Δοκιμή: Citroen C3 1.2 Puretech 110 PS Auto
Η 3η γενιά του Citroen C3 παρουσιάστηκε το 2016 και κέρδισε αμέσως το κοινό, σημειώνοντας μέχρι την πρόσφατη ανανέωση του 750.000 πωλήσεις και μαζί τον τίτλο του Best Seller της γαλλικής φίρμας, τον οποίο διατηρεί μέχρι σήμερα. Η ανανέωση αυτή βασίστηκε στη λογική “την πετυχημένη συνταγή δεν την αλλάζεις” και έκανε ουσιώδεις αλλαγές για την περαιτέρω βελτίωση του Supermini με τι περισσότερες επιλογές διαμόρφωσης και άνεσης στην αγορά.
Χρώματα και σχέδια
Ο εξωτερικός σχεδιασμός του ανανεωμένου C3 δεν φέρει μεγάλες αλλαγές. Το ιδιαίτερο και αρκετά ελκυστικό design παραμένει ως έχει και οι αλλαγές επικεντρώνονται στο μπροστινό μέρος και στις λεπτομέρειες. Η μάσκα, πιο δυναμική πλέον, διαθέτει τον ανανεωμένο σχεδιασμό με τα λεπτά φωτιστικά σώματα ημέρας και τα μεγάλα κύρια φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED από κάτω, τα οποία εφάπτονται και ενώνονται με το νέο λογότυπο της Citroen, αντίστοιχα. Τα χαρακτηριστικά AirBumps στο προφίλ μειώθηκαν (είναι πλέον τρία) και μεγεθύνθηκαν ενώ η δυνατότητα για τον χρωματισμό του πρώτου είναι μια από τις βασικές επιλογές διαμόρφωσης. Για την ακρίβεια υπάρχει η δυνατότητα 97 διαφορετικών επιλογών εξατομίκευσης για το εξωτερικό και το εσωτερικό με 7 χρωματικούς συνδυασμούς, 4 επιλογές διχρωμίας για την οροφή, 3 χρωματικά πακέτα για το πρώτο AirBump (ή ολική αφαίρεση αυτών), τους καθρέπτες και το περίγραμμα των προβολέων ομίχλης και 4 διαφορετικά αυτοκόλλητα οροφής στο χαρακτηριστικό παραλληλόγραμμο. Αυτό είναι και το “γεωμετρικό σχήμα” που επικρατεί στο αυτοκίνητο μιας και το συναντούμε, πέρα από την οροφή, στη μάσκα, στα AirBumps, στα φώτα και φυσικά στο εσωτερικό.
Advanced Comfort
Στο εσωτερικό έχουν προστεθεί νέες δυνατότητες εξατομίκευσης και επιλογής διακοσμητικών υλικών και νέα καθίσματα με την ονομασία Advanced Comfort. Πρόκειται για καθίσματα με μια “ιδιαίτερη” ανοιχτή σχεδίαση που, κυριολεκτικά, θυμίζει πολυθρόνα σπιτιού και είναι εξίσου άνετα. Η πλευρική στήριξη που προσφέρουν δεν είναι μεγάλη, όμως οι πολύωρες μετακινήσεις θα μετατρέπονται σε μια ευχάριστη και ξεκούραστη εμπειρία, τόσο για την μέση όσο και για ολόκληρο το σώμα. Οι ρυθμίσεις προς όλες τις κατευθύνσεις είναι ικανοποιητικές, το κάθισμα πάει όσο χαμηλά χρειάζεται για να έχεις ταυτόχρονα καλή ορατότητα και η πλάτη τους “κόβεται” προς τα μέσα για να προσφέρει περισσότερο χώρο στους πίσω επιβάτες. Παρ’ όλα αυτά αξίζει να σημειωθεί ότι και τα κανονικά καθίσματα έχουν όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις από τον βασικό εξοπλισμό, όπως άλλωστε και το τιμόνι.
Η σχεδίαση παραμένει ίδια και τα παραλληλόγραμμα κοσμούν το εσωτερικό σε όλα τα σημεία. Σε αντίθεση με τον πιο σύγχρονο ανταγωνισμό δεν υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων, παρά μόνο μια μικρή οθόνη με διάφορες ενδείξεις μεταξύ των δύο αναλογικών. Υπάρχει όμως οθόνη αφής 7 ιντσών από την έκδοση Flair (δεύτερη έκδοση εξοπλισμού) με όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας συμπεριλαμβανομένων των Android Auto & Apple Carplay και από την έκδοση της δοκιμής Shine Plus πλοήγηση και λειτουργία Mirror Screen. Υπάρχουν ακόμα 3 χρωματικά θέματα για να προσαρμόζεις το Infotainment σύστημα στο ίδιο μοτίβο με τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό, πέρα από τις πολλές επιλογές διαμόρφωσης, υπάρχει και η μοναδική για τη κατηγορία ενσωματωμένη DashCam. Η full HD κάμερα διαθέτει μνήμη 16 GB και GPS καταγράφει ότι ακριβώς βλέπει ο οδηγός μπροστά από το αυτοκίνητο. Το βίντεο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αποδεικτικό στοιχείο στην περίπτωση ατυχήματος (ανάλογα την νομοθεσία κάθε χώρας). Συνοδεύεται από την δωρεάν εφαρμογή Connected CAM Citroën που περιλαμβάνει λειτουργία γεω-εντοπισμού η οποία κοινοποιεί τις συντεταγμένες του GPS σας σε κάθε στάση.
Τα περισσότερα υλικά, όπως ορίζει ο μέσος όρος της κατηγορίας, είναι σκληρά με καλή όμως συναρμογή και τρείς διαφορετικές επενδύσεις για το μεγάλο παραλληλόγραμμο του ταμπλό. Στη βασική έκδοση υπάρχει ένα γυαλιστερό μαύρο, στην έκδοση Shine Plus ένα καλής ποιότητας συνθετικό δέρμα με ραφή και στην καλύτερη έκδοση Elegance το Ambiance Techwood με εφέ ξύλου.
Οι χώροι για τους μπροστινούς επιβάτες είναι πάνω από ικανοποιητικοί όπως και οι χώροι αποθήκευσης με τις ρηχές θήκες στις πόρτες που έχουν βαμμένο το εσωτερικό τους, να χωρούν ένα μεγάλο μπουκάλι και το βαθύ ντουλαπάκι χωρητικότητας 6,25 λίτρων. Σε αντίθεση με τους μπροστά επιβάτες, οι πίσω θα είναι λιγότερο άνετα καθώς ο διαθέσιμος χώρος είναι κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Τα καθίσματα Advanced Comfort αφήνουν μεγαλύτερα περιθώρια για τα πόδια των επιβατών όχι όμως πολλά. Το θετικό είναι ότι υπάρχει χώρος για να τοποθετήσουν τα πόδια τους κάτω από τα καθίσματα οδηγού/συνοδηγού αλλά και ότι το κεντρικό τούνελ δεν είναι πολύ υπερυψωμένο. Παρ’ όλα αυτά ενήλικες ψηλότεροι από τον μέσο όρο θα ζοριστούν σε ένα μεγάλο ταξίδι όμως τα παιδιά θα είναι μια χαρά και η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος δεν είναι δύσκολη με ένα ικανοποιητικό άνοιγμα στη πόρτα και σημεία δεσίματος isofix. Ο χώρος αποσκευών, αν και δεν έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, με τα 300 λίτρα που διαθέτει θα χωρέσει τις απολύτως απαραίτητες αποσκευές. Στην ανάγκη φόρτωσης περισσότερων ή μακρύτερων αντικειμένων, υπάρχει η δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων σε διάταξη 60/40, υπάρχει όμως ένα σκαλοπάτι μεταξύ δαπέδου και καθισμάτων.
Ευελιξία και ευκολία
Το C3 τοποθετείται μαζί με άλλα, πιο ακριβά Supermini, στην κορυφή της κατηγορίας για την άνεση κατά την οδήγηση. Η ανάρτηση αντιμετωπίζει τις ανωμαλίες με πολύ γλυκό τρόπο χωρίς αυτές να μεταφέρονται στην καμπίνα. Ο ημιάκαμπτος άξονας θα “κοπανήσει” μόνο σε μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες και στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν θα αντιληφθείς καν ότι υπάρχει τέτοια διάταξη στον πίσω άξονα. Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης κορυφαία για τη κατηγορία και σε συνδυασμό με την βελτιωμένη ηχομόνωση η εμπειρία της οδήγησης θα είναι πάντα άνετη, τόσο στο αστικό περιβάλλον όσο και στο ταξίδι. Στο τελευταίο είναι αρκούντως σταθερό χωρίς η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης να επηρεάζει την πορεία του, αυτό όμως δεν συμβαίνει και σε μια στροφοδιαδρομή όπου οι κλίσεις, αν και λογικές, είναι αισθητές και δεν θα σε προδιαθέσουν να κινηθείς γρήγορα. Μέσα στη πόλη βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον με τις μικρές διαστάσεις του και τον καλό κύκλο στροφής να το καθιστούν απόλυτα ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Το τιμόνι έχει μια μικρή ασάφεια αλλά ικανοποιητική πληροφόρηση και ελαφριά αίσθηση που θα βοηθήσει στις μανούβρες και στα παρκαρίσματα. Τα φρένα είναι και αυτά αρκετά καλά, μόνο που έχουν λίγο απότομη αίσθηση στο πεντάλ και θα χρειαστούν μια μικρή περίοδο προσαρμογής. Το C3 είναι προσανατολισμένο στην άνεση, είναι αρκετά σταθερό, εξαιρετικά ευέλικτο στο αστικό περιβάλλον και κυρίως πολύ άνετο. Είναι επίσης ασφαλές, με 4 αστέρια στo πιο αυστηρό EuroNCAP και όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας στον εξοπλισμό.
Βραβευμένος PureTech

Στη κορυφή της γκάμας των κινητήρων υπάρχει ο γνωστός 1.200άρης υπερτροφοτούμενος τρικύλινδρος PureTech, ο οποίος έχει βραβευτεί σε διαδοχικά έτη ως ο κορυφαίος κινητήρας λίγων κυβικών. Στο C3 αποδίδει 110 ίππους και μπορεί να συνδυαστεί είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το αυτόματο κιβώτιο EAT6, επίσης 6 σχέσεων. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το αυτόματο και οφείλουμε να πούμε ότι η πρώτη εντύπωση δεν ήταν θετική, κυρίως για τον “αλιομοδίτικό” διαγώνιο επιλογέα. Ξεπερνώντας όμως αυτή τη λεπτομέρεια, αποδείχθηκε καλύτερη επιλογή από το χειροκίνητο. Παρ’ ότι είναι πιο παλιό κιβώτιο από το EAT8 που υπάρχει στα Peugeot 208 και Opel Corsa, η λειτουργία του κατά την οδήγηση είναι αρκετά ομαλή και άνετη, χωρίς κραδασμούς και θα διευκολύνει την καθημερινότητα σε μεγάλο βαθμό, ιδιαίτερα στις αστικές μετακινήσεις. Διαθέτει και σπορ λειτουργία μέσω της οποία οι στροφές μένουν ψηλά και το kickdown γίνεται πιο γρήγορα, όχι όμως όπως στο νεότερο κιβώτιο 8 σχέσεων, ενώ μερικές φορές στην απλή λειτουργία υπάρχει ένας δισταγμός και αρκετές φορές η αλλαγή από 1η σε 2η σχέση γίνεται πιο αισθητή από τις υπόλοιπες. Η δυνατότητα σειριακών αλλαγών από τον λεβιέ είναι ένα μπόνους για όσους θέλουν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τη δύναμη του κινητήρα.

Είναι γεγονός ότι αυτός ο κινητήρας δεν θα σταματήσει να μας εκπλήσσει με τη δύναμη που έχει τόσο χαμηλά όσο και στις μεσαίες στροφές. Σε αντίθεση με το Opel Corsa, εδώ η δύναμη του γίνεται περισσότερο αντιληπτή στις μεσαίες στροφές και μέχρι τις 5.500 που αποδίδονται οι 110 ίπποι η επιτάχυνση του 1.165 κιλών C3 είναι σταθερή. Οι επιδόσεις δεν εντυπωσιάζουν, αν και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 190 χλμ./ώρα, εντυπωσιάζει όμως η χορταστική ροπή των 205 Nm που είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. Ακόμα να αναφέρουμε ότι δεν μεταφέρονται κραδασμοί από τον τρικύλινδρο κινητήρα στην καλά ηχομονωμένη καμπίνα. Σε ότι αφορά τη κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε από 7.5 μέχρι 7.8 λ./100 χιλιόμετρα στη δοκιμή μας, η οποία για 700 χιλιόμετρα έγινε εντός πόλης. Θεωρούμε ότι ένας ρεαλιστικός μεικτός κύκλος είναι κοντά στα 6 λ./100 χιλιόμετρα, επομένως για ακόμα μια φορά πρόκειται για έναν οικονομικό κινητήρα βενζίνης. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τις επίσημες μετρήσεις με το συγκεκριμένο αυτόματο κιβώτιο, το C3 έχει ελαφρώς αυξημένη μέση κατανάλωση αλλά με την ευκολία χρήσης που προσφέρει αποτελεί τη καλύτερη επιλογή.
Συμπέρασμα

Το Citroen C3 συνεχίζει να είναι το Best Seller της εταιρείας και προσφέρει τις περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης και άνεσης στη κατηγορία των Supermini. Απουσία εξηλεκτρισμένων κινητήρων, η έκδοση του 1.200άρη PureTech με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων τοποθετείται στη κορυφή των εκδόσεων του και μαζί με πολύ εξοπλισμό από τη μεσαία έκδοση Shine αλλά και την πολύ λογική του τιμή, είναι μια εξαιρετική επιλογή για άνετες καθημερινές μετακινήσεις, εντός και εκτός πόλης.
Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα φώτα τεχνολογίας LED και τα βασικά συστήματα ασφαλείας και διευκόλυνσης του οδηγού, με την δεύτερη έκδοση να προσθέτει το infotainment σύστημα, αυτόματο κλιματισμό και ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες. Η έκδοση Shine αποτελεί το μεγαλύτερο Value for Money με τα σχεδιαστικά πακέτα και τα AirBumps, τις ζάντες αλουμινίου και τη διχρωμία στο εξωτερικό αλλά και στοιχεία όπως το δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα, τα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω και αισθητήρες παρκαρίσματος. Οι επόμενες δύο κορυφαίες εκδόσεις προσφέρουν καλύτερες και πιο ποιοτικές διακοσμητικές επενδύσεις και περισσότερη τεχνολογία. Υπάρχει και η δυνατότητα προσθήκης προαιρετικού εξοπλισμού σε όλες τις εκδόσεις
Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά
Τιμή: από 17.200 €, έκδοση δοκιμής 17.900 €
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ., τούρμπο
Ισχύς-Ροπή: 110 hp / 5.500 σ.α.λ., 205 Nm / 1750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 11 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 191 km/h
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής: 5.9 – 7.8 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 133 g/km
Διαστάσεις 3.996/1.749/1.474 mm
Βάρος: 1165 κιλά
Χώρος αποσκευών: 300 λ.








