Η Renault ήταν ο επίσημος χορηγός του Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθηνών 2022
H Renault, με ιστορία 125 χρόνων, αποτελεί μια από τις πρωτοπόρες αυτοκινητοβιομηχανίες, με διεθνή παρουσία και μία πορεία που έχει χαρακτηριστεί από την καινοτομία, αλλά και την ενεργό συμμετοχή στα κοινά. Η μοναδικότητά της Renault έγκειται στο ότι αφουγκράζεται τις ανάγκες του ανθρώπου, ενώ στηρίζει τις δράσεις και τις κοινωνικές πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν έμπρακτα το ενδιαφέρον της για τον άνθρωπο και τις μετακινήσεις χωρίς αποτύπωμα άνθρακα, όπως, άλλωστε, αυτό αποτυπώνεται στην πλήρη και εξηλεκτρισμένη γκάμα των μοντέλων της.
Με συνεπή πορεία στο χώρο των αγώνων για πάνω από 40 χρόνια, περίοδο κατά την οποία έχει κατακτήσει δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών στη Formula 1, από το 2022 η Renault είναι Premium Συνεργάτης του Roland-Garros, με βάση την ηλεκτρική κινητικότητα, αλλά και βασικός συνεργάτης της γαλλικής Ομοσπονδίας Ράγκμπι.
Σε αυτό το πλαίσιο δράσεων και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, η Renault, μέσω του αποκλειστικού εισαγωγέα στην Ελλάδα, της Teoren Motors Α.Ε., ήταν και φέτος επίσημος Χορηγός του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας.
Ο πρώτος Μαραθώνιος δρόμος έγινε στις 10 Μαρτίου 1896, κατά τη διάρκεια των Α’ Πανελληνίων Αγώνων Στίβου και ήταν αγώνας πρόκρισης για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας. Ο Μαραθώνιος της Αθήνας ξεκίνησε με την σημερινή του μορφή το 1983 με την ονομασία «Διεθνής Αγωνιστικός Μαραθώνιος Ειρήνης Αθηνών Γρ. Λαμπράκης». Συνέχισε με την ίδια ονομασία μέχρι το 2001, όποτε μετονομάστηκε σε «Κλασσικός Μαραθώνιος Αθηνών Γρ. Λαμπράκης», ενώ το 2014 πήρε την σημερινή του ονομασία «Μαραθώνιος Αθήνας. Ο Αυθεντικός» αφιερωμένος στον ειρηνιστή Γρ. Λαμπράκη.
Φέτος αγωνίστηκαν περισσότεροι από 42.000 δρομείς, οι οποίοι συμμετείχαν στη μεγάλη διαδρομή του κλασσικού Μαραθωνίου (42.195 χλμ.), με εκκίνηση από τον Τύμβο, αλλά και στους αγώνες των 10 και 5 χιλιομέτρων που έγιναν το βράδυ του Σαββάτου 12 και το πρωί της Κυριακής 13 Νοεμβρίου 2022. Μάλιστα φέτος, μετά από δύο χρόνια απουσίας, επέστρεψε και ο παιδικός αγώνας των 1.200 μ. στον οποίο συμμετέχουν παιδιά που έχουν γεννηθεί το 2011, 2012 και 2013. Παράλληλά, διεξήχθη για πρώτη φορά ο Νυχτερινός Αγώνας Πανεπιστημίων ΟΠΑΠ των 10 χιλιομέτρων, στον οποίο είχαν δικαίωμα συμμετοχής οι φοιτητές Πανεπιστημίων από όλον τον κόσμο.
Η Renault, στα πλαίσια της επίσημης χορηγίας του Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθηνών, διέθεσε έναν πολυπληθή στόλο οχημάτων, που εκπροσωπούν όλη τη σύγχρονη γκάμα της. Μια γκάμα που χαρακτηρίζεται για την υψηλή εμπλεκόμενη τεχνολογία, είτε πρόκειται για μοντέλα που εξοπλίζονται με κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης / LPG), είτε πρόκειται για υβριδικά συστήματα κίνησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το εντυπωσιακό Renault Arkana, που διακρίνεται για την αποκλειστικά υβριδική τεχνολογία κίνησης, είναι το μοντέλο που ηγήθηκε του Μαραθωνίου δρόμου, «οδηγώντας» τους χιλιάδες δρομείς, από τον Τύμβο του Μαραθώνα, μέχρι τον τερματισμό του νικητή στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο.
Ο μεγάλος νικητής του 39ου Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας ήταν ο Χαράλαμπος Πιτσώλης, τερματίζοντας στο Καλλιμάρμαρο λίγα λεπτά πριν από τις 11:30 με χρόνο 2.23.43.
Ο Πιτσώλης, αθλητής του Γυμναστικού Συλλόγου Ιλισός, πέτυχε την ανατροπή στο τελευταίο χιλιόμετρο, ξεπερνώντας τον Κωνσταντίνο Γκελαούζο (ΠΑΟ) και κάνοντας την έκπληξη. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Κώστας Σταμούλης.
«Δεν μπορώ να το πιστέψω. Η τακτική που ακολούθησα πήγε καταπληκτικά, δεν έχω λόγια. Λόγω ζέστης αρχίσαμε αργά, αλλά ακολούθησα την τακτική μου και πήρα μια πραγματικά αναπάντεχη νίκη. Όταν είδα τον Κώστα Γκελαούζο σκέφτηκα ‘αποκλείεται να είμαι τόσο κοντά!’. Αφιερώνω τη νίκη στη γυναίκα μου που σε λίγους μήνες θα μου χαρίσει το ωραιότερο μετάλλιο», είπε ο μεγάλος νικητής, που μάλιστα αφού τερμάτισε περίμενε τον μεγάλο του αντίπαλο για να τον χειροκροτήσει όταν ολοκλήρωσε κι εκείνος τον αγώνα του.