Η νέα Ford Mustang Mach-E Driftάρει με ευκολία στο χιόνι (ΒΙΝΤΕΟ)

Το 2021 Ford Mustang Mach-E είναι ένα απίθανο αυτοκίνητο για πολλούς λόγους και εφόσον δανείζεται το όνομα του από το πολύ γνωστό σε όλους μας κλασικό αμερικάνικο pony car* θα πρέπει να μπορεί να “γλιστρήσει” σαν αυτό. Στο παρακάτω βίντεο του YouTube – από το κανάλι Roadshow – οι μηχανικοί της Ford εργάζονται σκληρά στις δοκιμές του Mach-E, οδηγώντας το σε ακραίες χειμερινές καιρικές συνθήκες στην Άνω Χερσόνησο του Μίτσιγκαν.

Ταξιδεύοντας μαζί με τους μηχανικούς δοκιμών στο μπροστινό κάθισμα, ο Chris Paukert του Roadshow μπόρεσε να βιώσει από πρώτο χέρι την χειμερινή “παράσταση” του Mustang Mach-E. Το όχημα δοκιμής είναι ένα Premium επίπεδο εξοπλισμού, με το  σύστημα των 332 ίππων (248-κιλοβάτ) και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Όπως μας δείχνει ξεκάθαρα το βίντεο, το Mach-E έχει αρκετή ισχύ για να “γλιστρήσει” πάνω στη χιονισμένη δοκιμαστική διαδρομή.

Το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του Mustang crossover είναι σε θέση να μεταφέρει την ισχύ σε κάθε έναν τροχό, βελτιστοποιώντας την πρόσφυση. Επιπλέον, καθώς δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση μεταξύ των εμπρός και του πίσω τροχών (δεν υπάρχει άξονας μετάδοσης κίνησης), ο ηλεκτρικός κινητήρας κάθε άξονα μπορεί να ανταποκριθεί σχεδόν στιγμιαία στα δεδομένα από το traction control, τους αισθητήρες ταχύτητας τροχού και τα άλλα ενσωματωμένα συστήματα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα επαναλαμβανόμενο και ελεγχόμενο Drift, τουλάχιστον σύμφωνα με τις παρατηρήσεις και τις εντυπώσεις του Roadshow.

Ακόμη και στα τετρακίνητα μοντέλα (οι βασικές εκδόσεις είναι πισωκίνητες), το Mustang Mach-E μεταφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό της δύναμης στους πίσω τροχούς (μέσω software). Και αυτός είναι ο λόγος που το ψηλό Mustang μπορεί να εκτελέσει αυτά τα slides με ευκολία. Όταν το project του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού EV της Ford ξεκίνησε, το αυτοκίνητο σχεδιαζόταν ως προσθιοκίνητο, με γνώμονα την πρακτικότητα ενός C-SUV και σχήμα σαν το Escape. Ωστόσο, όταν ο όρος Mustang μπήκε στο παιχνίδι, το στυλ (και η απόδοση) έγιναν πιο σπορ και η έμφαση σε ένα “πράσινο αυτοκίνητο” μειώθηκε.

Τώρα, η πραγματική δοκιμή του Mach-E είναι εάν θα μπορεί να καπνίσει τα ελαστικά του, σαν τον χαμηλό του μεγάλο (ή μικρό) αδερφό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι από το συγκεκριμένο βίντεο καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για ένα Performance SUV.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).