Επίσημη πρεμιέρα για το Hyundai i20 N με 204 ίππους

Τα μικρά “Hot Hatches” φαίνεται πως δεν είναι πλέον στα άμεσα σχέδια των εταιρειών. Το μικρό ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, τα σκληρά μέτρα της Ε.Ε. για τις εκπομπές ρύπων και η επανάσταση της ηλεκτροκίνησης με τις φιλικές προς το περιβάλλον αστικές μετακινήσεις είναι μερικοί από τους λόγους που αυτοκίνητα όπως το Cupra Ibiza, το Audi S1 ​​και το Renault Clio R.S σταμάτησα την παραγωγή και εξέλιξη τους.

Μερικές εταιρείες όμως, παίζουν ακόμα “μπάλα” σε αυτό το σπορ. Η Hyundai είναι μια απ’ αυτές και για αυτό περιμέναμε με μεγάλη αγωνία την επίσημη πρεμιέρα του i20 N, του σκληροπυρηνικού i20 από το τμήμα N της Hyundai, που όπως και το i30 N έχει εξελιχθεί στο Nurburgring με τον Albert Bierman ως “Μαέστρο”.

Το πρώτα στοιχείο που ξεχωρίζει είναι φυσικά το χρώμα “Performance Blue” που γνωρίσαμε με το μεγαλύτερο αδερφάκι του και θα δούμε σε όλη τη γκάμα N. Υπάρχει ένα χώρισμα κάτω από τη μεγάλη μαύρη μάσκα το οποίο χρησιμοποιείται ως επιπλέον αεραγωγός. Η τεράστια αεροτομή στο πίσω μέρος, οι φαρδύτερες ποδιές, οι 18άρες ζάντες, ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με το διαχύτη, το τριγωνικό φως  ομίχλης και την μεγάλη οβάλ εξάτμιση δείχνουν ότι το μυώδες i20N είναι ετοιμοπόλεμο. Υπάρχει επίσης η κλασική κόκκινη λωρίδα γύρω από το αμάξι.

Στη καμπίνα, υπάρχει ένα μαύρο εσωτερικό με τόνους “Performance Blue”, μονοκόμματα μπάκετ καθίσματα, σπορ τιμόνι με κουμπιά N, μεταλλικά πεντάλ και μοναδικά γραφικά στον πίνακα οργάνων.

Κάτω από το καπό υπάρχει ένας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος 1.6 λίτρων που διαθέτει άμεσο ψεκασμό και διαρκώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων (CVVD) . Παράγει 204 ίππους στις 5.500 εως 6.000 σ.α.λ και 275 Nm ροπή από τις 1.750 έως τις 4.500 σ.α.λ. Πολύ εντυπωσιακά νούμερα τα οποία δείχνουν μια σταθερή δύναμη σε ένα ευρύ φάσμα των στροφών. H επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα.

Το i20 N έχει μία επιλογή κιβωτίου ταχυτήτων – ένα εξατάχυτο χειροκίνητο. Σύμφωνα με την εταιρείαi όμως, εάν υπάρχει απαίτηση από κάποιον πελάτη, ίσως να μπορεί να το συνδυάσει με αυτόματο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Το χειροκίνητο 6άρι πάντως έχει ενισχυθεί  και διαθέτει συμπλέκτη “επιδόσεων”. Διατίθεται επίσης μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης «N Corner Carving Differential», ενώ ένα κόκκινο κουμπί στο τιμόνι επιτρέπει το “Rev Matching”.

Το Launch Control είναι και εδώ διαθέσιμο όπως και αρκετές λειτουργίες κίνησης (προγράμματα οδήγησης): Normal, Eco, Sport, N και N Custom. Το τελευταίο επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν διάφορες ρυθμίσεις, όπως την απόκριση του γκαζιού, τον ήχο του κινητήρα, την αίσθηση του τιμονιού, το ESP και το “Rev Matching”.
Σύμφωνα με τη Hyundai, το πλαίσιο του κανονικού i20 έχει ρυθμιστεί εκ νέου και έχει ενισχυθεί σε 12 σημεία για να βελτιώσει την ικανότητα οδήγησης και το χειρισμό. Η ανάρτηση έχει ενισχυμένους μπροστινούς θόλους και αρθρώσεις με ξεχωριστή γεωμετρία ενώ υπάρχει παχύτερη αντιστρεπτική, διαφορετικά ελατήρια και αμορτισέρ και μεγαλύτερα φρένα (320 mm).

Το νέο Hyundai i20 N θα λανσαριστεί στις αρχές του 2021 και χωρίς να υπάρχει ακόμα επίσημη τιμολόγηση, να περιμένετε μια τιμή κοντά σε αυτή του Fiesta ST – περίπου 22.000 ευρώ- με καλύτερο όμως βασικό εξοπλισμό.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).