Οδηγούμε το νέο Nissan Juke 1.0T N-Connecta στην Βοιωτία
Το Nissan Juke γεννήθηκε πριν από περίπου μία δεκαετία και ήταν πρωτοπόρο στην κατηγορία των Crossover. Με την εντυπωσιακή του εμφάνιση ξεχώριζε από τον ελάχιστο ανταγωνισμό (μόλις 2 αυτοκίνητα) που είχε εκείνη την εποχή και κατάφερε να είναι το μοναδικό σπορ B-Suv για πολύ καιρό. Με την πάροδο του χρόνου τα crossover έγιναν μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες και το Juke παρέμεινε διαφορετικό από όλα τα άλλα και το απέδειξε κάνοντας πάνω από 1,5 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι σήμερα. Η νέα γενιά Juke είναι εδώ και είναι καλύτερη σε όλους τους τομείς!
Η πρώτη επαφή μας επαφή με το αυτοκίνητο έγινε στην επίσημη Πανελλήνια παρουσίαση της Nissan Νικ.Ι Θεοχαράκη, όπου οδηγήσαμε το νέο Juke μέχρι τις Πηγές Κρύας στη Λιβαδειά. Η διαδρομή των 140 χιλιομέτρων περιελάμβανε οδήγηση σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και βουνό με τον τελικό προορισμό να αποτελεί μια μεγάλη έκπληξη.
Παραμένει διαφορετικό με μια δόση σύγχρονης απλότητας
Η πρώτη γενιά Juke είχε διχάσει με την εξτρεμιστική σχεδίαση της, αυτό όμως δεν συμβαίνει με την νέα γενιά. Παρ’ ότι κρατάει τον χαρακτήρα του, στρογγυλεύει και γίνεται πιο εύκολο στην “ματιά” του μέσου αγοραστή. Tα εμπρός φωτιστικά σώματα – τόσο τα στενά φώτα ημέρας όσο τα οβάλ φωτιστικά σώματα από κάτω – η καμπυλότητα της οροφής και το “αιωρούμενο” πίσω μέρος της, που του δίνουν την σπορ εμφάνιση και η V-motion μάσκα είναι μερικά από τα ανασχεδιασμένα στοιχεία που εκμοντερνίζονται αλλά το βοηθούν να κρατήσει την ταυτότητά του. Από εκεί και πέρα βλέπουμε σχεδιαστικά στοιχεία δανεισμένα από όλα τα νέα μοντέλα της Nissan, με το πίσω μέρος να θυμίζει Micra και Qashqai.
Μεγαλύτερο σε όλα
Συμβαδίζοντας με την τάση αύξησης του μεγέθους σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων, κυρίως για λόγους πρακτικότητας, μεγαλύτερες είναι και οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Nissan Juke με το μήκος να αγγίζει τα 4,21 μ., το πλάτος τα 1,80 μ. και το ύψος τα 1,60 μ. Εντυπωσιακή είναι και η αύξηση του μεταξονίου κατά 10,5 εκ., προσφέροντας πολύ μεγαλύτερη άνεση στους πίσω επιβάτες σε σχέση με το κάπως “κλειστοφοβικό” πίσω μέρος του προηγούμενου μοντέλου. Επίσης και ο χώρος αποσκευών των 422 λίτρων προσφέρει 20% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο, ενώ υπάρχει και ρυθμιζόμενο πάτωμα κάνοντας την φόρτωση αντικειμένων ευκολότερη.
Ηρεμία και σταθερότητα στον δρόμο – τίμιος ο τρικύλινδρος κινητήρας
Πατώντας στην νέα πλατφόρμα CMF-B και έχοντας μεγαλύτερο μεταξόνιο αλλά και πλάτος, είναι λογικό και επόμενο το Juke να έχει καλύτερη οδηγική συμπεριφορά σε σχέση με τον προκάτοχο του.
Η ανάρτηση του είναι αρκετά άνετη με τις κλίσεις του αυτοκινήτου όμως να έχουν μειωθεί σημαντικά, δίνοντας έτσι την δυνατότητα για μια πιο σπορ οδηγική εμπειρία. Ακόμα, πολύ καλή είναι η ποιότητα κύλισης ενώ εξαιρετική θα χαρακτηρίζαμε την αίσθηση ακρίβειας και βάρους του τιμονιού του, η οποία μάλιστα βελτιώνεται ακόμα πιο πολύ με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης Sport.
Ο τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας βενζίνης 1.0 λίτρων, που είναι και ο μοναδικός διαθέσιμος κινητήρας, αποδίδει 117 ίππους και 180 Nm ροπής (200 Nm με λειτουργία overboost) και κινεί με άνεση το Juke. Είναι αρκετά “σβέλτος” χωρίς όμως να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το αυτοκίνητο είναι λίγο “μουντό” στην απόκριση του γκαζιού του με την επιλογή του Standard προγράμματος αλλά ζωντανεύει πραγματικά με την επιλογή του Sport προσφέροντας την ιδανική αίσθηση σπιρτάδας για τα κυβικά του.
Πάντως στο ταξίδι μας μέχρι την Λιβαδειά, δεν συναντήσαμε κανένα απολύτως θέμα ακόμα και με την ήρεμη επιλογή του Standard, με το αμάξι να κινείται άνετα με την 6η σχέση καρφωμένη (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το 6άρι χειροκίνητο, διατίθεται όμως και με αυτόματο 7άρι Dct) συνεχώς και χωρίς να χρειάζονται κατεβάσματα για να γίνει κάποια προσπέραση. Ο μικρός τρικύλινδρος κινητήρας είναι ιδιαίτερα οικονομικός αφού η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν στα 7,1 λ./100 χλμ. με ένα μεγάλο μέρος της οδήγησης να γίνεται με την επιλογή σπορ σε επαρχιακό δρόμο αλλά και στο κλασικό πήξιμο του Κηφισού.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί στα θετικά του Juke η καλή ηχομόνωση της καμπίνας που συμβάλει πολύ στην συνολική αίσθηση της άνεσης.
Μοντέρνο και ποιοτικό το εσωτερικό – εξοπλισμός με πολλή τεχνολογία
Το αναδιαμορφωμένο εσωτερικό προσφέρει στυλ και άνεση. Ποιοτικά υλικά πλαισιώνουν ένα μεγάλο μέρος της καμπίνας, μεταξύ άλλων και η δερμάτινη επένδυση (προαιρετικά Alcantara) στο ταμπλό και τις πόρτες, που δίνει την δική της νότα πολυτέλειας αλλά και σπορ αίσθησης, την οποία ολοκληρώνουν τα monoform καθίσματα, οι αεραγωγοί σε στυλ τουρμπίνας αεροπλάνου του a/c και το flat-bottomed τιμόνι. Η οθόνη αφής 8″ που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, διαθέτει όλα τα συστήματα συνδεσιμότητας (apple car play & android auto) και συνδυάζεται με μία θύρα aux και μια θύρα usb.
Η έκδοση N-CONNECTA που οδηγήσαμε διαθέτει:
- Υποστήριξη Connected Services στην οθόνη 8″
- Επιλογές οδήγησης (Drive mode – Eco, Standard, Sport
- Έξυπνο κλειδί & αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Δερμάτινο τιμόνι & λεβιές ταχυτήτων
- Προβολείς ομίχλης LED
Σε όλες τις εκδόσεις υπάρχουν ως στάνταρ συστήματα ασφάλειας όπως: η Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, η Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, η Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και την Παρέμβαση Τυφλού Σημείου.
Το σύστημα ProPILOT της Nissan προσφέρει ηλεκτρονική υποβοήθηση στο τιμόνι, την επιτάχυνση και την πέδηση και διατίθεται μόνο με την υψηλότερη έκδοση εξοπλισμού TECHNA.
Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά
Το νέο JUKE ξεκινά από τις 17.900€ και βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις της Nissan ανά την Ελλάδα.
Τιμή: αυτοκινήτου δοκιμής 1.0P-T N-Connecta 20.900 €
Κινητήρας: 999 κ.εκ., τούρμπο, 117 hp 5250 σ.α.λ., 180 Nm @ 1750-4000 σ.α.λ. (200 Nm)
Κιβώτιο: 6αρι μηχανικό κιβώτιο
Κίνηση: Εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση: 0-100 χλμτρ/ώρα σε 10,4 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 (190) km/h
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής: 4.9 – 7.1 λ./100 χλμτρ.
Εκπομπές CO2: 112 g/km
Βάρος: 1192 κιλά
Χώρος αποσκευών: 422 λ.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ: Nissan Juke
Pingback: Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT Acenta - CarGuys