Δοκιμή: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS ST-Line X

Tο καλοκαίρι έχει τελειώσει και ο καιρός σιγά-σιγά αρχίζει να συμφωνεί με το ημερολόγιο. Έχοντας μπει για τα καλά στους ρυθμούς της σύγχρονης και ιδιαίτερης (τώρα με τον Κορονοϊό) καθημερινότητας, ήρθε η ώρα να θυμηθούμε μια καλοκαιρινή μας απόδραση με συντροφιά το Ford Puma σε μία από τις καλύτερες εκδόσεις του, την ST-Line X με τον EcoBoost Mild-Hybrid κινητήρα 155 ίππων.

Από την πρώτη επαφή που είχαμε με το Puma το λατρέψαμε. Μετά από την ολοκληρωμένη δοκιμή δεν μπορούσαμε παρά να το ονομάσουμε το δικό μας “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020”. Χαρακτήρα και γοητευτική σχεδίαση, πρακτικότητα, τεχνολογίες και ένα πακέτο κινητήρα – οδηγικής συμπεριφοράς που συναρπάζει. Και όλα αυτά για την βασική έκδοση Titanium και τον βασικό Mild-Hybrid κινητήρα των 125 ίππων. Φανταστείτε πόσο καλύτερο γίνεται εάν προσθέσεις πιο σπορ στοιχεία, καλύτερο εξοπλισμό και περισσότερες ανέσεις.

Εμφάνιση με DNA από ST

Το Puma είναι ένα από τα αυτοκίνητα της αγοράς που ξεχωρίζουν αρκετά και αυτό διότι το σχήμα του δεν θυμίζει κανένα άλλο μικρό (ή μεγάλο) SUV. Έχει μια κουπέ σιλουέτα με φουσκωμένα φτερά και τοποθετημένα ψηλά στο καπό μπροστινά φώτα, με αμυγδαλωτό σχεδιασμό, τα οποία είναι και το σήμα κατατεθέν του. Είναι ένα αυτοκίνητο που μαγνητίζει τα βλέμματα και αυτό δεν έχει να κάνει με το γεγονός ότι είναι καινούργιο και ο κόσμος δεν το γνωρίζει αλλά με το ότι είναι ένα γοητευτικό αυτοκίνητο που σε πολλούς από τους περαστικούς, κατά τα λεγόμενα τους, μοιάζει με ένα upmarket αυτοκίνητο που θυμίζει Porsche.

Από το βασικό εξοπλισμό Titanium ο σχεδιασμός του μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ, όχι όμως όσο στον ST-Line, κάτι που βασίζεται και στην φιλοσοφία των νέων αντίστοιχων εκδόσεων της Ford. Οι διαφορές που έχουν μεταξύ τους μπορεί να είναι λίγες αλλά είναι αισθητές και προσθέτουν κάτι παραπάνω στον ήδη δυναμικό του χαρακτήρα.

Αρχικά πρέπει να αναφέρουμε ότι υπάρχει μια μικρή διαφορά 21 mm στο μήκος του αυτοκινήτου, λόγω του ανασχεδιασμένου μπροστινού προφυλακτήρα. Αυτός ο προφυλακτήρας είναι πιο επιθετικός και διαθέτει διαφορετικό σχεδιασμό στα σημεία που βρίσκονται οι LED προβολείς ομίχλης, μεγαλύτερο κάτω αεραγωγό, ενώ φιλοξενεί και μια διαφορετική μαύρη μάσκα. Η τελευταία δεν είναι το μόνο μαύρο στοιχείο που διαθέτει η έκδοση ST-Line X καθώς σε όλο το αμάξωμα υπάρχουν μαύρα χαρακτηριστικά, όπως, οι ζάντες, το διακοσμητικό φιλέτο πάνω από τα μαρσπιέ και το λογότυπο Puma που βρίσκεται στην πίσω πόρτα αποσκευών. Οι ζάντες ελαφρού κράματος είναι 18 ιντσών, έχουν έναν ιδιόμορφο σχεδιασμό, που ανάλογα την απόσταση και την προοπτική, φαίνονται διαφορετικές.

Άλλες αισθητικές αλλαγές που διαφοροποιούν την σπορ έκδοση, είναι ο πιο αεροδυναμικός πίσω προφυλακτήρας, τα προστατευτικά των θόλων που είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος και η χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης.

Το συνολικό look αυτής της έκδοσης είναι σίγουρα βασισμένο στο DNA της Ford Performance και των εκδόσεων ST-Line και ST από άλλα μοντέλα και μας δίνει πολλά στοιχεία για την αναμενόμενη σκληροπυρηνική και κορυφαία έκδοση Puma ST με τους 200 ίππους.

Σπορ με Premium στοιχεία

Η έκδοση ST-Line X δεν είναι απλά η πιο σπορ αλλά και η πιο Premium (ήταν τουλάχιστον μέχρι προσφάτως που προστέθηκε και η έκδοση STLine Vignale).

Στο εσωτερικό λοιπόν, επικρατεί ένας αέρας πολυτέλειας. Τα υλικά στο μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας είναι τα ίδια με τις άλλες εκδόσεις -μαλακά στο πάνω μέρος του ταμπλώ αλλά πιο σκληρά χαμηλά και με μια ικανοποιητική συναρμογή, όμως οι επενδύσεις στις πόρτες είναι δερμάτινες με κόκκινες ραφές. Στο ίδιο στυλ είναι ο λεβιές ταχυτήτων και το χειρόφρενο ενώ τα μπάκετ καθίσματα είναι τυλιγμένα με αντίστοιχης εμφάνισης δέρμα στο εξωτερικό τους και ύφασμα στο κέντρο. Δερμάτινη επένδυση συναντούμε και στο υποβραχιόνιο του οδηγού.

Ως πιο σπορ έκδοση υπάρχουν αρκετά στοιχεία που το υπενθυμίζουν. Τα μαρσπιέ εισόδου με λογότυπο «ST-Line», τα χρωμιωμένα πεντάλ, το δερμάτινο “flat-bottom” τιμόνι, οι ανθρακωνημάτινες επενδύσεις  και η μαύρη επένδυση της οροφής είναι μερικά από αυτά.

Στο κομμάτι της πολυτέλειας, ο συγκεκριμένος εξοπλισμός προσφέρει όλα τα τεχνολογικά συστήματα και συστήματα ασφαλείας που είναι διαθέσιμα στο μοντέλο (Ναι, έχει adaptive cruise control και αυτόματο παρκάρισμα). Αυτά που ξεχωρίζουμε όμως είναι το σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, το οποίο μπορεί να είναι σωτήριο και συνήθως συναντάμε σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας και το premium ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία.

 

Σε αυτή την έκδοση είναι στάνταρ και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων της Ford, ο οποίος έχει και πολύ ωραία ανάλυση και γραφικά.

Από πρακτικότητα και άνεση τα πάει επίσης εξαιρετικά. Για να μην επεκταθούμε όμως πολύ σε αυτά, μιας και περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στην δοκιμή της έκδοσης Titanium, θα αναφέρουμε ότι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι επαρκείς και ο χώρος αποσκευών ένας από τους κορυφαίους στη κατηγορία. Εδώ ξεχωρίζει και η έξυπνη εταζέρα που παραμένει στη πίσω πόρτα και δεν ενοχλεί και το Megabox, το “μαγικό κουτί” 80 λίτρων που υπάρχει κάτω από το προσαρμοζόμενο πάτωμα και σου δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρεις αντικείμενα τα οποία λερώνουν. Έτσι τουλάχιστον το εκμεταλλευτήκαμε εμείς, αφού με βάση για 7 ημέρες μια εξοχική κατοικία, μεταφέρθηκαν αρκετές γλάστρες και ξερά χόρτα σε μεγάλες σακούλες.

Με βάση για 7 ημέρες μια εξοχική κατοικία το Puma αποδεικνύεται ένα πολύεργαλείο

Πιο δυνατό – λιγότερο οικονομικό

Την καλή απόδοση του βραβευμένου 3κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου 1.0 Eco Boost έρχεται να βελτιώσει η  προσθήκη ενός ήπιου υβριδικού συστήματος που χρησιμοποιεί μια μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW η οποία παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα και επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt. Με απλά λόγια το σύστημα αυτό προσφέρει μία άμεση ροπή και δύναμη στον κίνητρα και επιτρέπει την πιο άνετη και οικονομική  μετακίνηση. Στην μείωση της κατανάλωσης συμβάλει το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, δηλαδή στο ρολάρισμα ή στην πορεία με χαμηλό φορτίο, μια διαδικασία που χρειάζεται μόλις 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Υπάρχει όμως και το πολύ έξυπνο και εξίσου γρήγορο σύστημα start stop το οποίο ενεργοποιείται με την τοποθέτηση της πρώτης σχέσης και όχι με το πάτημα του συμπλέκτη.

Τώρα, την έκδοση με τους 155 ίππους θα επιλέξει κάποιος ο οποίος θέλει τη μέγιστη απόδοση που μπορεί να προσφέρει αυτός ο κινητήρας. Και τα ερωτήματα εδώ είναι τρία.

  1. Ποια είναι η διαφορά των δύο κινητήρων στην πράξη;
  2. Είναι εξίσου οικονομικός με τον 125;
  3. Πόσο αξιόπιστος είναι ένας πιεσμένος 1000άρης κινητήρας;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και ας μιλήσουμε για τις επιδόσεις. Στα χαρτιά η πιο δυνατή εκδοχή του ήπιου υβριδικού EcoBoost αποδίδει 155 ίππους και 220 Nm ροπής. Πιο συγκεκριμένα ο κινητήρας αποδίδει 190 Νm στο φάσμα 1.900-5.500 σ.αλ. και φτάνει τα 220 Nm στις 3.000 σ.α.λ. στο overboost, όμως η συνδυασμένη απόδοση με τη βοήθεια του ηλεκτρικού μοτέρ ανεβαίνει στα 240 Nm στις 2.500 σ.α.λ. έναντι των 210 της εκδοχής των 125 ίππων.

Στην πράξη η διαφορά είναι όντως αισθητή και αυτό το καταλαβαίνεις κυρίως στις περιοχή των 2.500 με 3.000 στροφών. Τα μεγαλύτερα αποθέματα ισχύος του κινητήρα γίνονται επίσης αντιληπτά στον αυτοκινητόδρομο με την έκτη σχέση επιλεγμένη, όπου το Puma έχει περισσότερες “ανάσες” και ανεβάζει χιλιόμετρα με ευκολία.

Με την μεγαλύτερη ισχύ είναι όμως λογικό η κατανάλωση να είναι και μεγαλύτερη. Αυτό ανακοινώνει άλλωστε και η ίδια η Ford. Η διαφορά αυτή είναι σε λογικά πλαίσια και μπορούμε να έχουμε σωστή-αντικειμενική άποψη, αφού όπως και στη δοκιμή των 125 ίππων, οι θερμοκρασίες που επικρατούσαν ήταν πολύ υψηλές. Ο μεγαλύτερος εχθρός της κατανάλωσης σε αυτή την έκδοση θα είναι το δεξί πόδι του οδηγού, καθώς με την πιο σπορ αίσθηση, τη μεγαλύτερη ισχύ και το γουργουρητό του κινητήρα* το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης θα είναι το Sport και ο τρόπος οδήγησης ανάλογος. Πάντως στο γυρισμό μας στην Αθήνα κινούμενοι στην Αθηνών-Κορίνθου και αποφασισμένοι να οδηγήσουμε οικονομικά η κατανάλωση έπεσε σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Τέλος, όσον αφορά την αξιοπιστία του συγκεκριμένου κινητήρα, πρέπει να αναφέρουμε ότι στην μέχρι τώρα πορεία του σε Focus και Fiesta τα τελευταία χρόνια, φαίνεται να είναι αρκετά αξιόπιστος ακόμα και στην “πιεσμένη” έκδοση των 155 ίππων. Αν υπάρχουν κάποιες ανησυχίες για το υβριδικό σύστημα, αυτό συνεισφέρει στην μακροζωία του κινητήρα εξάλλου καλύπτεται και αυτό από την 8ετή εγγύηση.

*ο ήχος ενισχύεται μέσα από τα ηχεία στο Sport mode

Ακόμα καλύτερη οδηγική συμπεριφορά

Το πιο Fun To Drive Β-Suv σε αυτή την έκδοση είναι ακόμα πιο “Fun”.

Βασισμένο στην πλατφόρμα B3, του  Fiesta, με μεταξόνιο που αγγίζει 2.588 mm και μετατρόχια όμοια με αυτά του Focus, το Puma έχει πολύ καλό πάτημα στο δρόμο. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζουν τα σκληρότερα ελατήρια/αμορτισέρ σε σχέση με το Fiesta, οι σκληρότερες δακτύλιοι και τα νέα top mounts που είναι σχεδιασμένα για λιγότερες τριβές, ώστε να δίνουν άκαμπτη αίσθηση. Στην έκδοση ST-Line η ανάρτηση είναι ακόμα πιο σφιχτή, θυσιάζοντας λίγο από την άνεση, προσφέροντας όμως ακόμα καλύτερα κρατήματα. Και πράγματι οι κλίσεις είναι ακόμα πιο περιορισμένες από την έκδοση Titanium.

Οδηγήσαμε αρκετά σε επαρχιακούς δρόμους και επιβεβαίωσε τη φήμη του.

Το τιμόνι,. στο πρόγραμμα Sport γίνεται πιο σφιχτό και πιο άμεσο και προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση. Τα φρένα, που εδώ συνδυάζονται με δίσκους μπροστά-πίσω, είναι δυνατά και έχουν ιδανική αίσθηση στο πεντάλ. Ο λεβιές έχει θετικό κούμπωμα και κοντές διαδρομές και ο συμπλέκτης έχει πιο βαριά αίσθηση. Όλα είναι ρυθμισμένα έτσι ώστε να σου δώσουν τη σπορ αίσθηση που αναζητείς και να αναδείξουν το χαρακτήρα του. Τα καλό πλαίσιο, το καλό τιμόνι, η καλή ανάρτηση και τα φαρδύτερα ελαστικά προσφέρουν υψηλά όρια πρόσφυσης ενώ ταυτόχρονα είναι ευέλικτο και πολύ ικανό στις στροφές. Η ταύτιση με ένα αιλουροειδές δεν έχει να κάνει μόνο με το σχήμα!

Απ’ την άλλη, όπως προαναφέραμε, η αίσθηση από τις πιο σφιχτές αναρτήσεις είναι αισθητή, ειδικότερα μέσα τη πόλη. Στο ταξίδι και σε καλό οδόστρωμα δεν υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά, πέρα από λίγο περισσότερο θόρυβο και αίσθηση από τα ελαστικά, η ποιότητα κύλισης παρ’ όλα αυτά παραμένει σε καλά επίπεδα. Στα θετικά, η απόσταση από το έδαφος έχει παραμείνει ως έχει και η επίσκεψη σε μια παραλία, η διαδρομή σε ένα χωματόδρομο ή ακόμα και το παρκάρισμα σε υψηλό πεζοδρόμια δεν θα είναι δυσκολία.

Συμπέρασμα

Το Puma, το δικό μας “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020”, συνδυάζει τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου αυτοκινήτου. Εμφάνιση, οικονομία και πρακτικότητα. Εκεί που ξεχωρίζει όμως πιο πολύ από τον ανταγωνισμό είναι στην οδηγική του συμπεριφορά. Η έκδοση ST-Line με τον κινητήρα των 155 ίππων απευθύνεται σε κάποιον που θέλει θέλει look από ST, επιδόσεις αλλά λίγα κυβικά. Πιο σπορ οδήγηση, πιο σπορ αίσθηση, πιο σπορ ήχο αλλά και οικονομική κατανάλωση. Όσο για τη τιμή της έκδοσης, που ξεπερνά τις 25.000 ευρώ, ο εξοπλισμός που διαθέτει την δικαιολογεί απόλυτα. Στην εξίσωση μπαίνει και η 8ετής εγγύηση που θα είναι πάντα σημείο αναφοράς.

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: 25.506€
Κινητήρας: 999 κ.εκ. τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος
με ήπια υβριδική τεχνολογία Eco Βoost Hybrid
Ισχύς-Ροπή: 155 hp / 6.000 σ.α.λ., 240 Nm / 2.500 σ.α.λ
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 210 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
5.5 – 7.8 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 126 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 151,2 €

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.207/1.805/1.537 mm
Βάρος: 1205 κιλά
Χώρος αποσκευών: 402 (+80) λ.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

7 σκέψεις σχετικά με το “Δοκιμή: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS ST-Line X

  • 6 Οκτωβρίου, 2020, 10:09 μμ
    Permalink

    Πολύ καλό και το άρθρο σας για το Puma, με πολλές λεπτομέρειες. Bravo λοιπόν όπως και στο video για το οποίο ήδη σας έχω συγχαρεί. (Konstantinos Los_Assim). Στα υπ’ όψη ότι δεν έχω και ούτε είχα ποτέ στη κατοχή μου κάποιο μοντελο της Ford. Γέρνω προς την γαλλική σχολή!!!. Καλή συνέχεια

    • 7 Οκτωβρίου, 2020, 12:42 πμ
      Permalink

      Σας ευχαριστούμε πολύ!!! Μπορείτε να δείτε και τις άλλες δοκιμές μας, όπως του νέου Renault Clio που είναι της γαλλικής σχολής. Θα χαρούμε να δούμε και πάλι σχόλια σας και παραμένουμε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε απορία.

  • Pingback: Δοκιμή: Renault Captur 1.3 EDC 155 PS Initiale Paris - CarGuys

  • Pingback: Ford Fiesta, Puma, Focus και Kuga, τώρα με μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας - CarGuys

  • 5 Φεβρουαρίου, 2021, 4:17 μμ
    Permalink

    Πολύ καλή δουλειά μπράβο θα ήθελα να ρωτήσω αν η διαφορά στα φρένα μεταξύ st line 125 και st line 155 είναι αισθητή . Ευχαριστώ πολύ

    • 5 Φεβρουαρίου, 2021, 4:25 μμ
      Permalink

      Σας ευχαριστούμε πολύ!
      Η διαφορά στα φρένα είναι αισθητή μόνο υπο πίεση και συνεχόμενα φρεναρίσματα. Με το ST-Line 155 και τα πίσω δισκόφρενα, τα φρένα “κουράζονται” πολύ λιγότερο.

  • Pingback: Οδηγούμε στην Ελλάδα την αμιγώς ηλεκτρική Ford Mustang Mach-e - CarGuys

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.