Αξίζει να δείτεΔοκιμές

Δοκιμή: Peugeot e-2008 136 PS

Η πορεία του Peugeot 2008 στην Ευρώπη είναι θαυμάσια αφού πολλές φορές έχει βρεθεί στο βάθρο των πωλήσεων και όχι μόνο στη κατηγορία του. Μπορεί το μικρό του “αδερφάκι” να παραμένει Best Seller αλλά η αγορά δείχνει προτίμηση στα μικρά SUV, ειδικότερα σε αυτά που έχουν στραφεί προς το ρεύμα. Το 2008 λοιπόν εκτός από εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου προσφέρεται και στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση e-2008 που έχει την ίδια βάση και αρχιτεκτονική με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα της κατηγορίας που προσφέρονται από τον υπερόμιλο Stellantis αλλά premium “άρωμα” Peugeot.

Σε τι διαφέρει από τα υπόλοιπα 2008;

Το 2008 είναι εντυπωσιακό και στο Design του έχει συγγένεια πρώτου βαθμού, όχι μόνο με το 208 αλλά και με το μεγαλύτερο 3008 ενώ είναι και αρκετά πιο  “macho” από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Δεν λείπουν φυσικά τα νεότερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα για την Peugeot, όπως τα φώτα, τόσο μπροστά όσο και πίσω σαν “χαυλιόδοντες” και “νυχιές” αντίστοιχα. Αντίθετα όμως δεν υπάρχει το νεότερο λογότυπο με το λιοντάρι, που κατά πάσα πιθανότητα θα προστεθεί στην ανανέωση του. Υπάρχουν επίσης μοναδικά στοιχεία όπως η ανάγλυφη σχεδίαση στις πίσω πόρτες, τα φουσκωμένα φτερά και το έντονο κόψιμο στην πέμπτη πόρτα ενώ οι διαστάσεις του είναι μεγαλύτερες από τον ανταγωνισμό, με το μήκος του να αγγίζει τα 4.3 και το μεταξόνιο να ξεπερνά τα 2.6 μέτρα ξεπερνώντας τα όρια της κατηγορίας.

Η ηλεκτρική έκδοση ταυτοποιείται από τα μπλέ ηλεκτρίκ λογότυπα “e” στα διακοσμητικά φιλέτα των μπροστινών φτερών, που αποτελούν συνέχεια της βάσης των καθρεπτών, και από ακόμα ένα στο πίσω μέρος, δίπλα στο “2008”.  Ως ηλεκτρικό δεν διαθέτει εξάτμιση και η μεγαλύτερη διαφορά με τις συμβατικές εκδόσεις εντοπίζεται στη μάσκα, η οποία έχει ένα πιο πυκνό μοτίβο που ενσωματώνει στα οριζόντια διακοσμητικά της στοιχεία το χρώμα του αμαξώματος. Στη προκειμένη περίπτωση το μπλε Vertigo, που αν και υπάρχει σαν επιλογή για τις εκδόσεις των θερμικών συνόλων, αδιαμφισβήτητα εδώ ταιριάζει ακόμα περισσότερο. Το έμβλημα της Peugeot έχει επίσης δύο τόνους, με το ένα μέρος χρωμιωμένο και το άλλο σε μπλε ηλεκτρίκ χρώμα.

Στο εσωτερικό η εικόνα δεν διαφέρει σχεδόν καθόλου και είναι απόλυτα σύγχρονη, με το i-Cockpit να κλέβει την παράσταση, ειδικότερα στην έκδοση Allure Plus και στην καλύτερη έκδοση GT-Line, σαν αυτή που δοκιμάζουμε, όπου ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και τρισδιάστατος. Στο 2008 το μικρό “οκταγωνικό” τιμόνι με το επίπεδο πάνω αλλά και κάτω μέρος δεν επηρεάζει τόσο την ορατότητα προς τον πίνακα ή και καθόλου αν δεν ενοχλεί η τοποθέτηση του τιμονιού πιο χαμηλά από το αναμενόμενο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι συνηθίζεται πολύ γρήγορα και ειδικά εντός πόλης κάνει την οδήγηση ξεκούραστη και εύκολη στις μανούβρες και το παρκάρισμα.

Ο τρισδιάστατος πίνακας οργάνων (στις πρώτες τρείς εκδόσεις υπάρχουν αναλογικά όργανα με οθόνη πληροφοριών στη μέση και μπλε ηλεκτρίκ/πράσινα χρώματα στην ηλεκτρική έκδοση) διαθέτει στις πολλές επιλογές διαμόρφωσής του, διαφορετικά γραφικά για την χρήση/ροή ενέργειας, την φόρτιση, την αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας. Το ίδιο ισχύει και για την κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών (ή 7 ιντσών) που διαθέτει τα αντίστοιχα γραφικά, τα αναλυτικά στατιστικά ενέργειας και το ποσοστό της μπαταρίας. Τα τελευταία μενού μπορούν να εμφανιστούν και με το πάτημα του κουμπιού με τον κεραυνό στις συντομεύσεις σε στυλ “πιάνο”, που υπάρχει μόνο στο e-2008.

Στις νεότερες παρτίδες ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου έχει αντικατασταθεί από έναν επιλογέα σε στυλ διακόπτη, κάτι που είδαμε για πρώτη φορά στο νέο 308 από την Peugeot, σχεδιασμένο όμως πάνω στα πρότυπα της υπάρχοντος κεντρικής κονσόλας ενώ παρόμοια διάταξη υπάρχει και στο Opel Mokka-e.

Η ποιότητα κατασκευής είναι στο άνω άκρο της κατηγορίας και στην έκδοση GT-Line το εσωτερικό είναι ντυμένο με αφρώδη πλαστικά με ραφές στο ταμπλό, με πολύ μαλακά πλαστικά και δερμάτινες επενδύσεις στις πόρτες ενώ οι ραφές σε όλα τα σημεία έχουν μια κιτρινοπράσινη απόχρωση. Το ταμπλό με τα δύο επίπεδα είναι διακοσμημένο με ένα μαλακό υλικό που θυμίζει ανθρακονήματα ενώ σε διαφορετικά σημεία συναντούμε μεταλλικές επενδύσεις που ανεβάζουν ακόμα περισσότερο την Premium αίσθηση. Επιπλέον, όταν ο ήλιος πλησιάζει στην δύση του, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με οκτώ διαφορετικές επιλογές αρχίζει και εμφανίζεται, για να “ζεστάνει” το εσωτερικό.

 

Εργονομικά σωστό αλλά και πρακτικό, διαθέτει πολλές, μεγάλες και έξυπνες θήκες όπως αυτήν κάτω από τα κουμπιά συντομεύσεων που κρύβει τον ασύρματο φορτιστή στις υψηλότερες εκδόσεις. Το πορτάκι αυτής της θήκης αυτής λειτουργείς ως βάση για Smartphone, είτε για οριζόντια είτε κάθετη τοποθέτηση και πραγματικά λύνει τα χέρια εάν κάποιος θέλει να έχει άμεση πρόσβαση στο περιεχόμενο του κινητού. Παρ’ όλα αυτά το infotainment σύστημα υποστηρίζει ενσύρματη σύνδεση με Android Auto ή Apple Car Play μέσω μιας εκ των δύο κανονικών θυρών USB μπροστά.

Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή και έχει αρκετές ρυθμίσεις, με τα ημι-μπάκετ καθίσματα της έκδοσης GT-Line να προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη όμως η πλάτη θα μπορούσε να έχει λίγη περισσότερη επένδυση ώστε να είναι πιο μαλακή. Στο πίσω μέρος της καμπίνας δεν παρατηρείται ουσιαστική διαφορά πέρα από το ελάχιστα υπερυψωμένο πάτωμα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η απόσταση από το κάτω μέρος των καθισμάτων να είναι ελάχιστα μικρότερη και τα ψηλά άτομα να κάθονται λίγο πιο άβολα απ’ ότι στις υπόλοιπες εκδόσεις. Οι χώροι όμως είναι αρκετά μεγάλοι για τη κατηγορία, για δύο επιβάτες, με τον μεσαίο να αναζητά χώρο για τα πόδια του δεξιά και αριστερά του κεντρικού τούνελ. Αν και λείπει το κεντρικό υποβραχιόνιο υπάρχουν μεγάλες θήκες στις πόρτες, θήκες στις πλάτες των καθισμάτων και 2 ακόμα USB. Τα IsoFix βρίσκονται πίσω από φερμουάρ, οπότε δεν είναι ορατά και η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος είναι εύκολη με καλό άνοιγμα της πόρτας, σε αντίθεση με το άνοιγμα του παραθύρου που μένει αρκετά ψηλά.

Αναλλοίωτος είναι ο χώρος αποσκευών αφού παραμένει στα 405 λίτρα με τετραγωνισμένο άνοιγμα, επίπεδο σημείο φόρτωσης και διπλό, προσαρμοζόμενο, πάτωμα για την αποθήκευση των καλωδίων της φόρτισης. Ωστόσο, η ηλεκτρική έκδοση δεν διαθέτει ρεζέρβα παρά μόνο κιτ επισκευής ελαστικών.

Κάτω από το καπό…

Κάτω από το καπό δεν βρίσκεται ένας θερμικός κινητήρας αλλά διάφορα… καλώδια και φυσικά κάτω από αυτά, μεταξύ των τροχών, ένας ηλεκτροκινητήρας. Πρόκειται για τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτεί το e-208 αλλά και όλα τα μοντέλα της κατηγορίας του από τον υπερόμιλο Stellantis, ο οποίος αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή με “ηλεκτρικό” τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι η δύναμη είναι διαθέσιμη σχεδόν από το μηδέν και η επιτάχυνση ακαριαία με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 8,5″ και τα 0-50 σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Για κάποιον που δεν έχει εμπειρία με ηλεκτρικό στο παρελθόν, το e-2008 είναι πολύ σβέλτο και εντυπωσιάζει με την αμεσότητα του, η οποία διαφοροποιείται από τα προγράμματα οδήγησης.

Για μέγιστη οικονομία υπάρχει το πρόγραμμα ECO το οποίο περιορίζει την απόκριση του γκαζιού, τη λειτουργία του κλιματισμού και την ιπποδύναμη στους 80 ίππους. Το δεύτερο είναι το ισορροπημένο σε αίσθηση Normal με 110 ίππου και τέλος το Sport που “ενεργοποιεί” κάθε ένα από τους 136 ίππους και κάνει την απόκριση του γκαζιού ευαίσθητη για την αντίστοιχη αίσθηση. Βέβαια ακόμα και στο ECO αν το γκάζι πιεστεί στο πάτωμα η επιτάχυνση θα είναι πάλι άμεση, για λόγους ευελιξίας και ασφάλειας. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα που είναι ικανοποιητικά για κίνηση σε ταξίδι αλλά ακόμα και για μια προσπέραση, που όπως είπαμε γίνεται γρήγορα. Όσο πιο λίγα είναι τα χιλιόμετρα στο κοντέρ τόσο πιο αισθητή γίνεται η δύναμη, η οποία μειώνεται κάπως μετά τα 120 χλμ./ώρα όπως σε κάθε ηλεκτρικό. Εκτός από τη δύναμη όμως, όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα τόσο μειώνεται και η αυτονομία.

Αυτονομία και φόρτιση

Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 50 kWh που είναι τοποθετημένη κάτω από τα καθίσματα. Σύμφωνα με της Peugeot στο WLTP η αυτονομία σε μικτό κύκλο αγγίζει τα 340 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, κάτι που δεν απέχει και πολύ από τη πραγματικότητα. Με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη η ένδειξη στο Trip Computer ήταν στα 310 χιλιόμετρα και μειωνόταν ανάλογα με το τρόπο που κινούμασταν. Αυτό σημαίνει ότι εντός πόλης η μείωση της αυτονομίας ήταν μικρή, επομένως σε συνθήκες κίνησης τα 340 χιλιόμετρα είναι σίγουρα εφικτά και μπορούν να γίνουν περισσότερα με την αναγεννητική πέδηση στο μέγιστο και το πρόγραμμα ECO.

Η κατανάλωση ενέργειας εξαρτάται επίσης από τον τρόπο οδήγησης, την διαδρομή και το πρόγραμμα οδήγησης. Με ήπιο τρόπο οδήγησης μπορεί να πέσει στις 14 kWh/100 χιλιόμετρα που είναι σημαντικά μικρότερη κατανάλωση από τα 15,9 που ανακοινώνει η Peugeot. Σε νορμάλ συνθήκες όμως, χωρίς ιδιαίτερα συγκρατημένο και οικονομικό τρόπο οδήγησης η αυτονομία ανεβαίνει στις 17 kWh, που και πάλι είναι ικανοποιητική. Τα δύσκολα έρχονται στον ανοιχτό δρόμο με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ, με αποτέλεσμα να καταναλώνει πάνω από 23 κWh/100 χλμ. Ο μέσος όρος πάντως βάσει των μετρήσεων μας με αρκετή χρήση του κλιματιστικού και κίνηση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης (ποτέ πάνω από 130 χλμ./ώρα) ήταν στις 16,9 δικαιώνοντας την ένδειξη της αυτονομίας καθ’ όλη τη διάρκεια.

Να αναφέρουμε ότι το e-2008 έχει ανανεωθεί ελαφρά και όχι μόνο στο λογισμικό, για μεγαλύτερη αυτονομία και ακόμα καλύτερη κατανάλωση ενέργειας. Μπορείτε να διαβάσετε τις διαφορές εδώ.

Για μια πλήρη φόρτιση από οικιακή πρίζα θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από 23 ώρες και η τοποθέτηση Wallbox θεωρείται αναγκαία καθώς μειώνει το χρόνο αυτό στις 7 ώρες και 15 λεπτά, μια ολονύχτια φόρτιση δηλαδή για το 100%. Σε δημόσιους σταθμούς φορτίζει με έως 11 kW σε 5 ώρες ενώ σε ταχυφορτιστές 50 kW σε 50 λεπτά, έχει δυνατότητα όμως να φορτίσει με έως 75 kW για ένα 0-100% σε μισή ώρα.

e-ξαιρετικό για τη καθημερινότητα

Το e-2008 βασίζεται στην πλατφόρμα eCMP, που είναι ουσιαστικά μια παραλλαγή της πλατφόρμας των συμβατικών εκδόσεων του μοντέλου και διαφοροποιείται σε ότι έχει να κάνει με τη προσθήκη και υποστήριξη του ηλεκτρικού συστήματος και των μπαταριών. Φυσικά όλα αυτά προσθέτουν επιπλέον βάρος περίπου 300 κιλών οπότε η Peugeot έχει τροποποιήσει και την ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία είναι πιο σφιχτή για να το διαχειρίζεται.Αυτό δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στο δρόμο αφού οι αντιδράσεις του είναι πολύ καλές απέναντι σε κάθε είδους ανωμαλία στο δρόμο και ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας σπάνια θα κοπανήσει σε ενοχλητικό βαθμό. Η κύλιση είναι ποιοτική και ο θόρυβος κύλισης λίγος, κάτι που έχει να κάνει και με την καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας μιας και η απουσία ήχου από το θερμικό κινητήρα θα έφερνε στην επιφάνεια τον παραμικρό θόρυβο.

Εντός πόλης είναι ευέλικτο σαν Supermini με εκπληκτικό κύκλο στροφής στα 10,4 μέτρα, πολύ καλή ορατότητα και ελαφρύ τιμόνι. Το τελευταίο βαραίνει στο πρόγραμμα Sport και αποκτά περισσότερη αίσθηση ενώ όπως και στις συμβατικές εκδόσεις παραμένει άμεσο και ακριβές. Τα φρένα είναι δυνατά, με δίσκους μπροστά-πίσω, και η αίσθηση του πεντάλ δεν είναι τεχνητή. Αν θα θέλαμε κάτι θα ήταν λειτουργία One-Pedal για να μην χρησιμοποιείται το σύστημα πέδηση σε αυτές τις συνθήκες, γιατί η επιβράδυνση από την επιλογή “B” στο κιβώτιο με το άφημα του γκαζιού δεν είναι αρκετή για ακινητοποίηση. Είναι σίγουρα αρκετή όμως για να δώσει πίσω στη μπαταρία τη χαμένη ενέργεια και να αύξηση την αυτονομία ή τουλάχιστον να τη μειώσει λιγότερο.

Σε πιο γρήγορο ρυθμό το χαμηλό κέντρο βάρους θα είναι σύμμαχος του οδηγού και τα επίπεδα πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλά. Δεν είναι ακριβώς σπορτίφ, με τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης της πρόσφυσης να είναι αρκετά ευαίσθητα, αλλά σίγουρα μπορεί να προσφέρει στιγμές ευχαρίστησης. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό και βολικό και μόνο πρόβλημα αποτελεί η μείωση της αυτονομίας, για όσους τουλάχιστον έχουν στο μυαλό τους μεγάλα ταξίδια. Τα συστήματα υποβοήθησης εδώ θα βοηθήσουν αρκετά για τη καλύτερη διαχείρηση στις μεγάλες ταχύτητες και φυσικά την πιο ξεκούραστη οδήγηση.

Συμπέρασμα

Το 2008 κέρδισε το ενδιαφέρον του κοινού με την σχεδίαση του, την Premium αύρα του και το πρακτικό εσωτερικό του και συγκέντρωσε ένα πολύ μεγάλο μερίδιο της αγοράς. Δεν θα μπορούσε λοιπόν να μην εξηλεκτριστεί πλήρως και να προσφέρει σττη κατηγορία ηρεμία, επιδόσεις και οικονομία. Μπορεί η ηλεκτρική έκδοση να μην απευθύνεται σε αυτούς που κάνουν μεγάλα ταξίδια συνεχώς, δεν θα περιορίζει όμως αυτούς που θέλουν να πάνε εκδρομές ή διακοπές. Όσο για αυτούς που κάνουν εκατοντάδες χιλιόμετρα κάθε εβδομάδα, θα τα κάνει πιο άνετα και προφανώς πολύ πιο οικονομικά από κάθε άλλη έκδοση.

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: από 39.500 €, 43.900 € για την έκδοση GT-Line*
Τιμές χωρίς την κρατική επιδότηση

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας με μπαταρία 50 kWh
Ισχύς-Ροπή: 100 kW/136 hp, 260 Nm
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με κιβώτιο μιας σχέσης
Αυτονομία: Έως 340 (WLTP)
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 8.5 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 150 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας/δοκιμής:
15,9 – 16,1/ 16,9 kWh/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ):  4.300/1.815/1.550 mm mm
Βάρος: 1.530 κιλά
Χώρος αποσκευών: 267 λ.

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).