Το BMW Group παραμένει σε τροχιά επιτυχίας καθώς ο μετασχηματισμός συνεχίζεται
Σε ένα ασταθές οικονομικό περιβάλλον, το BMW Group για μία ακόμα φορά σημείωσε ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις το τρίτο τρίμηνο. Τα σταθερά βασικά οικονομικά μεγέθη αποτελούν απόδειξη της οικονομικής επιτυχίας της εταιρείας εν όψει του αυξανόμενου κόστους πρώτων υλών και ενέργειας.
«Τα συναρπαστικά προϊόντα είναι η καλύτερη απάντηση σε ένα απαιτητικό περιβάλλον. Αυτά μας προσφέρουν σταθερότητα στο παρόν και δημιουργούν προοπτικές ανάπτυξης για το μέλλον. Επενδύουμε συστηματικά για το λόγο αυτό στην τεχνολογική πλατφόρμα της NEUE KLASSE. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι αυτά τα εξαιρετικά καινοτόμα προϊόντα θα φέρουν την προσφορά μας στο επόμενο επίπεδο», δήλωσε Oliver Zipse , Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG. «Τα σταθερά μας αποτελέσματα τρίτου τριμήνου υπογραμμίζουν ότι η ευελιξία δημιουργεί ανθεκτικότητα. Ιδιαίτερα υπό ασταθείς συνθήκες, το παγκόσμια ισορροπημένο μας αποτύπωμα και η ανοιχτή μας προσέγγιση σε επίπεδο τεχνολογίας, αποδεικνύονται βασικοί παράγοντες επιτυχίας. Γι’ αυτό, μετά από εννέα μήνες, είμαστε στο σωστό δρόμο για να πετύχουμε τους στόχους μας για όλη τη χρονιά. Ειδικότερα η επιτυχία στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων μας σημαίνει ότι μπορούμε να προσβλέπουμε στους επόμενους μήνες με αυτοπεποίθηση».
Η σημαντική αύξηση στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών και ηλεκτροκίνητων οχημάτων αντανακλάται επίσης στη μείωση των εκπομπών CO2 στο στόλο νέων οχημάτων της Ε.Ε.: Το BMW Group θα μπορούσε κάλλιστα να ξεπεράσει τον προηγούμενο στόχο του και με βάση τα τρέχοντα δεδομένα, να μειώσει τις εκπομπές του στόλου στην Ε.Ε. κατά 5-10% μέσα σε ένα χρόνο. Προηγουμένως είχε προγραμματιστεί μικρή μείωση (έως -4,9%).
Οι παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων υπερδιπλασιάζονται.
Από την αρχή της χρονιάς μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, ενισχυόμενη από την αυξανόμενη ζήτηση, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 128.000 ηλεκτρικά οχήματα στους πελάτες – υπεριπλάσιο αριθμό σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021 (128.195 μονάδες, Ιαν. – Σεπ. 2021:59.688 μονάδες/ +114,8%). Το τρίτο τρίμηνο, είδε τις πωλήσεις τους να αυξάνονται και νέες παραγγελίες να σημειώνονται για την BMW iX 3*, τις iX και i 4 και το MINI Cooper SE *, που είχε ως αποτέλεσμα ένα ισχυρό βιβλίο παραγγελιών. Η νέα BMW i 3, η έκδοση μεγάλου μεταξονίου της αμιγώς ηλεκτρικής BMW Σειράς 3 Sedan που πρόσφατα άρχισε να διατίθεται στην Κίνα, τυγχάνει επίσης καλής αποδοχής από τους πελάτες.
Η νέα BMW X 1 κέρδισε πολύ θετικά σχόλια στην πρόσφατη παγκόσμια πρεμιέρα της – όπως και η νέα BMW Σειρά 7.
Και τα δύο μοντέλα διατίθενται με διαφορετικές εκδόσεις συστημάτων κίνησης: ως αμιγώς ηλεκτρικά (BEVs), υβριδικά (PHEVs) και με κινητήρες βενζίνης και diesel. Οι πρώτες, πλήρως ηλεκτρικές BMW i 7* θα λανσαριστούν το Νοέμβριο, όπως και η τετρακίνητη BMW iX 1*. Η BMW i 4 eDrive 35*, το νέο βασικό μοντέλο για το επιτυχημένο, αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο Gran Coupé μοντέλο της BMW, θα διατίθεται επίσης για πρώτη φορά. Αυτά θα πλαισιωθούν το 2023 από την BMW i 5 και την αμιγώς ηλεκτρική Rolls – Royce Spectre, που αποκαλύφθηκε τον Οκτώβριο.
Παρά τον αντίκτυπο από τις παγκόσμιες διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και τα lockdown λόγω COVID στην Κίνα, το BMW Group παρέδωσε συνολικά 1.747.838 οχήματα σε πελάτες τους πρώτους εννέα μήνες. Αυτό αντιπροσωπεύει μία μέτρια μείωση από το ιστορικό υψηλό της προηγούμενης χρονιάς (Ιαν. – Σεπ. 2021:1.932.224 μονάδες / -9,5%). Ως αποτέλεσμα, το BMW Group παραμένει στη Νο.1 θέση της πολυτελούς κατηγορίας στη Γερμανία και σε όλο τον κόσμο. Με παραδόσεις 587.744 οχημάτων σε πελάτες το τρίτο τρίμηνο, οι πωλήσεις κυμάνθηκαν στο ίδιο επίπεδο με της περασμένης χρονιάς (3ο Τρίμηνο / 2021:593.177 μονάδες / -0,9%). Το μήνα Σεπτέμβριο, το BMW Group ανέφερε ισχυρή άνοδο πωλήσεων 6,6%, με 210.543 παραδόσεις οχημάτων σε πελάτες. Το BMW Group επιβεβαίωσε την πρόβλεψή του για όλο το 2022, στοχεύοντας σε ελαφρώς χαμηλότερες πωλήσεις από πέρσι και διπλασιάζοντας τις παραδόσεις του σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Τα έσοδα φτάνουν σε νέο επίπεδο.
Το τρίτο τρίμηνο του 2022, το BMW Group είδε τα έσοδά του να ανεβαίνουν σε νέο επίπεδο, φτάνοντας τα € 37,17 δισ. (3ο Τρίμηνο / 2021: € 27,47 δισ. / +35,3%, προσαρμοσμένα στις επιπτώσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών: +27,4%). Τα έσοδα για τους πρώτους εννέα μήνες της χρονιάς ήταν επίσης σημαντικά υψηλότερα, στα € 103,08 δισ. (Ιαν. – Σεπ. 2021: € 82,83 δισ. / +24,5%, προσαρμοσμένα στις συναλλαγματικές επιδράσεις: +18,8%). Συνεισφορά σε αυτό είχε η ισχυρή τιμολόγηση για καινούργια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ένα ευνοϊκό προϊοντικό μίγμα και, ειδικότερα, τα έσοδα από την Κινεζική κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA), η οποία είναι πλήρως ενοποιημένη από τις 11 Φεβρουαρίου.
Το κόστος πωλήσεων αυξήθηκε επίσης σημαντικά – λόγω του αυξανόμενου κόστους πρώτων υλών και ενέργειας και της συμπερίληψης του κόστους πωλήσεων της BBA, καθώς και των δαπανών από την πλήρη ενοποίηση της εταιρείας που ανέρχεται στα € 2,7 δις.
Απτόητο από μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις, το BMW Group συνεχίζει την πορεία του μετασχηματισμού του. Τους τελευταίους εννέα μήνες, τα κόστη του τομέα έρευνας & εξέλιξης (σύμφωνα με το IFRS) έχουν αυξηθεί σημαντικά στα € 4,88 δισ. (Ιαν. –Σεπ. / 2021: € 4,33 δισ. / +12,6%). Η αναλογία R & D, σύμφωνα με το Γερμανικό Εμπορικό Κώδικα, διαμορφώθηκε στο 4,7% (Ιαν. –Σεπ. / 2021: 5,3%, 3ο Τρίμηνο / 2022: 5,3%; 3ο Τρίμηνο / 2021: 6,5%). Ο μεγαλύτερος όγκος των δαπανών R&D αφορούσε νέα μοντέλα, κυρίως αυτά της NEUE KLASSE, καθώς και τον περαιτέρω εξηλεκτρισμό και την ψηφιοποίηση του στόλου οχημάτων. Το 3ο τρίμηνο, η εταιρεία παρουσίασε επίσης τις νέες κυλινδρικές κυψέλες μπαταριών, που θα τροφοδοτούν ακόμα πιο αποδοτικά τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της NEUE KLASSE.
Το BMW Group επένδυσε επιπλέον € 4,68 δισ. (Ιαν. – Σεπ / 2021: € 2,66 δισ./ +75,9%, 3ο Τρίμηνο / 2022: € 1,75 δισ., 3ο Τρίμηνο / 2021: € 952 εκατ./ +83,9%) σε εξοπλισμό και επέκταση των εργοστασίων του κατά τη διάρκεια του διαστήματος των εννέα μηνών. Το ποσό αυτό αφορά κυρίως αρχικές επενδύσεις για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και για κεφαλαιουχικές δαπάνες της BBA μετά την πλήρη ενοποίηση. Περαιτέρω αύξηση στις επενδύσεις αναμένεται το τέταρτο τρίμηνο. Στο τέλος του Σεπτεμβρίου του 2022, ο δείκτης κεφαλαιοποίησης διαμορφώθηκε στο 4,5%.
Το EBT του Group για το τρίτο τρίμηνο ανήλθε στα € 4,10 δισ. (3ο Τρίμηνο / 2021: € 3,41 δισ./ +20,0%). Μετά από εννέα μήνες, τα κέρδη του Group είχαν φτάσει στα € 20,25 δισ. (Ιαν. – Σεπ. / 2021: € 13,15 δισ./ +54,0%). Το περιθώριο ΕΒΤ του Group ήταν 19,6% (Ιαν. – Σεπ. / 2021:15,9%, 3ο Τρίμηνο / 2022: 11,0%, 3ο Τρίμηνο / 2021: 12,4%).
Τα καθαρά κέρδη του Group για τους πρώτους εννέα μήνες ανήλθαν στα € 16,40 δισ. (Ιαν. – Σεπ. / 2021: € 10,20 δισ. / +60,7%, 3ο Τρίμηνο / 2022: € 3,17 δισ., 3ο Τρίμηνο / 2021: € 2,58 δισ. / + 22,9%).
Λόγω της πλήρους ενοποίησης της BBA, τα έσοδα από τον Αυτοκινητιστικό Τομέα αυξήθηκαν σημαντικά τους πρώτους εννέα μήνες της χρονιάς, φτάνοντας τα € 89,03 δισ. (Ιαν. – Σεπ. / 2021: € 70,37 δισ./ +26,5%). Το τρίτο τρίμηνο, ο τομέας κατέγραψε έσοδα ύψους € 32,29 δισ. (3ο Τρίμηνο / 2021: € 22,62 δισ. / +42,7%).
Το υψηλής αξίας προϊοντικό μίγμα, η ισχυρή τιμολόγηση για νέα οχήματα και η συνεχιζόμενη σταθερή τάση στις τιμές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων συνέχισαν να έχουν θετικές επιπτώσεις.
Τους πρώτους εννέα μήνες της χρονιάς, και ιδιαίτερα το τρίτο τρίμηνο, τα αυξανόμενα κόστη για υλικά και logistics είχαν αντίκτυπο στο EBIT του τομέα. Αυτό πρωτίστως αντανακλά την περιορισμένη διαθεσιμότητα ημιαγωγών και τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα καθώς και τις υψηλότερες τιμές πρώτων υλών και ενέργειας.
Τα κέρδη του τομέα πριν από το οικονομικό αποτέλεσμα ( EBIT ) ανήλθαν συνολικά σε € 7,70 δισ. για το διάστημα από την αρχή της χρονιάς μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου (Ιαν. – Σεπ./ 2021: € 7,94 δισ./ -3,0%, 3ο Τρίμηνο / 2022: € 2,87 δισ., 3ο Τρίμηνο / 2021: € 1,75 δισ. / + 63,6%). Το περιθώριο EBIT ήταν 8,7% για τους πρώτους εννέα μήνες (Ιαν. – Σεπ. / 2021: 11,3%) και 8,9% για την περίοδο από τον Ιούλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022 (3ο Τρίμηνο / 2021: 7,8%).
Εξαιρουμένων των επιπτώσεων της πλήρους ενοποίησης της BBΑ στο EBIT τομέα, το περιθώριο EBIT για την περίοδο αυτή ήταν 10,1% (Ιαν. – Σεπ. / 2021: 11,7%).
Στα αποτελέσματα έχουν συνεισφέρει τα κέρδη από της BMW Brilliance Automotive Ltd., τα οποία έχουν συμπεριληφθεί από την πλήρη ενοποίηση της BBA στις 11 Φεβρουαρίου 2022. Ωστόσο, αυτό αντισταθμίστηκε εν μέρει από τους αντίθετους ανέμους κατά την αρχική ενοποίηση, όπως η απαξίωση και οι αποσβέσεις από την κατανομή της τιμής αγοράς στα περιουσιακά στοιχεία και τις υποχρεώσεις της εταιρείας καθώς και την απαλοιφή των ενδιάμεσων κερδών, συνολικού ύψους περίπου 2,7 δισ. ευρώ. Η απαξίωση και οι αποσβέσεις από την κατανομή της τιμής αγοράς στα περιουσιακά στοιχεία και τις υποχρεώσεις της εταιρείας μετρίασαν τα κέρδη του τρίτου τριμήνου κατά € 0,4 δις.
Οι ελεύθερες ταμειακές ροές στον Τομέα του Αυτοκινήτου ανήλθαν συνολικά σε € 9,87 δισ. (Ιαν. – Σεπ. / 2021: € 6,29 δισ.) στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2022. Από αυτά, τα € 5,01 δισ. προέρχονται από την πρώτη ενοποίηση της BMW Brilliance Automotive Ltd. Στο τέλος της χρονιάς, οι ελεύθερες ταμειακές ροές του αυτοκινητιστικού τομέα θα πρέπει να ανέρχονται σε τουλάχιστον € 10 δις.
«Στον βασικό μας τομέα, σημειώνουμε τεράστια πρόοδο στο μετασχηματισμό προς την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση. Η οικονομική δύναμη του BMW Group είναι κρίσιμη προϋπόθεση για την εκτενή περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας. Η εταιρεία βρίσκεται στην ιδανική θέση για να πετύχει αυτό τον άθλο», δήλωσε ο Nicolas Peter , μέλος Δ.Σ. υπεύθυνος Οικονομικών.
