Το ανανεωμένο Audi A5 και η τιμή του στην Ελλάδα

Τα ανανεωμένα Audi A5 Sportback και A5 Coupé είναι άμεσα διαθέσιμα στην Ελλάδα, με τιμές που ξεκινούν από 52.250 € και 52.530 €, αντίστοιχα, στην πολύ πλούσια και σπορ έκδοση S-line, η οποία είναι και η μόνη που προσφέρεται στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα μοντέλα A5 SB Sline 40 TFSI MHEV S tronic και A5 Coupé S line 40 TFSI MHEV S tronic, με τον βενζινοκινητήρα 1.984 κ.εκ. και 190 ίππων.

Σπορ εμφάνιση: τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά

Το νέο A5 είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, με έντονη σπορ αισθητική, χάρη στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Audi, ήδη γνωστή από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. H Audi έχει επανασχεδιάσει σημαντικά την εξωτερική εμφάνιση, με το εμπρόσθιο άκρο να δείχνει ακόμα πιο επιθετικό. Η κυψελωτή Singleframe μάσκα είναι πιο επίπεδη και κάπως ευρύτερη. Οι δίοδοι εξαερισμού πάνω από τη μάσκα θυμίζουν το κλασικό Audi Sport quattro από το 1984. Ένα μαύρο διακοσμητικό στοιχείο σχηματίζει το κάτω άκρο του προφυλακτήρα, που διαθέτει μεγαλύτερες εισόδους αέρα. Ένας διαχύτης με τραπεζοειδείς οπίσθιες απολήξεις εξάτμισης, κάνει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να φαίνεται ακόμα πιο πλατύ.

Οι προβολείς LED ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό αλλά η Audi προσφέρει τους προβολείς Matrix LED με οπίσθιο φωτισμό LED και δυναμικά φλας ως προαιρετική αναβάθμιση. Εκτός από τη βασική έκδοση, υπάρχουν δύο προαιρετικές γραμμές: Advanced και S line. Τα μοντέλα S και το A5 Cabriolet έρχονται επίσης με τη δική τους μοναδική εμφάνιση. Οι εξωτερικές γραμμές μπορούν πλέον να συνδυαστούν ελεύθερα, με τις εκδόσεις εσωτερικού εξοπλισμού S line και Design. Διαθέσιμα 12 χρώματα για το αμάξωμα, ανάμεσά τους ένα νέο μεταλλικό, το district green.

Οι οριζόντιες γραμμές κυριαρχούν στο εσωτερικό του νέου Α5. Το κέντρο ελέγχου του νέου λειτουργικού συστήματος είναι η μεγάλη οθόνη αφής MMI, το σημείο εστίασης του ταμπλό που έχει ελαφρά κλίση προς τον οδηγό. Το πολύχρωμο πακέτο φωτισμού περιγράμματος/περιβάλλοντος προσθέτει φωτεινές ενδείξεις στο σκοτάδι.

Το νέο Audi A5 χρησιμοποιεί μια νέα κύρια μονάδα με αυξημένη υπολογιστική ισχύ – την πλατφόρμα ενημέρωσης-ψυχαγωγίας MIB3, τρίτης γενιάς. Συνεργάζεται με μία εξίσου νέα μονάδα επικοινωνίας, η οποία χειρίζεται την τηλεφωνία και τις υπηρεσίες συνδεσιμότητας Audi και διαθέτει στάνταρ Wi-Fi hotspot. Ο οδηγός ελέγχει την οθόνη 12,3 ιντσών, full-HD (1920×720 pixels) του Audi virtual cockpit plus μέσω ενός πολυλειτουργικού τιμονιού, επιλέγοντας ανάμεσα σε τρεις προβολές. Διαθέσιμο προαιρετικά και ένα head-up display που προβάλλει σημαντικές πληροφορίες στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι διαθέσιμα, μερικά από αυτά ως στάνταρ εξοπλισμός, όπως το Audi pre sense city και το cruise control με speed limiter. Επίσης, στο στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν οι πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος. Τα προαιρετικά συστήματα υποβοήθησης διαχωρίζονται σε δύο εξοπλιστικά πακέτα, τα “Drive” και “Park”.

Ισχυρό, εξελιγμένο, αποδοτικό: το κινητήριο σύστημα

Το νέο Audi A5 διατίθεται στην Ευρώπη με ισχύ από 163 PS. Στην κορυφή της γκάμας τα μοντέλα S με ιδιαίτερα ισχυρούς κινητήρες V6. Όλο οι κινητήρες πληρούν τα όρια του προτύπου εκπομπών Euro 6d-temp.

Το νέο A5 διατίθεται και με τεχνολογία Mild Hybrid. Ένας εναλλάκτης-μίζα με ιμάντα, ο οποίος συνδέεται με το στροφαλοφόρο άξονα, ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση και την αποθηκεύει σε μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου. Με τους τετρακύλινδρους κινητήρες, το σύστημα MHEV ενσωματώνεται στο ηλεκτρικό σύστημα 12 Volt ενώ στα μοντέλα S TDI στο νέο κύριο ηλεκτρικό σύστημα 48 V. Στο S5 TDI, για παράδειγμα, οι μετρήσεις της Audi δείχνουν ότι αυτή η ηλεκτροκίνηση μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου στην καθημερινή λειτουργία έως και 0,4 λίτρα/100 χλμ., μέσω της ανάκτησης ενέργειας ή της απενεργοποίησης του κινητήρα όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι και ακολουθεί ελεύθερη κύλιση. Το εύρος του start/stop ξεκινάει με ασυνήθιστα υψηλή ταχύτητα, με τις επανεκκινήσεις του κινητήρα να είναι γρήγορες και ανεπαίσθητες.

Όλα τα μοντέλα A5 είναι εφοδιασμένα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, επτά ταχυτήτων S tronic ή οκτώ ταχυτήτων tiptronic. Η τετρακίνηση quattro είναι διαθέσιμη ως προαιρετικός εξοπλισμός για τις παραλλαγές κινητήρων μεσαίας εμβέλειας ενώ είναι στάνταρ με τα τρία πιο ισχυρά μοντέλα.

Εκλεπτυσμένα σπορ: η ανάρτηση

Η ανάρτηση ταιριάζει απόλυτα στον εκλεπτυσμένο σπορ χαρακτήρα του νέου Α5. Η βασική έκδοση είναι τέλεια ισορροπημένη ανάμεσα στην άνεση και τη σπορ συμπεριφορά. Μια επιπλέον σπορ ανάρτηση και μια ανάρτηση με ελεγχόμενη απόσβεση είναι διαθέσιμες ως προαιρετικές επιλογές. Η τελευταία συνδυάζεται με το Audi drive select, το οποίο διατίθεται στάνταρ σε όλα τα μοντέλα με ισχύ τουλάχιστον 190 PS. Το σύστημα διεύθυνσης, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και η διαχείριση του κινητήρα επίσης ελέγχονται από το Audi drive select. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ πέντε οδηγικών προφίλ για να καθορίσει τις ρυθμίσεις του κινητήριου συστήματος και της ανάρτησης. Τοποθετημένα πίσω από μεγάλους τροχούς – με διάμετρο έως 20 ίντσες – είναι ισχυρά φρένα.

Ακόμα περισσότερη ροπή: το Audi S5 TDI

Κατόπιν ειδικής παραγγελίας στην Ελλάδα θα εισάγεται και η κορυφαία έκδοση της γκάμας. Το νέο S5 σε έκδοση Sportback και Coupé, με V6 πετρελαιοκινητήρα. Ο 3.0 TDI με 700 Nm ροπής και 347 PS προσφέρει τεράστια δύναμη έλξης και ραφιναρισμένη λειτουργία με μεγάλη αυτονομία, χάρη εν μέρει στο σύστημα MHEV και στον ηλεκτροκίνητο κομπρέσσορα, ο οποίος υποστηρίζει τον υπερσυμπιεστή. Και τα δύο μοντέλα S TDI επιταχύνουν από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα. Η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα είναι απλώς ένας τυπικός περιορισμός.

Ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων tiptronic  και μόνιμη τετρακίνηση quattro μεταφέρουν την ισχύ στο S5 Sportback και το S5 Coupé. Μια ιδανικά ρυθμισμένη σπορ ανάρτηση S είναι στάνταρ. Ο έλεγχος ρύθμισης των αποσβεστήρων ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. Μέσα και έξω, μια σειρά από σχεδιαστικές λεπτομέρειες δηλώνουν με έμφαση τη μοναδική θέση των μοντέλων S TDI στη γκάμα – από τις τέσσερις στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης μέχρι τη λειτουργία S στο προαιρετικό Audi virtual cockpit.

Ανοιχτή οδήγηση: το Audi A5 Cabriolet και το S5 Cabriolet

Αργότερα μέσα στη χρονιά θα λανσαριστεί στην Ελλάδα και το A5 Cabriolet. Όπως κάθε ανοιχτό Audi, το A5 Cabriolet έχει υφασμάτινη κουκούλα. Η συγκεκριμένη ανοίγει πλήρως αυτόματα σε 15 δευτερόλεπτα σε ταχύτητες μέχρι 50 χλμ./ώρα. Ειδικές ενισχύσεις παρέχουν ένα άκαμπτο αμάξωμα. Με την κουκούλα ανεβασμένη, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 370 λίτρων. Τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλούμενα εμπρός.

Δελτίο Τύπου: Kosmocar-Audi Hellas

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).