Το πρώτο SUV της Aston Martin – Η DBX

Για πρώτη φορά στην 106 χρόνων ιστορία της, η Aston Martin προσθέτει ένα SUV μοντέλο στην γκάμα της.  Το νέο DBX είναι ένα σπορ πολυτελές SUV, το οποίο είναι έτοιμο να τα βάλει με τα Lamborghini Urus , Bentley Bentayga και Rolls-Royce Cullinan.

Ένας twin-turbocharged 4.0 λίτρων V8, δανεισμένος από την DB11 και την Vantage και τροποποιημένος για την DBX, παράγει 542 ίππους και 700 Nm ροπής. Μια σπορ εξάτμιση με κλαπέτα ( ανάλογα το mode οδήγησης, μπορεί το αυτοκίνητο να είναι ήσυχο ή σπόρ ) και απενεργοποίηση κυλίνδρων, συνδυάζεται η άνεση και ταχύτητα. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων και στους τέσσερις τροχούς ενώ διαθέτει ενεργό κεντρικό διαφορικό αλλά και ένα ηλεκτρικό πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Η Aston λέει ότι το DBX, το οποίο ζυγίζει 2.245 κιλά, χρειάζετα 4.5 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα και έχει τελική ταχύτητα 291 χλμ/ώρα.

Η DBX είναι πολύ κομψή. Η μεγάλη μάσκα και τα οβάλ φώτα την κάνουν απόλυτα αναγνωρίσιμη και ταιριαστή με τα υπόλοιπα μοντέλα της Aston Martin. Υπάρχει επίσης ένα ζευγάρι LED φώτα ημέρας στις γωνίες. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο του σχεδιασμού είναι πως η Aston Martin DBX, διαθέτει μαύρο χρώμα στο κάτω μέρος του αμαξώματος, συμβάλλοντας έτσι στην (οπτική) μείωση του ύψους. Στο πίσω μέρος, οι σχεδιαστές της μάρκας πήραν έμπνευση από την Vantage για τα LED πίσω φώτα τα οποία διατρέχουν ολόκληρο το πλάτος του αυτοκινήτου. Την αεροδυναμική αισθητική του αυτοκινήτου ολοκληρώνουν τα δύο spoiler που υπάρχουν, στο πίσω μέρος και στην οροφή.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η πολυτέλεια και η λεπτομέρεια, κάτι που είναι παράδοση για την Βρετανική εταιρεία. Οι περισσότερες επιφάνειες είναι τυλιγμένες με premium δέρμα, τα καθίσματα με δέρμα nappa και Alcantara και τα διακοσμητικά υλικά με carbon, αλουμίνιο ή ξύλο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών και η μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών που χρησιμοποιείται για το σύστημα πληροφοριών ψυχαγωγίας (που διαθέτει Apple CarPlay και σύστημα κάμερας 360 μοιρών στον στάνταρ εξοπλισμό) κυριαρχεί σε ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και της κονσόλας ενώ υπάρχει επίσης μια πανοραμική γυάλινη οροφή που φωτίζει την καμπίνα. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει είναι η «γέφυρα» στην κεντρική κονσόλα που οριοθετεί, χωρίς να περιορίζει την χωρητικότητά.

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.