Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.7 dCi 4×4 N-connecta Look

Η κατηγορία των μικρομεσαίων SUV πρωταγωνιστεί στις προτιμήσεις των καταναλωτών που αναζητούν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Και ενώ τα μοντέλα είναι πολλά και ο ανταγωνισμός μεγάλος, λίγα είναι αυτά που βάζουν το έξτρα τικ στη λίστα των προδιαγραφών. Αναφερόμαστε φυσικά στην τετρακίνηση, που για ορισμένους είναι απαραίτητη σε ένα όχημα ελευθέρου χρόνου.

Το Qashqai, best seller της Nissan στην Ελληνική αγορά, είναι ένα από αυτά. Η τετρακίνητη έκδοση του διατίθεται αποκλειστικά και μόνο με κινητήρα πετρελαίου 1.700 κ.εκ. απόδοσης 150 ίππων και συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων όσο και με αυτόματο CVT.

Στάνταρ ποιότητας, τεχνολογίας και σχεδιασμού

Όσον αφορά στον εξωτερικό σχεδιασμό του τετρακίνητου Qashqai, δεν υπάρχουν διαφορές από τις δικίνητες εκδόσεις. Κυριολεκτικά, θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τις φωτογραφίες από τη πρόσφατη δοκιμή της δικίνητης έκδοσης και κανείς δεν θα καταλάβαινε την διαφορά. Το μόνο χαρακτηριστικό που ίσως προδίδει την ταυτότητα του, είναι το αυξημένο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος.

Η καλή ποιότητα κατασκευής και τα ποιοτικά υλικά κλέβουν την παράσταση σε ένα κατά τα’ άλλα λίγο old-fashioned εσωτερικό – λογικό αφού πρόκειται για το ανανεωμένο μοντέλο του 2019. Εδώ δεν θα συναντήσετε κάποιο ψηφιακό πίνακα οργάνων ή τεράστιες οθόνες ενώ πρέπει να αναφέρουμε ότι στην βασική έκδοση Energy δεν υπάρχει καν οθόνη για το infotainment αλλά μια πολύ μικρή έγχρωμη οθόνη για το ραδιόφωνο, τα πολυμέσα και το Bluetooth (Η οθόνη είναι διαθέσιμη από το επόμενο πακέτο εξοπλισμού Acenta). Στην έκδοση N-Connecta Look της δοκιμής όμως, ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος. Διαθέσιμα είναι σχεδόν όλα τα βοηθήματα του οδηγού και τα συστήματα ασφαλείας, όπως:

  • Ανίχνευση κινούµενων αντικειµένων
  • Αποφυγή μετωπικής σύγκρουσης
  • Υποβοήθηση υψηλής δέσµης προβολέων
  • Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας
  • Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας
  • Κάμερα περιμετρικής θέασης

Η οθόνη 7 ιντσών του infotainment με το σύστημα Nissan Connect διαθέτει Android Auto & Apple Car Play, φωνητικές εντολές και πλοήγηση. Σε σχέση με τη προηγούμενη δοκιμή του Qashqai παρατηρήσαμε μια αναβαθμισμένη έκδοση του λογισμικού, με ακόμα πιο γρήγορη απόκριση.

Όπως προαναφέραμε το Qashqai διακρίνεται για την ποιότητα του εσωτερικού του και τη συναρμογή του. Μαλακά πλαστικά καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας στο εμπρός μέρος ενώ δεν λείπουν και οι δερμάτινες επενδύσεις στις πόρτες, το υποβραχιόνιο και την κεντρική κονσόλα η οποία είναι αρκετά στιβαρή.

Τα μπροστινά καθίσματα τύπου μπάκετ – τα οποία η Nissan ονομάζει Monoform – αν και δεν είναι μονοκόμματα (βλ. καθίσματα στο νέο Nissan Juke), προσφέρουν καλή στήριξη και εξαιρετική αίσθηση άνεσης. Είναι τόσο καλά σχεδιασμένα που δεν θα σε κουράσουν σε ταξίδι ακόμα και αν έχεις προβλήματα με τη μέση, αφού διαθέτουν και επιπλέον υποστήριξη γι’ αυτήν. Σε αυτή την τετρακίνητη και ψηλότερη έκδοση μάλιστα, θα θελήσεις να ρυθμίσεις το κάθισμα και να κάτσεις ψηλά.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT N-connecta Look AD1

Qashqai σημαίνει χώροι;

Και ναι…και όχι. Το Qashqai είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές αυτοκίνητο για τετραμελείς οικογένειες. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες υποστηρίζουν ότι έχει πολλούς χώρους τόσο για τους επιβάτες (την οικογένεια τους δλδ.) όσο και για τις αποσκευές τους. Και αυτό ισχύει καθώς στο εσωτερικό υπάρχουν πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα (και όχι μόνο), οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι μεγάλοι, οι πίσω πόρτες έχουν ένα σχετικά ευρύ άνοιγμα που μαζί με τα isofix επιτρέπουν την τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων με ευκολία και ο χώρος αποσκευών 43ο λίτρων είναι επαρκής και διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και ένα έξυπνο πάτωμα το οποίο “σπάει”  και μπορεί να τον χωρίσει στα δύο αλλά και να επιτρέψει την αποθήκευσης της εταζέρας από κάτω. Το κατώφλι φόρτωσης είναι επίπεδο και επιτρέπει την εύκολη φόρτωση ενώ τα καθίσματα αναδιπλώνονται (40-20-40) πολύ απλά, με το τράβηγμα ενός μοχλού. Εν τέλει το Qashaqai θα χωρέσει επιβάτες και αποσκευές με ευκολία, δεν διαθέτει όμως ούτε τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στη κατηγορία ούτε τους μεγαλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες.

Πιο ικανό εντός και εκτός

Ας αναφερθούμε πρώτα όμως στην άνεση. Το 4×4 Qashqai διαθέτει πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και η ποιότητα κύλισης είναι αισθητά καλύτερη, από την ήδη καλή των δικίνητων εκδόσεων οι οποίες διαθέτουν ημιάκαμπτο άξονα. Λακκούβες, ανωμαλίες και κακό οδόστρωμα δεν θα ενοχλήσουν καθόλου και η άνετη μετακίνηση είναι ένα από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν.

Το επόμενο στοιχείο που ξεχωρίζει, εννοείται πως είναι το σύστημα τετρακίνησης 4X4-i. Αρχικά προσθέτει πολύ μεγάλη σταθερότητα στο Qashqai και μαζί με τις σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και οι κλίσεις περιορισμένες. Η συμπεριφορά του παραμένει προβλέψιμη και εύκολα διαχειρίσιμη.

Η λειτουργία της τετρακίνησης είναι ελεγχόμενη μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται στα αριστερά του τιμονιού. Τρείς λειτουργίες είναι διαθέσιμες:

  1. FWD
  2. Auto
  3. LOCK

Στην πρώτη το Qashqai παραμένει δικίνητο και το σύστημα θα στείλει ροπή στο πίσω άξονα μόνο σε περίπτωση που οδηγός πατήσει τέρμα γκάζι ή η απώλεια της πρόσφυσης είναι μεγάλη. Στη δεύτερη η ροπή κατανέμεται αυτόματα μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών. Στην τρίτη είναι δυνατό το κλείδωμα του διαφορικού με κατανομή ροπής 50-50 για ταχύτητες έως 50 χλμ. (εάν ξεπεραστεί η ταχύτητα αυτόματα επιστρέφει στo Auto).

Οι εκτός δρόμου δυνατότητες είναι καλές αλλά περιορίζονται από τους τροχούς 18 ιντσών και τα ασφάλτινα ελαστικά. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα “κυνηγήσεις” τον σκληρό χωματόδρομο ακόμα και με χωμάτινα ελαστικά. Είναι το αυτοκίνητο που θα πάει με ευκολία στο χωματόδρομο που οδηγεί σε μια εξοχική κατοικία ή σε μία παραλία που χωρίς 4×4 μπορεί να μην είναι εύκολα προσβάσιμη αλλά και θα επιτρέψει σε αυτούς που μένουν σε ορεινές περιοχές με τις ανάλογες χειμερινές δυσκολίες να κινηθούν με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Σύμφωνα με τη Nissan η γωνία προσέγγισης είναι 18,8 μοίρες, η γωνία διαφυγής 26.3 και η απόσταση από το έδαφος 185 χλστ. Η ικανότητα ρυμούλκησης είναι στους 2 τόνους για ρυμουλκούμενο με φρένα και στα 750 κιλά χωρίς.

Τέλος το τιμόνι είναι λίγο πιο βαρύ και έχει καλύτερη αίσθηση από τις υπόλοιπες εκδόσεις, προσφέροντας καλύτερη πληροφόρηση και αίσθηση ελέγχου του αυτοκινήτου.

Οικονομικός και ροπάτος…

Με το Facelift, η Nissan πέρα από τους κινητήρες βενζίνης 1.2 και 1.6 λ. αντικατέστησε και τον πετρελαιοκινητήρα της τετρακίνητης έκδοσης και από τον 1.6 dCi το Qashqai τώρα προσφέρεται με τον 1.7 dCi. Ο πετρελαιοκινητήρας Blue dCi των 1.749 κ.εκ. αποδίδει 150 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και 340 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Είναι πολιτισμένος, χωρίς κραδασμούς και ο ήχος που παράγει αρκετά λογικός και λίγος για τα κυβικά του.

Mπορεί να μην έχει τη λάμψη του 1.3 DIG-T στις ψηλές στροφές αλλά εντυπωσιάζει με τη δύναμη που έχει και τα 340 Nm ροπής σε κολλάνε στο κάθισμα. Στη πράξη το peak της ροπής έρχεται λίγο ψηλότερα απ΄ότι ανακοινώνει η Nissan, περίπου στις 2000 στροφές και συνεχίζει δυναμικά περίπου μέχρι τις 3.700. To εύρος απόδοσης είναι σχετικά περιορισμένο όμως προσφέρει άνεση τόσο στη πόλη και στον αυτοκινητόδρομο όσο και στη κίνηση εκτός δρόμου.

Το 6άρι κιβώτιο με το οποίο εφοδιάζεται έχει σωστή κλιμάκωση και είναι μάλλον καλύτερη επιλογή από το αυτόματο κιβώτιο CVT. Ο επιλογέας είναι τοποθετημένος σε μια πολύ βολική θέση και το πεντάλ του συμπλέκτη έχει ιδανική αίσθηση.

Όσο για τις επιδόσεις, αυτές είναι ικανοποιητικές με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 9,2 δλ. και τη τελική ταχύτητα να αγγίζει 190 χλμ./ώρα. Αυτό που μας έκανε την πιο θετική εντύπωση όμως είναι η κατανάλωση, η οποία με ευκολία θα πέσει κάτω από τα 7 λ./100 χλμ. και μπορεί να πλησιάσει ακόμα και τα 6λ./100 χλμ. – Ναι, ακόμα και στα χέρια μας και για αυτό το βγάλαμε και φωτογραφία – παρά την απουσία του κουμπιού ECO (που όπως φαίνεται δεν χρειάζεται). Αυτό όμως με νορμάλ οδήγηση καθώς εάν έχει βαρύ πόδι και σου αρέσει η αίσθηση της μεγάλης ροπής του πετρελαιοκινητήρα μπορεί, εντός πόλης, η κατανάλωση να ξεπεράσει τα “9άρια”.

Συμπέρασμα

Το σύνολο ποιότητας-εξοπλισμού-τιμής του Qashqai είναι αυτό που το έχει αναδείξει Best Seller και βασιλιά της κατηγορίας. Η τετρακίνητη έκδοση πέρα από ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου προσφέρει σταθερότητα και ασφάλεια. Σε συνδυασμό με τον σύγχρονο και οικονομικό πετρελαιοκινητήρα και την μεγάλη του ροπή θα προσφέρει άνεση στις μετακινήσεις και για το λόγο αυτό πιστεύουμε ότι είναι το καλύτερο διαθέσιμο Qashqai.

Η ανταγωνιστική τιμή όλων των εκδόσεων και ιδιαίτερα της έκδοσης δοκιμής N-Connecta με τον υπερπλήρη εξοπλισμό και τα στοιχεία πολυτέλειας όπως τη πανοραμική ηλιοροφή και τις δερμάτινες επενδύσεις το καθιστούν VFM και Best Buy της κατηγορίας

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: από 27.990€, έκδοση δοκιμής N-Connecta Look : 34.490 €

Κινητήρας: 1.749 κ.ε., πετρέλαιο-υπερτροφοδοτούμενος
Ισχύς-Ροπή: 150 PS/3.500 σ.α.λ. – 340 Nm/1.750σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων(DCT)
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 192 km/h
Μέση κατανάλωση εταιρεία-δοκιμής: 4,6– 6,5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 123 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 147,6 €

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.394/1.806/1.590 mm
Βάρος: 1.530 κιλά
Χώρος αποσκευών: 430 λ.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).