Δοκιμή: Ford Kuga 1.5 EcoBlue 120 PS Auto ST-Line

Το μεγάλο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση φαίνεται ότι έκανε η Ford με το νέο Kuga, το δημοφιλές μοντέλο της εταιρείας στην Ευρώπη, το οποίο είναι πρώτο στις πωλήσεις μεταξύ των SUV και τρίτο στις συνολικές πωλήσεις μετά από τα Focus και Fiesta. Εκτός από το πιο εξηλεκτρισμένο μοντέλο της εταιρείας όμως το νέο Kuga είναι ακόμα ένα Ford που βασίζεται στην ανθρωποκεντρική σχεδίαση και έχει ως βάση του, την πρακτικότητα, την άνεση την τεχνολογία και την ασφάλεια.

Μεγαλύτερο από ποτέ, διαθέτει τους κορυφαίους χώρους στην κατηγορία για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές, τρείς νέους υβριδικούς κινητήρες και δυναμική εμφάνιση. Μία εμφάνιση που στα δικά μας μάτια είναι πολύ επιβλητική ακόμα και από την έκδοση Titanium. Για όσους όμως δεν πείστηκαν από τη πρώτη επαφή που
είχαμε με αυτό, όταν πρωτολανσαρίστηκε στην Ελλάδα, η έκδοση ST-Line είναι αυτή που όχι μόνο θα τους πείσει αλλά θα τους κάνει να το δουν με…”άλλο μάτι”.

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Kuga στην έκδοση ST-Line με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 EcoBlue και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και για να μην επαναληφθούμε, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την κορυφαία άνεση και πρακτικότητα του στη δοκιμή της έκδοσης Titanium με τον κινητήρα 1.5 EcoBoost και χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Οι βασικοί κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου παραμένουν οι πιο δημοφιλής επιλογές για το νέο Kuga προσφέροντας πολύ καλή απόδοση και οικονομία.

Δείτε εδώ τη δοκιμή της έκδοσης Titanium 1.5 EcoBoost

ST-Line: Πιο δυναμικό, πιο επιβλητικό και πιο Σπορ

Το νέο Kuga ενσαρκώνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Ford με πιο απαλές γραμμές και περισσότερες καμπύλες αλλά ταυτόχρονα και έναν δυναμισμό. Με το πιο μακρύ του καπό, τη μεγαλύτερη καμπυλότητα στην οροφή και την αντεστραμμένη γωνία του παραθύρου στη πίσω κολώνα, το Kuga απέκτησε ένα πιο “κουπέ” σχήμα και μια πιο σπορ γραμμή, ενώ με τα λεπτά φωτιστικά σώματα και τη νέα μεγάλη μάσκα -πέρα από την μεγαλύτερη ομοιότητα με το Focus- απέκτησε και ένα πολύ επιβλητικό μπροστινό μέρος.

Ανάλογα την έκδοση, σύμφωνα με το πρότυπο εξοπλισμού της Ford, τονίζεται και κάτι διαφορετικό στο χαρακτήρα του μοντέλου. Στην έκδοση ST-Line είναι ξεκάθαρος ο προσανατολισμός στον πιο δυναμικό και σπορ χαρακτήρα του. Ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι πιο επιθετικός και διαθέτει μεγαλύτερους αεραγωγούς. Διαφορετική είναι και η μάσκα, η οποία είναι μαύρη με ένα κυψελωτό σχεδιασμό και χωρίς το χρωμιωμένο περίγραμμα που υπάρχει στις υπόλοιπες εκδόσεις. Οι χρωμιωμένες επιφάνειες έχουν φύγει από όλο το αυτοκίνητο και έχουν αντικατασταθεί από αντίστοιχες μαύρες, ενώ τα προστατευτικά των θόλων και τα μαύρα πλαίσια που υπάρχουν στο κάτω μέρος των θυρών σε αυτή την έκδοση είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος. Τέλος, ελαφρά ανασχεδιασμένος είναι και πίσω προφυλακτήρας, στον οποίο βρίσκονται και οι μεγαλύτερες, τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης.

Στο εσωτερικό επικρατεί η ίδια φιλοσοφία και η έκδοση ST-Line , πέρα από τον πλουσιότερο εξοπλισμό διαθέτει σπορ πινελιές που αναδεικνύουν τον ST χαρακτήρα του. Διαφορετικές ταπετσαρίες και λογότυπα ST, πεντάλ ελαφρού κράματος, σπορ δερμάτινο flat-bottom τιμόνι με paddles (στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο – στις χειροκίνητες εκδόσεις σπορ δερμάτινος επιλογέας), σπορ υφασμάτινα καθίσματα με κόκκινες ραφές και επένδυση στο ταμπλό με σχέδιο ανθρακονημάτων.

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, η έκδοση ST-Line διαθέτει μεταξύ άλλων:

  • Σπορ ανάρτηση
  • Προβολείς ομίχλης LED με στατικούς λαµπτήρες στροφής (cornering lamps)
  • Pάγες οροφής μαύρης απόχρωσης
  • Πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3″ TFTLCD
  • Ζάντες ελαφρού κράματος 18” με διαστάσεις ελαστικών 225/60R18
  • Σκούρα εσωτερική επένδυση οροφής
  • Adaptive Cruise Control, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS), αναγνώρισης οδικών σημάτων (Speed Sign Recognition), επιτήρησης κόπωσης οδηγού (Driver Fatigue Detection), σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος (Auto Park Assist) με εμπρός/πίσω αισθητήρες, εμπρός κάμερα διαιρούμενης προβολής & πίσω κάμερα οπισθοπορείας, door edge protector

Η έκδοση ST-Line απευθύνεται σε όσους επιζητούν μια πιο sport κατεύθυνση στο Kuga καθώς πέρα από τις αισθητικές αλλαγές, που το καθιστούν πιο δυναμικό και πιο επιβλητικό, ενώ διαφοροποιούνται και τα μηχανικά μέρη κατά 30%.

Οικονομικός με ικανοποιητική απόδοση

Ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκίνητηρας 1.500 κ.εκ. EcoBlue αναμένεται να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων μαζί με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης EcoBoost, επίσης 1.500 κ.εκ., κυρίως λόγω της πιο χαμηλής τιμής σε σχέση με τις υβριδικές εκδόσεις.

Ο βασικός κινητήρας πετρελαίου αποδίδει 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ και 300 Nm ροπής από τις 2.000. Μπορεί τα νούμερα να μην πολύ εντυπωσιακά, ειδικότερα αυτά της ιπποδύναμης, όμως ο κινητήρας είναι αρκετός για το μεγάλο και βαρύ Kuga. Από τις 1.500 σ.α.λ. λειτουργεί άμεσα και έχει αρκετή δύναμη μέχρι τις 4.000 με τη καμπύλη της ροπής να είναι ιδανική τόσο για κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες μέσα στη πόλη όσο και για οδήγηση με πιο γρήγορο ρυθμό. Στη τελευταία περίπτωση όμως, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί, ούτε στην απόδοση ούτε στις επιδόσεις τον βενζινοκινητήρα ΕcoBoost. Εκεί που μπορεί να τον ανταγωνιστεί και με μεγάλη άνεση μάλιστα, είναι στην κατανάλωση, αφού πρέπει να το ζορίσεις πολύ για να την δεις να ξεπερνά τα 8 λ./100 χλμ. Στη δοκιμή μας αυτή άγγιξε τα 7.6 λ./100 χλμ., όμως υπολογίζουμε ότι με πιο ήπια οδήγηση και σε συνδυασμένη κίνηση (σε μεικτό κύκλο δηλαδή) μπορεί να πέσει στα μια μονάδα κάτω και να αγγίξει τα 6.5, που είναι μια πολύ καλή και ανταγωνιστική τιμή για τη κατηγορία. Σίγουρα καλύτερη από τις τιμές της αντίστοιχης έκδοσης της προηγούμενης γενιάς, τόσο στη κατανάλωση όσο και στις επιδόσεις.

Βέβαια μην περιμένετε οι επιδόσεις να ενθουσιάσουν αφού η εταιρεία ανακοινώνει 0-100 km/h σε 11,7” και τελική ταχύτητα στα 180 km/h. Αυτό που σίγουρα ενθουσιάζει, πέρα από την καλή κατανάλωση, είναι η πολιτισμένη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα με την απουσία των κραδασμών που συνοδεύουν αντίστοιχους κινητήρες να κάνει τη διαφορά  (Σε αυτό συμβάλλει και η καλή ηχομόνωση της καμπίνας).

Το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο μπορεί να συνδυαστεί μόνο με τους κινητήρες πετρελαίου, είναι αρκετά ομαλό και γρήγορο στη λειτουργία του για κλασικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής. Στον αυτοκινητόδρομο θα επιλέξει την κατάλληλη σχέση ώστε να υπάρχει διαθέσιμη ροπή και ηρεμία στη κίνηση, αλλά μέσα στη πόλη μπορεί να μπερδευτεί μερικές φορές και να κάνει απότομα κατεβάσματα.
Το θετικό είναι ότι μπορεί να μαθαίνει και να προσαρμόζεται στο στυλ οδήγησης αλλά και ότι στην έκδοση ST-Line και πάνω διαθέτει paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων. Τα κατεβάσματα από τα paddles είναι πιο γρήγορα απ’ ότι το kickdown στην αυτόματη λειτουργία αλλά τα ανεβάσματα εξίσου γρήγορα.

Ακόμα πιο δυναμικό και στον δρόμο

Η οδηγική συμπεριφορά του Kuga βασίζεται στο DNA της Ford.

Το τιμόνι είναι λίγο πιο ελαφρύ από του Focus, είναι όμως άμεσο και ακριβές και θα σε βοηθήσει να οδηγήσεις το 4.61 μέτρων Kuga με ευκολία και μεγάλη ευελιξία. Στη πιο γρήγορη οδήγηση, φαίνεται καλύτερα ο οδηγοκεντρικός του χαρακτήρας. Στην έκδοση ST-Line το Kuga είναι πιο χαμηλό, η ανάρτηση πιο σφιχτή και οι κλίσεις πραγματικά περιορισμένες για το ύψος του αυτοκινήτου (17.8 από 19 cm). Οι τάσεις υποστροφής παραμένουν περιορισμένες, σε αυτή την έκδοση όμως τα ηλεκτρονικά συστήματα θα σε αφήσουν λίγο παραπάνω να το ευχαριστηθείς. Στο πρόγραμμα sport το τιμόνι βαραίνει και προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση ενώ ταυτόχρονα βελτιώνεται και η απόκριση του γκαζιού.

Εκτός όμως από τα δυναμικά χαρακτηριστικά, έχει ιδιαίτερα υψηλή ποιότητα κύλισης, αφού όλες οι εκδόσεις του εφοδιάζονται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το Kuga θα απορροφήσει τις ανωμαλίες και τις λακκούβες και σε συνδυασμό με την καλή του ηχομόνωση θα προσφέρει πολύ ήσυχες, ήρεμες και άνετες μετακινήσεις.

Η έκδοση ST-Line μπορεί να έχει πιο σφιχτή ανάρτηση, δεν είναι όμως τόσο σφιχτή ώστε να ενοχλεί στη καθημερινότητα και η κύλιση παραμένει κορυφαία. Ίσως, ο συνδυασμός άνεσης-σπορ συμπεριφοράς που προσφέρει αυτή η έκδοση, να είναι η καλύτερη επιλογή για το μοντέλο.

Τα φρένα είναι επίσης πάρα πολύ καλά και θα σε εκπλήξουν με τη δύναμή τους, σε σημείο που αν φρενάρετε απότομα, καλό είναι να έχετε τα αντικείμενα σας σε μία από τις πολλές θήκες που διαθέτει στο εσωτερικό του για να μην εκσφενδονιστούν.

Συμπέρασμα 

Προσφέροντάς τους κορυφαίους χώρους της κατηγορίας, πολλές προηγμένες τεχνολογίες και σπορτίφ οδηγική συμπεριφορά είναι ίσως μονόδρομος για όσους αναζητούν και τα τρία παραπάνω. Εκτός όμως από αυτά, με την εξαιρετική του ηχομόνωση και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς. Στην έκδοση πετρελαίου το Kuga συνδυάζει άνεση με οικονομία και η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου αναδεικνύει και τα δύο με το καλύτερο τρόπο. Η έκδοση ST-Line δεν απευθύνεται μόνο σε όσους επιζητούν την σπορ οδήγηση, αφού η άνεση παραμένει, αλλά και σε όσους θέλουν ένα πιο δυναμικό και καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο, με πολλές τεχνολογίες και ακόμα καλύτερη ποιότητα στο εσωτερικό.

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: από 30.803 €, έκδοση δοκιμής 33.035 €, κινητήρας βενζίνης EcoBoost  30.401 €

Κινητήρας: 1.497 κ.εκ. υπερτροφοδοτούμενος diesel
Ισχύς-Ροπή: 120 hp / 4.000 σ.α.λ., 300 Nm / 2.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
με μετατροπέα ροπής (στο βασικό εξοπλισμό χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων)
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 11.7 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 (190) km/h
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
5.1 – 7.6 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 133 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 116,62 €

Διαστάσεις: 4.614 x 1.883 x 1.678
Βάρος: 1576 κιλά
Χώρος αποσκευών: 475-645 λ.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).