Δοκιμή: Volvo XC60 T8 Recharge 455 PS

Η Volvo πρόσφατα παρουσίασε την EX90, τη νέα ηλεκτρική της ναυαρχίδα, με το οποίο με το οποίο ξεκινάει και το μεγαλύτερο “ταξίδι προς το ρεύμα” μέχρι σήμερα. Ο στόχος είναι κάθε χρόνο να παρουσιάζεται ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο είτε θα προστίθεται στην υπάρχουσα γκάμα ή θα αντικαθιστά κάποιο άλλο, έτσι ώστε μέχρι το 2030 όλα τα μοντέλα να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Όσον αφορά το Best Seller της, οι φήμες θέλουν να μετονομάζεται και να εξηλεκτρίζεται πλήρως στο σύντομο μέλλον. Προς το παρόν όμως ανανεώθηκε, έχει μια πιο φρέσκια εικόνα, ένα εντελώς νέο πακέτο Digital υπηρεσιών και προσφέρεται σε δύο ήπια και δύο Plug-in υβριδικές εκδόσεις. Η κορυφαία με την κωδική ονομασία T8, απέκτησε μεγαλύτερη μπαταρία, περισσότερη αυτονομία και σημαντική αύξηση στην ισχύ της.

Εκμοντερνισμός του Business

Το XC60 θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει τον απόλυτο Business σχεδιασμό, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι απευθύνεται μόνο στο συγκεκριμένο κοινό. Είναι ένα μοντέλο που συνδυάζει την φιλοσοφία των SUV και των Station Wagon, με σοβαρός ύφος και μεγάλη κομψότητα. Στο μικρό “λίφτινγκ” που έφερε η ανανέωση του μοντέλου δεν αλλάζουν πολλά επομένως ούτε και η φιλοσοφία του, υπάρχουν όμως μικρές αλλαγές που το κάνουν πιο μοντέρνο και το φέρνουν λίγο πιο κοντά στα νεότερα μέλη της γκάμας.

Στο μπροστινό μέρος ειδικότερα έχουμε ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα. Στις ήπια υβριδικές εκδόσεις η εικόνα ξεχωρίζει με τις εκδόσεις Core ή Plus και Ultimate, στις Plug-in υβριδικές διαθέσιμες είναι μόνο οι δεύτερες και έτσι η επιλογή της διαφοροποίησης είναι η Bright και η Dark (χωρίς επιπλέον χρέωση). Στη πρώτη περίπτωση ο προφυλακτήρα έχει πιο Elegant χαρακτηριστικά και διαθέτει χρωμιωμένα διακοσμητικά, τα οποία υπάρχουν επίσης στη μάσκα, στο περίγραμμα των παραθύρων και στις ράγες της οροφής ενώ οι καθρέπτες φέρουν το χρώμα του αμαξώματος. Αντίθετα η Dark αντικαθιστά όλα τα παραπάνω με αντίστοιχα σε μαύρο χρώμα και ο προφυλακτήρας γίνεται πιο άγριος και πληθωρικός, με μεγαλύτερους πλευρικούς αεραγωγούς. Με ανάλογο τρόπο αλλάζει και η χρωμιωμένη διακοσμητική λεπτομέρεια στο προφίλ του αυτοκινήτου αλλά και στον πίσω προφυλακτήρα. Εκεί, σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά έχουν αφαιρεθεί τα επίσης χρωμιωμένα φιλέτα στους ανακλαστήρες αλλά και οι απολήξεις της εξάτμισης.

Ως Plug-in υβριδικό θα ξεχωρίσει από την τάπα φόρτισης στο μπροστινό αριστερό φτερό, από το λογότυπο Recharge πίσω χαμηλά στο προφίλ και από και από το σηματάκι T8. Οι επιλογές για τις ζάντες αλουμινίου είναι νέες και στην έκδοση T8 μπορούν να αγγίξουν τις 22″.

Σουηδική απλότητα, απτή ποιότητα

Μέσα, σαν ένα σκανδιναβικό σαλόνι, έχει άκρως μινιμαλιστική σχεδίαση και τίποτα δεν εξέχει από το ταμπλό. Το επάνω μέρος είναι επίπεδο ενώ η γραμμή του διακοσμητικού, σε αυτή τη περίπτωση ανοιχτόχρωμου ξύλου, ακολουθεί όλα όσα είναι ενσωματωμένα επάνω σε αυτό. Η μόνη σχεδιαστική παρέμαβση του Facelift βρίσκεται στη πλαφονιέρα όπου έχουν τοποθετηθεί η νέα μπάρα αφής για τον χειρισμό της ανοιγόμενης πανοραμικής οροφής αλλά και τα νέα Led φώτα που επίσης λειτουργούν με την αφή, επιτρέποντας και την ρύθμιση της φωτεινότητας στο παρατεταμένο άγγιγμα.

Η μεγαλύτερη αλλαγή όμως κρύβεται στις δύο οθόνες όπου έχουν ενημερωθεί με τη τελευταία έκδοση του λειτουργικού συστήματος της Volvo. Αυτό βασίζεται στο Android 11 και σε συνεργασία με τη Google πλέον έχει εκτεταμένες λειτουργίες και περισσότερες εφαρμογές. Η κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη αφής 9″ δεν είναι τεράστια όπως σε πολλά νέα μοντέλα, είναι όμως αρκετά μεγάλη και το κυριότερο, είναι εξαιρετική τόσο στην ανάλυση, όσο και στην απόκρισή της. Το σύστημα πλοήγησης αποτελείται από τα κορυφαία Google Maps και διαθέσιμο είναι το Google Play για εγκατάσταση εφαρμογών όπως το Spotify, το Google Music και άλλες εφαρμογές Steraming ή πληροφοριών ενώ σύντομα θα προστεθεί και η κανονική έκδοση του Youtube για αναπαραγωγή βίντεο όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο. Ακόμα μια προσθήκη στο σύστημα αφορά στο απαραίτητο Apple CarPlay, το οποίο συνδέεται φυσικά ασύρματα, όπως ασύρματα γίνονται και οι ενημερώσεις. Οι ρυθμίσεις είναι πολλές, ωστόσο τα εικονίδια των μενού και η γραμματοσειρά παραμένουν μικρά σε μέγεθος δυσκολεύοντας τον εν κινήσει χειρισμό, ειδικότερα σε όσα έχουν να κάνουν με τις λειτουργίες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Ο κλιματισμός πάντως, παρά τα ενσωματωμένα στην οθόνη αφής χειριστήρια, δεν θα δυσκολέψει ενώ διαθέσιμο είναι και το Google Assistant που όπως όλοι γνωρίζουμε από τα κινητά μας τηλέφωνα, λειτουργεί πολύ καλά και κατανοεί καθημερινές φράσεις. Για τον κλιματισμό να αναφέρουμε ότι έχει ενσωματωθεί και ένα σύστημα που καθαρίζει τον αέρα από το 95% των βλαβερών αιωρούμενων σωματιδίων PM 2,5, με την ένδειξη να είναι live στο μενού.

Η δεύτερη οθόνη που παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων είναι επίσης ανανεωμένη με καλύτερη ανάλυση και τα γραφικά που για πρώτη φορά είδαμε στα ηλεκτρικά XC40 και C40, με την καμπυλότητα στο πλάι και τον χάρτη της Google στη μέση. Δεν ξεχειλίζει από πληροφορία αλλά έχει όλα τα απαραίτητα και μπορεί να διαμορφωθεί σε 3 διαφορετικές προβολές.

Για τους πιο παρατηρητικούς αισθητή θα είναι μια μικρή αναβάθμιση στην ποιότητα του εσωτερικού, ειδικότερα στα χαμηλότερα σημεία, αλλά και η χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών. Η ψηλή κεντρική κονσόλα, που είναι απόλυτα στιβαρή, έχει και πάλι ένα σκληρό πλαστικό αλλά με καλή όμως αίσθηση στην αφή. Σε όλα τα υπόλοιπα μέρη τα πλαστικά είναι μαλακά ή αφρώδη με premium συναρμογή τόσο μπροστά όσο και πίσω αλλά και επενδύσεις από συνθετικό δέρμα με ραφές. Η ξύλινη επένδυση είναι επίσης πολύ όμορφα δεμένη στο ταμπλό αλλά το σημείο αναφοράς είναι ο προαιρετικός φωτιζόμενος κρυστάλλινος λεβιές, που όπως και να το κάνουμε, παρότι μικρή λεπτομέρεια, ανεβάζει ένα σκαλί πάνω αισθητικά το εσωτερικό. Λείπει ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με χρωματικές επιλογές καθώς δεν υπάρχει ούτε σαν επιλογή στον εξοπλισμό. Την έκδοση εξοπλισμού Ultimate συνοδεύει και ένα πολύ καλό ηχοσύστημα από την Harman/Kardon αλλά για τους πιο απαιτητικούς διατίθεται ένα της Bowers & Wilkins, 1.460 W με 15 ηχεία, το οποίο όπως πληροφορηθήκαμε χαρίζει εξαιρετική καθαρότητα και ρεαλισμό στη μουσική.

Η εργονομία είναι στα επίπεδα που αρμόζουν σε ένα μοντέλο της Volvo και η πρακτικότητα επίσης. Οι θήκες είναι πολλές και οι χώροι αποθήκευσης μεγάλοι, τα κουμπιά και τα χειριστήρια είναι σε ολόσωστα σημεία και μόνο ο επαγωγικός φορτιστής θα “κλέψει” τη μια ποτηροθήκη όταν φορτίζει κάποιο κινητό. Στη τελευταία περίπτωση όμως το συρόμενο κάλυμμα μπορεί να το στηρίξει στη θέση αυτή χωρίς να το κρύβει, για να έχει ο οδηγός πρόσβαση. Τα καθίσματα είναι απόλυτα άνετα και στηρίζουν σωστά το σώμα ενώ έχουν πληθώρα ηλεκτρικών ρυθμίσεων για σωστή ορατότητα και εύκολη ρύθμιση της θέσης οδήγησης ανεξάρτητα από το ύψος του οδηγού.

Στο πίσω μέρος δεν υπάρχει καμία αλλαγή. Έως τρείς ενήλικες μπορούν να καθίσουν σχετικά άνετα, με τον τρίτο να ενοχλείται λίγο από το ψηλό τούνελ της τετρακίνησης. Θήκες ή usb υπάρχουν και για αυτούς τους επιβάτες ενώ οι αεραγωγοί του κλιματισμού είναι ενσωματωμένοι έξυπνα στις μεσαίες κολόνες. Δύο επιβάτες εννοείται πως θα κάτσουν πολύ άνετα και αναπαυτικά, με τα καθίσματα να προσφέρουν κάπως ξαπλωτή θέση καθώς δεν είναι ανακλινόμενα. Τα IsoFix για την εύκολη τοποθέτηση καλύπτονται και πίσω από το κεντρικό υποβραχιόνιο υπάρχει Ski-Hatch για αυτούς που επισκέπτονται συχνά τα χιονοδρομικά κέντρα. Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 468 λίτρα, είναι δηλαδή λίγο μικρότερος από τις Mild Hybrid εκδόσεις του XC60, έχει όμως μεγάλο και τετραγωνισμένο άνοιγμα, επίπεδο σημείο φόρτωσης, έξυπνα αναδιπλούμενη εταζέρα και ηλεκτρική πέμπτη πόρτα με hands free λειτουργία. Ο χώρος κάτω από το πάτωμα δεν επαρκεί για όλα τα καλώδια αλλά οι θήκες και τα σημεία δεσίματος είναι αρκετά για να τοποθετηθούν μέσα σε τσάντες και να στηριχθούν, αντίστοιχα ενώ με την αναδίπλωση τον καθισμάτων φτάνει τα 1.395 λίτρα.

Άνετο αλλά εκρηκτικό και με φρένο σαν αμιγώς ηλεκτρικό

Η κορυφαία και πιο ισχυρή έκδοση T8 διαθέτει το ίδιο σύνολο με το μεγαλύτερο και βαρύτερο XC90. Ως βάση χρησιμοποιείται και πάλι ο υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος κινητήρας βενζίνης με ορισμένες όμως αναβαθμίσεις και την απουσία του κομπρέσσορα που “μπούσταρε” την απόδοση στις χαμηλές στροφές. Αποδίδει 310 ίππους (10 λιγότερους) στις 6.000 σ.α.λ και 400 Nm ροπής από τις 3.000 έως τις 4.800 σ.α.λ., σταθερά δηλαδή αλλά αρκετά ψηλά. Αυτό δεν επηρεάζει καθόλου όμως την συνολική του εικόνα στις χαμηλές γιατί ο ηλεκτροκινητήρας που μεταφέρει τη δύναμη του στον πίσω άξονα έχει αυξημένη ισχύς από τους 88 ίππους της προηγούμενης έκδοσης στους 146. Η ροπή του είναι επίσης μεγαλύτερη από τα 240 Nm στα 309, τα οποία φυσικά είναι ακαριαία. Το αποτέλεσμα του συνδυασμού είναι 455 ίπποι και 709 Nm ροπής, το οποίο φυσικά είναι νούμερο που παραπέμπει σε “Super SUV” και δίνει ώθηση στο XC60 μπορεί να αφήσει άφωνους τους πάντες. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβώτιο 8 σχέσεων, με σειριακή λειτουργία (από το λεβιέ με τα +/- να είναι προς τα δεξιά και αριστερά) αλλά χωρίς Paddles.

Χάρη στην μεγάλη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να κινηθεί πολύ άνετα σε οποιοδήποτε δρόμο, αφού τα 309 Nm είναι υπεραρκετά ακόμα και για προσπέραση ενώ η “ηλεκτρική” τελική ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα συμβαδίζει με τα όρια κυκλοφορίας. Προφανώς όταν ο θερμικός κινητήρας είναι ενεργός, ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, οι επιδόσεις είναι εκπληκτικές. Σε επιτάχυνση από στάση είναι ικανό να ολοκληρώσει το 0-100 σε μόλις 4,9″, αν και η αίσθηση είναι ότι τα φτάνει πιο γρήγορα. Στις μεσαίες επιταχύνσεις με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα δεν υπάρχει καθόλου turbo lag και η περιορισμένη τελική ταχύτητα (όπως σε όλα τα Volvo) των 180 χλμ./ώρα  είναι προφανώς υπόθεση κάποιων δευτερολέπτων.

Βασικό πρόγραμμα οδήγησης είναι το Hybrid που δίνει προτεραιότητα στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, εφόσον το επιτρέπει η φόρτιση της μπαταρίας και οι συνθήκες. Παρ’ όλα αυτά ο στόχος του προγράμματος αυτού είναι η αποδοτικότερη λειτουργία και ο καλύτερος συνδυασμός των κινητήρων για τη χαμηλότερη μέση κατανάλωση. Το Pure θα “κλειδώσει” την ηλεκτρική κίνηση ακόμα και σε υψηλές επιταχύνσεις, αν και εφόσον το επιτρέπει το ποσοστό της μπαταρίας. Το Power είναι στη ουσία το σπορ πρόγραμμα που θα μεταφέρει τη ροπή πιο άμεσα στο πίσω άξονα και θα “ξεκλειδώσει” τη πλήρη ισχύ των 455 ίππων. Τέλος, έχουμε τα προγράμματα Off-Road και Constant AWD για οδήγηση εκτός δρόμου με αυτόματη κατανομή της ροπής και κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού αντίστοιχα.

Στο δρόμο το Τ8, όπως κάθε έκδοση του XC60, προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και όλο το πλαίσιο είναι ρυθμισμένο με αυτόν τον προσανατολισμό. Η ανάρτηση θα αποσβέσει κάθε ανωμαλία που θα συναντήσει στο διάβα της και ταυτόχρονα θα ελέγξει τους 2,1 τόνους χωρίς πρόβλημα. Η ποιότητα κύλισης είναι πραγματικά ποιοτική, σε σημείο που όταν ο δρόμος έχει άσφαλτο καλής ποιότητας, ο οδηγός χαμογελάει γιατί νιώθει λες και αιωρείται ενώ εντυπωσιάζουν οι χαμηλοί αεροδυναμικοί θόρυβοι, ο ελάχιστος θόρυβος κύλισης και η κορυφαία ηχομόνωση. Απλά “καταπίνει” τα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο με απόλυτη σταθερότητα και άνεση. Σε όλα τα προγράμματα είναι από ήσυχο έως αθόρυβο, στο Power όμως ο δίλιτρος βγάζει το γουργουρητό του προς τα έξω. Αλλά όλα τα παραπάνω είναι ίσως δεδομένα για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Με τον εκρηκτικό χαρακτήρα από τους 455 ίππους και τη θηριώδη ροπή, η οποία είναι εύκολα διαθέσιμη με το πάτημα του δεξιού πεντάλ όμως καταφέρνει και μεταμορφώνεται με την επιλογή του προγράμματος Power. Τη δύναμη τη βάζει ολόσωστα στο δρόμο και τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλά. Θα δώσει την αίσθηση στον οδηγό ότι το παρακάνει και θα επέμβει διακριτικά με τα ηλεκτρονικά για να μην ξεφύγουν τα όρια. Με 20 εκ. απόστασης από το έδαφος και συμβατικά αμορτισέρ με σχετικά μαλακή ρύθμιση έχει τις λογικές κλίσεις, σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι αποθαρρυντικό υπό πίεση. Ίσα-ίσα θα λέγαμε ότι προσφέρει μια αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς χάρη στη σωστή κατανομή της τετρακίνησης, τα δυνατά φρένα και την διαθέσιμη από χαμηλά, χάρη στον ηλεκτροκινητήρα, ροπή. Το τιμόνι έχει δύο επίπεδα βάρους, για να προσφέρει ευκολία εντός πόλης ή καλύτερη ακρίβεια και περισσότερο βάρος εκτός. Είναι και αυτό αρωγός στην αίσθηση που προαναφέραμε και προσφέρει αρκετή σαφήνεια, με ικανοποιητική για τα δεδομένα πληροφόρηση.

Προφανώς και έχει δυνατότητες να κινηθεί εκτός δρόμου αλλά με αυτές τις ζάντες (ή οποιεσδήποτε από τις διαθέσιμες στον εξοπλισμό) δεν θα το συνιστούσαμε. Εκεί που σίγουρα δεν θα συναντήσει καμία δυσκολία είναι σε παγωμένους και χιονισμένους δρόμους, άλλωστε το έχει στο DNA του. Η αερανάρτηση που προαιρετικά υπάρχει στο εξοπλισμό σίγουρα μπορεί να προσφέρει περισσότερες δυνατότητες εκτός δρόμου αλλά και ακόμα πιο υψηλά όρια πρόσφυσης, ανάλογα το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Τα φρένα εκτός από δυνατά έχουν και βελτιωμένη αίσθηση στο πεντάλ, το οποίο πλέον δίνει καλή πληροφόρηση στον οδηγό και δεν έχει αυτό το μικρό “κενό” μεταξύ της πέδησης από τον ηλεκτροκινητήρα και του κανονικού συστήματος. Μάλιστα, με την επιλογή της μέγιστης αναγεννητικής πέδησης, για πρώτη φορά σε Plug-in υβριδικό έχουμε κανονική λειτουργία One-Pedal, που επιτρέπει το φρενάρισμα έως την ακινητοποίηση με το άφημα του γκαζιού.

Όσον αφορά την ασφάλεια, οι αναβαθμίσεις που δέχτηκε το XC60 περιλαμβάνουν την πρόσφατη πλατφόρμα ασφαλείας της Volvo Cars Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), ένα σύγχρονο, σπονδυλωτό σύστημα ενεργητικής ασφάλειας αποτελούμενο από μία σειρά από ραντάρ, κάμερες και αισθητήρες υπερήχων. Η πλατφόρμα αυτή διευκολύνει την εξέλιξη και την εφαρμογή συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, όπως η δυνατότητα να ανιχνεύονται άλλοι χρήστες του δρόμου, το αυτόματο φρενάρισμα και η αποφυγή σύγκρουσης. Επιτρέπει, επίσης, τη διακριτική υποστήριξη του οδηγού από την εκκίνηση έως τις ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, μέσω της λειτουργίας Pilot Assist, του Adaptive Cruise Control δηλαδή με λειτουργία υποστήριξης στη λωρίδα. Όλα τα παραπάνω είναι στάνταρ στην κορυφαία έκδοση Ultimate εκτός από τη κάμερα πανοραμικής προβολής.

Πάνω από 60 ηλεκτρικά χιλιόμετρα

Εκτός από την μεγαλύτερη ιπποδύναμη του ηλεκτροκινητήρα, μεγαλύτερη είναι και η χωρητικότητα της μπαταρίας. Αγγίζει πλέον τις 18,8 kWh (από 11,6 kWh), με τις 14,9 kWh να είναι οι ωφέλιμες για την κίνηση. Η αυτονομία θεωρητικά έχει εκτοξευθεί στα 78 χιλιόμετρα, κάτι που με τις συνθήκες στην Ελλάδα πιστεύουμε ότι είναι δύσκολο να συμβεί. Επιβεβαιώνουμε όμως ότι χωρίς προσοχή η ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να αγγίξει ή και να ξεπεράσει τα 60 χιλιόμετρα.

Για τη φόρτιση από WallBox θα χρειαστεί 5 ώρες, με μέγιστη ισχύς τα 3,7 kW και έως 8 ώρες από οικιακή πρίζα. Υπάρχει φυσικά η δυνατότητα φόρτισης εν κινήσει, με ότι κόστος έχει αυτό στη κατανάλωση. Υπάρχει επίσης η επιλογή Hold που κλειδώνει και διατηρεί το ποσοστό της μπαταρίας ως έχει.

Στη πράξη, η εν κινήσει φόρτιση θα ανεβάσει τη κατανάλωση περί τα 10 λ./100 χιλιόμετρα, φορτίζοντας την όμως αρκετά γρήγορα με τη χρήση της αναγεννητικής πέδησης και του θερμικού κινητήρα. Τώρα με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη, για τα πρώτα 50 με 60 χιλιόμετρα η κατανάλωση μπορεί να είναι από μηδαμινή αν η κίνηση γίνει στην πόλη έως τα 4-5 λ./100 χιλιόμετρα οι ταχύτητες είναι πιο ψηλές. Στον δικό μας μέσο όρο πάντως από τη δοκιμή που περιελάμβανε τα πάντα είχαμε 8.2 λ./100 χιλιόμετρα. Επομένως σίγουρα η καθημερινή (ή συχνή) φόρτιση ωφελεί πολύ την κατανάλωση. Το μεγαλύτερο όφελος όμως έχει να κάνει με την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και τη φορολογία, για ιδιώτες ή στελέχη/ιδιοκτήτες επιχειρήσεων.

Συμπέρασμα

Πιο μοντέρνο από ποτέ, με την ίδια φιλοσοφία για την ποιότητα, την άνεση και την ασφάλεια, το κορυφαίο XC60 αποκτά περισσότερες τεχνολογίες από την Google και εκρηκτικές επιδόσεις. Με 60 και πάνω αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα από την μεγαλύτερη μπαταρία και λειτουργία One-Pedal μας προετοιμάζει για το εξηλεκτρισμένο μέλλον της Volvo, συνδυάζοντας όμως και το γουργουρητό από τον δίλιτρο τούρμπο κινητήρα.

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: από 73.174 €

Κινητήρας: 1.996 κ.εκ.
Ισχύς-Ροπή (Θερμικού κινητήρα/ηλεκτροκινητήρα):
310 ps / 6.000 σ.α.λ., 400 Nm / 3.000 – 4.800 σ.α.λ /
145 ps, 309 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 455 ps και 709 Nm
Μετάδοση: Tέσσερις τροχούς με τετρακίνηση και
αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 4.9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
1 – 8.2 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 23 g/km

Διαστάσεις: 4.708/1.902/1.651 mm
Βάρος (Μ/Π/Υ): 2.168 κιλά
Χώρος αποσκευών: 469 λ.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).