Δοκιμή: Ford Kuga 1.5 EcoBoost 150 PS Titanium

Σε μια αγορά που το κοινό έχει στραφεί προς τα SUV και όλες οι εταιρείες επενδύουν στην ανάπτυξη του δικού τους, η δημιουργία ενός νέου και ανταγωνιστικού μοντέλου αποτελεί στοίχημα. Το κλειδί για την βελτίωση του ήδη επιτυχημένου best-seller Kuga από την Ford, ήταν να επικεντρωθεί σε τρία πολύ βασικά χαρακτηριστικά για την κατηγορία. Την πρακτικότητα, την άνεση και την ασφάλεια.

Η τρίτη γενιά Kuga είναι επίσης το πιο εξηλεκτρισμένο μοντέλο στην ιστορία της Ford, τόσο με τη Mild-Hybrid έκδοση που είναι διαθέσιμη, όσο και τη Plug-In Hybrid. Για όσους όμως δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με το “ρεύμα” στα αυτοκίνητα ή όσους δεν μπορούν να διαθέσουν τις επιπλέον 6.000 ευρώ για την ήπια υβριδική έκδοση πετρελαίου και τις σχεδόν 19.000 ευρώ για τη Plug-In βενζίνης, το Kuga είναι διαθέσιμο και με τους γνώριμους συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου EcoBoost και EcoBlue αντίστοιχα.

Εμείς δοκιμάζουμε την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 EcoBoost με 150 ίππους και τον εξοπλισμό Titanium, που μάλλον αποτελεί και την πιο “Value For Money” επιλογή.

«Το νέο Kuga είναι το καλύτερο παράδειγμα της ανθρωποκεντρικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Ford. Το μοντέλο εξελίχθηκε σε στενή συνεργασία με πελάτες SUV αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να προσφέρει ξεχωριστό στυλ, απαράμιλλες επιλογές κινητήρων, premium άνεση και προηγμένες τεχνολογίες που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής,  μέσα και έξω από το αυτοκίνητο» δήλωσε ο Stuart Rowley, πρόεδρος της Ford Ευρώπης.

Εμφανισιακά…

Το νέο Kuga έρχεται σε μια σχεδιαστική ισορροπία με τα υπόλοιπα νέα μοντέλα και κυρίως με το Focus, στο οποίο βασίζεται. Διαθέτει πιο καθαρές γραμμές, δυναμισμό αλλά και μια μεγάλη δόση κομψότητας. Η ευρεία μάσκα και τα στενά φώτα δημιουργούν μια ιδιαίτερη μπροστινή εμφάνιση. Το καπό έχει μακρύνει και η γωνία των πίσω παραθύρων έχει αντιστραφεί, τονίζοντας έτσι την μεγαλύτερη καμπυλότητα της οροφής, η οποία όμως είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να μην επηρεάζει τον εσωτερικό χώρο. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η αεροτομή της οροφής και το μεγάλο λογότυπο “Kuga”. Τα πίσω φώτα είναι και αυτά λεπτά, χωρίς όμως να έχουν κάποια ιδιομορφία στη σχεδίαση τους, και οι διπλές στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης μας φέρνουν στο μυαλό τη προηγούμενη γενιά.

Γενικότερα το Kuga δεν έχει χάσει το χαρακτήρα του. Είναι ακόμα “περιπετειώδες” και “οδηγοκεντρικό”. Μπορεί στην εμφάνιση του να μην είναι πλέον τόσο “macho”, οι εποχές όμως έχουν αλλάξει και τώρα είναι πιο κομψό και πιο σπορ. Χαρακτηριστικά που αναζητούν οι περισσότεροι αγοραστές στον σχεδιασμό ενός καινούργιου SUV .

Και φυσικά κάθε έκδοση τονίζει λίγο παραπάνω αυτά τα χαρακτηριστικά με την ST-Line να είναι η πιο σπορ και την Vignale η πιο πολυτελής. Η Titanium εξισορροπεί τα πράγματα.

Έχει μεγαλώσει τόσο που κάνει τον ανταγωνισμό να φαίνεται “μικρός”. 

Με τη πρώτη ματιά δείχνει αρκετά μεγάλο, στην πράξη όμως είναι ακόμα μεγαλύτερο. Ως είθισται, βασίζεται στη πλατφόρμα C2 του Focus και σε σχέση με τον προκάτοχο του το μήκος έχει αυξηθεί κατά 89 mm, το πλάτος κατά 44 mm, ενώ έχει χαμηλώσει κατά 6 mm. Έτσι, το συνολικό μήκος είναι 4.61 m, κάνοντάς το ένα από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, με το μεταξόνιο του να αγγίζει και αυτό τα 2.71 m.

Συγκριτικά, το μήκος ενός Nissan Qashqai είναι 4.4 m, ενός Peugeuot 3008 4.44 m και ενός VW Tiguan 4.49 m.

Αυτές οι διαστάσεις του χαρίζουν:

  • Τους κορυφαίους πίσω χώρους
  • Το κορυφαίο χώρο αποσκευών

Το μυστικό της ευρυχωρίας δεν κρύβεται μόνο πίσω από την αύξηση μεγέθους αλλά και από το διαιρούμενο και συρόμενο πίσω κάθισμα, το οποίο μπορεί να μετακινηθεί κατά 150 mm προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Λόγω αυτής της ιδιαιτερότητας η οποία του προσδίδει χαρακτηριστικά πολυμορφικού, είναι δυνατή η διαμόρφωση του χώρου αποσκευών από 475 σε 645 λίτρα ή η αύξηση του χώρου για τα γόνατα των πίσω επιβατών στο 1 μέτρο+!!! Και δεν τελειώνει εκεί, καθώς η πλάτη της πίσω σειράς των καθισμάτων είναι ανακλινόμενη.

Φωτογραφία από έκδοση ST-Line με δερμάτινα καθίσματα

Κάπως έτσι λοιπόν, με τα καθίσματα στην πίσω θέση και περισσότερο από 1 μέτρο χώρο για τα πόδια, τη πλάτη του καθίσματος στην μεγαλύτερη δυνατή κλίση και τον υπεραρκετό χώρο για το κεφάλι, το πίσω μέρος του Kuga είναι τόσο άνετο που οι επιβάτες κάθονται λες και “χαλαρώνουν στο καθιστικό τους”. Εννοείται πως ακόμα και τρεις ενήλικες θα ταξιδέψουν με άνεση.

Τώρα, για όσους ενδιαφέρονται για τον μεγαλύτερο διαθέσιμο χώρο αποσκευών, η απόσταση για τα γόνατα με τα καθίσματα στην μικρότερη δυνατή απόσταση είναι αρκετά καλή για παιδιά και περιορισμένη για κάποιον ενήλικα (με το μέσο όρο ύψους), με αποτέλεσμα να ακουμπούν τα πόδια του στο κάθισμα του οδηγού. Έτσι όμως 645 λίτρα γίνονται διαθέσιμα και το πορτμπαγκάζ του θα χωρέσει…”τα πάντα”.

Πίσω από την πέμπτη πόρτα λοιπόν, υπάρχει ένα ευρύ άνοιγμα που θα επιτρέψει τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων αλλά και ένα επίπεδο σημείο φόρτωσης που θα βοηθήσει τη διαδικασία. Αυτή τη φορά, κάτω από το πάτωμα μπορεί να μην κρύβεται κάποιο “μαγικό κουτί” με επιπλέον 80 λίτρα, όπως το megabox του Puma, αλλά με τόσα που έχει, ίσως να είναι αχρείαστο και επομένως στη θέση του η Ford τοποθέτησε απλά ένα κιτ επισκευής ελαστικών ή προαιρετικά μια ρεζέρβα έκτακτης ανάγκης. Το στοιχείο που μεταφέρθηκε από το Puma όμως είναι η έξυπνη εταζέρα, η οποία παραμένει πάνω στη πόρτα και δεν ενοχλεί. Τέλος υπάρχουν γάντζοι, θήκες και πρίζα 12V αλλά και 2 μοχλοί αυτόματης αναδίπλωσης των καθισμάτων, με την ένωση καθισμάτων και χώρου αποσκευών να έχει μια μικρή διαφορά ύψους.

Οι υπόλοιποι χώροι μέσα στην καμπίνα είναι και αυτοί παραπάνω από επαρκείς. Υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, προσαρμοζόμενες ποτηροθήκες στη κεντρική κονσόλα, ένα ντουλαπάκι  κανονικού μεγέθους και θήκες μέτριου μεγέθους  στις πόρτες.

Το εσωτερικό 

Από τους χώρους περνάμε στην άνεση όπου και εδώ μείναμε απόλυτα ευχαριστημένοι από το Crossover SUV της Ford.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλή, κάτι που ζητούν οι ενδιαφερόμενοι στα SUV. Τα καθίσματα έχουν αρκετή προσαρμοστικότητα, ικανοποιητική πλευρική στήριξη και επιπλέον στήριξη για τη μέση. Στην αρχή ο οδηγός μπορεί να δυσκολευτεί να βρει την ιδανική του θέση, όμως με τις κατάλληλες ρυθμίσεις θα βολευτεί και μετά όσα χιλιόμετρα και να κάνει δεν θα κουραστεί ούτε θα έχει ενοχλήσεις στη μέση.  Το παραπάνω όμως μπορεί να προκύπτει από δική μου ιδιοτροπία με την ιδανική θέση οδήγησης.

Όσον αφορά τη σχεδίαση του εσωτερικού υπάρχει ξεκάθαρη ομοιότητα με το Focus, πέρα από μικρές λεπτομέρειες όπως ορισμένους διακόπτες.

Η ποιότητα είναι σε πολύ καλό επίπεδο, με το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και τις μπροστινές πόρτες να καλύπτονται από μαλακά υλικά. Ακόμα όμως και τα σκληρά υλικά της καμπίνας, όπως αυτό της κεντρικής κονσόλας, είναι ποιοτικά και στιβαρά.

Σημείο αναφοράς για το Kuga είναι η ηχομόνωση που διαθέτει μέσα στη καμπίνα του. Αυτή, ήταν πρωταρχικός στόχος των μηχανικών της Ford μέσα από την στρατηγική “Whisper Strategy”  για καλύτερα ηχομονωμένα και πιο αθόρυβα αυτοκίνητα.

Για να το πετύχουν αυτό χρησιμοποίησαν ειδικά υλικά και επενδύσεις, μίκρυναν το κενό που υπάρχει στο εσωτερικό των θυρών, τοποθέτησαν το ειδικό ηχομονωτικό παρμπρίζ “SoundScreen” και εφάρμοσαν πολλές ακόμα τεχνικές που δοκιμάστηκαν μέσα σε ένα διάστημα 2 ετών για το βέλτιστο αποτέλεσμα. Και αυτό είναι πράγματι εντυπωσιακό.

Στα της τεχνολογίας τώρα, τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης και διατήρησης του αυτοκινήτου στη λωρίδα είναι στάνταρ, όπως και η οθόνη αφής 8” με το infotainment σύστημα FordSYNC 3.
Το τελευταίο είναι αρκετά εύχρηστο, έχει πολλές λειτουργίες και συνοδεύεται από ασύρματη σύνδεση μεσώ Bluetooth, Android Auto & Apple Car Play και 2 θύρες USB.

 

Στην έκδοση Titanium (την έκδοση της δοκιμής) υπάρχει επιπλέον σύστημα εισόδου και εκκίνησης του κινητήρα χωρίς κλειδί και ασύρματη φόρτιση.

Προαιρετικά διαθέσιμος (ή στανταρ από την έκδοση ST-Line) είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που συναντήσαμε στο νέο Ford Puma, αλλά και τα ανανεωμένα Fiesta και Focus.

Το ενσωματωμένο μόντεμ Ford Pass Connect είναι και αυτό διαθέσιμο επιτρέποντας απομακρυσμένες λειτουργίες μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή για Smartphone αλλά και τον έλεγχο της τοποθεσίας και της κατάστασης του οχήματος.

Τέλος, τα μόνα αρνητικά στοιχεία που ανακαλύψαμε στη καμπίνα είναι το κενό που υπάρχει μεταξύ καθίσματος και κεντρικής κονσόλας και η έλλειψη φωτιζόμενης ένδειξης πάνω στο διακόπτη για το ηλεκτρονικό χειρόφρενο. Στη πρώτη περίπτωση, υπήρξαν φορές που μας έπεσαν κλειδιά και ψιλά στην εσοχή και κατέληξαν κάτω από το κάθισμα (ευτυχώς η πρόσβαση είναι εύκολη) και στη δεύτερη, αν και υπάρχει η ένδειξη στο κοντέρ, ένας ακόμα τρόπος αναγνώρισης για το πότε είναι ενεργοποιημένο θα ήταν χρήσιμος.

Οδηγικά, είναι Ford

Αυτό σημαίνει, ότι παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τον τύπου του οχήματος, το DNA και ο σπορτίφ χαρακτήρας της Ford υπάρχουν.

Το τιμόνι είναι λίγο πιο ελαφρύ από του Focus, είναι όμως άμεσο και ακριβές και θα σε βοηθήσει να οδηγήσεις το 4.61 μέτρων Kuga με ευκολία και μεγάλη ευελιξία. Στη πιο γρήγορη οδήγηση, φαίνεται καλύτερα ο οδηγοκεντρικός του χαρακτήρας. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες και στο πρόγραμμα sport το τιμόνι βαραίνει και προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση ενώ ταυτόχρονα βελτιώνεται και η απόκριση του γκαζιού.

Η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι ευχάριστη, άνετη και σταθερή και θα σου επιτρέψει να κρατήσεις γρήγορο ρυθμό με ασφάλεια.

Οι τάσεις υποστροφής είναι και αυτές περιορισμένες, όμως υπάρχουν και όρια, καθώς από ένα σημείο και μετά το ESP θα σε βάλει στη θέση σου, θυμίζοντας σου ότι βρίσκεσαι σε ένα SUV με απόσταση 19 εκατοστών από το έδαφος. Η έκδοση ST-Line διαθέτει πιο σπορ ανάρτηση και συμπεριφορά, με απόσταση 17,8.

Παράλληλα, έχει ιδιαίτερα υψηλή ποιότητα κύλισης, αφού όλες οι εκδόσεις του εφοδιάζονται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το Kuga θα απορροφήσει τις ανωμαλίες και τις λακκούβες και σε συνδυασμό με την καλή του ηχομόνωση θα προσφέρει πολύ ήσυχες, ήρεμες και άνετες μετακινήσεις.

Δεν δείχνει το μέγεθος του κατά την οδήγηση και είναι ευέλικτο ακόμα και μέσα στη πόλη. Μόνη δυσκολία, ίσως το παρκάρισμα, λόγω μήκους.

Ο λεβιές ταχυτήτων έχει ωραία αίσθηση και διαθέτει πολύ θετικό κούμπωμα, ο συμπλέκτης είναι αρκετά καλός και εύκολος και τα φρένα, του 5άστερου στο EuroNCAP Kuga, είναι ικανοποιητικά.

Πέρα από το πρόγραμμα Sport που αναφέρθηκε πιο πάνω, είναι διαθέσιμα ακόμα τέσσερα: Normal, Eco, Slippery και DeepSnow/Sand. Το DeepSnow/Sand θα βοηθήσει στη μετακίνηση εκτός δρόμου, χωρίς όμως να κάνει θαύματα και να μπορεί να αντικαταστήσει με κάποιο τρόπο την τετρακίνηση.

Οι 19 πόντοι της απόστασης του πατώματος από το έδαφος θα επιτρέψουν την κίνηση σε κακοτράχαλους χωματόδρομους και άμμο, με τους περιορισμούς που έχουν τα ασφάλτινα ελαστικά με τα οποία εφοδιάζεται. Η απόσταση είναι επίσης αρκετή ώστε να μην υπάρχει άγχος για το αν θα “βρει” το αυτοκίνητο στα ψηλά πεζοδρόμια.

Πετυχημένη συνταγή ο EcoBoost

Βασικός κινητήρας βενζίνης είναι ο γνώριμος υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος κινητήρας 1.500 κ.εκ. ο οποίος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο και διαθέτει άμεσο/έμμεσο ψεκασμό, ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, μεταβλητό χρονισμό, GPF και απενεργοποίηση κυλίνδρου. Αποδίδει 150 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 240 Nm ροπής τα οποία είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.600 σ.α.λ.

Στη πράξη ο κινητήρας είναι αρκετά ελαστικός και προσφέρει άφθονη ισχύ από τις 2.000 σ.α.λ κρατώντας τη δύναμη του αρκετά ψηλά.

Ο ήχος είναι επίσης ευχάριστος και σε καμία περίπτωση δεν θα θυμίσει τρικύλινδρο. Με το πρόγραμμα sport και το απότομο άφημα του γκαζιού στη περιοχή των μεσαίων στροφών, ακούγεται και το σφύριγμα της τουρμπίνας, κάτι που σίγουρα θα χαρίσει ένα χαμόγελο στους οπαδούς των γρήγορων αυτοκινήτων.

Συνδυάζεται αποκλειστικά με το πολύ καλό χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο διαθέτει κλιμάκωση μακριά κλιμάκωση (ενδεικτικά μπορεί να επιταχύνει έως και 160 χλμ με 3η σχέση).

Οι επιδόσεις του είναι εξαιρετικές και το τοποθετούν ψηλά στη κατάταξη των μικρομεσαίων SUV με την ίδια περίπου ιπποδύναμη, παρά τα 1.500 κιλά του. Η επιτάχυνση 0-100 έρχεται σε 9.6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 196 χλμ. που ανακοινώνει η Ford με σχετική ευκολία.

Η κατανάλωση είναι στα αναμενόμενα αλλά ικανοποιητικά νούμερα, με τα 8.6 λίτρα/100 χλμ. της δοκιμής μας να μπορούν να μειωθούν και  άλλο, με πιο οικονομική οδήγηση και το πρόγραμμα ECO. Στη καλή κατανάλωση σημαντικό ρόλο παίζει και η απενεργοποίηση του ενός κυλίνδρου.

Συμπέρασμα

Το ανανεωμένο Kuga έρχεται για να διατηρήσει τη θέση που του αναλογεί. Προσφέροντάς τους κορυφαίους χώρους της κατηγορίας, πολλές προηγμένες τεχνολογίες και σπορτίφ οδηγική συμπεριφορά είναι ίσως μονόδρομος για όσους αναζητούν και τα τρία παραπάνω. Εκτός όμως από αυτά, με την εξαιρετική του ηχομόνωση και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς. Ο βασικός κινητήρας βενζίνης αξίζει και με το παραπάνω ενώ ο εξοπλισμός Titanium είναι υπερπλήρης. Στις 27.199 (26.579 €) ευρώ αποτελεί μια πολύ ανταγωνιστική πρόταση με ιδανική σχέση ποιότητας/τιμής.

Ορισμένες φωτογραφίες είναι του Γιώργου Καραγιωργάκη για λογαριασμό της Ford Motor Hellas

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή:έκδοσης από 27.199 €  (26.579 €
Κινητήρας: 1.497 κ.εκ. υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης
Ισχύς-Ροπή: 150 hp / 6.000 σ.α.λ., 240 Nm / 1.600-4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 9.6δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 195 (210) km/h
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
5.5 – 8.5 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 125 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 159 €

Διαστάσεις: 4.614 x 1.883 x 1.678
Βάρος: 1564 κιλά
Χώρος αποσκευών: 475-645 λ.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

3 σκέψεις σχετικά με το “Δοκιμή: Ford Kuga 1.5 EcoBoost 150 PS Titanium

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.