Δοκιμή: BMW X2 M35i 306 PS

Αφήνουμε για λίγο στην “άκρη” την ηλεκτροκίνηση και τα αυτοκίνητα που είναι οικονομικά και οικολογικά για να πιάσουμε το τιμόνι ενός αυτοκίνητου επιδόσεων που αποτελεί ίσως την πιο οδηγοκεντρική πρόταση της κατηγορίας του. Σε μια αγορά λοιπόν που κυριαρχούν τα SUV, οι Performance εκδόσεις αυτών είναι αναγκαίες. Οι περισσότερες εταιρίες τη τελευταία διετία δημιουργούν Hot SUV με κινητήρες 2.000 κ.εκ., 300 ίππους και άγρια εμφάνιση χωρίς όμως παραχωρήσεις στην πρακτικότητα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η νέα Mercedes Gla 35 AMG, το ολοκαίνουργιο Cupra Formentor και φυσικά η X2 M35i, το μικρότερο Hot SAV της βαυαρικής εταιρείας.

M στα σημεία

Η αλήθεια είναι ότι η X2 διαθέτει ιδιαίτερη και δυναμική σχεδίαση ακόμα και στην πιο βασική της έκδοση. Το κουπέ σχήμα της, με τη μεγαλύτερη καμπυλότητα στην οροφή, τα κοφτά φωτιστικά σώματα με την αντίθετη φορά, τα ανάποδα “νεφρά” της μάσκας και τους επιθετικούς προφυλακτήρες δημιουργούν έναν πιο σπορ χαρακτήρα από την X1 ενώ το σηματάκι της BMW στις πλαϊνές πίσω κολόνες δεν είναι απλά το στοιχείο που την ξεχωρίζει αλλά το σήμα κατατεθέν της. Ανοιγοκλείνεις τα μάτια σου και βλέπεις ένα SUV που σου θυμίζει τη νέα Σειρά 1, τα ξανά ανοιγοκλείνεις και βλέπεις κάτι διαφορετικό.

Η M35i δεν διαφοροποιείται πολύ από την σπορ έκδοση εξοπλισμού M-Sport και κατά πάσα πιθανότητα θα εντυπωσιάσει τους περαστικούς με τον ήχο και την επιτάχυνση της. Οι προφυλακτήρες ακολουθούν τις ίδιες γραμμές, οι οποίες όμως είναι πιο τονισμένες και οι πλαϊνοί αεραγωγοί περιτριγυρίζονται από το χαρακτηριστiκό χρώμα “Cerium Grey”, το οποίο υπάρχει επίσης στους προφυλακτήρες και στη μάσκα. Η τελευταία είναι εντελώς ανοιχτή για να τροφοδοτεί με αέρα τον κινητήρα και οι πλαϊνοί αεραγωγοί τα φρένα. Το “Look” ολοκληρώνεται με τους τροχούς 19 ιντσών και τις μεγάλες μπλε δαγκάνες που “κρύβουν”, τη μεγάλη πίσω αεροτομή και τις μεγαλύτερες κατά 1 εκατοστό διπλές φαλτσοκομμένες απολήξεις της εξάτμισης.

Ποιότητα-τεχνολογία-χώροι

Το εσωτερικό θα εκπλήξει με την ποιότητα κατασκευής του, αφού σε αυτή την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού πέρα από τα μαλακά και αφρώδη πλαστικά με την άριστη συναρμογή διαθέτει και επενδύσεις με αληθινό δέρμα και ραφές. Στο μοντέλο της δοκιμής το προαιρετικό δέρμα ονομάζεται “Magma Red” και είναι αποκλειστικό για την M35i. Πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο χρώμα που αναλόγως το φως “παίζει” μεταξύ του κόκκινου και του πορτοκαλί δημιουργώντας μια φωτεινή ατμόσφαιρα.

Η εργονομία παραμένει κορυφαία με κανονικούς περιστροφικούς διακόπτες και κουμπιά για το κλιματιστικό, τα πολυμέσα και το σύστημα iDrive. Δεν λείπει η τεχνολογία αφού η ευρεία οθόνη  αφής 10 ιντσών έχει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες και ενδείξεις  -η αγαπημένη μας φυσικά είναι τα σπορ αναλογικά όργανα της ιπποδύναμης και της ροπής- ενώ υπάρχουν και αρκετοί τρόποι χειρισμού της, συμπεριλαμβανομένων και των φωνητικών εντολών στα αγγλικά. Ο πίνακας οργάνων συνδυάζει την ψηφιακή και την αναλογική τεχνολογία, ονομάζεται Black Panel και αυτή τη στιγμή διατίθεται μόνο στις X1 και X2 καθώς τα υπόλοιπα νέα μοντέλα ψηφιοποιήθηκαν εντελώς και σε αυτό το κομμάτι. Σε κάθε περίπτωση είναι η μέση λύση που ακόμα και το 2021 θα ικανοποιήσει όλες τις πλευρές, δηλαδή τόσο τους λάτρεις του αναλογικού όσο και του ψηφιακού. Το προαιρετικό Head-Up display σου δίνει μια μεγάλη γκάμα πληροφοριών μπροστά στα μάτια σου προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια. Μπορείς να δεις τη ταχύτητα, την σχέση του κιβωτίου, τη πλοήγηση ακόμα και την λίστα των σταθμών ή τραγουδιών από το κινητό σου για να επιλέξεις την αγαπημένη σου μουσική. Τα ηχεία είναι και αυτά πολύ καλά αν και μέσω bluetooth θα θέλαμε λίγη περισσότερη ένταση.

Τα μονοκόμματα μπάκετ καθίσματα προσφέρουν άνεση και απόλυτη στήριξη ενώ σου δίνουν τη δυνατότητα να καθήσεις αρκετά χαμηλά. Είναι επίσης ντυμένα και αυτά με το προαιρετικό πορτοκαλοκόκκινο δέρμα και στη προκειμένη περίπτωση θα μαγνητίσουν τα βλέμματα των περαστικών.

Σε ότι αφορά τους χώρους αυτοί είναι ίδιοι και απαράλλαχτοι με τη συμβατική X2. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι ικανοποιητικός με τον μεσαίο επιβάτη να αναζητά λίγο περισσότερο χώρο για το κεφάλι και τα πέλματα. Οι πόρτες ανοίγουν αρκετά για την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος στα καλυμμένα με πορτάκια isofix και ο χώρος αποσκευών με την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα μετρά 470 λίτρα.

Ο πιο ισχυρός δίλιτρος της BMW 

Κάτω από το καπώ βρίσκεται ένας 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με την κωδική ονομασία B48,  ο οποίος είναι ο πιο ισχυρός δίλιτρος της BMW. Ο εξελιγμένος αυτός κινητήρας είναι ενισχυμένος απ’ όλες τις απόψεις με νέα έμβολα, μεγαλύτερο τούρμπο, μεγαλύτερα μπεκ, ανασχεδιασμένη εισαγωγή και σύγχρονο σύστημα ψεκασμού 350 bar.  Το σύστημα VALVETRONIC και Double VANOS είναι υπεύθυνο για το συντονισμό του βυθίσματος και του χρονισμού των βαλβίδων και ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα ψύξης με τρία ψυγεία υπεύθυνο για την διατήρηση της θερμοκρασίας, το οποίο οφείλουμε να πούμε ότι ακόμα και υπό αρκετή πίεση δούλεψε άψογα.

Ο B48 τροφοδοτεί τις BMW 330, M135i και Μ235i Gran Coupe όπως επίσης τα Mini JCW Countryman και JCW GP

Όλα τα παραπάνω ανεβάζουν την απόδοση στους 306 ίππους από τις 5.000 σ.α.λ. και την ροπή στα 450 Nm μόλις από τις 1.750. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων της Aisin και στους τέσσερις τροχούς. Το κιβώτιο είναι αρκετά άμεσο και ομαλό αλλά υστερεί σε σχέση με το λεγόμενο “ZF” που συναντούμε σε άλλα σπορ μοντέλα της εταιρείας. Το ατού του είναι το “κλώτσημα” στις αλλαγές ταχυτήτων όταν είναι επιλεγμένη η σπορ λειτουργεία. Αυτό δεν το βρήκαν όλοι θετικό μιας και τα σύγχρονα κιβώτια διπλού συμπλέκτη μας έχουν  συνηθίσει στις αδιάκοπες και απόλυτα ομαλές αλλαγές όμως σε ένα αυτοκίνητο που έχει χαρακτήρα, η αίσθηση της καρφωτής αλλαγής που σε “τραντάζει” σε κάνει να χαμογελάς σε μια αίσθηση που θα αποκαλούσα…νοσταλγική. Διαθέτει και Launch Control με το αυτοκίνητο να επιταχύνει από στάση χωρίς ίχνος σπιναρίσματος σε λιγότερο από τα 4.9 δευτερόλεπτα που ανακοινώνει η εταιρεία. Ακόμα και στην αυτόματη λειτουργεία του κιβωτίου θα μείνεις ικανοποιημένος αλλά όταν θελήσεις να πάρεις τις αλλαγές στα χέρια σου θα διαπιστώσεις ότι η χειροκίνητη λειτουργία μέσω των “Paddles” είναι πραγματικά χειροκίνητη και το κιβώτιο θα επιστρέψει στην αυτόματη μόνο εάν παραμείνεις στις 5.000 στροφές χωρίς να βρίσκεσαι στην “δράση”.

Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές όπως και η δύναμη του κινητήρα ο οποίος έχει τη μέγιστη ροπή του από χαμηλά, όμως την διατηρεί μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. και σε προκαλεί να ανεβάσεις μέχρι τον κόφτη. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα στα οποία εκτοξεύεται με άνεση χωρίς να κάνει αισθητά τα 1.610 κιλά της. Ο ήχος είναι δυνατός με τα ενεργά κλαπέτα να αυξομειώνουν την ένταση με το πάτημα του κουμπιού Sport-Eco Pro. Είναι μπάσος και στο εσωτερικό ακούγεται καλύτερα απ’ ότι από έξω ακόμα και αν ενισχύεται μέσω των ηχείων, θα θέλαμε λίγα περισσότερα “σκασίματα” όμως.

Μόνο αρνητικό θα μπορούσε να είναι η έλλειψη ενός προγράμματος οδήγησης individual για παραμετροποίηση των δεδομένων στα θέλω του οδηγού. Ας είμαστε όμως ειλικρινείς, έτσι κ αλλιώς θα οδηγείς κυρίως στο Sport με τις λίγες στιγμές χαλάρωσης στον αυτοκινητόδρομο να γίνονται με το Normal και στη πόλη με το Eco Pro για τον περιορισμό της κατανάλωσης σε λιγότερο από 10 λ./100 χλμ. Βέβαια στη πράξη αυτή θα είναι κοντά στα 12 λ./100 χλμ. αφού η απόκριση του γκαζιού είναι δελεαστική και η ροπή χορταστική σε όλες τις σχέσεις.

Hot Crossover όπως λέμε Hot Hatch

Η πλατφόρμα της X2 παρουσιάζεται ενισχυμένη, πιο άκαμπτη και πιο δεμένη. Τετρακίνηση, μπλοκέ διαφορικό και ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας λειτουργούν αρμονικά για να σε βοηθήσουν να κινηθείς σε γρήγορο ρυθμό και να διατηρήσεις τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης με ασφάλεια. Βέβαια το σύνολο πολλές φορές ξεγελά σε ότι αφορά την αίσθηση ταχύτητας και καταλαβαίνεις ότι μάλλον το παράκανες όταν “σπάνε” τα όρια της υποστροφής αλλά ακόμα και εκεί η τοποθέτηση του αυτοκινήτου είναι εύκολή υπόθεση χάρη στο εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης. Το τιμόνι είναι ακριβές και έχει τη σωστή αίσθηση και πληροφόρηση ενώ αναλόγως το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης διαφοροποιείται και το βάρος του.

Η τετρακίνηση xDrive είναι ικανή να στείλει έως και 50% στους πίσω τροχούς αλλά κατά βάση η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός. Διαθέτει έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη και είναι πραγματικά άμεση, σε σημείο που μπορείς να νιώσεις το “σπρώξιμό” στην έξοδο μιας στροφής ακόμα και στο κάτω μέρος τους καθίσματος. Το “DSC” δεν απενεργοποιείται στο 100% αλλά επιτρέπει πιο πολύ “παιχνίδι” από τον ανταγωνισμό όμως θα χρειαστούν αρκετά χιλιόμετρα για να ξεκολλήσει το πίσω μέρος, το οποίο με λίγο ανάποδο τιμόνι και γκάζι στην έξοδο της στροφής επαναφέρεται εύκολα και “χωρίς δράματα”. Το μπλοκέ δηλώνει την παρουσία του με ένα ήπιο τράβηγμα όποτε χάνεται η πρόσφυση αλλά δεν τρομάζει και σίγουρα είναι πολύ θετική η ύπαρξη του, ειδικότερα για τους λίγο πιο “Old School” οδηγούς. Τα φρένα είναι δυνατά και ακούραστα αφού προέρχονται από το M Performance τμήμα και μπροστά χρησιμοποιούν δίσκους 360 χιλιοστών με τετραπίστονες μόνομπλοκ δαγκάνες, οι οποίες είναι και μπλε (σημαντικό!).

Η ανάρτηση στη προκειμένη περίπτωση είναι και αυτή M και διαθέτει χαμήλωμα και επανασχεδιασμένο πίσω άξονα περιορίζοντας τις κλίσεις στο ελάχιστο σε ένα Crossover που διαθέτει έτσι κ’ αλλιώς δυναμική οδηγική συμπεριφορά. Μέσα στη πόλη τα σφιχτά αμορτισέρ θα είναι λίγο “ταλαιπωρία” όμως πρώτον κάποιος που αγοράζει ένα αυτοκίνητο σαν αυτό γνωρίζει περί τίνος πρόκειται και δεύτερον η BMW διαθέτει στο προαιρετικό εξοπλισμό και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ M που θα προσφέρουν τη δυνατότητα επιλογής. Πάντως εκτός πόλης ακόμα και σε “σπασμένο δρόμο” η αίσθηση που προσφέρει είναι πολύ κοντά σε αυτή της M135i και μόνο η πιο ψηλή θέση οδήγησης θα δώσει να καταλάβεις ότι βρίσκεσαι σε ένα μικρό SUV.

Στον αυτοκινητόδρομο είναι ακόμα πιο σταθερή και μόνο λίγος θόρυβος από τα ελαστικά θα φτάσει στα αφτιά σου σε ένα κατά τ’ άλλα εξαιρετικά ηχομονωμένο αυτοκίνητο με ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους.

Συμπέρασμα

Η έννοια του Daily Driver, του αυτοκινήτου δηλαδή για καθημερινή χρήση, έχει γίνει ευρύτερη και εκφράζει πλέον αυτό με το οποίο μπορείς να κανείς τα παντά. Η X2 M35i συνδυάζει ποιότητα, χώρους, πρακτικότητα και εργονομία με ιδιαίτερη εμφάνιση, χαρακτήρα, δυνατές επιδόσεις και οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά. Μπορείς να κυκλοφορείς στην πόλη, να πηγαίνεις για ψώνια, να παίρνεις τα παιδιά από το σχολείο, να κάνεις ταξίδια και όποτε βρίσκεις χρόνο να κάνεις και ένα γρήγορο πέρασμα από μια ωραία βουνίσια ειδική διαδρομή και να γυρνάς με ένα μεγάλο χαμόγελο. Κατά τη γνώμη μας αποτελεί καλύτερη επιλογή από ένα premium Hot Hatch αφού προσφέρει πολλά περισσότερα χωρίς να χάνει σε αίσθηση.  Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αυτό το SUV απευθύνεται στους οδηγούς που αναζητούν μια πιο “Old School” αίσθηση και ένα αυτοκίνητο με χαρακτήρα.

Φωτογραφίες: Κυριάκος Χατζηχαραλάμπους
Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: από 66.650 €

Κινητήρας: 1.998 κ.εκ. υπερτροφοδοτούμενος
Ισχύς-Ροπή: 306 hp / 5.000-6.250 σ.α.λ., 450 Nm / 1.750-4.500 σ.α.λ
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
και Torsen μπλοκέ διαφορικό
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 4.9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 250 (265) χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
6.8– 12 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 154 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 284,9 €

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.360/1.824/1.526 mm
Βάρος: 1.685 κιλά
Χώρος αποσκευών: 470 λ.

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).