Η νέα Skoda Octavia – Πιο πρακτικό και τεχνολογικά εξελιγμένο

Μέσα από μια θεαματική εκδήλωση στην Πράγα, η Skoda αποκάλυψε το νέο Octavia και Octavia combi. Περι-σσότερα από έξι εκατομμύρια Octavia έχουν κατασκευαστεί από το 1996 και η νέα έκδοση Mk4 λέγεται ότι βασίζεται στα πλεονεκτήματα του υπάρχοντος αυτοκινήτου με περισσότερο εσωτερικό χώρο, καλύτερη λειτουργικότητα και υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας, τεχνολογίας και άνεσης.

Πιο μοντέρνο και πιο μεγάλο

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του νέου Octavia συμβαδίζει με όλα τα νέα μοντέλα της. Δανείζεται στοιχεία από το Scala και το νέο Superb. Τα διαχωρισμένα φώτα της προηγούμενης γενιάς, αντικαθίστανται από νέα μοντέρνα τεχνολογίας Led, ενώ ένας νέος προφυλακτήρας ολοκληρώνει τον ανασχεδιασμό του μπροστινού μέρους. Μια πιο χαμηλή γραμμή οροφής, το κάνει να είναι πιο σπόρ και να κουπίζει, αυξάνοντας και τον αεροδυναμικό συντελεστή τόσο στο σεντάν όσο και στο στέισον.

 

Kαλύτερη ποιότητα – περισσότερη τεχνολογία στο εσωτερικό

Το εσωτερικό κάνει ένα πιο ουσιαστικό βήμα προς τα εμπρός, όχι μόνο στην τεχνολογία, αλλά και, όπως ισχυρίζεται η Skoda, στην ποιότητα. Νέα ποιοτικά και μαλακά στην αφή πλαστικά κυριαρχούν στην καμπίνα με σκοπό να το κάνουν πιο ελκυστικό ενώ ο ambient φωτισμός αυξάνει την αισθητική.  Τα προαιρετικά καθίσματα “Ergo” περιγράφονται ως “ιδιαίτερα φιλικά για την πλάτη μας”, με λειτουργία μασάζ και αερισμό καθίσματος στις κορυφαίες εκδόσεις.

Ένας ανασχεδιασμένος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών θα είναι διαθέσιμος σε ορισμένες εκδόσεις, ενώ η οθόνη του infotainment 8,25 ή 10 ιντσών ολοκληρώνει το πακέτο με έλεγχο χειρονομίας και την ψηφιακή βοηθό Laura. Το μοντέλο περιλαμβάνει επίσης μία ενσωματωμένη eSIM για συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο. Όπως και το Scala, το Octavia χρησιμοποιεί θύρες σύνδεσης USB-C ενώ παρέχεται και ασύρματη φόρτιση.

Το σύστημα κλιματισμού τριών ζωνών κάνει το ντεμπούτο του, όπως και το προαιρετικό ακουστικό τζάμι. Περαιτέρω τεχνολογία περιλαμβάνει μια διευρυμένη σουίτα συστημάτων βοήθειας του οδηγού, όπως predictive cruise control και προληπτική προστασία πεζών και ποδηλατών.

 

Κινητήρες

Το νέα Octavia μοιράζεται πολλά με το Golf 8 που ανακοινώθηκε πρόσφατα. Αυτό σημαίνει ότι βασίζεται στην πλατφόρμα MQB και διαθέτει μια σειρά κινητήρων που περιλαμβάνει τόσο υβριδικές όσο και plug-in υβριδικές επιλογές. Η βασική έκδοση ξεκινάει με έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρων tsi με 110 ίππους. Μια τετρακύλινδρη βενζινοκινητή έκδοση 1.5 λίτρων 150 ίππων είναι επίσης διαθέσιμη. Και οι δύο θα υπάρξουν σε εκδόσεις eTEC, με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, παρόμοια απόδοση και αυξημένη οικονομία καυσίμου. Oι EVO κινητήρες διαθέτουν σύστημα AdBlue διπλής δόσης ενώ προαιρετικά το Octavia εξοπλίζεται και με Dynamic Chassis Control, με τον οδηγό να μπορεί να παρέμβει και να ρυθμίζει πολλές από τις παραμέτρους του αυτοκινήτου (ανάρτηση, απόσβεση, απόκριση συστήματος διεύθυνσης, χρόνος αντίδρασης DSG κλπ.).

Ακόμα, θα διατεθεί και σε plug-in υβριδική έκδοση, με κωδικό iV και κινητήρα βενζίνης 1,4 λτ., δυνατό ηλεκτρικό μοτέρ και φόρτιση από πρίζα. 204 ίπποι, 0-100 σε 7,9 δευτερόλεπτα, μπαταρία χωρητικότητας 13 kWH και υποσχόμενη ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 55 χιλιόμετρα. Τέλος, μια έκδοση φυσικού αερίου θα ολοκληρώσει τους φιλικούς προς το περιβάλλον κινητήρες.

Όσον αφορά μία ηλεκτροκίνητη έκδοση του οικογενειακού μοντέλου των Τσέχων, φαίνεται ότι δε θα υπάρξει. Κι αυτό διότι, όπως και οι άλλες εταιρείες του ομίλου, έτσι και η Skoda, θα έχουν μετά το 2020 ξεχωριστή γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων. Η βάση θα είναι η πλατφόρμα MEB, η οποία είναι ήδη έτοιμη.

 

 

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

One thought on “Η νέα Skoda Octavia – Πιο πρακτικό και τεχνολογικά εξελιγμένο

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.