Δοκιμή: Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG Style

Όχι ένα, όχι δύο αλλά τρία μικρά Crossover-SUV έχει πλέον στη γκάμα της η Volkswagen που μοιράζονται την ίδια βάση, τους ίδιους κινητήρες και την ίδια τεχνολογία. Την αρχή έκανε φυσικά το πολύ επιτυχημένο T-Roc το οποίο λανσαρίστηκε το 2017 ως το πρώτο B-SUV για την εταιρεία με την trendy πλευρά του, το δεύτερο είναι το T-Cross που ήρθε το 2019 ως μια πιο compact αλλά ταυτόχρονα πιο πρακτική version και το τρίτο είναι το Taigo. Αυτό έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά στην αγορά της Λατινικής Αμερικής και συγκεκριμένα στην Βραζιλία στα τέλη του 2020 με την ονομασία Nivus, όμως δεν πήρε πολύ καιρό στην Volkswagen να το μετονομάσει και να το μετουσιώσει στα Ευρωπαϊκά δεδομένα, αφού η ζήτηση της κατηγορίας ήταν πολύ μεγάλη. Χωρίς τη χαρακτηριστική παύλα των άλλων δύο στο όνομά του, με τον εσωτερικό κόσμο του ανανεωμένου Polo και με πλούσιο εξοπλισμό, το Taigo έχει κουπέ γραμμή και πιο δυναμική φιλοσοφία από τα συγγενικά του μοντέλα.

TCoupe

Το Taigo έχει αρκετές ομοιότητες με τα υπόλοιπα μοντέλα της Volkswagen στο B-Segment και παρόμοιες διαστάσεις. Ενώ είναι μακρύτερο κατά 3 εκ. σε σχέση με το T-Roc και αγγίζει τα 4,27 μ., ως το πιο μακρύ μοντέλο στη κατηγορία για το Group, έχει το μικρότερο μεταξόνιο μαζί με το T-Cross στα 2,55 μ. αλλά και τη μικρότερη απόσταση από το έδαφος, στα 17 εκ.

Στο μπροστινό μέρος θα το διαφοροποιήσουν το μοτίβο της μάσκας, οι προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα. Στην έκδοση Style μάλιστα εκτός από τα στάνταρ Full Led φώτα (βασικός εξοπλισμός), έχει τα IQ.LIGHT με LED matrix προβολείς, προβολείς ομίχλης και την IQ Led μπάρα κατά μήκος της μάσκας, που είναι πλέον σήμα κατατεθέν για την εταιρεία.

Το πίσω μέρος είναι ιδιαίτερο, κυρίως λόγω των φώτων που έχουν 3D σχεδίαση, είναι Led ως στάνταρ και ενώνονται στη μέση με μια μπάρα πίσω από μια σκουρόχρωμη επιφάνεια που καταλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος της πέμπτης πόρτας. Το παράθυρο είναι πιο μικρό, η αεροτομή στην οροφή πιο έντονη και ο προφυλακτήρας πιο λιτός. Στην έκδοση Style βέβαια προστίθενται χρωμιωμένες διακοσμητικές λεπτομέρειες κατά μήκος του προφυλακτήρα και γύρω από τους ανακλαστήρες. Αντίστοιχες γκρί υπάρχουν στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, για να τονίσουν τον έτσι κι’ αλλιώς  “εκδρομικό” του χαρακτήρα που περιλαμβάνει σε όλες τις εκδόσεις προστατευτικά στα μαρσπιέ και στους θόλους και ράγες οροφής (χρωμιωμένες στην έκδοση Style).

Αυτό όμως που το ξεχωρίζει από τα T-Roc, T-Cross και τα υπόλοιπα μοντέλα του ανταγωνισμού είναι η έντονα κεκλιμένη πίσω κολώνα που του χαρίζει την κουπέ γραμμή και το πιο σπορτίφ ύφος. Διαθέσιμες είναι επίσης 8 χρωματικές επιλογές με 7 επιλογές διχρωμίας (μόνο στην έκδοση Style) και τροχούς 16 ή 17 ιντσών ως στάνταρ και 17 ή 18 ιντσών σαν προαιρετικό εξοπλισμό ανάλογα την έκδοση.

Γερμανική απλότητα

Εσωτερικά η εικόνα είναι ίδια με το ανανεωμένο Polo και το μόνο που βρίσκουμε να διαφέρει σχεδιαστικά είναι ο κεντρικός καθρέπτης. Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι κακό, αφού το εσωτερικό του Polo έχει ωριμάσει και πλέον συνδυάζει την απλότητα και την ποιότητα με το digital στοιχείο. Από το βασικό εξοπλισμό στο Taigo συναντούμε δύο οθόνες, μια για τον οδηγό και μια στο κέντρο του ταμπλό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 8 ίντσες και δυνατότητα παραμετροποίησης των ενδείξεων και των γραφικών. Επειδή είναι σχετικά μικρός και σχεδόν τετράγωνος, στην οθόνη εμφανίζεται πάντα μόνο ένα κυκλικό όργανο, είτε αυτό είναι το στροφόμετρο είτε το ταχύμετρο αλλά υπάρχει ο προαιρετικός πίνακας 10,25 ιντσών που έχει δύο κυκλικά όργανα και την χαρακτηριστική προβολή με τον χάρτη στη μέση. Και στις δύο περιπτώσεις βέβαια είναι δυνατή η προβολή ενός μινιμαλιστικού γραφικού χωρίς τα κλασικά όργανα.

Το σύστημα infotainment φιλοξενείται στην κεντρική οθόνη και βασίζεται σύμφωνα με την εταιρεία στο νέο λογισμικό MIB3 που λανσαρίστηκε με το Golf 8 και τα μοντέλα ID. αλλά έχει το User Interface της προηγούμενης γενιάς. Διαθέτει όμως όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και προσφέρει ακόμα και ασύρματη συνδεσιμότητα με Android Auto & Apple CarPlay. Η ανάλυση της οθόνης 8 ιντσών είναι καλή, η απόκριση το ίδιο και τα γραφικά δεν φαίνονται απαρχαιωμένα σε σχέση με τον ανταγωνισμό που έχει νεότερα συστήματα ενώ έχει και περιστροφικούς διακόπτες για τον χειρισμό και την ένταση μαζί με ευαίσθητα στην αφή κουμπιά συντομεύσεων.

Όπως και με τον ψηφιακό πίνακα υπάρχει η προαιρετική επιλογή μιας μεγαλύτερης οθόνης 9,2 ιντσών που έχει ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης και συνδυάζεται με καλύτερα ηχεία και δυνατότητα απομακρυσμένης χρήσης και ελέγχου μέσω της εφαρμογής για smartphone “We Connect”. Ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επιπλέον “Keyless” σύστημα με Start/Stop κουμπί, κάμερα οπισθοπορείας με κόστος μόλις 200 ευρώ, χρωματιστές επενδύσεις στο ταμπλό και ανοιγόμενη πανοραμική ηλιοροφή. Ο λευκός ατμοσφαιρικός φωτισμός είναι στάνταρ στην έκδοση Style ενώ υπάρχουν συνολικά 4 θύρες USB Type-c, χωρίς επιλογή για προαιρετικό σημείο επαγωγικής φόρτισης (στο T-Cross είναι στάνταρ).

Εμφανώς επηρεασμένο από τη digital φιλοσοφία διαθέτει στην έκδοση Style χειριστήρια και μπάρα αφής για τη ρύθμιση του αυτόματου κλιματισμού. Αξίζει να σημειωθεί όμως ότι η συγκεκριμένη διάταξη είναι πιο εύκολη στον χειρισμό από τα αντίστοιχα χειριστήρια αφής στο Golf και στα ηλεκτρικά μοντέλα ID ενώ σε αντίθεση με τα παραπάνω έχει και φωτιζόμενες ενδείξεις. Γενικότερα η εργονομία είναι στα υψηλά στάνταρ που μας έχει συνηθίσει η Volkswagen ακόμα και στα μικρά της μοντέλα, με διακόπτες στα σωστά σημεία και πολυλειτουργικό τιμόνι με παχιά στεφάνη. Παρομοίως, η ποιότητα κατασκευής χαρακτηρίζεται από πολύ μαλακά πλαστικά τόσο στο πάνω όσο και στο κάτω μέρος του ταμπλό, σκληρά αλλά καλής ποιότητας πλαστικά στο υπόλοιπο εσωτερικό και καλή συνολικά συναρμογή.

Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή και έχει ποικίλες ρυθμίσεις με καλή πλευρική στήριξη όμως δεν θα λέγαμε ότι έχει και το πιο αναπαυτικό κάθισμα στη κατηγορία. Με άλλα λόγια δεν θα κουμπώσεις με τη μια και αν δεν βρεις την ιδανική θέση, θα κουραστείς στις πολύωρες διαδρομές. Άπαξ και τη βρεις όμως όλα θα είναι μια χαρά και δεν θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα ακόμα και στα μεγαλύτερα ταξίδια.

Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές, με την κεντρική θήκη στο ταμπλό να χωράει μεγάλα κινητά τηλέφωνα και τις θήκες και στις τέσσερεις πόρτες να χωρούν μεγάλα μπουκάλια. Σε ότι αφορά στους χώρους δεν θα λέγαμε ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά από τα άλλα δύο μοντέλα (το T-Cross κερδίζει με τα συρόμενα καθίσματα στην πίσω θέση) και δύο επιβάτες θα κάτσουν άνετα πίσω. Λόγω της καμπυλότητας της οροφής εδώ τα περιθώρια θα γίνουν στενά όταν ένας επιβάτης ξεπερνάει το 1.85 σε ύψος ενώ ο μεσαίος θα δυσκολευτεί να τοποθετήσει τα πόδια του εξαιτίας του ψηλού κεντρικού τούνελ της πλατφόρμας MQB A0, όπως σε όλα τα μοντέλα που την χρησιμοποιούν. Τα σημεία δεσίματος Isofix είναι εύκολα προσβάσιμα και το άνοιγμα της πόρτας ικανοποιητικό για την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος, απαραίτητο για την ασφάλεια των μικρών επιβατών.

Πίσω από τη πέμπτη πόρτα κρύβονται 440 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, 5 μόλις δηλαδή λιγότερα από το T-Roc και 55 περισσότερα από το T-Cross χωρίς τη χρήση των συρόμενων καθισμάτων (φτάνει έως τα 455 λίτρα). Το μεγαλύτερο μήκος του αυτοκινήτου παίζει βασικό ρόλο ενώ υπάρχουν τόσο κανονική ρεζέρβα όσο και προσαρμοζόμενο πάτωμα για ευκολία φόρτωσης. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων (60-40) αγγίζει τα 1.222 λίτρα και το μόνο που λείπει είναι μια πρίζα 12V.

Για όλες τις χρήσεις

Το Taigo είναι διαθέσιμο σε τρείς εκδόσεις κινητήρων από 1.000 κ.εκ. μέχρι 1.500 και 95 έως 150 ίππους αντίστοιχα. Η πιο εμπορική έκδοση όμως είναι η τρικύλινδρη TSI με 110 ίππους και αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG. Εκτός από την αδιαμφισβήτητη ευκολία που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο είναι σημαντική και η συνεισφορά του στην μεταπολιτική αξία, καθώς όλες οι εταιρείες πλέον τείνουν προς την κατάργηση του χειροκίνητου κιβωτίου, που εδώ προσφέρεται μόνο στην βασική έκδοση των 95 ίππων και με 5 σχέσεις μόνο.

Τον τρικύλινδρο 1.000αρη TSI τον έχουμε δοκιμάσει σε πολλά μοντέλα και συνεχίζει να αποδεικνύεται πολιτισμένος στη λειτουργία του. Αν και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. δεν είναι πολύ ελαστικός από εκεί και πέρα έχει γραμμική δύναμη και λειτουργεί καλύτερα στις μεσαίες όπου και αποδίδεται το μέγιστο της ροπής. Τα 200 Nm είναι σταθερά από τις 2.000 έως τις 3.000 σ.α.λ. και είναι πάνω από ικανοποιητικά για να δώσουν την σπιρτάδα που χρειάζεται για ασφαλείς προσπεράσεις αλλά και πιο διασκεδαστική οδήγηση. Τα 0-100 πάντως έρχονται σε 10,9″ και η τελική ξεπερνάει τα 190 χλμ./ώρα.

Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει σωστή κλιμάκωση για να ευνοεί τόσο τις επιδόσεις του κινητήρα όσο και την οικονομία καυσίμου. Έχει επιλογή για σπορ λειτουργία που κρατάει τις στροφές ψηλά και μειώνει το δισταγμό στο κατέβασμα. Σε γενικές γραμμές το κιβώτιο ανεβάζει σχέση πολύ γρήγορα αλλά μερικές φορές μπορεί να είναι κάπως αναποφάσιστο στα κατεβάσματα και να χρειαστεί περισσότερο πάτημα στο γκάζι για να κάνει kickdown. Δεν θα διστάσει πάντως να αλλάξει ακατάπαυστα και στο κόφτη με το γκάζι στο πάτωμα.

Με νορμάλ οδήγηση η κατανάλωση πέφτει εύκολα κάτω από τα 8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα ενώ με πιο συγκρατημένη οδήγηση θα αγγίξει τα χαμηλά 7άρια. Σε ταξίδι με την 7η σχέση ακόμα και με 140 χλμ./ώρα θα καταναλώσει ακόμα λιγότερο καύσιμο, αντίθετα τα νούμερα θα αυξηθούν στη κίνηση εντός πόλης με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο. Δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα υβριδικά μοντέλα της κατηγορίας όμως δεν θα απογοητεύσει και με σωστή οδήγηση θα κινηθεί χωρίς να ζητά συχνά τη συνδρομή του βενζινά.

Η πλατφόρμα MQB A0 φημίζεται για την προβλέψιμη συμπεριφορά που προσφέρει και στο Taigo υπάρχει η ίδια αίσθηση ασφάλειας. Το τιμόνι δίνει καλή πληροφόρηση στον οδηγό και είναι αρκετά ακριβές για να κερδίσει την εμπιστοσύνη του. Τα φρένα είναι δυνατά και το αποδεικνύουν με χρήση δίσκων μπροστά-πίσω και καλή, ίσως λίγο σφιχτή, αίσθηση στο πεντάλ.

Πιο δυναμικά ρυθμισμένο από τα συγγενικά του μοντέλα έχει πιο σφιχτή ανάρτηση αλλά  χωρίς να παραχωρείται άνεση. Με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω έχει καλές αντιδράσεις απέναντι στις ανωμαλίες του δρόμου και δύσκολα το πίσω μέρος θα ακουστεί σε ενοχλητικό επίπεδο. Θα λέγαμε ότι παρά την πιο σφιχτή ανάρτηση είναι πιο άνετο από το T-Cross και από άλλα δυναμικά μοντέλα όπως το Ford Puma αλλά λιγότερο άνετο από το Skoda Kamiq και το T-Roc. Σε σχέση πάντως με το τελευταίο είναι πιο συμμετοχικό στην οδήγηση, ίσως σε βαθμό που δεν θα περίμενες από ένα Volkswagen της κατηγορίας και μάλιστα χωρίς σηματάκι R-Line, το προαιρετικό ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης XDS και ίσως τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά μικρές και οφείλεται και στη μικρότερη απόσταση από το έδαφος. Τα 17 εκ. επιτρέπουν τη κίνηση σε στρωμένο χωματόδρομο αλλά τίποτα περισσότερο από αυτό.

Η καλή ηχομόνωση, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου και η καλή ποιότητα κύλισης είναι σημαντικά στοιχεία άνεσης και μόνο υπό πίεση το τρικύλινδρο μοτέρ θα ανεβάσει την ένταση της κλασικής χροιάς του. Στο ταξίδι είναι σταθερό και μπορεί να παραμείνει έτσι ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Εντός πόλης είναι σχεδόν όσο ευέλικτο όσο το T-Cross με κύκλο στροφής μόλις στα 10.9 μέτρα όμως οι μεγαλύτερες διαστάσεις τα καθιστούν πιο δύσκολο στο παρκάρισμα, αν και με λιγότερο από 4.3 μέτρα μήκους αυτό δεν θα αποτελέσει σε καμία περίπτωση πρόβλημα,

Όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού το Taigo διαθέτει από το βασικό εξοπλισμό όλα τα απαραίτητα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας και προσφέρει στον προαιρετικό του εξοπλισμό ημιαυτόνομη οδήγηση, με ταχύτητα έως 210 χλμ./ώρα, χάρη στο IQ.Drive Travel Assist. Με το τελευταίο, το στάνταρ πολυλειτουργικό τιμόνι είναι ευαίσθητο στην αφή, επιβεβαιώνοντας ανά πάσα στιγμή ότι ο οδηγός είναι ενεργά παρών κατά τη λειτουργία του συστήματος – όπως ορίζεται για το Επίπεδο 2 της ημιαυτόνομης οδήγησης στην Ε.Ε. Ανάμεσα στα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης του Taigo, ανήκουν το σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών City Emergency Braking και Lane Assist. Εκτός από τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας πάντως κατάφερε να βαθμολογηθεί και με 5 αστέρια στις απαιτητικές δοκιμές του EuroNCAP

Συμπέρασμα

Το Taigo ήρθε στην Ευρωπαική αγορά από εκεί που δεν το περιμέναμε σαν ένα ακόμα Crossover-SUV στο B-Segment τόσο για την εταιρεία όσο και για ολόκληρο το Group. Καταφέρνει όμως να ξεχωρίζει στιλιστικά αλλά και οδηγικά. Ισορροπεί ικανοποιητικά μεταξύ της σπορτίφ και της άνετης πλευράς του  προσφέροντας καλούς χώρους, αρκετή τεχνολογία και στάνταρ εξοπλισμό. Βάζοντας στο παιχνίδι και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι ίσως το μοντέλο που αξίζει περισσότερο από κάθε άλλον συγγενικό του Crossover ή μήπως να πούμε ότι συμφέρει περισσότερο και από το Polo. Η τιμή του πάντως είναι δελεαστική με βάση την ανιούσα πορεία που έχουν πάρει όλοι οι τιμοκατάλογοι.

Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος
Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: από 23.800 €, 25.800 € στην έκδοση Style

Κινητήρας: 999 κ.εκ. τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος
Ισχύς-Ροπή: 110 hp, 200 Nm / 2.000 – 3.000 σ.α.λ
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 10.9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 191 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
5.9 – 7.5 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 134 g/km

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ):  4.266/1.757/1.515 mm
Βάρος: 1.220 κιλά
Χώρος αποσκευών: 440λ.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.