Η Mini εξηγεί γιατί το John Cooper Works GP έρχεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο

Η Mini αποκάλυψε στο LA Auto Show το νέο John Cooper Works GP. Ένα σκληροπυρηνικό και αεροδυναμικό hot hatch που θα βγει σε περιορισμένο αριθμό παραγωγής και “τυχαίνει” να είναι το πιο γρήγορο mini μέχρι σήμερα.

Το νέο JCW GP προσφέρεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και αυτό προκάλεσε αντιδράσεις μιας και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που αξίζει να το οδηγήσεις σε πίστα. Ως γνωστών, για τους λάτρεις της οδήγησης, το μηχανικό κιβώτιο είναι μεγάλη απόλαυση διότι σε κάνει “ένα” με το αυτοκίνητο.

Οι δημοσιογράφοι του autoblog.com, προσπάθησαν να μάθουν τον λόγο που δεν προσφέρεται και σε έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο. Την απάντηση πήραν από εκπροσώπους της εταιρείας και είναι πολύ απλή και λογική.

Η Mini δεν διαθέτει κάποιο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο θα μπορούσε να αντέξει τους 306 ίππους και τα 450 Nm της ροπής. Βλέπετε, ενώ θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων, δεν υπήρχε λόγος μιας τέτοιας επένδυσης σε ένα αυτοκίνητο με περιορισμένες μονάδες παραγωγής (3000).

Από την άλλη, η BMW είχε ήδη στη διάθεση της ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που συνδυάζεται με τον ίδιο κινητήρα, το οποίο χρησιμοποιείται και στα John Cooper Works Countryman και Clubman, καθώς και σε μικρά BMW όπως το M135i. Οι τύποι της “παλιάς σχολής” μπορεί να μην είναι ευτυχείς στο άκουσμα του αυτόματου κιβωτίου, αλλά από ότι φαίνεται ήταν η μόνη λογική λύση για το νέο GP.

Τέλος, η Mini αποκάλυψε ότι το φτερό από ανθρακονήματα στην μπροστινή πλευρά δεν υπάρχει μόνο για show. Στην πραγματικότητα διευκολύνει την τοποθέτηση των πιο φαρδιών τροχών αλλά και στην άμεση ροή αέρα και στη μείωση της οπισθέλκουσας. Και, για να κάνουν τα πράγματα ακόμα πιο ενδιαφέροντα, η βρετανική εταιρεία δήλωσε ότι τα φτερά είναι φτιαγμένα από ανθρακονήματα, που προέρχονται από υπολείμματα της παραγωγής των BMW i3 και i8.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).