Επίσημα το Toyota Yaris GR με 261 ίππους, τετρακίνηση και DNA από το WRC

Έπειτα από έναν καταιγισμό teaser και πληροφοριών σχετικά με το νέο καυτό Yaris, η Toyota επιτέλους το αποκάλυψε και επίσημα και είναι αυτό που όλοι περιμέναμε!

Αυτός ο “πυραύλος τσέπης” έχει βασικά οτιδήποτε θα θέλατε από ένα μικρό αυτοκίνητο επιδόσεων – πολλή ισχύς, ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα τετρακίνησης. Με 261 ίππους κάτω από το καπό, το GR Yaris είναι εξοπλισμένο με τον ισχυρότερο τρικύλινδρο κινητήρα στον κόσμο. Ο ολοκαίνουριος υπερτροφοδοτούμενος 1.600άρης είναι κατασκευασμένος με αγωνιστικές προδιαγραφές και αποδίδει 360 Nm ροπής. Κάνει τα 0-100 km / h σε λιγότερο από 5,5 δευτερόλεπτα και θα σταματήσει στα ηλεκτρονικά περιορισμένα 230 km/h.

Παρά την προσθήκη της τετρακίνησης καθώς και των δύο διαφορικών περιορισμένης ολίσθησης Torsen (πακέτο «Circuit Pack»), το GR Yaris ζυγίζει μόλις 1.280 κιλά και υπόσχεται να προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Το GR έρχεται σε ένα τρίθυρο αμάξωμα, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και αλουμίνιο για να κρατήσει το βάρος χαμηλά.

Σε άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά, διαθέτει μια νέα αποκλειστική πλατφόρμα που συνδυάζει το μπροστινό μέρος της πλατφόρμας GA-B με το πίσω μέρος της πλατφόρμας GA-CΟ συνδυασμός αυτός επιτρέπει στους μηχανικούς της μάρκας να εξοπλίσουν το «καυτό» μοντέλο με διπλά ψαλίδια στο πίσω μέρος και στο μπροστινό μέρος σύστημα ανάρτησης με γόνατα MacPherson. Δεν θα μπορούσε να λείπει ένα ισχυρό σύστημα πέδησης με τους εμπρόσθιους δίσκους 356 χιλιοστών να συνδυάζονται με τερτραπίστονες δαγκάνες.

Για να καταλάβετε πόσο ιδιαίτερο είναι το GR Yaris, η Toyota θα το κατασκευάσει στο νέο εργοστάσιο της στο Motomachi, όπου υπάρχει μια ειδική γραμμή συναρμολόγησης για αυτοκίνητα GR. Επίσης στην διαδικασία εξέλιξης του συμμετείχε ο οδηγός αγώνων Tommi Makinen.

Σε νορμάλ συνθήκες η κατανομή είναι 60/40, στο Sport 30/70 και στο Track 50/50. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι στο προεπιλεγμένο νορμάλ mode οδήγησης το σύστημα τετρακίνησης στέλνει ροπή, μεταξύ του πίσω και του εμπρός άξονα, αυτόματα και όποτε αυτό χρειάζεται. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το mode της αρεσκείας του μέσα από έναν κυκλικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα.

Στο εσωτερικό συνεχίζει η αγωνιστική αίσθηση η οποία τονίζεται από τα μπακετ καθίσματα, τα αλουμινένια πεντάλ και τον επιλογέα ταχυτήτων που βρίσκεται σχετικά ψηλά και κοντά στο τιμόνι.

Όσον αφορά την εμφάνιση, νομίζουμε ότι τα πολλά λόγια είναι περιττά. Η γραμμή οροφής έχει μειωθεί κατά 91 χιλιοστά για να αποκτήσει μια coupe σιλουέτα και υπάρχουν πόρτες χωρίς πλαίσιο μαζί με ζάντες 18 ιντσών. Το αγριεμένο εμπρός μέρος, τα φαρδύτερο πίσω και τα φουσκωμένα φτερά, οι διπλές απολύξεις της εξάτμισης και οι αεραγωγοί είναι στοιχεία που θα μας κάνουν να το αποκαλέσου ένα “αγωνιστικό supermini δρόμου”.

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

One thought on “Επίσημα το Toyota Yaris GR με 261 ίππους, τετρακίνηση και DNA από το WRC

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.