Περισσότερα από 7 εκατομμύρια οχήματα με πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης μέχρι το 2030 από τη BMW

Με ένα δεκαετές πρόγραμμα για τη βιωσιμότητα, το BMW Group υπογραμμίζει τη δέσμευσή του στους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα, δίνοντας έμφαση στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης. Σήμερα, τα οχήματα BMW και MINI με πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης αντιστοιχούν στο 13,3% σχεδόν επί όλων των ταξινομήσεων σε Ευρωπαϊκό επίπεδο (πηγή: IHS Markit Νέες Ταξινομήσεις Ιουλίου 2020). Αυτό είναι 1,5 φορές του μέσου μεριδίου όλων των μαρκών, που ανέρχεται στο 8% περίπου. Η εταιρεία εκτιμά ότι το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 25% μέχρι το 2021, στο 33% μέχρι το 2025 και στο 50% μέχρι το 2030.

Τα οχήματα BMW και MINI με συστήματα ηλεκτροκίνησης προσφέρονται τώρα σε 74 αγορές σε όλο τον κόσμο, όπου περισσότερα από 500.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα πωλήθηκαν το 2019. Μέχρι το τέλος του 2021, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε πάνω από ένα εκατομμύριο. Παρά τους περιορισμούς που σχετίζονται με την πανδημία, το BMW Group κατέγραψε περισσότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. Στο πλαίσιο των στόχων βιωσιμότητας, το BMW Group θα επιδιώξει να κυκλοφορούν πάνω από επτά εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2030, εκ των οποίων τα δύο τρίτα θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Ως αποτέλεσμα της μαζικής επέκτασης της ηλεκτροκίνησης, οι εκπομπές ρύπων του στόλου οχημάτων του BMW Group ανά χιλιόμετρο που διανύουν θα μειωθούν κατά 40% περίπου μέχρι το 2030.

«Η δύναμη της επιλογής»: αποτελεσματική στρατηγική για παγκόσμια βιωσιμότητα.
Η τρέχουσα γκάμα μοντέλων προετοιμάζει το δρόμο, με την εταιρεία να ακολουθεί τη στρατηγική «η δύναμη της επιλογής» (power of choice) λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των πελατών και τις νομικές απαιτήσεις στις παγκόσμιες αυτοκινητιστικές αγορές. Η BMW X3 είναι το πρώτο μοντέλο που διατίθεται με ιδιαίτερα αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel συμπεριλαμβανομένης ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48-volt, με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης και αμιγώς ηλεκτρικό.

Στο μέλλον, ακόμα περισσότερα μοντέλα με ηλεκτροκίνηση και με συμβατικά συστήματα κίνησης θα κατασκευάζονται σε μία γραμμή παραγωγής. Για παράδειγμα, η επόμενη γενιά πολυτελών sedan της BMW Σειράς 7 θα προσφέρεται σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Επίσης, οι δημοφιλείς BMW Σειρά 5 και BMW X1 θα κυκλοφορούν στην αγορά όχι μόνο με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά συστήματα, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Ο εξηλεκτρισμός των συστημάτων κίνησης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του τομέα D-ACES (Design, Autonomous, Connected, Electrified & Services/Shared) όπως ορίζεται στη στρατηγική NUMBER ONE > NEXT του BMW Group. Σήμερα, το BMW Group ήδη προσφέρει τη μεγαλύτερη γκάμα αντίστοιχων οχημάτων σε όλο τον κόσμο. Τα μοντέλα αυτά εντυπωσιάζουν επίσης με τα σπορ χαρακτηριστικά τους. Επιπλέον, η γοητεία τους οφείλεται στην εκφραστική σχεδίαση και την προηγμένη τεχνολογία που διαθέτουν σε επίπεδο λειτουργίας και ψηφιοποίησης, σύμφωνα με το lifestyle σύγχρονων target groups.

Η πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive γιορτάζει την πρεμιέρα της στη νέα BMW iX3 . Η ποιότητα των εξαρτημάτων της – ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία υψηλής τάσης, τεχνολογία φόρτισης και ηλεκτρονικά ισχύος – είναι προϊόν της εμπειρίας που έχει αποκτήσει η BMW i στον τομέα της ηλεκτροκίνησης από το 2011. Το BMW Group βασίζεται στην εσωτερική εξέλιξη όλων των εξαρτημάτων της τεχνολογίας BMW eDrive. Ενδεικτικό παράδειγμα της προόδου που έχει επιτευχθεί είναι η μπαταρία υψηλής τάσης του BMW i3, η αποθηκευτική ικανότητα της οποίας έχει διπλασιαστεί από τότε που λανσαρίστηκε το μοντέλο, χωρίς αλλαγές στο χώρο εγκατάστασης.

Από τις πρώτες ύλες στην ανακύκλωση: στο επίκεντρο ολόκληρη η αξιακή αλυσίδα.
Το BMW Group συνδυάζει την περαιτέρω εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης με μία ολιστική προσέγγιση της βιωσιμότητας, λαμβάνοντας πάντα υπόψη ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα και όλο τον κύκλο παραγωγής – από την προμήθεια πρώτων υλών, την παραγωγή και τη λειτουργική ζωή του οχήματος μέχρι την ανακύκλωση σε αργότερο στάδιο. Σήμερα, η συνολική περιβαλλοντική επίπτωση ενός plug-in υβριδικού μοντέλου, γνωστή και ως ανθρακικό αποτύπωμα, είναι ήδη αισθητά χαμηλότερη από αυτή ενός συμβατικού οχήματος. Στην BMW X1 xDrive25e, για παράδειγμα, είναι ήδη 31% χαμηλότερη συγκριτικά με την τιμή του αντίστοιχου βενζινοκίνητου μοντέλου όταν χρησιμοποιεί ρεύμα φόρτισης από το ενεργειακό μίγμα της Ε.Ε. σε ολόκληρο το κύκλο ζωής της. Εάν γίνεται χρήση αποκλειστικά με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε όλη τη διάρκεια της λειτουργικής ζωής του οχήματος, το αποτύπωμα CO2 είναι ακόμα και 55% χαμηλότερο.

Για το μέλλον, το BMW Group εξελίσσει μεταξύ άλλων, ένα βιώσιμο κύκλο επαναχρησιμοποιούμενων υλικών για τις κυψέλες των μπαταριών. Τα πρωταρχικά υλικά, κοβάλτιο και λίθιο προέρχονται αποκλειστικά από προμηθευτές που πληρούν τα αυστηρότερα πρότυπα οικολογικής και κοινωνικής βιωσιμότητας. Αρχικά, τα προμηθεύεται το BMW Group και στη συνέχεια τα προωθεί στους κατασκευαστές κυψελών μπαταριών. Ο ηλεκτροκινητήρας της τελευταίας γενιάς BMW eDrive παράγεται χωρίς πρώτες ύλες από τις λεγόμενες σπάνιες γαίες. Επιπλέον, ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή όλων των εξαρτημάτων της τεχνολογίας BMW eDrive τελευταίας γενιάς. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση περίπου 10 εκατομμυρίων τόνων εκπομπών CO τα επόμενα δέκα χρόνια.

Εν κατακλείδι, από φέτος, όλες οι εγκαταστάσεις παραγωγής του BMW Group ανά τον κόσμο θα προμηθεύονται αποκλειστικά πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Η εταιρεία θα αυξήσει επίσης σημαντικά την αναλογία δευτερογενών υλικών στα καινούργια της οχήματα. Στο μέλλον, η επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση μπαταριών υψηλής τάσης θα αποκτήσει μεγάλη σημασία. Μετά τη χρήση τους σε οχήματα με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, θα μπορούν να χρησιμοποιούνται ως σταθερές αποθήκες αιολικής και ηλιακής ενέργειας, όπως συμβαίνει στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της BMW στη Λειψία. Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορεί να επιτευχθεί μία αποδοτική ανακύκλωση πρώτων υλών. Ενώ ένα ποσοστό ανακύκλωσης 50% αποτελεί απαίτηση αυτή τη στιγμή σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, το BMW Group και η Γερμανική εταιρεία ανακύκλωσης Duesenfeld έχουν αναπτύξει από κοινού μία διαδικασία μέσω της οποίας προγραμματίζεται ποσοστό ανακύκλωσης πάνω από 95% – συμπεριλαμβανομένου του γραφίτη και του ηλεκτρολύτη.

Δελτίο τύπου: BMW Greece