις και πληροφορίες για το αυτοκίνητο και για την ορθή του λειτουργία.

Απόλυτα οδηγοκεντρική και άνετη

Όλα ξεκινούν από το τιμόνι της BMW, το οποίο είναι εκπληκτικό ακόμα και στις βασικές εκδόσεις (πάντα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας), αλλά εδώ γίνεται ακόμα καλύτερο με το M Sport σύστημα διεύθυνσης. Είναι ο ορισμός του όρου “τιμόνι ξυράφι“. Βαρύ στην αίσθηση, προσφέρει απόλυτη πληροφόρηση από το δρόμο. Οι αναρτήσεις σε αυτή την έκδοση είναι πιο σφιχτές και οι κλίσεις του αμαξώματος πολύ μικρές. Τα κρατήματα της είναι επίσης από τα κορυφαία της κατηγορίας, με το αυτοκίνητο να κολλάει στην άσφαλτο και να δείχνει ότι διαθέτει σπορ στήσιμο που πραγματικά μπορεί να εξαντλήσει την ισχύ του μικρού κινητήρα.

Σε προκαλεί να την οδηγήσεις γρήγορα!

Πάντα όμως με την ασφάλεια που αισθάνεσαι από το πολύ στιβαρό της πλαίσιο και τα καλά φρένα που διαθέτει τα οποία έχουν εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ.

Η δυναμική οδηγική συμπεριφορά που διαθέτει συνοδεύεται από χαρακτηριστική άνεση, η εξαιρετική ποιότητα κύλισης για τη κατηγορία και η πολύ καλή ηχομόνωση θα προσφέρουν μια πολύ άνετη μετακίνηση και ένα πολύ ξεκούραστο ταξίδι για οδηγό και επιβάτες!

Μπορεί να συνδυάσει επομένως τόσο την σπορτίφ αλλά ευχάριστη  οδηγική συμπεριφορά όσο και την ηρεμία και σταθερότητα κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο.

Τέλος, στη πόλη οι πιο σφιχτές αναρτήσεις M δεν θα επηρεάσουν ή ενοχλήσουν καθόλου, με όλο το πλαίσιο και το εσωτερικό να απορροφούν τους κραδασμούς σε πολύ καλό βαθμό.

Είναι επαρκής ο κινητήρας 16d;

Ναι! Για το μέσο οδηγό που θα επιλέξει την X1 με το βασικό κινητήρα πετρελαίου αυτός είναι υπεραρκετός και μπορεί να κινήσει την X1 του 1.5 τόνου με άνεση. Πρόκειται για τον πρόσφατα αναβαθμισμένο, 3κύλινδρο κινητήρα 1.500 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 116 ίππους και διαθέτει 270 Nm ροπής. Διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του και τη σβελτάδα από χαμηλά. Σίγουρα οι επιδόσεις δεν είναι το δυνατό του στοιχείο, με τα τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 11.5’’ και τη τελική ταχύτητα να φτάνει τα 195 χλμ./ώρα.

Αυτό που είναι το δυνατό του σημείο όμως, είναι η οικονομία. Με το ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΟ κομμάτι της δοκιμής μας να έχει γίνει με το πρόγραμμα Sport, αυξημένη θερμοκρασία περιβάλλοντος και συνεχή χρήση του κλιματιστικού δεν ξεπεράσαμε ποτέ τα 7 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης, τα οποία με την ολοκλήρωση της διαδρομής σε αυτοκινητόδρομο έπεσαν στα 6.5.

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων Steptronic, μπορεί να ανεβάζει αρκετά την ήδη υψηλή τιμή, όμως έχει άψογη λειτουργία και βοηθάει στη μέγιστη και σωστή εκμετάλλευση των 260 Nm ροπής.

Γιατί Roadtrip;

Διότι η X1 έχει όπως είπαμε παραπάνω τον τέλειο συνδυασμό οδηγοκεντρικού και ταξιδιάρικου χαρακτήρα. Αυτό δεν γίνεται αμέσως αντιληπτό στη πόλη και σε μικρές μετακινήσεις στον αυτοκινητόδρομο αλλά σε μεγαλύτερες διαδρομές. Έπρεπε λοιπόν να “γράψουμε” χιλιόμετρα σε όλων των ειδών τις διαδρομές και αυτό κάναμε: αυτοκινητόδρομος, επαρχιακοί δρόμοι, δρόμοι μέσα στη πόλη, ορεινές διαδρομές, άμμος στη παραλία ακόμα και σκληρός χωματόδρομος με μεγάλη ανηφόρα, πάντα με πέντε επιβάτες “ατσαλάκωτους” και ξεκούραστους.

Συμπέρασμα

Η X1 διακρίνεται για την εξαιρετική της οδηγική συμπεριφορά, το στιβαρό της πλαίσιο, την ασφάλεια που προσφέρει με το εξαιρετικό τιμόνι και τα αποτελεσματικά φρένα, τους καλούς χώρους και την αξιοσημείωτη ποιότητα που διαθέτει. Σε αυτά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα έρχονται να προστεθούν μια πιο δυναμική και σπορ εμφάνιση και νέες τεχνολογίες.  Ο κινητήρας προσφέρει αρκούντως καλές επιδόσεις και πολύ καλή οικονομία και είναι μάλλον η καλύτερη επιλογή για τις βασικές εκδόσεις, ιδιαίτερα εάν συνδυαστεί με το αυτόματο κιβώτιο steptronic. Εννοείται ότι το πακέτο M sport την κάνει ακόμα πιο επιβλητική και δυναμική με εξοπλισμό που θα ομορφύνει και διευκολύνει λίγο παραπάνω τη καθημερινότητα.

Σε κάθε περίπτωση, η X1 αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη πρόταση στη κατηγορία!

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: 16d από 35.435 ευρώ, έκδοσης δοκιμής: 50.229 €, M-sport 16d Sdrive: 46.343 €
Κινητήρας: 1.496 κ.εκ. πετρέλαιο
Ισχύς-Ροπή: 116 hp / 4.000 σ.α.λ., 270 Nm / 1750-2.250 σ.α.λ.
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με αυτόματο κιβώτιο
διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων steptronix
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
 4.4 – 6.5 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 112 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 110 €

Διαστάσεις: 4.447 x 1.821 x 1.598
Βάρος: 1500 κιλά
Χώρος αποσκευών: 505 λ.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.