Δοκιμή: Tesla Model Y Long Range 351 PS

Το Model Y δεν χρειάζεται πλέον συστάσεις, όπως άλλωστε όλα τα μοντέλα της Tesla που έχουν κατακτήσει τις αγορές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο. Tυπικά όμως να αναφέρουμε ότι τοποθετείται στην κατηγορία των μεσαίων SUV και προσφέρει όλα όσα θα αναζητούσε κάποιος σ’αυτήν. Οι τεράστιοι χώροι, η τετρακίνηση, το εξελιγμένο λογισμικό, η μεγάλη αυτονομία και ο υπερπλήρης εξοπλισμός είναι μόνο μερικοί αλλά βασικοί λόγοι που το 2022 φιγουράρει ως το ηλεκτρικό Best Seller στην Ευρώπη, αφήνοντας το Model 3 στην δεύτερη θέση.

Η Tesla κατέχει την τρίτη θέση στις συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων, πίσω από το Group Volkswagen και τη Stellantis αλλά μόνο με αυτά τα δύο μοντέλα.

Ίδια λογική

Ο Elon Musk δεν πρέπει να είχε μεγάλες απαιτήσεις από το τμήμα σχεδιασμού της Tesla, και γιατί να έχει άλλωστε αφού είναι γνωστό ότι “πετυχημένη συνταγή δεν την αλλάζεις“. Αν και τα Model S και X έχουν σημαντικές εξωτερικές διαφορές μεταξύ τους, το Υ δεν διαφέρει πολύ από το 3. Με μια βιαστική ματιά τα δύο μοντέλα μοιάζουν σαν δύο σταγόνες νερό, με τη δεύτερη σταγόνα να είναι απλά μεγαλύτερη.

Οι μόνες διαφορές εντοπίζονται στην πίσω κολώνα και στα, απαραίτητα για ένα Crossover SUV, μαύρα προστατευτικά που βρίσκονται περιμετρικά και στους θόλους. Οι διαστάσεις πάντως διαφέρουν αρκετά με το μήκος του να είναι μεγαλύτερο κατά 5,7 εκ. (4,751 μ.), το πλάτος κατά 7,2 εκ. (1,921 μ.) και το ύψος κατά 18,1 εκ. (1,624 μ.). Αυτή η μεγάλη διαφορά στο ύψος δικαιολογείται τόσο από τον πιο ψηλό ουρανό όσο και από την απόσταση που έχει από το έδαφος. Τα 16,7 εκ. μπορεί να ακούγονται λίγα συγκριτικά με τα υπόλοιπα SUV της κατηγορίας αλλά είναι υπεραρκετά για να το διαφοροποιήσουν από τα 14 του Model 3 και να του δώσουν περιθώριο να κινηθεί σε ανώμαλο έδαφος.

Οι “κλειστές” ζάντες 19″ που είχε το μοντέλο της δοκιμής μας είναι μέρος του “βασικού” εξοπλισμού της έκδοσης Long Range και συνεισφέρουν για τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία. Προαιρετικά υπάρχουν και πιο σπορ μαύρες ζάντες 20″ με το σχέδιο της έκδοσης Performance, η οποία έχει αντίστοιχα μεγαλύτερες 21″. Εκτός από ζάντες με το σχέδιο “τουρμπίνας”, η σπορ έκδοση του μοντέλου έχει μια ανθρακονημάτινη αεροτομή , μεγάλες κόκκινες δαγκάνες και χαμηλωμένη ανάρτηση. Οι χρωματικές επιλογές σε κάθε περίπτωση είναι πέντε, με το πιο ταιριαστό χρώμα (λευκό) για κάθε Tesla να είναι στάνταρ.

Όλα ένα λογισμικό

Η σχεδιαστική εικόνα στο εσωτερικό είναι αυτούσια από το Model 3 και η λογική αυτού, οριζοντιωμένη και απέριττη. Δεν υπάρχουν κουμπιά και διακόπτες, δεν υπάρχει ούτε πίνακας οργάνων για τον οδηγό παρά μόνο μια πολύ μεγάλη κεντρική οθόνη που ξεπροβάλλει από το ταμπλό. Η οθόνη αυτή είναι το “κλειδί” για τον χειρισμό του αυτοκινήτου αφού όλες οι λειτουργίες γίνονται από εκεί, από τις πιο απλές ως τις πιο σύνθετες. Δεν είναι απλά ένα Infotainment σύστημα αλλά ένα Control Panel με λογισμικό σύστημα που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα αυτά που χρησιμοποιούν οι Η/Υ, είναι το πιο ολοκληρωμένο από κάθε άλλο και οι λειτουργίες που διαθέτει περιορίζονται από τη φαντασία και μόνο.

Η οθόνη χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη – ένα για τις πληροφορίες της οδήγησης στα αριστερά και ένα για τα πολυμέσα και τις ρυθμίσεις στα δεξιά. Το αριστερό ή ο “πίνακας οργάνων” έχει όλες αυτές τις πληροφορίες που είναι απαραίτητες για την οδήγηση αλλά και την ιδιαίτερη, ζωντανή απεικόνιση του αυτοκινήτου και του περιβάλλοντα χώρου (διερχόμενων αυτοκινήτων, περαστικών, ζώων, φωτεινών σηματοδοτών και εμποδίων). Όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, η ίδια απεικόνιση λειτουργεί ως χειριστήριο για το κεντρικό κλείδωμα, το άνοιγμα των χώρων αποσκευών και της τάπας φόρτισης. Στο πάνω μέρος βρίσκεται η αυτονομία σε χιλιόμετρα ή το ποσοστό της μπαταρίας ενώ περισσότερες πληροφορίες μπορούν να εμφανιστούν χαμηλότερα.

Το δεξί μέρος έχει ως βασική προβολή τα Google Maps ή το παράθυρο των ρυθμίσεων, από εκεί και πέρα ξεκινάει ένα “πάρτυ” εφαρμογών, μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά. Η παρέα της Tesla πρέπει να διασκεδάζει πολύ όταν κάνει brainstorming για δημιουργία νέων εφαρμογών στο Infotainment. Αν και τα έχουμε αναλύσει αρκετές φορές στο παρελθόν απλά να αναφέρουμε ότι εκτός της μετατροπής του αυτοκινήτου σε έλκυθρο του Άι Βασίλη ή του χάρτη στον πλανήτη Άρη, τα “αέρια”, τους διαφορετικούς αστείους ήχους από τα εξωτερικά μεγάφωνα μετά από κορνάρισμα, πλέον το Model Y μπορεί να κάνει το δικό του χορευτικό με τα φώτα, τα παράθυρα, τους καθρέπτες, τη πέμπτη πόρτα και τη τάπα φόρτισης, παίζοντας ταυτόχρονα  δραματική μουσική στη διαπασών. Εννοείται πως υπάρχει browser για σερφάρισμα στο διαδίκτυο χωρίς περιορισμούς, μπλοκ ζωγραφικής και διαδραστικά παιχνίδια μέσω της οθόνης, bluetooth, usb joystick ή του τιμονιού.

Τα πολυμέσα εννοείται ότι δεν περιορίζονται στα αρχεία από το Smatphone ή από το ραδιόφωνο αφού υπάρχουν προεγκατεστημένες εφαρμογές για ιντερνετικό ραδιόφωνο, καραόκε και Spotify. Στο “παράθυρο” Theater το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε σινεμά από το Netflix ή το Youtube με τον Suround ήχο να αφήνει του πάντες έκπληκτους με την ποιότητα των 15 ηχείων.

Το λογισμικό σύστημα ενημερώνεται συνεχώς για καλύτερη λειτουργία και προσθήκη νέων χαρακτηριστικών. Οι τελευταίες ενημερώσεις έφεραν και μια μικρή διαφοροποίηση στο User Interface, με την εμπειρία χρήσης να είναι όμως η ίδια. Για κάποιον εξοικειωμένο με Smartphone (ή καλύτερα με συσκευές της Apple) ο χειρισμός είναι πανεύκολος ωστόσο μερικά μικρά μενού μπορεί να δυσκολέψουν κατά την οδήγηση. Τη λύση σε αυτό δίνουν οι φωνητικές εντολές που λειτουργούν μόνο στα αγγλικά μεν αλλά άριστα δε και κατανοούν καθημερινές φράσεις και εκφράσεις μέσω του A.I.

Η ανάλυση της οριζόντια τοποθετημένης οθόνης 15″ είναι κρυστάλλινη, κάτι που πλέον δεν μας εντυπωσιάζει τόσο, όσο η φωτεινότητα. Ακόμα και στο εκθαμβωτικό φως του Ελληνικού ήλιου είναι πάντα ευκρινής ενώ η multi-touch απόκριση της είναι φανταστική. Γενικότερα ο χειρισμός της θυμίζει περισσότερο ένα iPad παρά οθόνη σε αυτοκίνητο και η ταχύτητα λειτουργίας από τον πολυπύρηνο επεξεργαστή, gaming PC.

Οι μόνοι φυσικοί διακόπτες στο εσωτερικό είναι αυτοί για τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις των καθισμάτων και τα δύο μεταλλικά multipurpose κουμπιά στο παχύ τιμόνι. Αυτά έχουν διαφορετική λειτουργία ανάλογα το επιλεγμένο μενού στην οθόνη. Η προκαθορισμένη λειτουργία τους αφορά στα πολυμέσα (ένταση ήχου – αλλαγή κομματιού ή σταθμού) και στο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης (ρύθμιση ταχύτητας και απόστασης) αλλά χρησιμεύουν π.χ. και ως μοχλοί για τη ρύθμιση των καθρεπτών και του τιμονιού. Εδώ κάποιος θα αναρωτηθεί κατά πόσο εύχρηστο είναι αυτό και η απάντηση είναι απλά “πόσες φορές θα χρειαστεί κάποιος να ρυθμίσει τα παραπάνω”. Εκτός αυτού μπορούν να αποθηκευτούν διαφορετικά ψηφιακά προφίλ με όλες τις παραπάνω ρυθμίσεις, μεταξύ πολλών άλλων.  Ακόμα και το ντουλαπάκι του συνοδηγού ανοίγει με το πάτημα ενός κουμπιού στα κεντρικά μενού ρυθμίσεων της οθόνης.

Σε ότι αφορά τον κλιματισμό, όταν δεν ελέγχεται η θερμοκρασία από το κινητό ή μέσω των φωνητικών εντολών, τα κουμπιά είναι επίσης λίγο μικρά, όμως η επιλογή της κατεύθυνσης του αέρα είναι πιο λεπτομερής από κάθε άλλο αμάξι. Να σημειωθεί ότι ως στάνταρ υπάρχει πλέον το φίλτρο HEPA που με την επιλογή του σφραγίζει τη καμπίνα και καθαρίζει τον αέρα σε περίπτωση επίθεσης από βιοχημικά όπλα ενώ φυσικά παραμένει το DOG MODE, για την διασφάλιση της υγείας των μικρών τετράποδων φίλων μας όταν παραμένουν στο αυτοκίνητο μόνοι τους.

Εάν όλα τα παραπάνω δεν ενθουσιάσουν, αυτό θα το κάνει σίγουρα ο απομακρυσμένος χειρισμός από την εφαρμογή της Tesla, για Smartphone, που αντικαθιστά και το κλειδί (το κανονικό κλειδί είναι μια κάρτα στο μέγεθος χρεωστικής). Από αυτήν παρέχονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για φόρτιση, όλα τα στοιχεία για το αυτοκίνητο και είναι δυνατός ο χειρισμός του κλιματισμού, των θερμαινόμενων καθισμάτων, των χώρων αποσκευών, ο διαμοιρασμός ψηφιακών κλειδιών, ο περιορισμός της τελικής ταχύτητας, η λειτουργία του παρκαδόρου και της περιφρούρησης. Στην τελευταία γίνεται σύνδεση με το αυτοκίνητο για ζωντανή προβολή (πέρα από αποθήκευση βίντεο) της εικόνας από τις εξωτερικές κάμερες με δυνατότητα ομιλίας από τα μεγάφωνα του αυτοκινήτου με φωνή “χάκερ”.

Ούτε Mini Van

Η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό του Model Y είναι στα ίδια επίπεδα με το ανανεωμένο Model 3, με άλλα λόγια πολύ καλύτερη από το παρελθόν, Premium θα λέγαμε, ακόμα και αν η Tesla δεν αυτοπροσδιορίζεται έτσι. Όλα τα πλαστικά είναι πολύ μαλακά ακόμα και χαμηλά, οι επενδύσεις είναι από συνθετικό δέρμα ή συνθετικό Alcantara και η συναρμογή αρκετά καλή με την κεντρική κονσόλα να είναι απόλυτα στιβαρή και το ματ φινίρισμα της να αφήνει τις δαχτυλιές υπόθεση μόνο της οθόνης. Το μόνο “τρίξιμο” που θα ακουστεί είναι από τη πίσω σειρά των καθισμάτων, γνωστό όμως θέμα τα οποίο λύνεται.

Η εσωτερική διαμόρφωση περιορίζεται σε ξύλινη ή λευκή επένδυση σε ταμπλό και πόρτες πάντα σε συνδυασμό με μεταλλικές λεπτομέρειες, ανάλογα το χρώμα των καθισμάτων, σε μαύρο ως στάνταρ ή λευκό αντίστοιχα. Τα καθίσματα με τη σειρά τους είναι πολύ άνετα και υποστηρικτικά ενώ πολύ θετικό ότι θερμαίνονται μπροστά και πίσω από τον βασικό εξοπλισμό. Η θέση οδήγησης είναι αισθητά πιο ψηλή από το Model 3 ακόμα και στη χαμηλότερη της ρύθμιση ενώ η ιδανική θέση οδήγησης θα βρεθεί εύκολα ακόμα και από τους πιο απαιτητικούς.

Κατά της “Open Space” φιλοσοφίας, η Tesla έχει ίσως και περισσότερους εσωτερικούς χώρους αποθήκευσης από άλλα ηλεκτρικά με εσωτερικό “ανοιχτής” σχεδίασης. Το ντουλαπάκι έχει καλό μέγεθος, η κεντρική κονσόλα μια πολύ βαθιά θήκη, το κεντρικό υποβραχιόνιο αρκετό χώρο από κάτω και οι θήκες στις πόρτες δεν περιορίζουν μόνο σε μπουκάλια 1,5 λίτρου. Επιπλέον υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και μέρος κάτω από την οθόνη για δύο κινητά τηλέφωνα, που φροντίζει για τη ταυτόχρονη ασύρματη φόρτιση τους.

Το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 1,5 μόλις πόντο (2,890 μ.) σε σχέση με το Model 3 αλλά οι χώροι είναι εμφανώς μεγαλύτεροι παντού, άλλωστε η Tesla το σχεδίασε με μια επταθέσια έκδοση στο μυαλό, που όμως δεν είναι διαθέσιμη στη χώρα μας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα στην πενταθέσια έκδοση ακόμα και ψηλοί επιβάτες να έχουν καλό χώρο για τα γόνατα τους με αντίστοιχα ψηλούς επιβάτες να κάθονται εμπρός ενώ ο αέρας για τα κεφάλια είναι υπεραρκετός. Με την εκμετάλλευση του ηλεκτρικού συστήματος και της πλατφόρμας το πάτωμα είναι τελείως επίπεδο και τα ανασηκωμένα καθίσματα ελευθερώνουν τον χώρο από κάτω για να κάθονται και οι τρείς πίσω επιβάτες όσο το δυνατόν πιο άνετα. Επιπλέον, τα καθίσματα είναι ηλεκτρικά ανακλινόμενα, οι αεραγωγοί σε σωστό σημείο, το υποβραχιόνιο πλατύ με δύο ποτηροθήκες, τα κρυφά πιαστράκια σε βολικό σημείο όπως και τα φωτάκια αντίστοιχα ενώ υπάρχουν και δύο θύρες USB Type-c. Τη παράσταση από πίσω κλέβει πάντως η τεράστια πανοραμική ηλιοροφή που καλύπτει όλο το μήκος της οροφής και κάνει τα ταξίδια τη νύχτα εντυπωσιακά, χωρίς να ενοχλεί την ημέρα ή να αφήνει τη ζέστη να περάσει με τις ειδικές επιστρώσεις που διαθέτει. Μόνο αρνητικό αφορά στα σημεία IsoFix που είναι κρυμμένα μεταξύ πλάτης και κάτω τμήματος του καθίσματος.

Τέλος, ο χώρος αποσκευών μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο με μια λέξη, αχανής! Τα 854 λίτρα δεν είναι στοιχείο εντυπωσιασμού, είναι στοιχείο αδιαπραγμάτευτης πρακτικότητας, σε σημείο που το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμεύσει για μετακόμιση. Το πάτωμα είναι επίπεδο και κρύβει από κάτω ειδικό μεγάλο χώρο (συμπεριλαμβάνεται στα συνολικά λίτρα) για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης αλλά υπάρχουν και θήκες στα πλαϊνά. Το άνοιγμα της ηλεκτρικής πέμπτης πόρτας είναι μεγάλο με εκμεταλλεύσιμο σχήμα, όμως δεν υπάρχουν σημεία δεσίματος ή φωτάκι. Τα καθίσματα αναδιπλώνονται ηλεκτρικά από ένα κουμπί και έτσι ο επίπεδος χώρος ξεπερνάει τα 2.000 λίτρα. Αν δεν φτάσουν και αυτά, άλλα 117 λίτρα (971 στο σύνολο!) βρίσκονται στο μπροστινό χώρο αποθήκευσης, που η Tesla έξυπνα έχει εκμεταλλευτεί σε αντίθεση με άλλους ομίλους εταιρειών.

Να αναφέρουμε ότι δεν υπάρχει εταζέρα και το μόνο που θα περιορίζει την ορατότητα των αδιάκριτων βλεμμάτων στο εσωτερικό του πίσω χώσου αποσκευών είναι τα φιμέ κρύσταλλα. Λύσεις υπάρχουν και εδώ βέβαια με aftermarket προϊόντα.

Απλότητα ή τελειότητα;

Όσο και να φαίνεται απλά σαν ένα τεχνολογικό κατασκεύασμα από μια εταιρεία Software (κι όμως αυτό είναι) το Model Y φέρνει τα ίδια οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά με το Model 3 από το οποίο “δανείζεται” μηχανικά μέρη, μπαταρία και ηλεκτροκινητήρες. Η ακρίβεια και η αμεσότητα του μπροστινού συστήματος διεύθυνσης είναι απίθανη και η αίσθηση γίνεται όλο και καλύτερη στις τρεις επιλογές που διαθέτει (Comfort, Standard και Sport) με την πρώτη επιλογή να το ελαφραίνει για ευκολία εντός πόλης και την τελευταία να το βαραίνει αρκετά αλλά τεχνητά, κάτι που σε κάθε περίπτωση θα εκτιμήσουν όσοι θέλουν να το οδηγήσουν στα όριά του.

Και τα όριά του είναι πολύ υψηλά για το αποτύπωμα του χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους, στην αξιοζήλευτη ρύθμιση της ανάρτηση και στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου που επεμβαίνουν ακαριαία. Φυσικά, η επίσης ακαριαία ροπή είναι καταλυτική για όποιον αποζητάει το μάξιμουμ των επιδόσεων του στο όριο, με τις αντιδράσεις του να είναι πάντα ομαλές και προβλέψιμες ακόμα και όταν ο οδηγός επιτηδευμένα προσπαθεί να ξεκολλήσει την ουρά. Σε αυτή τη περίπτωση μια ιδέα πλαγιολίσθησης θα λειτουργήσει ως πλαισίωμα, με το γκάζι να μην χρειάζεται ιδιαίτερη φιλοσόφιση από τον οδηγό αφού τα ηλεκτρονικά λειτουργούν πάντα αποτελεσματικά.

Τα φρένα είναι πολύ δυνατά με την αίσθηση από το αριστερό πεντάλ να είναι κάπως σφιχτή και ίσως απότομη, όχι σε επίπεδο που δεν συνηθίζεται όμως και σίγουρα όχι τεχνητή, όπως σε άλλα ηλεκτρικά. Ως επί το πλείστο βέβαια δεν χρειάζονται καν, με τη λειτουργία One Pedal να ενεργοποιείται από την επιλογή Hold και να φρενάρει το αυτοκίνητο μέχρι την ακινητοποίηση του ή να το φρενάρει αρκετά σε ανοιχτούς δρόμους ή διαδρομές με στροφές. Οι άλλες δύο επιλογές αφορούν στο ελεύθερο ρολάρισμα και σε μια λειτουργία που θυμίζει αυτή συμβατικού, παλιού αυτόματου το οποίο δίνει μια πολύ μικρή ώθηση όταν είναι σταθμευμένο και δεν πιέζονται τα φρένα. Όσο για την ασφάλεια των επιβατών τα 5 αστέρια του Euro NCAP τα λένε όλα.

Στο κομμάτι της άνεσης είναι εξαιρετικό από πολλές απόψεις, αλλά όχι τόσο από τη ρύθμιση της ανάρτησης. Με διάταξη που περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ο τρόπος που ακολουθεί το ανάγλυφο του δρόμου είναι προφανώς εκπληκτικός. Παρ’ όλα αυτά η ρύθμιση είναι αρκετά σφιχτή και χωρίς καμία ιδέα κραδασμού να περνάει στη καμπίνα, ο δρόμος με ανωμαλίες κάποιες φορές θα γίνει αντιληπτός, όχι σε σημείο να ενοχλεί πάντως. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, οι αεροδυναμικοί και οι θόρυβοι κύλισης (ειδικά με τους “μικρούς” τροχούς) απουσιάζουν και η ηχομόνωση είναι πραγματικά καλή. Το πίσω τζάμι θα περιορίσει την ορατότητα αρκετά όμως η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή, ειδικότερα μπροστά με το χαμηλό ταμπλό, την απουσία πίνακα οργάνων και τη ψηλή θέση οδήγησης. Βέβαια οι κάμερες λειτουργούν πάντα ακόμα και εν κινήσει στα όρια ταχύτητας των πόλεων και έτσι σε συνδυασμό με τους ακριβέστατους αισθητήρες δεν υπάρχει ανησυχία.

Με αυτά τα δεδομένα εντός πόλης είναι ευκολοδήγητο αλλά ο κύκλος στροφής των 12,1 μέτρων δεν εξυπηρετεί ιδιαίτερα σε αναστροφές και στενά παρκαρίσματα. Στον αυτοκινητόδρομο είναι απόλυτα σταθερό και η λειτουργία του αυτόματου πιλότου πάντα υποδειγματική, χωρίς να χάνει ποτέ εναλλαγές γραμμών και να ακολουθεί ακόμα και στροφές με μεγάλες κλίσεις, ζητώντας πάντα από τον οδηγό να ακουμπά τιμόνι ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Το προαιρετικό Autopilot έχει πολύ πιο προηγμένες λειτουργίες και θεωρητικά αυτόνομη οδήγηση, κάτι που δεν επιτρέπεται στην Ελλάδα έτσι κι αλλιώς.

Προφανώς τα 17 σχεδόν εκατοστά της απόστασης από το έδαφος επιτρέπουν κίνηση σε ανώμαλο δρόμο και χωματόδρομο αλλά όχι δύσκολα μονοπάτια με πέτρες ή μεγάλα νεροφαγώματα. Το πρόγραμμα Off-Road θα βοηθήσει πάντως για να περνάει η δύναμη με σωστό τρόπο στο χώμα.

Η διπλή διάταξη ηλεκτροκινητήρων στον εμπρός και πίσω άξονα (διαφορετικής απόδοσης) της έκδοσης Long Range πέρα από τετρακίνηση για απόλυτο έλεγχο και μερικές Off-road δυνατότητες προσφέρει και μεγάλη δύναμη. Για την ακρίβεια 351 ίπποι και 527 Nm ροπής θα περάσουν άμεσα στο δρόμο από το κιβώτιο μονής σχέσης, χωρίς σπινάρισμα, για να κολλήσουν όλους τους επιβάτες στο κάθισμα με ορμή. Αυτό συμβαίνει σε κάθε επιτάχυνση είτε από χαμηλές ταχύτητες είτε από πιο ψηλές. Από στάση θα σοκάρει τους απροετοίμαστους, θα γράψει 0-100 σε 5 δευτερόλεπτα και θα συνεχίσει να επιταχύνει ξεπερνώντας αρκετά τα 200 χιλιόμετρα, με εντυπωσιακό τρόπο για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Πραγματικά Long Range

Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 75 kWh και παρά το όχι υπερβολικά μεγάλο μέγεθος της προσφέρει πολύ μεγάλη αυτονομία που πραγματικά το καθιστά όνομα και πράγμα. Η Long Range έκδοση έχει ονομαστική αυτονομία που ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα ενώ η μέγιστη θεωρητική αγγίζει τα 565 χιλιόμετρα με τους αεροδυναμικούς τροχούς 19″. Σε αντίθεση λοιπόν με τα περισσότερα μοντέλα η απόκλιση από τα νούμερα που ανακοινώνει η Tesla είναι ελάχιστη και το σύστημα διαχείρισης ενέργειας σε συνδυασμό με το A.I. του λογισμικού κάνει θαύματα.

Η κατανάλωση ενέργειας περιορίζεται σε κανονικό μικτό κύκλο με πραγματική οδήγηση στις 17,9 kWh/100 χιλιόμετρα. Θα ανέβει οριακά στις 23 με το ξεδίπλωμα όλου του ταλέντου και της δύναμης του ενώ σε ταξίδι στα όρια κυκλοφορίας με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο δύσκολα θα ξεπεράσει τις 19. Με βάση όλες τις μετρήσεις που κάναμε η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 450 χιλιόμετρα ρεαλιστικά ή τα 400 για όσους δεν μπορούν να κρατήσουν το δεξί τους πόδι από την ακαριαία ροπή των 527 Nm.

Στη φόρτιση από το σπίτι τώρα, καλό θα είναι να έχετε 3 μέρες ρεπό αφού οι 37 ώρες δεν είναι βιώσιμος χρόνος. Το wallbox απαραίτητο με το χρόνο να μειώνεται στις 11 ώρες και ένα τέταρτο σε φορτιστή 7,4 kW ή στις 7 ώρες και 30 λεπτά σε 11άρι. Η Tesla κρύβει όμως και εδώ έναν άσσο στο μανίκι της που δεν είναι άλλος από τους προς το παρόν δωρεάν Superchargers. Με ισχύ από 150 έως 250 kW η φόρτιση αποτελεί υπόθεση λεπτών και μέχρι το 80% ο ρυθμός που φορτίζει θυμίζει αυτόν ενός κινητού της OnePlus, χωρίς να υπάρχει λόγος ανησυχίας για την υγεία της μπαταρίας που έτσι κι αλλιώς καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων.

Συμπέρασμα

Το Model Y είναι και θα παραμείνει το πιο επιτυχημένο ηλεκτρικό SUV ή μάλλον το πιο επιτυχημένο ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη, γιατί πολύ απλά προσφέρει περισσότερα από τον ανταγωνισμό. Το Software της Tesla δεν έχει αντίπαλο και όλα συνδέονται με αυτό, από τον χειρισμό του αυτοκινήτου και τις, περιττές για πολλούς, φαντεζί εφαρμογές έως την αδιανόητη διαχείριση ενέργειας που διαμορφώνει κατανάλωση αντίστοιχη με αυτή ενός ηλεκτρικού Super Mini. Επιπλέον, οι χώροι είναι αυτοί ενός Mini Van και ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει όλο τον προαιρετικό αντίστοιχων μοντέλων, κάνοντας το, την απόλυτη αγορά στην Premium κατηγορία. Γιατί η Tesla μπορεί να μην αυτοπροσδιορίζεται Premium αλλά είναι, όπως και να το κάνουμε.

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: Από 62.990 €.

Κινητήρας: Δύο Ηλεκτροκινητήρες με μπαταρία 75 kWh
Ισχύς-Ροπή: 351 hp – 527 Nm
Μετάδοση: Τέσσερις τροχούς
Αυτονομία: Έως 565 χιλιόμετρα (WLTP)
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 5 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 217 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
δοκιμής:
17,9 kWh/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.751/1.921/1.624 mm
Βάρος: 1.979 κιλά
Χώρος αποσκευών: 854 + 117 λ.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.