Νέα Hyundai Elantra με έντονο σχεδιασμό και πολλές τεχνολογίες

Η έβδομη γενιά του Hyundai Elantra (CN7) παρουσιάστηκε στο Hollywood και έχει πολλά χαρακτηριστικά που συνήθως συναντάμε σε πιο ακριβά αυτοκίνητα.

Ο σχεδιασμός του Elantra δεν έχει καμία σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά και πλέον έρχεται με δυναμικό σχεδιασμό και έντονα χαρακτηριστικά σε όλο το αμάξωμα. Στο πρόσωπο του Elantra ξεχωρίζει η γιγαντιάια μάσκα, στην οποία ενσωματώνονται τα φωτιστικά σώματα με τα LED οριζόντια φρυδάκια. Ο προφυλακτήρας έχει μια πολυγωνική σχεδίαση με τριγωνικούς, μάλλον μη-λειτουργικούς, κάθετους αεραγωγούς σε κάθε πλευρά. Το προφίλ του θυμίζει το εξερχόμενο μοντέλο, με πιο έντονη σχεδίαση που περιέχει 3 ακμές και σβήνει στην τύπου FastBack ουρά. Στο πίσω μέρος συναντάμε μια κάθετη LED λωρίδα που ενώνει τα επιθετικά φωτιστικά σώματα και μια αεροτομή που είναι προέκταση του πορτμπαγκάζ.

Το νέο Elantra βασίζεται στη νέα πλατφόρμα K3 για μικρομεσαία μοντέλα, η οποίο απλώνει το μεταξόνιο σχεδόν 2,5 cm παραπάνω και προσθέτει σχεδόν 5 cm στο συνολικό μήκος. Το νέο Elantra είναι φαρδύτερο, μακρύτερο και χαμηλότερο. Η Hyundai λέει ότι το νέο αυτοκίνητο επιτυγχάνει μία “αισθητική τετράθυρου κουπέ “, το οποίο είναι ένας αόριστος όρος, αλλά περιγράφει το πιο κομψό του σχήμα. Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι υιοθετεί τη σχεδιαστική γλώσσα “Sensuous Sportiness” με τα νέα χαρακτηριστικά Parametric Dynamics.

Ακόμη όμως και με τη χαμηλότερη οροφή λόγω του κουπέ σχήματος, το νέο Elantra έχει τον ίδιο χώρο πάνω από το κεφάλι του οδηγού και των επιβατών εμπρός και πίσω, με τα καθίσματα να βρίσκονται πιο χαμηλά, προσφέροντας και έτσι και μια πιο σπορ θέση οδήγησης.

Πολλή τεχνολογία ακόμα και στον βασικό εξοπλισμό

Το μεγαλύτερο βήμα προς τα εμπρός βρίσκεται στο κομμάτι της τεχνολογίας, όπου το Elantra προσφέρει πολλά νέα χαρακτηριστικά. Τα βασικά μοντέλα έρχονται εξοπλισμένα με οθόνη αφής 8 ιντσών και λειτουργίες ασύρματης συνδεσιμότητας Apple Carplay και Android Auto. Τα αναβαθμισμένα μοντέλα έχουν μεγαλύτερη οθόνη αφής 10,3 ιντσών, η οποία συνοδεύεται από ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων όμοιου μεγέθους.

Οι δύο οθόνες βρίσκονται κάτω από ένα γυαλί, διαθέτουν πολλαπλές διαμορφώσεις και υποστηρίζουν τη σύνδεση δύο τηλεφώνων ταυτόχρονα μέσω Bluetooth αλλά και έλεγχο μέσα από φωνητικές εντολές. Στο ταμπλό βρίσκουμε ambient εσωτερικό φωτισμό, νέο τιμόνι με ενσωματωμένα πλήκτρα και ενιαίους αεραγωγούς για τον κλιματισμό. Το σύνολο αυτό διαφέρει πάρα πολύ σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και φαίνεται πιο σύγχρονο σε σχέση με πολλούς ανταγωνιστές του.

Πέρα από τις τεχνολογίες που αφορούν το σύστημα ψυχαγωγίας, υπάρχει ένα αναβαθμισμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που περιλαμβάνει Forward Collision-Avoidance Assist με Pedestrian Detection, Lane Keeping Assist, Lane Following Assist, High Beam Assist και Driver Attention Warning. Προαιρετικά μπορεί να εμπλουτιστεί με Blind-Spot Collision-Avoidance Assist, Smart Cruise Control, Highway Driving Assist, Safe Exit Warning και Reverse Parking Collision-Avoidance Assist. Το Elantra διαθέτει επίσης την τεχνολογία ψηφιακού κλειδιού από το Sonata, το οποίο επιτρέπει τον έλεγχο πολλών λειτουργιών (πέρα από το κλείδωμα/ξεκλείδωμα) του αυτοκινήτου μέσα από ένα smartphone.

Νέος υβριδικός κινητήρας

Όσον αφορά τους κινητήρες, ξεχωρίζει η επιλογή ενός υβριδικού συνόλου, που προσφέρεται για πρώτη φορά στο Elantra. Αυτό το μοντέλο χρησιμοποιεί έναν κινητήρα 1,6 λίτρων συνδυασμένο με ηλεκτρικό μοτέρ με μπαταρία χωρητικότητας 1,32 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Η συνδυασμένη ισχύ είναι 139 ίπποι και 264 Nm. Η Hyundai υποστηρίζει ότι η υβριδική έκδοση θα έχει κατανάλωση 4,7 λ/100 χλμ., καθιστώντας το Elantra ανταγωνιστικό με αυτοκίνητα όπως το Toyota Corolla Hybrid.

Το μη υβριδικό μοντέλο παραμένει σε μεγάλο βαθμό το ίδιο με τις εκδόσεις SE, SEL και Premium να διαθέτουν έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων με απόδοση 147 ίππους και αυτόματο κιβώτιο Inteligent Variable Transmission (IVT). Αν και δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί, πιθανόν να περιμένουμε μια πιο ισχυρή παραλλαγή N-Line κάποια στιγμή στο μέλλον.

Η παραγωγή του νέου Elantra θα ξεκινήσει από το φθινόπωρο στην Ulsan (Κορέα) και στην Alabama (ΗΠΑ), με τις πωλήσεις του στην αμερικανική αγορά να ξεκινούν μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του 2020.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).