Δοκιμή: Opel Corsa 1.2T 100 PS Elegance

Το Corsa είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για την Opel. Έχει αγαπηθεί πολύ από το κοινό και στις 5 γενιές του, οι οποίες έχουν πουλήσει πάνω από 13,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Επομένως, δεν πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει γίνει απλά σήμα κατατεθέν για την Opel αλλά και για μια εμπορική επιτυχία που ώθησε την μάρκα σε μια επιτυχημένη πορεία στην κατηγορία των supermini από το πρώτο μοντέλο μέχρι και σήμερα.

Από την πέμπτη γενιά έχουν αλλάξει πολλά για την εταιρεία και το Corsa. Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι η πώληση της Opel από την General Motor στο PSA Group. Κατά τη διάρκεια αυτής της αλλαγής το Corsa βρισκόταν ήδη σε ένα σημαντικό στάδιο εξέλιξης της 6ης του γενιάς, με άλλα λόγια το νέο μοντέλο ήταν σχεδόν έτοιμο. Υπήρχε όμως ένα πρόβλημα, το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του εν εξελίξει Corsa άνηκαν στην G.M. Συνέφερε την Opel και γενικότερα το PSA Group να  αγοράσει τα πνευματικά δικαιώματα για όλα αυτά; Mάλλον όχι!

Αυτό που τους συνέφερε οικονομικά ήταν να εξελίξουν από την αρχή τη δική τους πλατφόρμα, τη σπονδυλωτή CMP που χρησιμοποιεί και το νέο Peugeot 208, και να το εφοδιάσουν με μηχανικά μέρη και τους δικούς τους πολυβραβευμένους κινητήρες. Έτσι σε μόλις 2,5 χρόνια, χρόνο ρεκόρ, η Opel ανασχεδίασε και άλλαξε τη ταυτότητα του Corsa και παρουσίασε την έκτη γενιά του.

Πιο όμορφο από ποτέ

Μοντέρνο, δυναμικό, νεανικό, σπορ και πιο όμορφο από ποτέ. Έτσι θα χαρακτηρίζαμε την εμφάνιση του νέου Corsa.

Το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου διαθέτει μια εκμοντερνισμένη παραλλαγή της μάσκας και των φώτων της Opel. Η πρώτη είναι τώρα εξαγωνική και πιο στενή με την χρωμιωμένη μπάρα που τη χωρίζει στη μέση, να είναι πιο λεπτή και να ενώνεται με το λογότυπου του κεραυνού.
Τα φώτα είναι πιο δυναμικά και μαζί με τον κάτω αεραγωγό και το σπλίτερ τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του.  Από το προφίλ, η αλλαγή είναι ξεκάθαρη, το νέο Corsa έχει χαμηλώσει σχεδόν 5 πόντους, βελτιώνοντας, πέρα από τον κουπέ σχεδιασμό, και τον αεροδυναμικό συντελεστή, ενώ έντονη είναι και η ακμή που διασχίζει όλο το αμάξωμα στο ύψος της πόρτας και “φουσκώνει” τα πίσω φτερά. Ακόμα, ακολουθώντας την τάση της Opel αλλά και της αγοράς, το πίσω τμήμα της οροφής μοιάζει αιωρούμενο και συνεχίζεται σε μια μεγάλη αεροτομή. Τα πίσω φώτα είναι και αυτά χαρακτηριστικά για το αυτοκίνητο.

Σε αυτή την έκδοση, Elegance, η εμφάνιση συνδυάζει σπορ και “premium” στοιχεία όπως το χρώμιο στις πόρτες και την μάσκα, σε αντίθεση με την GS- Line όπου όλα αγριεύουν.
Πάντως σε γενικές γραμμές, το νέο Corsa μπορεί να έχει αλλάξει πολύ και σε όλα τα σημεία, όμως το DNA του παραμένει αναλλοίωτο και είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Opel.

Στο σπορ και μοντέρνο σχήμα του Opel δεν φαίνεται να ταιριάζουν τα διαθέσιμα σχέδια που έχουν οι ζάντες. Πέρα από την έκδοση GS- Line και τις ζάντες 17 ιντσών, οι υπόλοιπες 16 ιντσών θυμίζουν λίγο σχέδια από “2010”.

Είναι τελικά πιο μεγάλο και πιο άνετο;

Η αλλαγή των εξωτερικών διαστάσεων, του αποκλειστικά και μόνο 5θύρου πλέον Corsa, δεν είναι πολύ μεγάλη. Υπάρχει μια μικρή αύξηση στο μήκος το οποίο τώρα διαμορφώνεται σε 4,06 μ., έχει επίσης φαρδύνει αλλά όπως είπαμε προηγουμένως η οροφή είναι αισθητά πιο χαμηλή.

Παρά την αύξηση του μήκους λοιπόν, οι πίσω χώροι είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας. Είναι στενά και άτομα που ξεπερνούν το 1.80 σε ύψος θα κουραστούν σε ένα ταξίδι, καθώς ο χώροι για τα γόνατα και το κεφάλι είναι περιορισμένοι. Ακόμα, υπάρχουν isofix και κάνουν την τοποθέτηση καθίσματος πιο εύκολη, όμως το άνοιγμα της πίσω πόρτας δεν είναι ευρύ και θα δυσκολέψει τη συνολική διαδικασία.
Ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει κατά 24 λ. και αγγίζει πλέον τα 309. Διαθέτει μεγάλο άνοιγμα όμως έχει και μεγάλο κατώφλι φόρτωσης, χωρίς κάποιο προσαρμοζόμενο πάτωμα.

Για μια μέση οικογένεια, οι χώροι που προσφέρει το Corsa είναι αρκετοί.

Απ’ την άλλη οδηγός και συνοδηγός θα είναι πολύ άνετοι, με το μπροστινό του τμήμα να είναι πολύ ευρύχωρο και τα καθίσματα αναπαυτικά. Υπάρχουν και αρκετοί χώροι αποθήκευσης μικροαντικειμένων με το ντουλαπάκι να είναι το πιο βαθύ της κατηγορίας.

Καλύτερη ποιότητα και προηγμένη τεχνολογία

Η ποιότητα στο εσωτερικό είναι σίγουρα σε καλό επίπεδο. Αν και συναντούμε το αναμενόμενο της κατηγορίας, με τα σκληρά πλαστικά στις πόρτες και χαμηλότερα στη καμπίνα, η έκδοση Elegance διαθέτει δερμάτινες επενδύσεις που ανεβάζουν πολύ την αίσθηση ποιότητας. Η επιφάνεια που καλύπτει το ταμπλό είναι και αυτή ποιοτική, με τη συναρμογή των υλικών να είναι καλή και να μην τρίζουν τα πλαστικά, παρά το κοπάνημα της ανάρτησης (περισσότερα σε λίγο). Το μόνο που παρατηρήσαμε που δεν ταιριάζει στη ποιότητα με το υπόλοιπο εσωτερικό είναι οι λαστιχένιοι διακόπτες της έντασης στο τιμόνι.

Η τεχνολογία που διαθέτει είναι πολύ αναβαθμισμένη σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά. Το infotainment σύστημα με την οθόνη 7 ιντσών είναι εξαιρετικό! Μπορεί να μην έχει, σε αυτή την έκδοση τουλάχιστον, πολλά χαρακτηριστικά, είναι όμως εύκολο στη χρήση, γρήγορο και έχει μινιμαλιστική σχεδίαση στο λογισμικό του.
Εννοείται πως διαθέτει Apple CarPlay & Android Auto, και έτσι μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη πλοήγηση παρά την απουσία του εργοστασιακού GPS (προαιρετικός εξοπλισμός). Έκπληξη μας έκανε και η κάμερα οπισθοπορείας,η οποία απεικονίζει το αυτοκίνητο πανοραμικά.

Στην έκδοση αυτή υπάρχουν παραδοσιακά αναλογικά όργανα για τον οδηγό, με μια μικρή οθόνη ενσωματωμένη για τις απαραίτητες ενδείξεις. Θεωρούμε όμως ότι αυτή η διάταξη του ταιριάζει πιο πολύ, καθώς ο διαθέσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων δεν είναι και ο πιο καλαίσθητος στην αγορά ενώ είναι επίσης λίγο μικρός.

Πολυβραβευμένος κινητήρας, χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο από αυτό;

Ο κινητήρας είναι ο γνώριμος τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος των 1.199 κ.εκ., που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα του PSA. Αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ.
Είναι ένας δυνατός κινητήρας με ροπή διαθέσιμη τόσο από χαμηλά όσο και στις μεσαίες στροφές, κάνοντας έτσι τη καθημερινότητα μέσα στη πόλη πιο εύκολη, δίνοντας σου όμως και τη δυνατότητα για πιο σπορ οδήγηση αλλά και άνετη μετακίνηση στον αυτοκινητόδρομο. Πόσο άνετη;

Απλά θα πούμε ότι κανένα άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας με αυτή την ιπποδύναμη, δεν επιταχύνει με τόση άνεση μετά τα 140 χλμ., με την τελική ταχύτητα των 190 χλμ. να είναι εύκολη υπόθεση.

Η μέση κατανάλωση είναι και αυτή σε καλό επίπεδο και υπό κατάλληλες συνθήκες δεν θα ξεπεράσει τα 6 – 6.5 λ./100 χλμ προσφέροντας έτσι μεγάλη αυτονομία.

Τα παραπάνω βέβαια είναι αποτέλεσμα του καλό κινητήρα, του ελαφριού αμαξώματος αλλά και του αεροδυναμικού σχήματος. Ενδεικτικά η Opel δηλώνει ότι ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής εξασφαλίζει στο νέο Corsa έως και 5% χαμηλότερη στιγμιαία κατανάλωση στα 130 km/h.

Όσον αφορά το μηχανικό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, είναι οκ  επαρκές για μετακινήσεις μέσα στη πόλη, όμως δεν θα βολέψει σε σπορ οδήγηση με την αίσθηση του επιλογέα, ενώ είναι και σχετικά μακρύ σε κλιμάκωση. Η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου EAT8 αξίζει τα έξτρα χρήματα και με το παραπάνω και θα δώσει στο Corsa εντελώς διαφορετική και πιο σπορ αίσθηση.

Το καλύτερο Corsa μέχρι σήμερα.

Είναι γεγονός, το νέο Corsa είναι καλύτερο σε όλα από τους προκατόχους του. Εκεί όμως που θα ενθουσιάσει πιο πολύ, είναι στην οδήγηση.
Με την πλατφόρμα CMP είναι πιο στιβαρό, πιο σταθερό και πιο ασφαλές από ποτέ, παρά το ελαφρύ του αμάξωμα που μετά βίας ξεπερνάει τα 1.100 κιλά σε αυτή την έκδοση.

Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει αρκετή πληροφόρηση και καλή αίσθηση βάρους. Σε συνδυασμό με το άριστο πλαίσιο, το καλό σύστημα διεύθυνσης και τις σκληρές αναρτήσεις – οι οποίες περιορίζουν τις κλίσεις σε μεγάλο βαθμό – το νέο Corsa είναι το πιο ευχάριστο και πιο παιχνιδιάρικο μέχρι σήμερα. Πλέον μπορούμε να πούμε ότι “στρίβει” αν και με τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένο το ESP θα εξουδετερώνει επί τόπου οποιαδήποτε προσπάθεια αποσταθεροποίησης του πίσω μέρους.

Βέβαια η σφιχτή ανάρτηση μπορεί να προσφέρει καλό κράτημα στο αυτοκίνητο, ίσως όμως ενοχλήσει σε δρόμους με πολλές λακκούβες και ανωμαλίες, όπου εκεί οι κραδασμοί περνούν στο εσωτερικό. Σημειώστε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο προσανατολισμένο στην άνεση, με ωραία ποιότητα κύλισης, καλή ηχομόνωση και ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους.

Τέλος, τα φρένα είναι άριστα σε απόδοση και η αίσθηση του πεντάλ,  περιέργως πως για Opel, είναι λίγο απότομη.

Συμπέρασμα

Το νέο Corsa έχει εξελιχθεί και είναι πλέον ένα σύγχρονο supermini, το οποίο στέκεται αντάξια στον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας. Με ένα καλύτερο πλαίσιο, πολυβραβευμένος κινητήρες, σπορ οδηγική συμπεριφορά, προηγμένες τεχνολογίες και καλή ποιότητα κατασκευής παραμένει ένα value for money. Και για τους “κακοπροέραιτους” το DNA της Opel υπάρχει, απλά μαζί με το PSA Group δημιούργησαν ένα Corsa καλύτερο από κάθε άλλη φορά.

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: έκδοσης 15.460 €
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ., τούρμπο
Ισχύς-Ροπή: 100 hp / 5.500 σ.α.λ., 205 Nm / 1750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
4.4 – 6.5 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 102 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 99.96 €

Διαστάσεις 4.060 x 1.765 x 1.433
Βάρος: 1160 κιλά
Χώρος αποσκευών: 309 λ.

 

 

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

One thought on “Δοκιμή: Opel Corsa 1.2T 100 PS Elegance

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.