Facelift για το Kia Rio με νέο κινητήρα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας

Το Facelift για το Kia Rio τέταρτης γενιάς έρχεται με σημαντικές αναβαθμίσεις τόσο στην εμφάνιση, όσο και στην ασφάλεια, τη συνδεσιμότητα και τους κινητήρες, με την επιλογή ενός ήπιου υβριδικού συνόλου.

Οπτικά το ανανεωμένο Rio έχει μικρές και ουσιαστικές αλλαγές που εκμοντερνίζουν ακόμα περισσότερο το σχεδιαστικό σύνολο. Ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει αλλάξει σχέδιο και είναι πλέον πιο επιθετικός ενώ η μάσκα είναι λίγο πιο λεπτή και κομψή. Άλλο σχεδιασμό έχουν επίσης οι προβολείς ομίχλης και η γρίλια του κάτω αεραγωγού. Δύο νέα εξωτερικά χρώματα είναι επίσης διαθέσιμα όπως επίσης ένα σετ ζαντών αλουμινίου 16 ιντσών οκτώ ακτίνων.

Η μεγαλύτερη αλλαγή μέσα στην καμπίνα είναι η νέα μεγαλύτερη οθόνη 8,0 ιντσών στην κεντρική κονσόλα και η ψηφιακή οθόνη 4,2 ιντσών μέσα στον αναλογικό πίνακα οργάνων. Το infotainment αναβαθμίζεται με το σύστημα Phase II UVO Connect και διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης και λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay. Επίσης υπάρχει πλήρης γκάμα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού με Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist, Driver Attention Warning, Blind Collision Warning. Επιπλέον, διατίθενται νέες επιλογές προσαρμογής, ενώ τα μοντέλα GT-Line επωφελούνται από ειδική επένδυση που μοιάζει με ανθρακονήματα.

Η πιο σημαντική αναβάθμιση όμως, είναι κρυμμένη κάτω από το καπό. Εκεί, η Kia παρουσιάζει έναν νέο ήπιας υβριδικής τεχνολογίας κινητήρα 1,0 λίτρων. Το νέο αυτό σύνολο συνδυάζει έναν τρικύλινδρο κινητήρα με μια ενσωματωμένη μίζα /γεννήτρια και μια μπαταρία 48 Volt που κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης λειτουργεί ως μοτέρ και δίνει έξτρα ισχύ ενώ κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, λειτουργεί ως γεννήτρια και αποθηκεύει ενέργεια στον συσσωρευτή.

Ο κινητήρας Smartstream, που βρίσκουμε και στο νέο i20, διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος με 100 και 120 ίππους, με τη δεύτερη να αποδίδει 16% περισσότερη ροπή που αγγίζει τα 200 Nm. Η Kia ισχυρίζεται ότι ο νέος κινητήρας μειώνει κατά 8,1%-10,7% τις εκπομπές CO2 (WLTP).

Το ήπιο-υβριδικό σύστημα θα συμπληρωθεί από ένα νέο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με ηλεκτρονικό έλεγχο του συμπλέκτη (αντί για μηχανικό).

Επίσης ο κλασικός κινητήρας 1.0 T-GDi , με ισχύ 100 ίππων που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7  σχέσεων(7DCT), θα είναι ακόμα διαθέσιμος, όπως και ο ατμοσφαιρικός 1.200άρη(Dual Port) με ισχύ 84 ίππων. Η Kia λέει ότι έχει επίσης αναβαθμίσει το σύστημα Idle Stop & Go (ISG), το οποίο είναι πλέον συνδεδεμένο με το φρένο αντί για τον συμπλέκτη για επιπλέον εξοικονόμηση καυσίμου.

Το ανανεωμένο Ρίο θα κυκλοφορήσει στην αγορά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Πηγή: Kia

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).