Δοκιμή: Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC

Όπως οι περισσότερες Premium μάρκες η Mercedes-Benz έχει θέσει ως στόχο μέχρι το 2030 να έχει μια γκάμα μοντέλων με μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα ενώ από το 2025 θα σταματήσει να κατασκευάζει συμβατικές πλατφόρμες για να επικεντρωθεί στις νέες MB.EA για μεσαία και μεγάλα επιβατικά μοντέλα, AMG.EA για αυτοκίνητα επιδόσεων και VAN.EA για επαγγελματικά οχήματα. Η επένδυση για ηλεκτρικά μοντέλα, τεχνολογίες και μπαταρίες θα φτάσει από το έτος που διανύουμε μέχρι το 2030 τα 40 δισ. ευρώ. και η Mercedes έχει ξεκινήσει τον καταιγισμό από ηλεκτρικά μοντέλα, έχοντας φτάσει ήδη τα οκτώ. Αυτή που έκανε την αρχή όμως δεν είναι άλλη από την EQC, η οποία μπορεί να λανσαρίστηκε το 2020, όμως καταφέρνει ακόμα να ξεχωρίζει και να είναι ένα αστέρι μεταξύ του σκληρού ανταγωνισμού των αμιγώς ηλεκτρικών SUV.

Το πρώτο EQ

Δύο χρόνια έχουν περάσει κι όμως η EQC ακόμα μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών λες και είναι ένα δοκιμαστικό πρωτότυπο που δεν έχει ακόμα πάρει τον μακρύ δρόμο της παραγωγής. Η σχεδιαστική γλώσσα χαρακτηρίζεται από φουτουριστικά και αεροδυναμικά στοιχεία με σμιλευμένες επιφάνειες, καμπύλες αλλά και δυο LED μπάρες. Η πρώτη βρίσκεται μπροστά και είναι ενσωματωμένη σε μια μεγάλη μαύρη μάσκα, σαν πάνελ, το οποίο καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της πρόσοψης της και έχει στη μέση το τεράστιο έμβλημα της Mercedes. Στο πάνελ αυτό ενσωματώνονται κατά έναν τρόπο και τα κύρια φωτιστικά σώματα τα οποία έχουν σκούρα κρύσταλλά και στο εσωτερικό τους λεπτομέρειες σε μπλε χρώμα. Είναι προφανώς πλήρως LED και κάνουν το “χορευτικό τους” με κάθε πάτημα του Star/Stop. Η δεύτερη LED μπάρα βρίσκεται στο απέριττο αλλά ταυτόχρονα καθηλωτικό πίσω μέρος, το σχέδιο της οποία διαγράφει και μια χρωμιωμένη λωρίδα χαμηλά στον προφυλακτήρα, εκεί που σε ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα θα εξείχαν οι απολήξεις της εξάτμισης.

Από το προφίλ δείχνει τον όγκο της και την ομοιότητα της με τη GLC, στην οποία άλλωστε βασίζεται, έχει όμως μεγαλύτερη καμπυλότητα στην οροφή. Ένα διακοσμητικό μαύρο πάνελ με μπλε λογότυπο EQC κοσμεί το μπροστινό φτερό ενώ αναλόγως την έκδοση και τον πρόσθετο εξοπλισμό διαφοροποιείται το στυλ της, το οποίο μένει πάντα αεροδυναμικό. Ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι πολύ χαμηλός, στο 0,29 cd, και μπορεί να κατέβει μέχρι το 0,27 με το εξωτερικό πακέτο AMG Line. Στην έκδοση της δοκιμής, που δεν είναι άλλη από την συλλεκτική επετειακή Edition 1886, εκτός από τα ανάλογα πρόσθετα λογότυπα και τους κλειστούς αεροδυναμικούς τροχούς 20 ιντσών υπάρχει το σκαλοπάτι για εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό με τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό.

Ένα πολυτελής και ήσυχος εσωτερικός κόσμος

Αν και το εσωτερικό της οικογένειας EQ αλλά και πολλών νέων μοντέλων της, συμπεριλαμβανομένης της ανανεωμένης GLS, έχει πάρει το δρόμο της κάθετης κεντρικής διάταξης με ακόμα μεγαλύτερες οθόνες, το παλαιότερο set-up παραμένει σύγχρονο και digital. Στην EQC συναντούμε μια μίξη στοιχείων από διάφορα μοντέλα, με οδηγοκεντρική αίσθηση και τεχνολογικό χαρακτήρα. Ως αμιγώς ηλεκτρικό υπάρχουν στοιχεία που ξεχωρίζουν τόσο σε φυσική όσο και ψηφιακή μορφή. Αρχικά, το κουμπί με τη πρίζα στη κεντρική κονσόλα το οποίο εμφανίζει τα “εξηλεκτρισμένα” μενού στην οθόνη του infotainment. Εκεί βρίσκονται όλα τα απαραίτητα όπως ο προγραμματισμός της φόρτισης, η εύρεση φορτιστών, οι αναλυτικές καταναλώσεις ενέργειας και το διάγραμμα ροής ισχύος και φόρτισης. Το σύστημα πλοήγησης συμπεριλαμβάνει επίσης τις απαραίτητες στάσεις για φόρτιση σε ταξίδι ή μεγάλες αποστάσεις ενώ υπολογίζει και την υπολειπόμενη αυτονομία που θα έχει κατά την άφιξη στον τελικό προορισμό.

Στον ψηφιακό πίνακα οργάνων αντί για στροφές υπάρχει ένα κυκλικό όργανο με ποσοστά ισχύος και φόρτισης ενώ τόσο στη μέση όσο και στο εσωτερικό του δεξιού οργάνου μπορούν να τοποθετηθούν, μεταξύ άλλων, πληροφορίες κατανάλωσης και tips “πράσινης” οδήγησης. Διαθέτει τρία διαφορετικά στυλ προβολών, όλα εναρμονισμένα με την ηλεκτρική του φύση, εξαιρετικά γραφικά και απόλυτη παραμετροποίηση. Η διαγώνιος του μετρά 10,25 ίντσες και είναι μέρος του πάνελ που ενσωματώνει και την κεντρική οθόνη ίδιας διάστασης. Τρέχει το σύστημα MBUX, το οποίο χωρίς αμφιβολία, είναι ένα από τα κορυφαία της αγοράς χάρη στη χρήση A.I. Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης με τις φωνητικές εντολές επιτρέπει στον οδηγό να χειρίζεται ένα πλήθος λειτουργιών του αυτοκινήτου χωρίς να παίρνει τα χέρια του από το τιμόνι, λέγοντας απλά καθημερινές φράσεις και εκφράσεις. Ταυτόχρονα είναι δυνατή και η συνομιλία με την ψηφιακή βοηθό να απαντά πολλές φορές με έξυπνο και εύστοχο χιούμορ.

Εκτός από τις φωνητικές εντολές ο χειρισμός μπορεί να γίνει μέσω της αφής είτε από την ίδια την οθόνη ή από το χαρακτηριστικό TouchPad στη κεντρική κονσόλα. Η αλήθεια είναι ότι το Touchpad απαιτεί μια περίοδο προσαρμογής, όμως μετά το τέντωμα του χεριού για χειρισμό από την οθόνη θα αποτελεί παρελθόν. Το MBUX από την άλλη είναι πανεύκολο στη χρήση του και οποιοσδήποτε έχει επαφή με ένα Smartphone δεν θα δυσκολευτεί να προσαρμοστεί εντός της πρώτης ημέρας. Επιπλέον, δέχεται ασύρματες ενημερώσεις για συνεχή βελτίωση και προσθήκη νέων χαρακτηριστικών. Υποστηρίζει και ενσύρματη σύνδεση με Android Auto ή Apple Car Play που σε γενικές γραμμές δεν θα χρειαστεί για κάτι άλλο πέρα από τη χρήση των Google Maps, με το Bluetooth να συνδέεται άμεσα με την ενεργοποίηση της EQC. Το μόνο αρνητικό που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε είναι η απουσία της ελληνικής γλώσσας από τα μενού του Infotainment.

Τα προφίλ οδήγησης που επιλέγονται από τη κεντρική οθόνη μπορούν να συνδεθούν με το Cloud για αποθήκευση ρυθμίσεων στο λογαριασμό Mercedes me, ο οποίος συνδέεται με την αντίστοιχη εφαρμογή στο Smartphone για απομακρυσμένη χρήση και προβολή πληροφοριών. Αυτές οι πληροφορίες αφορούν πέρα από τα συνήθη και στην φόρτιση, το ποσοστό μπαταρίας, τους διαθέσιμους φορτιστές και το προγραμματισμό ταξιδιού.

Η σχεδίαση είναι κομψή και αρκετά οδηγοκεντρική. Το ταμπλό αγκαλιάζει τον οδηγό αλλά και τον συνοδηγό με τις ιδιαίτερες μεταλλικές γρίλιες που επεκτείνονται εκατέρωθεν μέχρι τις πόρτες. Η επιλογή υλικών για την EQC είναι επίσης κορυφαία. Τα μόνα “σκληρά” πλαστικά είναι τα ποιοτικά, γυαλιστερά στη προέκταση των κεντρικών αεραγωγών και στην κεντρική κονσόλα. Το τελευταίο έχει μαύρο φινίρσμα και εκτός από μαγνήτης σκόνης δεν είναι απίθανο να γεμίσει γρατζουνιές από κλειδιά και άλλα αιχμηρά αντικείμενα, επομένως η χρήση προστατευτικού φιλμ από την αρχή ίσως είναι μια καλή λύση. Κατά τ’ άλλα οι επενδύσεις από συνθετικό δέρμα σε πολλά σημεία, το πολύ μαλακό πλαστικό που καλύπτει το ταμπλό, τα μαλακά πλαστικά ακόμα και χαμηλά στις πόρτες, τα αφρώδη υλικά πιο ψηλά και η χρήση μεταλλικών επενδύσεων ανεβάζουν πολύ ψηλά το πήχη για τον premium ανταγωνισμό. Η συναρμογή είναι επίσης πολύ καλή και δεν πρόκειται να ακουστεί το παραμικρό από την καμπίνα.

Τα καθίσματα προσφέρουν σχετικά ψηλή θέση οδήγησης και μια εκπληκτικά άνετη θέση, με άπειρες ηλεκτρικές ρυθμίσεις και έως 3 μνήμες για κάθε πλευρά ενώ είναι επίσης θερμαινόμενα στη προκειμένη περίπτωση. Η επετειακή έκδοση εξοπλισμού Edition 1886 είναι υπερπλήρης όμως ο προαιρετικός εξοπλισμός αποτελείται από μια μακρόσυρτη λίστα επιλογών για την ικανοποίηση κάθε ανάγκης. Εδώ, τα καθίσματα και οι επενδύσεις καλύπτονται από συνθετικό δέρμα και σουέντ σε διπλή απόχρωση.

Την παράσταση στο εσωτερικό κλέβει ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με τις πολλές χρωματικές επιλογές και τις θεματικές επιλογές διχρωμίας. Το βράδυ χαρίζει μια ανεπανάληπτη εμπειρία χαλάρωσης στους επιβάτες, την οποία προϊδεάζει το φωτιζόμενο λογότυπο EQC στα μαρσπιέ. Το ηχοσύστημα της Burmester με 13 ηχεία και 590 watt είναι το καλύτερο που έχουμε ακούσει σε αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά, με κρυστάλλινο ήχο που απλά απογειώνει ακόμα και τη μουσική από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Περιττό να αναλωθούμε στα χωροταξικά δεδομένα του μεγάλου SUV, τα οποία είναι πολύ καλά σε ολόκληρο το μήκος της καμπίνας. Αξίζει να σημειωθεί όμως ότι πέντε επιβάτες θα κάτσουν με άνεση και ούτε το υπερυψωμένο πάτωμα αλλά ούτε και το σχετικά ψηλό μεσαίο τούνελ θα δυσκολέψουν. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 500 λίτρα και έχει εκμεταλεύσιμο σχήμα, με επίπεδο σημείο φόρτωσης και όλα τα απαραίτητα “κομφόρ”. Η αναδίπλωση των καθισμάτων  (μπορούν να “σπάσουν” ακόμα και 40:20:40) γίνεται πανεύκολα με το πάτημα των ανάλογων κουμπιών για να αποκαλύψει τα συνολικά 1,282 λίτρα. Κάτω από το πάτωμα κρύβεται και ο χώρος για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

Ως προς τη συντήρηση των φυσικών πόρων, η χρήση αποδοτικών υλικών, όπως ανακυκλωμένα πλαστικά και ανανεώσιμες πρώτες ύλες, στην κατασκευή οχημάτων κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος. Έτσι, το νέο, υψηλής ποιότητας ύφασμα καλύμματος καθίσματος «Response» για την EQC είναι 100 τοις εκατό κατασκευασμένο από ανακυκλωμένες φιάλες PET. Ανακυκλωμένα πλαστικά χρησιμοποιούνται και στην επένδυση της υποδοχής εφεδρικού τροχού ή στα καλύμματα της κάτω πλευράς του χώρου του κινητήρα. Επιπλέον, χρησιμοποιούνται ανανεώσιμες πρώτες ύλες, όπως π.χ. κάνναβη, μαλλί και χαρτί. Οι ίνες του φυτού της κάνναβης χρησιμοποιούνται π.χ. στην επένδυση χώρου φόρτωσης, ενώ το χαρτί με τη μορφή κυψελοειδών πυρήνων χαρτιού στο δάπεδο του χώρου φόρτωσης. Συνολικά 100 εξαρτήματα της νέας EQC, καθώς και μικροεξαρτήματα, όπως κουμπιά πίεσης, παξιμάδια και συνδετήρες καλωδίων, συνολικού βάρους 55,7 κιλών, κατασκευάζονται από αποδοτικά υλικά, ως προς την υπέυθυνη χρήση των φυσικών πόρων.

Πηγή: Mercedes

Μια έκδοση που απογειώνεται αλλά απογειώνει και κάθε διαδρομή

Δύο ασύγχρονοι ηλεκτρικοί κινητήρες, ένας σε κάθε άξονα, είναι υπεύθυνοι για την θηριώδη ιπποδύναμη της EQC. Οι 408 ίπποι που συνολικά αποδίδουν είναι απλά ένα εντυπωσιακό νούμερο μέχρι το πεντάλ του γκαζιού να τερματίσει απότομα. Κι’ όταν λέμε απότομα εννοούμε από το 0 στο 100% και τα 760 Nm ροπής να απογειώσουν το 2,5 τόνων SUV και να το εκτοξευόσουν από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα (!). Είναι φοβερό πως ένα τόσο ογκώδες όχημα επιταχύνει με τέτοιο ρυθμό χάρη στην ακαριαία και αστείρευτη δύναμη που του χαρίζουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες. Βέβαια αυτή, η ίσως τρομακτική εμπειρία για απροετοίμαστους επιβάτες, γίνεται με το πρόγραμμα Sport όπου και οι δύο ηλεκτροκινητήρες δουλεύουν με στόχο την απόδοση και την πρόσφυση.

Ως ηλεκτρικό, το πεντάλ του γκαζιού είναι απόλυτα ρυθμίσιμο στο χιλιοστό και έτσι η ήρεμη οδηγική εμπειρία με τα προγράμματα οδήγησης Eco και Normal είναι δεδομένη. Υπάρχει και η επιλογή της παραμετροποίησης με το Individual για την αίσθηση του τιμονιού, την απόκριση του γκαζιού και την ευαισθησία του ESP.

Η ρύθμιση της EQC δεν είναι σφιχτή όμως είναι πολύ πιο σπορ απ’  ότι θα περίμενε κάποιος. Οι κλίσεις δεν είναι μεγάλες και πρέπει κάποιος να υπερβεί τα όρια για να υπάρξουν σημάδια υποστροφής και τα πολλά κιλά να γίνουν αισθητά, είτε στο στρίψιμο ή στο φρενάρισμα. Σε γενικές γραμμές το σύνολο κινείται μόνο με τον μπροστινό ηλεκτροκινητήρα για οικονομία ενέργειας και ο πίσω εμπλέκεται μόνο σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης, επιτάχυνσης ή με το πρόγραμμα Sport, όπως αναφέραμε. Εκεί, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας το καθιστά αρκετά συμμετοχικό, ειδικότερα με την απενεργοποίηση του ESP, που μπορεί να μην είναι πλήρης αλλά θα επιτρέψει το κάτι παραπάνω.

Το εμπρός σύστημα είναι ακριβές και άμεσο όμως χάνει λίγο σε πληροφόρηση. Οι δύο επιλογές από τα προγράμματα οδήγησης προσφέρουν καλύτερη αίσθηση ή μεγαλύτερη ευκολία εντός πόλης και η αλήθεια είναι ότι θα εκπλήξει με την ευελιξία της στον αστικό ιστό. Εκεί, γίνεται περισσότερο αντιληπτή και η εκπληκτική ανάρτηση, η οποία “σβήνει” τις ανωμαλίες στον δρόμο και δεν επιτρέπει κραδασμό να περάσει στη καμπίνα. Για τη ποιότητα κύλισης το μόνο που έχουμε να πούμε είναι πως αισθάνεσαι λες και αιωρείσαι στο δρόμο, ειδικότερα στη καλή άσφαλτο, όπως στον αυτοκινητόδρομο. Στον ανοιχτό δρόμο είναι απόλυτα σταθερή και με πιλότο το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης μπορεί να είναι και πολύ ξεκούραστη, πάντα με την απαιτούμενη προσοχή από τον οδηγό και τα χέρια στο τιμόνι. Τα φρένα έχουν επίσης καλή αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ και δυνατά, άλλωστε τόση μάζα που επιταχύνει τόσο γρήγορα πρέπει και να μπορεί να σταματήσει εγκαίρως για να συνεισφέρει στην ασφάλεια των 5 αστεριών.

Τα διπλά ηχομονωτικά τζάμια κυριολεκτικά απομονώνουν τη καμπίνα και το μόνο που θα ακουστεί είναι ο αέρας, και αυτός ελάχιστα αφού η αεροδυναμική σιλουέτα προσφέρει και χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους. Θόρυβος κύλισης δεν γίνεται επίσης αντιληπτός παρά τις 20άρες ζάντες και τα ελαστικά διάστασης 235 εμπρός, 255 πίσω.

Πόσο μακριά;

Τόση δύναμη βέβαια χρειάζεται και πολλή ενέργεια που τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 85 kWh με τις 80 να είναι ωφέλιμες για τη κίνηση. Σύμφωνα με το κύκλο WLTP η μεικτή αυτονομία περιορίζεται στα 417 χιλιόμετρα, νούμερο καλό αλλά αρκετά αισιόδοξο. Η κατανάλωση διαφέρει αρκετά ανάλογα το τρόπο οδήγησης, τη διαδρομή αλλά και το πρόγραμμα οδήγησης. Ο μεικτός κύκλος που μετρήσαμε χωρίς προσεκτική οδήγηση αλλά και συνεχή χρήση του κλιματισμού σταθεροποιήθηκε στις 26,4 kWh/100 χιλιόμετρα που είναι ικανοποιητική κατανάλωση για μια αυτονομία που ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα. Σίγουρα με πιο οικονομική οδήγηση τα 350 χιλιόμετρα είναι εύκολος στόχος ενώ εντός πόλης τα θεωρητικά 400 μπορούν να γίνουν πράξη, με τη κατανάλωση να αγγίζει τα εργοστασιακά νούμερα.

Η Mercedes έχει εξελίξει ένα καινοτόμο σύστημα που βοηθά στην επίτευξη του στόχου αυτού και το ονομάζει Maximum Range. Ουσιαστικά είναι το πέμπτο διαθέσιμο πρόγραμμα οδήγησης και με ένα απτικό πεντάλ γκαζιού, το οποίο μειώνει το σημείο πίεσης, δεν επιτρέπει το πάτημα του γκαζιού πάνω από ένα όριο. Είναι λες και κάποιος τοποθετεί ένα ξύλο πίσω από το γκάζι για να περιορίσει την ικανότητα επιτάχυνσης. Εννοείται πως και η ροπή περιορίζεται όπως επίσης η ταχύτητα κίνησης σε ένα ορισμένο εύρος. Ίσως ακούγεται κάπως ξενέρωτο αλλά βοηθάει στην οικονομική οδήγηση και στη μεγιστοποίηση της αυτονομίας.

Σε ότι αφορά την ανάκτηση ενέργειας αυτή ρυθμίζεται από τα Paddles στο τιμόνι σε τέσσερα επίπεδα από ελεύθερο ρολλάρισμα, λειτουργία έντονης επιβράδυνσης για μέγιστη φόρτιση και σχεδόν ακινητοποίηση με το άφημα του γκαζιού αλλά και μια αυτόματη λειτουργία που δρα με τη βοήθεια της τεχνολογίας A.I.

Τέλος, η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί από wallbox 7,4 kW και χρειάζεται 13 ώρες παρά 15′ για να ολοκληρωθεί ή από 11 kW σε λιγότερο από 10, αντίστοιχα. Σε ταχυφορτιστή 50 kW θέλει 2 ώρες για την ολοκλήρωση ή 1 ώρα και 20 λεπτά για να φτάσει από το 10 το 80%. Υποστηρίζει επίσης φόρτισης έως 150 kW για να πέσει ο χρόνος της πλήρης φόρτισης στην 1 ώρα, ιδανικά για μεγάλα ταξίδια.

Συμπέρασμα

Δύο χρόνια από το λανσάρισμα της, η EQC συνεχίζει να είναι καθηλωτική εμφανισιακά, να μην υστερεί τεχνολογικά και να δείχνει ότι το μέλλον της αυτοκίνησης έχει ενδιαφέρον ακόμα και με το καλώδιο στη πρίζα. Γιατί η ενεργοποίηση των αισθήσεων δεν έχει να κάνει μόνο με τον ήχο ενός κινητήρα, αλλά με πολλά παραπάνω. Εν προκειμένω τις ενεργοποιούν η αίσθηση ασφάλειας που προσφέρει από τα πρώτα δευτερόλεπτα, σφίγγοντας σε στο κάθισμα, η εκπληκτική ποιότητα αλλά και η μοναδική εμπειρία της απομόνωσης από το περιβάλλον και της ήρεμης οδήγησης. Δεν είναι πλέον η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Mercedes αλλά παραμένει το μοντέλο που πρώτο έδειξε το δρόμο για την ομαλή (ή και τη βίαιη με το γκάζι στο πάτωμα) επιτάχυνση προς το “Ambition 2039” για έναν στόλο οχημάτων με ουδέτερο ισοζύγιο CO₂.

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: Από 79.786,43 €.

Κινητήρας: Δύο Ηλεκτροκινητήρες με μπαταρία 85 kWh
Ισχύς-Ροπή: 408 hp – 760 Nm
Μετάδοση: Τέσσερις τροχούς με κιβώτιο μιας σχέσης
Αυτονομία: Έως 417 χιλιόμετρα (WLTP)
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας/δοκιμής:
22-25 kWh / 26,4 kWh/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.761/1.884/1.623 mm
Βάρος: 2.420 κιλά
Χώρος αποσκευών: 500 λ.

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.