Δοκιμή: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 125 PS Titanium – CarGuys’ Car Of The Year 2020
Η Ford έχει μπει δυναμικά στην διαδικασία ανανέωσης της γκάμας της, με αυτοκίνητα πιο μοντέρνα, τεχνολογικά εξελιγμένα, με νέους εξηλεκτρισμένους κινητήρες και ακόμα καλύτερη ποιότητα κατασκευής.
Η αρχή έγινε με το Puma. Το νέο B-SUV της Ford, το οποίο ξεχωρίζει για τον σχεδιασμό του, τον Fun to Drive χαρακτήρα του, την πρακτικότητα του και τον πολύ οικονομικό αλλά και αποδοτικό υβριδικό κινητήρα του, και ήρθε να τα βάλει με τον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας που περιλαμβάνει τα Nissan Juke, Seat Arona, Skoda Kamiq και VW T-cross, μεταξύ πολλών άλλων.
Τα τελευταία χρόνια, η κατηγορία των crossover SUV τείνει να γίνει κυρίαρχη. Η ζήτηση είναι πολύ μεγάλη, ιδιαίτερα για τα μικρά – compact crossover, τα οποία πλέον διαθέτουν όλα όσα χρειάζεται ο μέσος αγοραστής.
Design με χαρακτήρα που ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό
Από την πρώτη στιγμή που είδαμε το Puma από κοντά, καταλάβαμε ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό. Ένα αυτοκίνητο με έντονα και δυναμικά χαρακτηριστικά, σπορ σιλουέτα που “κουπίζει” και στοιχεία που δεν συναντούμε σε άλλα μοντέλα της Ford.
Αυτό σχετίζεται με δύο πράγματα. Το πρώτο, είναι ότι η ομάδα σχεδίασης του – της οποίας director είναι ο Γιώργος Σαριδάκης – ήθελε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που να ξεχωρίζει τόσο από τον ανταγωνισμό όσο και από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Το δεύτερο, έχει να κάνει με την πρώτη γενιά Puma, ένα μικρό κουπέ αυτοκίνητο με σπορτίφ και ιδιαίτερη σχεδίαση, του οποίου παρά τη διαφορά μεγέθους και κατηγορίας, βλέπουμε στοιχεία και στο νέο μοντέλο.
Η τάση στα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού ορίζει λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός και ενιαία μπάρα να ενώνει τα πίσω. Στο Puma δεσπόζουν τα τοποθετημένα ψηλά στο καπό μπροστινά φώτα με τον αμυγδαλωτό σχεδιασμό, ο οποίος για ορισμένους θυμίζει λίγο Porsche Macan, ενώ για άλλους το Ford GT. Εμείς πιστεύουμε ότι ο σχεδιασμός τους είναι κάτι καινούριο για την κατηγορία με στοιχεία τόσο από το πρώτης γενιάς Puma όσο και από το Supercar της Ford.
Τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν έναν 3D σχεδιασμό με όμορφα γραφικά και ένα clean look (είναι διάφανα περιμετρικά).
Από το πλάι ξεχωρίζει η καμπυλότητα της οροφής, η οποία ολοκληρώνεται με μια μεγάλη αεροτομή, η μυώδης σχεδίαση των φτερών και οι έντονες ακμές που το διασχίζουν.
Γενικότερα το Puma έχει χαρακτήρα και μοναδικότητα στο σχεδιασμό του και μαγνητίζει τα βλέμματα στον δρόμο. Αξίζει να σημειωθεί, ότι κατά την διάρκεια ενός 10 λεπτού εξωτερικού πλυσίματος του αυτοκινήτου στις 9 το πρωί, μας προσέγγισαν 8 άτομα και μας ρώτησαν ποιο αυτοκίνητο είναι αυτό, τονίζοντας μάλιστα πόσο όμορφο είναι.
Δείχνει μεγαλύτερο απ’ όσο είναι και έχει περισσότερους χώρους απ’ όσους οφείλει να έχει
Το Puma βασίζεται στην πλατφόρμα B3, την πλατφόρμα του supermini Fiesta με άλλα λόγια. Είναι όμως 54 mm ψηλότερο, 146 mm μακρύτερο και 71 mm φαρδύτερο. Έχει επίσης μεταξόνιο αυξημένο κατά 95 mm (2.588 mm) και μετατρόχια όμοια με αυτά του Focus. Παρ’ όλα αυτά το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4,2 μέτρα -όπως άλλωστε ορίζει και ο μέσος όρος της κατηγορίας των B-Suv- και ενώ μπορεί στο δρόμο να φαίνεται μεγάλο, στην πραγματικότητα είναι αρκετά compact.
Όσον αφορά το χώρο αποσκευών, διαθέτει τον μεγαλύτερο στην κατηγορία με συνολικό μέγεθος 456 λίτρα που μπορεί να φτάσει τα 1161 με την αναδίπλωση των καθισμάτων (60-40).
Σημείο αναφοράς είναι το καινοτόμο Mega Box, ένας βαθύς και ευέλικτος αποθηκευτικός χώρος 80 λίτρων κάτω από το ρυθμιζόμενο δάπεδο του χώρου φόρτωσης, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να τοποθετηθεί σε τρεις διαφορετικές θέσεις ανάλογα με τις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες.
Η ιδιαιτερότητα του Mega Box είναι ότι σας δίνει την δυνατότητα να μεταφέρετε αντικείμενα που λερώνουν ( πχ. φυτά, στολές κατάδυσης, λασπωμένα αντικείμενα) καθώς διαθέτει μια τάπα αποστράγγισης και έτσι μπορείτε να το ξεπλύνετε μόνοι σας.
Ανταγωνιστικοί για τη κατηγορία είναι και οι χώροι στο πίσω μέρος, όπου παρά την καμπυλότητα της οροφής υπάρχει αρκετό ύψος, όπως επίσης αρκετή είναι και η απόσταση από τα μπροστινά καθίσματα. Δύο ενήλικες δεν θα έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα σε ένα ταξίδι στο πίσω μέρος, ενώ οι θύρες isofix και οι πόρτες με το με ευρύ τους άνοιγμα θα κάνουν εύκολη την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος.
Εάν μας έλειπε κάτι πίσω, είναι ένας “τεμπέλης” με 2 ποτηροθήκες για επιπλέον άνεση. Οι πόρτες όμως διαθέτουν μεγάλη θήκη, αρκετή για μπουκάλι 1,5 λίτρου.
Στο ίδιο μήκος κύματος, το μπροστινό μέρος του διαθέτει αρκετούς χώρους για να τοποθετήσετε όλα σας τα μικροαντικείμενα και υπάρχει πολύς χώρος από την οροφή (δίνοντας την δυνατότητα να τοποθετήσετε το κάθισμα στην πιο ψηλή του θέση).
Τεχνολογία, άνεση και βασικός εξοπλισμός που θα ήθελαν όλοι
Το εσωτερικό θυμίζει αρκετά το Fiesta και η ποιότητα είναι αρκούντως καλή. Όλη η επιφάνεια του ταμπλό καλύπτεται από ένα μαλακό πλαστικό και η κεντρική κονσόλα διαθέτει μια διακοσμητική επένδυση που θυμίζει, με μεγάλη επιτυχία, ανθρακονήματα και τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του. Στον σπορ χαρακτήρα προσθέτει και το μεγάλο πολυλειτουργικό τιμόνι το οποίο είναι δερμάτινο και μαλακό στην αφή. Δερμάτινη είναι και η λαβή του χειρόφρενου και του λεβιέ ταχυτήτων.
Τα σκληρά πλαστικά που συναντούμε βρίσκονται κυρίως χαμηλά στην καμπίνα, κάτι αναμενόμενο για αυτή τη κατηγορία. Σκληρό πλαστικό όμως έχουμε και στο πάνω μέρος στην αρχή της πόρτας, η οποία όμως πλαισιώνεται στο μεγαλύτερο ποσοστό της από μια υφασμάτινη επένδυση (δερμάτινη στις εκδόσεις ST-Line&ST-LineX) η οποία ανεβάζει την συνολική αίσθηση ποιότητας.
Στο ταμπλό υπάρχει μια οθόνη 8 ιντσών τύπου τάμπλετ με το λειτουργικό σύστημα Sync 3, η οποία είναι ψηλά τοποθετημένη και βοηθάει να μην παίρνετε τα μάτια σας από τον δρόμο για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Θετικό στοιχείο είναι τα κουμπιά συντομεύσεων για τις multimedia λειτουργίες, όπως οι κανονικοί περιστροφικοί διακόπτες για την ένταση και την ρύθμιση της συχνότητας του ραδιοφώνου αλλά και τα χειριστήρια του Clima. Ακόμα υπάρχει και μια επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone (περιλαμβάνει και 2 usb).
Το sync 3 διαθέτει πολλές λειτουργίες με ενσωματωμένο Navigation με ορισμένες 3D ενδείξεις, Android Auto & Apple Car Play, φωνητικές λειτουργίες (οι οποίες θέλουν ορισμένο χρόνο εκμάθησης των εντολών) αλλά και το ενσωματωμένο μόντεμ Ford Pass Connect το οποίο επιτρέπει τη σύνδεση με smartphone και απομακρυσμένες λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως κλείδωμα-ξεκλείδωμα, έλεγχο σωστής λειτουργίας και καυσίμου (με το keyless κλειδί μπορείς να εκκινήσεις τον κινητήρα και να ρυθμίσεις το climate control)
Τα απλά ηχεία είναι εξαιρετικά, πιθανά στο Top 5 των βασικών ηχείων της αγοράς, αλλά για τους θιασώτες του ήχου υψηλής πιστότητας η Ford προσφέρει στην ανώτερη έκδοση (STLineX) το σύστημα της B&O το οποίο διατίθεται και ως προαιρετικός εξοπλισμός.
Το μοντέλο της δοκιμής είχε και τον προαιρετικό για την βασική έκδοση Titanium ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”, ο οποίος είναι ευανάγνωστος και έχει όμορφα γραφικά και χρώματα.
Το 5άστερο στο Euro NCAP Puma είναι στάνταρ εξοπλισμένο με συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, αναγνώριση κόπωσης και οδικών σημάτων και σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας.
Για το τέλος αφήσαμε το πιο διασκεδαστικό και μοναδικό για την κατηγορία χαρακτηριστικό, την λειτουργία μασάζ, η οποία είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού.
Κινητήρας διαμάντι – Fun To Drive οδηγική συμπεριφορά
Το Puma εφοδιάζεται με τον βραβευμένο 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1000άρι Eco Boost με την προσθήκη όμως ενός ήπιου υβριδικού συστήματος.
Το σύστημα eco boost hybrid έχει μια μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα και επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt. Με απλά λόγια το σύστημα αυτό προσφέρει μία άμεση ροπή και δύναμη στον κίνητρα και επιτρέπει την πιο άνετη και οικονομική μετακίνηση. Στην μείωση της κατανάλωσης συμβάλει το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, δηλαδή στο ρολάρισμα ή στην πορεία με χαμηλό φορτίο, μια διαδικασία που χρειάζεται μόλις 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Υπάρχει όμως και το πολύ έξυπνο και εξίσου γρήγορο σύστημα startstop.
Στο τομέα των επιδόσεων, ο υβριδικός κινητήρας προσφέρει άμεση ροπή και δύναμη, που θα σε κάνει να πιστέψεις ότι βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερου κυβισμού ή μεγαλύτερης ιπποδύναμης.
Απ’ την άλλη η κατανάλωση είναι εξαιρετική, ειδικά με το ECOmode και οικονομική οδήγηση χρειάστηκε προσπάθεια για να δούμε τον δείκτη της βενζίνης να κατεβαίνει. Με την σίγουρα, όχι και τόσο οικονομική οδήγηση μας, την αφόρητη ζέστη και το a/c συνεχώς ενεργοποιημένο, η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας άγγιξε τα 7 λ./100 χλμ.
Στην κλασική βραδινή ρεαλιστική δοκιμή μας 10 χλμ., το Puma είχε κατανάλωση 3 λ./100 χλμ. και μας άφησε άφωνους.
Η Ford έχει τοποθετήσει σκληρότερα ελατήρια/αμορτισέρ, σκληρότερους δακτύλιους και νέα top mounts σχεδιασμένα για λιγότερες τριβές, ώστε να δίνουν άκαμπτη αίσθηση. Και πράγματι, οι κλίσεις του Puma είναι μικρές και τα κρατήματα εξαιρετικά. Το τιμόνι του δίνει αρκετή πληροφόρηση για να νιώσεις σιγουριά με το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ειδικότερα στο Sport Mode στο οποίο σκληραίνει και έχει πιο σπορ αίσθηση.
Εξαιρετικό είναι και το μηχανικό κιβώτιο με κοντές διαδρομές στον επιλογέα και έναν πολύ εύκολο συμπλέκτη, αλλά και τα φρένα (η έκδοση 125 Titanium διαθέτει ταμπούρα πίσω, αυτό όμως δεν επηρεάζει το φρενάρισμα) τα οποία έχουν ιδανική αίσθηση στο πεντάλ.
Όλα αυτά σου δίνουν όση αυτοπεποίθηση χρειάζεσαι για να ευχαριστηθείς το Puma στο δρόμο και σε προκαλούν να οδηγήσεις σπορ σε στριφτερές διαδρομές. Επίσης, η ποιότητα κύλισης, παρά τον ημιάκαμπτο άξονα είναι αρκετά καλή, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ελάχιστοι ενώ ο ήχος από τον τρικύλινδρο κινητήρα είναι πολύ ευχάριστος.
Τέλος, πέντε Mode οδήγησης θα σε βοηθήσουν σε όλες τις συνθήκες με την παραμετροποίηση της χαρτογράφησης του εγκεφάλου, την αίσθηση του τιμονιού, την απόκριση του γκαζιού και την παρεμβατικότητα του traction control (Eco-Normal-Sport-Slippery-Trail)
Συμπέρασμα
Το Puma διαθέτει όλα όσα χρειάζεται κάποιος σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Προσωπικότητα και χαρακτήρα με όμορφο σχεδιασμό, έναν απίστευτο υβριδικό κινητήρα με καλές επιδόσεις και οικονομία, πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά, πρακτικότητα και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία, τεχνολογίες και ασφάλεια, έναν πληρέστατο βασικό εξοπλισμό και όλα αυτά με μια ανταγωνιστική τιμή και 8 χρόνια εγγύηση.
Για όλα τα παραπάνω αποφασίσαμε να το ονομάσουμε το “Αυτοκίνητο της χρονιάς 2020” (CarGuys’ Car Of The Year 2020)!
Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά
Μπορείτε να κλείσετε Test Drive ή ακόμα και να αγοράσετε Online το Puma και τα μοντέλα της Ford εδώ: Ford Ελλάς
Τιμή: από 20.097€
Κινητήρας: 999 κ.εκ. τρικύλινδρος υπετροφοδοτούμενος
με ήπια υβριδική τεχνολογία Eco Βoost Hybrid
Ισχύς-Ροπή: 125 hp / 6000 σ.α.λ., 210 Nm / 1750 σ.α.λ
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 191(200) χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής: 4.3 – 7 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 99 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 89,1 €
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.186/1.805/1.537 mm
Βάρος: 1205 κιλά
Χώρος αποσκευών: 456 λ.
Pingback: - CarGuys
Pingback: Δοκιμή: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS ST-Line X - CarGuys
Καλησπέρα,
Εξαιρετική δουλειά.
Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση. Η συμπεριφορά του ford puma σε χωματοδρομο με καποιες πετρες και λακουβες (κλασικος επαρχιακος δρομος που πηγαινει σε παραλιες) πως ειναι;
Ευχαριστω.
Καλησπέρα και σας ευχαριστούμε πολύ.
Το Puma δεν είναι από τα πιο ψηλά B-Suv, έχει όμως αρκετή απόσταση για να περάσει από έναν χωματόδρομο σαν αυτόν που αναφέρετε και τα προγράμματα οδήγησης βοηθούν στη διαχείριση του σπιναρισματος.
Μόνο πρόβλημα θα μπορούσαν να είναι ψηλές καλαμιές ή άλλα φυτά στη μέση ενός χωματόδρομου. Εκεί θα πρέπει να κρίνετε εάν χωράει να περάσει οριακά από πάνω.