Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT N-connecta Look AD1

Πριν από 13 χρόνια το Nissan Qashqai δημιούργησε μια κατηγορία και αγαπήθηκε από την πρώτη στιγμή σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και σήμερα, στο facelift της δεύτερης γενιάς του  (2017-1018), παραμένει στην κορυφή της και διατηρεί τον τίτλο του best seller στα μικρομεσαία SUV.

Ένα ολοκληρωμένο σύνολο που με τις πολλές ανέσεις και τεχνολογίες ήρθε με καλύτερους, αποδοτικότερους, οικονομικότερους και πιο φιλικούς προς το περιβάλλον κινητήρες.

Έτσι οι κινητήρες βενζίνης 1.2 DIG-T με τους 115 ίππους και 1.6 DIG-T με τους 163 αντικαταστάθηκαν από δύο παραλλαγές του 1.3 DIG-T με 140 και 160 ίππους αλλά και δυνατότητα επιλογής αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη.

Έχοντας λοιπόν στα χέρια μας την ισχυρότερη εκδοχή των 160 ίππων στην έκδοση N-Connecta Look AD1, είδαμε όλα όσα μπορεί να μας προσφέρει το πολυαγαπημένο μικρομεσαίο Crossover SUV.

Παραμένει επίκαιρο;

Το ανανεωμένο Qashqai βρίσκεται στην αγορά εδώ και 3 χρόνια. Όμορφη σχεδίαση και επιθετικό μπροστινό μέρος, χωρίς όμως την ιδιομορφία άλλων ιαπωνικών μοντέλων. Θα χαρακτηρίζαμε την εμφάνιση του λίγο συμβατική αλλά πολύ πιο ενδιαφέρουσα από ορισμένους ανταγωνιστές. Και αυτό διότι κάνει αισθητή την παρουσία του, ιδιαίτερα στην έκδοση N-Connecta Look με τα φυμέ κρύσταλλα, την πανοραμική ηλιοροφή, τις ασημί ράγες οροφής και τις μεγάλες δίχρωμες ζάντες 18 ιντσών.

Σε αυτά τα 3 χρόνια πάντως, ο σχεδιασμός των αυτοκινήτων έχει εξελιχθεί αρκετά, γι’ αυτό και όλα τα νέα μοντέλα διαθέτουν φουτουριστικά design και πολλές μοντέρνες λεπτομέρειες, άλλωστε 2020 έχουμε. Το Qashqai όμως δεν φαίνεται να ξεχωρίζει τόσο πολύ και σίγουρα δεν δείχνει την ηλικία του.

Πολυτέλεια, άνεση και τεχνολογία

Η καλή ποιότητα κατασκευής-συναρμογής και τα ποιοτικά υλικά είναι το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι μόλις καθίσεις στο εσωτερικό του. Μαλακά πλαστικά καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, ακόμα και χαμηλά. Το ίδιο συμβαίνει και στις πόρτες και το αρχικό τμήμα της κεντρικής κονσόλας, όπου εκεί μια δερμάτινη επένδυση ανεβάζει κι άλλο τον πήχη  της ποιότητας στη κατηγορία.

Τα μπροστινά καθίσματα τύπου μπάκετ – τα οποία η Nissan ονομάζει Monoform – αν και εδώ δεν είναι μονοκόμματα (βλ. καθίσματα στο νέο Nissan Juke), προσφέρουν καλή στήριξη και εξαιρετική αίσθηση άνεσης. Είναι τόσο καλά σχεδιασμένα που δεν θα σε κουράσουν σε ταξίδι ακόμα και αν έχεις προβλήματα με τη μέση, αφού διαθέτουν και επιπλέον υποστήριξη γι’ αυτήν. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να βρεις την κατάλληλη θέση οδήγησης, για την οποία δεν θα δυσκολευτείς με την μεγάλη προσαρμοστικότητα που έχει το κάθισμα. Πρέπει να επισημάνουμε όμως, ότι ακόμα και στην πιο χαμηλή της ρύθμιση, κάθεσαι αρκετά ψηλά. Αυτό είναι όμως και ένα στοιχείο που αναζητούν οι περισσότεροι αγοραστές SUV.

Ενώ η περιμετρική ορατότητα είναι αρκετά καλή (σε αυτό συμβάλουν και οι μεγάλοι καθρέπτες), η ορατότητα από το πίσω παράθυρο, μέσω του κεντρικού καθρέπτη, είναι κάπως περιορισμένη.

Όσον αφορά τους χώρους, αυτοί είναι αρκετοί για μια μέση οικογένεια ή ακόμα και για 5 ενήλικες. Βέβαια δεν μπορούμε να πούμε ότι ξεχωρίζει στην κατηγορία, ούτε για τους χώρους των πίσω επιβατών ούτε για το χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι 430 λίτρα. Στην πράξη όμως ο χώρος αποσκευών είναι σωστά διαμορφωμένος με μεγάλο άνοιγμα και ένα έξυπνο πάτωμα το οποίο σπάει και μπορεί να τον χωρίσει στα δύο αλλά και να επιτρέψει την αποθήκευσης της εταζέρας από κάτω. Το κατώφλι φόρτωσης είναι επίπεδο και επιτρέπει την εύκολη φόρτωση ενώ τα καθίσματα αναδιπλώνονται (40-20-40) πολύ απλά, με το τράβηγμα ενός διακόπτη. Εν τέλει θα χωρέσει ότι χρειάζεστε και με ευκολία. Ακόμα, τα πίσω καθίσματα είναι επαρκή για τρεις ενήλικες όπως προαναφέραμε, τόσο  στην απόσταση για τα γόνατα όσο και το κεφάλι, με την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος να γίνεται απλή χάρη στο καλό άνοιγμα της πόρτας και τα isofix στα καθίσματα (θα θέλαμε να είχαν και πορτάκια αντί για απλά καλύμματα τα οποία μπορεί να χαθούν-ξεχαστούν κάπου, μια αμελητέας σημασίας λεπτομέρεια όμως).

Χώροι επίσης υπάρχουν και για όλα τα μικροαντικείμενα, με μεγάλες θήκες στις εμπρός πόρτες και ένα πολύ βαθύ ντουλαπάκι κάτω από το υποβραχιόνιο, το οποίο μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο.

Τέλος, στην έκδοση N-Connecta Look με το πακέτο AD1 υπάρχουν όλα τα τεχνολογικά συστήματα και συστήματα ασφαλείας που διαθέτει η Nissan στο Qashqai. Αυτά είναι:

  • Έξυπνο κλειδί και κουμπί εκκίνησης.
  • Οθόνη αφής 7 ιντσών με το πολύ καλό και εύκολο στη χρήση σύστημα NissanConnect με συνδεσιμότητα Android Auto/Apple Carplay, ενσωματωμένη πλοήγηση και φωνητικές εντολές στα Ελληνικά.
  • Κάμερα οπισθοπορίας με περιμετρική/πανοραμική θέαση (Around View Monitor).
  • Αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας-Υποβοήθηση υψηλής δέσμης προβολέων-Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας-Ανίχνευση κινούμενων αντικειμένων-Αποφυγή μετωπικής σύγκρουσης και,
  • Τα συστήματα PRO Pilot και Intelligent Park Assist.Το πρώτο προσφέρει μια ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο με λειτουργία έξυπνης ημι-αυτόνομης οδήγησης και το δεύτερο αυτοματοποιημένη λειτουργία στάθμευσης, η οποία όμως λειτουργεί τέλεια μόνο κάτω από προϋποθέσεις όσον αφορά τα υπόλοιπα σταθμευμένα οχήματα.

Άνετη εμπειρία οδήγησης και ταξιδιάρικος χαρακτήρας

Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος 1.300άρης κινητήρας είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, έχει άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, πίεση ψεκασμού του καυσίμου στα 250 bar, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate και οι κύλινδροι και τα έμβολα διαθέτουν ειδική κατεργασία για μείωση των τριβών και της φθοράς. Το σημαντικότερο όμως, είναι η αύξηση στα μεσοδιαστήματα των service, από τις 20.000 στις 30.000 χλμ.

Σε αυτή, την πιο ισχυρήτου έκδοση, αποδίδει 160 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από μόλις 1.600 σ.α.λ. Σε σχέση με τον προηγούμενο 1.6 DIG-Τ, είναι πολύ πιο ζωντανός χαμηλά, με την κορύφωση της ροπής να έρχεται στην πράξη λίγο πάνω από τις 2.000 σ.α.λ., ενώ η δύναμη του παραμένει και ψηλά, ακόμα και μέχρι τις 6.400 σ.α.λ. του κόφτη.

Είναι πράγματι ένας δοκιμασμένος κινητήρας από τη συνεργασία Renault-Mercedes, που έχει πολύ δύναμη και καλή κατανάλωση. Συγκεκριμένα με νορμάλ οδήγηση η μέση μεικτή κατανάλωση είναι περίπου 8,5 λίτρα/100 χλμ., αλλά με πιο προσεκτική οδήγηση και  επιλεγμένο το πρόγραμμα eco, μπορεί να πέσει και κάτω από τα 8.

Στην οδήγηση είναι αισθητή η προσανατολισμένη στην άνεση ρύθμιση του αυτοκινήτου. Κάτι που γίνεται αντιληπτό από την αίσθηση του τιμονιού και της ανάρτησης.

Το τιμόνι, διαθέτει δύο επιλογές Standard & Sport, ως προς την αίσθησή του. Στην πρώτη είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, κάτι που μπορεί να είναι χρήσιμο μέσα στη πόλη, όμως σε ταξίδια ή διαδρομές με στροφές δεν προσφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση και έχει ασάφεια. Αυτό αλλάζει και βελτιώνεται κάπως με το πρόγραμμα Sport καθώς βαραίνει λίγο, χωρίς όμως να είναι πολύ μεγάλη η διαφορά. Δεν θα σε κάνει να θέλεις να οδηγήσεις γρήγορα, όμως όσο πιο πολύ το πιέζεις στις στροφές τόσο καλύτερη πληροφόρηση παίρνεις. Έχει επίσης μεγάλο κύκλο στροφής.

Από την άλλη οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, παρά το ύψος του αλλά και την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία απορροφάει τις λακκούβες και τις ανωμαλίες στο δρόμο πολύ καλά συνεισφέροντας στην άνεση και στην καλή ποιότητα κύλισης. Ξεχωρίζει ακόμα η προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας, η απουσία θορύβων από τα ελαστικά (Michelin Green X) και οι ελάχιστοι αεροδυναμικοί θόρυβοι.

Τέλος, το φρενάρισμα δεν αποτελεί κανένα πρόβλημα, καθώς το Qashqai θα σταματήσει όπως πρέπει και χωρίς να «βουτάει» στα απότομα και δυνατά φρεναρίσματα. Είναι άλλωστε και 5άστερο στο EuroNCAP και από την έκδοση N-Connecta έχει αυτόματο φρενάρισμα, αποφυγή κινούμενων αντικειμένων κ.α. ενώ στην έκδοση δοκιμής με το πακέτο «AD» διαθέτει και προειδοποίηση τυφλού σημείου.

Συμπέρασμα

Μπορεί τα χρόνια να έχουν περάσει, όμως το Qashqai συνεχίζει δυναμικά την πορεία του ως ένα SUV που προσφέρει πολλά σε όλες τις εκδόσεις. Με την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, τον εξοπλισμό και τις τεχνολογίες του, το χαρακτηρίζουμε «πολύ αυτοκίνητο για τα χρήματά του». Μπορεί σε αυτή την έκδοση να χάνει λίγο τον Value For Money χαρακτήρα, όμως το δημοφιλές μοντέλο ακόμα και στην N-Connecta Look AD1 με αυτόν τον εξοπλισμό δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχα αυτοκίνητα της Premium κατηγορίας ή για να το πούμε διαφορετικά, προσφέρει περισσότερα. Είναι άλλωστε και ο βασιλιάς της κατηγορίας!

Δείτε τον εξοπλισμό του εδώ: Εξοπλισμός Nissan Qashqai

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: Κινητήρας 1.3 DIG-T από 25.890 €, έκδοση N-connecta (M/T – DCT) 27.990-31.990€ , έκδοση δοκιμής N-Connecta Look AD1: 34.490 €

Κινητήρας: 1.332 κ.ε., υπετροφοδοτούμενος

Ισχύς-Ροπή: 160 PS/5.500 σ.α.λ. – 270 Nm/1.600 σ.α.λ.

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς με αυτόματο  κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη (DCT)

Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτερόλεπτα

Τελική ταχύτητα: 198 km/h

Μέση κατανάλωση εταιρεία-δοκιμής: 7,1 – 8,9 l/100 km με 18” τροχούς

Εκπομπές CO2: 159 gr/km με 18” τροχούς

Τέλη κυκλοφορίας: 146,4 €

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.394/1.806/1.590 mm

Βάρος: 1.445 kg

Χώρος αποσκευών: 430 λ.

 

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

3 σκέψεις σχετικά με το “Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT N-connecta Look AD1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.