Το BMW Group παραμένει σε τροχιά κερδοφόρας ανάπτυξης

Το BMW Group πέτυχε τους επιχειρηματικούς του στόχους για το οικονομικό έτος 2023, επαληθεύοντας τις προβλέψεις. Παρά τον έντονο ανταγωνισμό και τις ασταθείς συνθήκες, η εταιρεία διατήρησε με επιτυχία την κερδοφόρα ανάπτυξή της και υπερασπίστηκε την κορυφαία θέση της στην παγκόσμια premium κατηγορία: Συνολικά 2.554.183 πολυτελή οχήματα παραδόθηκαν σε πελάτες όλη τη χρονιά, μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου (2022: 2.399.632 μονάδες / +6,4%) – συμπεριλαμβανομένων 717.620 μονάδων το τέταρτο τρίμηνο (4ο τρίμηνο 2022: 651.794 μονάδες / +10,1%). Οι παραδόσεις για το σύνολο του έτους σημείωσαν σταθερή άνοδο, με αποτέλεσμα ένα μερίδιο αγοράς 3,3%.

Η υψηλή ζήτηση για τα προϊόντα του ήταν ο κινητήριος μοχλός για τα συνεχιζόμενα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα του BMW Group: Το περιθώριο EBT του Ομίλου ανήλθε στο 11,0% (2022: 16,5%, 4ο τρίμηνο: 8,6%, 2022: 8,2%), πάνω από τον στρατηγικό στόχο του 10%. Το περιθώριο ΕΒΙΤ στον Τομέα Αυτοκινήτου με 9,8% (2022: 8,6%- 4ο τρίμηνο: 8,5%- 4ο τρίμηνο 2022: 8,5%) ήταν εντός του προβλεπόμενου εύρους στόχου 9,5-10,0%.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, η νέα και ελκυστική γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας αποτέλεσε κύριο μοχλό ανάπτυξης. Το BMW Group παρέδωσε συνολικά 375.716 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (2022: 215.752 μονάδες / +74,1%) σε πελάτες, που αντιπροσωπεύει περίπου το 15% των συνολικών πωλήσεων, όπως είχε προβλεφθεί. Συμπεριλαμβανομένων των PHEV που παραδόθηκαν, το BMW Group πούλησε συνολικά 565.875 ηλεκτροκίνητα οχήματα (2022: 433.792 μονάδες / +30,5%) και έτσι απέσπασε μερίδιο πωλήσεων 22%.

Ο εξηλεκτρισμός του χαρτοφυλακίου οχημάτων συμβάλλει σημαντικά στον περιορισμό των εκπομπών CO2 του Group, καθώς και στη συνεχή μείωση των εκπομπών CO2 του στόλου. Στον ευρωπαϊκό στόλο, το BMW Group συνέχισε να μειώνει τις εκπομπές ρύπων το 2023: Με 102,1 γραμμάρια CO 2 ανά χιλιόμετρο (σύμφωνα με το WLTP- 2022: 105 g/km / -2,8%), η πρώτη ανεπίσημη τιμή ήταν σημαντικά χαμηλότερη από τον στόχο που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για 128,5 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

«Το 2023 επιβεβαίωσε ότι εφαρμόζουμε τη στρατηγική μας με συνέπεια και επιτυχία. Καταγράψαμε ισχυρή ανάπτυξη και αυξήσαμε σημαντικά το ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μας, ενώ παράλληλα βελτιώσαμε τη λειτουργική κερδοφορία μας. Πολλοί μιλούν για ‘μετασχηματισμό’. Εμείς προτιμούμε να το ονομάζουμε συνεχή πρόοδο», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG. «Προοδεύουμε καθώς προχωράμε στο μέλλον – προσφέροντας στους πελάτες μας τις πιο σύγχρονες καινοτομίες και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ανεξάρτητα από το σύστημα κίνησης των οχημάτων. Με αυτόν τον τρόπο, στοχεύουμε να συνεχίσουμε να παρέχουμε ισχυρά προϊόντα για ισχυρή ζήτηση».

Σταθερή αύξηση εσόδων του Ομίλου

Τα έσοδα του Ομίλου σημείωσαν σταθερή αύξηση στο σύνολο του έτους και ανήλθαν σε 155,49 δισ. ευρώ (2022: 142,61 δισ. ευρώ / +9,0% / προσαρμοσμένα σύμφωνα με την επίδραση των συναλλαγματικών ισοτιμιών: +13,1%).

Κατά την περίοδο ΙΑΝ – ΔΕΚ του 2023, τα έσοδα της BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) συμπεριλήφθηκαν πλήρως. Το προηγούμενο έτος, αυτό ίσχυε μόνο από τις 11 Φεβρουαρίου 2022 και μετά, μετά την πλήρη ενοποίηση. Αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στη σύγκριση από έτος σε έτος.

Εκτός από την πλήρη ενοποίηση, τα έσοδα προήλθαν κυρίως από τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων και τις θετικές επιδράσεις του προϊοντικού μείγματος. Η αύξηση των επιτοκίων και οι ευνοϊκές επιδράσεις από τη χρηματοδότηση δανείων συνέβαλαν επίσης στην αύξηση των εσόδων – τα οποία επηρεάστηκαν εξαιτίας αντιξοοτήτων λόγω των ισοτιμιών με το κινεζικό ρενμίνμπι και το δολάριο των ΗΠΑ.

Οι δαπάνες για Έρευνα & Εξέλιξη ( R & D ) φτάνουν σε νέα ύψη

Οι δαπάνες του τομέα Έρευνας & Εξέλιξης για το σύνολο του έτους αυξήθηκαν σημαντικά σε 7.538 εκατ. ευρώ (2022: 6.62 δισ. ευρώ / +13,8%). Εκτός από τις δαπάνες ανάπτυξης νέων μοντέλων, όπως η νέα Σειρά 5 της BMW, η X3 και η X5 (ανανέωση μοντέλου), η Rolls-Royce Spectre* και τα μελλοντικά μοντέλα της NEUE KLASSE, οι δαπάνες για έρευνα & εξέλιξη επικεντρώθηκαν κυρίως στον περαιτέρω εξηλεκτρισμό και την ψηφιοποίηση του χαρτοφυλακίου οχημάτων και στην αυτόνομη οδήγηση.

Ο δείκτης R & D (σύμφωνα με τον Γερμανικό Εμπορικό Κώδικα) για όλη τη χρονιά ανήλθε σε 5,0% (2022: 5,0%) και ως εκ τούτου στο υψηλότερο άκρο του εύρους του μακροπρόθεσμου στόχου της εταιρείας 4,0-5,0.

Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες του BMW Group αυξήθηκαν στο σύνολο του έτους σε 8,83 δισ. ευρώ (2022: 7,79 δισ. ευρώ / +8,5%). Σημαντικές επενδύσεις διοχετεύθηκαν στην ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση, καθώς και στην οργάνωση της παραγωγής μπαταριών υψηλής τάσης σε διάφορες αγορές και στην κατασκευή του εργοστασίου στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας.

Ο δείκτης κεφαλαιουχικών δαπανών (capex ratio) για το 12μηνο διαμορφώθηκε στο 5,7% (2022: 5,5%).

«Πραγματοποιούμε σημαντικές επενδύσεις σε καινοτόμες τεχνολογίες και στον εξηλεκτρισμό και την ψηφιοποίηση των προϊόντων και των εργοστασίων μας. Επενδύουμε στο μέλλον του BMW Group και δημιουργούμε ισχυρές ελεύθερες ταμειακές ροές. Οι ισχυρές οικονομικές μας επιδόσεις ανοίγουν το δρόμο για αυτό. Η κερδοφορία μας σήμερα θέτει τα θεμέλια για την επιτυχία μας στο μέλλον. Χάρη στα εξαιρετικά αποδοτικά premium οχήματά μας με την κορυφαία τεχνολογία, στοχεύουμε να διατηρήσουμε την κερδοφόρα ανάπτυξή μας στο μέλλον», δήλωσε ο Walter Mertl , μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου αρμόδιος για τα Οικονομικά.

Σημαντική αύξηση των κερδών του Ομίλου ( EBIT)

Τα κέρδη της εταιρείας προ φόρων και τόκων (EBIT) για το σύνολο του έτους αντανακλούν τις ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις του BMW Group: Το 2023, το περιθώριο EBIT ανήλθε σε 18,48 δισ. ευρώ (2022: 13,99 δισ. ευρώ / +32,0%). Εκτός από την πλήρη ενοποίηση της BBA και τις περισσότερες παραδόσεις οχημάτων, θετική επίδραση είχαν και οι χαμηλότερες διατομεακές απαλοιφές που σχετίζονται με τις δραστηριότητες χρηματοδοτικής μίσθωσης.

Για το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Δεκεμβρίου, το BMW Group ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων (EBT) ύψους 17,09 δισ. ευρώ (2022: 23,50 δισ. ευρώ/ -27,3%). Εδώ, το αρνητικό χρηματοοικονομικό αποτέλεσμα εξ αιτίας της αντικειμενικής εύλογης αξίας ύψους -1,38 δισ. ευρώ (2022: 9,51 δισ. ευρώ) αντικατοπτρίζει την επίδραση λόγω της διαφορετικής βάσης σύγκρισης την περίοδο αναφοράς : Κατά το προηγούμενο έτος, η αναπροσαρμογή της αξίας των μετοχών της BBA κατά  7,7 δισ. ευρώ στο πλαίσιο της πλήρους ενοποίησης είχε αυξήσει σημαντικά το οικονομικό αποτέλεσμα, τα έσοδα του BMW Group και τα καθαρά κέρδη του.

Το περιθώριο EBT για την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου ανήλθε σε 11,0% (2022: 16,5%).

Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου για το 12μηνο ανήλθαν σε 12,16 δισ. ευρώ (2022: 18.58 δισ. ευρώ / -34,5%). Χωρίς την εφάπαξ επίπτωση της αναπροσαρμογής, τα καθαρά κέρδη του Ομίλου θα ήταν υψηλότερα από έτος σε έτος, με περιθώριο EBT στα ίδια επίπεδα με του προηγούμενου.

Σημαντικά αυξημένο το EBIT του Αυτοκινητιστικού τομέα το διάστημα ΙΑΝ – ΔΕΚ

Στον Αυτοκινητιστικό τομέα, η πλήρης ενσωμάτωση των λειτουργικών δραστηριοτήτων της BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA), ο υψηλότερος όγκος πωλήσεων και οι θετικές επιδράσεις του μείγματος προϊόντων αύξησαν τα έσοδα για το 12μηνο κατά 7,0% στα 132,27 δισ. ευρώ (2022: 123,60δισ. ευρώ / προσαρμοσμένα στις συναλλαγματικές ισοτιμίες: +11,3%), όπως και τα υψηλότερα έσοδα από τις δραστηριότητες aftersales. Οι αρνητικές συναλλαγματικές επιδράσεις, κυρίως από το κινεζικό ρενμίνμπι και το δολάριο ΗΠΑ, επηρέασαν την αύξηση των εσόδων: Εξαιρουμένων αυτών των αντιξοοτήτων, τα έσοδα σημείωσαν σημαντική αύξηση 11,3% για το σύνολο του έτους.

Οι αποσβέσεις από την κατανομή της τιμής αγοράς σε σχέση με την πλήρη ενοποίηση ύψους περίπου 1,4 δισ. ευρώ επηρέασαν το κόστος πωλήσεων του τομέα για το σύνολο του έτους, επιφέροντας ταυτόχρονα και μια μικρή αύξηση των δαπανών πωλήσεων και του διαχειριστικού κόστους.

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων ( EBIT ) του Αυτοκινητιστικού τομέα για το σύνολο του έτους ήταν επίσης σημαντικά υψηλότερα, στα 12,98 δισ. ευρώ (2022: 10,63 δισ. ευρώ / +22,1%). Η θετική επίδραση προήλθε από τον συνυπολογισμό του αποτελέσματος της BBA για ολόκληρο το έτος και από την καθαρή επίδραση του όγκου, του μείγματος και της τιμολόγησης, λόγω της αύξησης των πωλήσεων και του υψηλότερου ποσοστού των κορυφαίων μοντέλων καθώς και των μοντέλων BMW M. Στον αντίποδα, βρέθηκαν οι υψηλότερες δαπάνες του τομέα Έρευνας & Εξέλιξης και το αυξημένο κόστος κατασκευής έναντι του 2022, καθώς και από το μεγαλύτερο μερίδιο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Το περιθώριο EBIT για αυτή την περίοδο ήταν 9,8% (2022: 8,6%- +1,2 % ποσοστιαίες μονάδες). Εξαιρουμένων των αποσβέσεων για τα περιουσιακά στοιχεία της BBA από την κατανομή της τιμής αγοράς ύψους 1,4 δισ. ευρώ που αναφέρθηκε προηγουμένως, το περιθώριο EBIT ήταν 10,8%.

Χάρη σε αυτή τη θετική εξέλιξη των κερδών, οι ελεύθερες ταμειακές ροές του τομέα ανήλθαν σε 6,94 δισ. ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου (2022: 11,07 δισ. ευρώ / –37,3%). Το προηγούμενο έτος περιελάμβανε τη θετική εφάπαξ επίδραση ύψους περίπου 5 δισ. ευρώ από την πλήρη ενοποίηση της BMW Brilliance.

Συνέχιση του προγράμματος επαναγοράς μετοχών της BMW AG

Με βάση την εξουσιοδότηση που δόθηκε από την Ετήσια Γενική Συνέλευση του Μαΐου 2022, το Διοικητικό Συμβούλιο έλαβε την απόφαση να προβεί σε επαναγορά μετοχών αξίας έως 2,0 δισ. ευρώ. Κατά τη διάρκεια του αρχικού προγράμματος επαναγοράς μετοχών μεταξύ Ιουλίου 2022 και Ιουνίου 2023, η BMW AG αγόρασε συνολικά 22.199.529 κοινές μετοχές έναντι 1,85 δισ. ευρώ και 1.923.871 προνομιούχες μετοχές έναντι 150 εκατ. ευρώ. Αυτό ισοδυναμεί με το 3,78% του τρέχοντος μετοχικού κεφαλαίου. Σύμφωνα με την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, όλες οι μετοχές που αποκτήθηκαν αποσύρθηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2023.

Το δεύτερο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών, αξίας έως 2,0 δισ. ευρώ, ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2023. Μέχρι το τέλος του 2023, η BMW AG είχε αποκτήσει 4.218.363 κοινές μετοχές και 942.892 προνομιούχες. Για τις μετοχές που αγοράστηκαν σε αυτή την πρώτη δόση καταβλήθηκε συνολικό τίμημα αγοράς (εξαιρουμένων των παρεπόμενων εξόδων απόκτησης ύψους περίπου 500 εκατ. ευρώ. Αυτό αντιστοιχεί στο 0,81% του τρέχοντος μετοχικού κεφαλαίου.

Το δεύτερο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών συνεχίστηκε τον Ιανουάριο του 2024 με τη δεύτερη δόση. Στις 12 Μαρτίου 2024, το BMW Group είχε αγοράσει 7.531.194 μετοχές συνολικής αξίας 734 εκατ. ευρώ και κατέχει έτσι το 1,18% του τρέχοντος μετοχικού κεφαλαίου.

Το δεύτερο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών θα ολοκληρωθεί το αργότερο στις 31 Δεκεμβρίου 2025.

Προτεινόμενο μέρισμα 6,00 ευρώ

Οι μέτοχοι θα συμμετάσχουν επίσης στα επιτυχημένα αποτελέσματα του οικονομικού έτους 2023. Με την επιφύλαξη της έγκρισης της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης, τα αδιανέμητα κέρδη της εταιρείας (σύμφωνα με τον Γερμανικό Εμπορικό Κώδικα) ύψους 3,80 δισ. ευρώ (2022: 5,48 δισ. ευρώ / -30,6%), τα οποία αντιπροσωπεύουν ένα προκαταρκτικό ποσοστό διανομής 33,7% (2022: 30,6%), θα διανεμηθεί στους μετόχους από τα καθαρά κέρδη της BMW AG.

Λαμβάνοντας υπόψη το εύρος στόχου 30-40% των καθαρών κερδών για το ποσοστό διανομής που αναλογεί στους μετόχους της BMW AG, το Διοικητικό και Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνει στην Ετήσια Γενική Συνέλευση της 15ης Μαΐου μέρισμα 6,00 ευρώ ανά κοινή μετοχή (2022: 8,50 ευρώ) και 6,02 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή (2022: 8,52 ευρώ). Οι εργαζόμενοι του BMW Group θα συμμετάσχουν και πάλι με τον κατάλληλο τρόπο στην επιτυχία της εταιρείας.

Σταθερά κέρδη για τον τομέα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών

Στο δύσκολο και έντονα ανταγωνιστικό τοπίο του οικονομικού έτους 2023, η BMW Group Financial Services κατέγραψε ελαφρά αύξηση του κύκλου εργασιών με πελάτες λιανικής, ο οποίος έφτασε τα 57,33 δισ. ευρώ (2022: 55,44 δισ. ευρώ / +3,4%). Λόγω του βελτιωμένου προϊοντικού μείγματος, ο μέσος όγκος χρηματοδότησης ανά όχημα αυξήθηκε. Ο αριθμός των νέων συμβάσεων που συνήφθησαν με πελάτες λιανικής έφθασε στο επίπεδο του προηγούμενου έτους, το οποίο ήταν 1.542.514 (2022: 1.545.490 συμβάσεις / -0,2%). Στο τέλος του έτους, ο δείκτης διείσδυσης – το ποσοστό των νέων οχημάτων του BMW Group που μισθώνονται ή χρηματοδοτούνται από τον τομέα Financial Services – διαμορφώθηκε στο 38,2% (2022: 41,0% / -2,8 %-ποσοστιαίες μονάδες).

Το 12μηνο, ο τομέας παρουσίασε κέρδη προ φόρων ύψους 2,96 δισ. ευρώ (2022: 3,20 δισ. ευρώ / -7,6%). Αυτή η υποχώρηση των κερδών προήλθε κυρίως από το υψηλότερο κόστος αναχρηματοδότησης και το μικρότερο συνολικό χαρτοφυλάκιο των 4.952.318 συμβολαίων λιανικής (31.12.2022: 5.210.246 συμβόλαια / -5,0%).

Η BMW Group Financial Services επωφελήθηκε από τα συνεχιζόμενα υψηλά έσοδα από τη μεταπώληση των οχημάτων στο τέλος της περιόδου μίσθωσής τους – αν και αυτό ήταν λιγότερο θετικό από έτος σε έτος και, ως εκ τούτου, είχε αρνητική επίδραση στα κέρδη. Οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι πιθανό να συνεχίσουν αυτή την τάση το 2024.

Οι χαμηλότερες προβλέψεις για πιστωτικούς κινδύνους σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος λειτούργησαν θετικά. Οι αντίστοιχες προβλέψεις για το 2022, ήταν επηρεασμένες σε μεγάλο βαθμό από τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες και τις ασθενέστερες μακροοικονομικές προοπτικές.

Ο δείκτης πιστωτικών ζημιών για το 2023 παρέμεινε στο χαμηλό ποσοστό του 0,18%

«Ο τομέας των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών υποστηρίζει την αύξηση των πωλήσεών μας με τις χρηματοδοτικές του δραστηριότητες και συμβάλλει σημαντικά στα κέρδη. Θα ενσωματώσουμε ακόμα περισσότερο τις δραστηριότητες χρηματοοικονομικών υπηρεσιών μας στις διαδικασίες πωλήσεων και στο “ταξίδι του πελάτη” μας στο μέλλον. Η ψηφιοποίηση των διαδικασιών μας θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Σε όλους τους τομείς της εταιρείας, η ψηφιοποίηση και η τεχνητή νοημοσύνη θα συνεισφέρουν στη βελτίωση της αποδοτικότητας, στην ταχύτητα και στη δημιουργία αξίας», σύμφωνα με τον CFO Mertl. «Επίσης, ενόψει της επερχόμενης δημογραφικής αλλαγής, αυτά τα δύο θέματα είναι στοιχειώδους σημασίας για το BMW Group».

Η απόδοση ιδίων κεφαλαίων (RoE) 17,2% του τομέα Financial Services των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών για το οικονομικό έτος 2023 (2022: 17,9% / -0,7%-ποσοστιαίες μονάδες) ήταν σύμφωνη με την προσαρμοσμένη πρόβλεψη 16-19%.

Ανοδικά κινήθηκε και πάλι ο τομέας Μοτοσικλετών κατά την επετειακή χρονιά του

Η BMW Motorrad γιόρτασε την εκατονταετηρίδα της το 2023 με δύο μοντέλα περιορισμένης έκδοσης παραγωγής με την ονομασία “100 years”, τρία νέα μοντέλα και τέσσερις αναβαθμίσεις μοντέλων. Την επετειακή χρονιά του, ο τομέας σημείωσε επίσης νέο ιστορικό υψηλό, με συνολικές παραδόσεις 209.066 μοτοσικλετών και scooter (2022: 202.895 μονάδες). Αυτό αντιπροσωπεύει μια μικρή αύξηση της τάξης του 3,0% και επιβεβαιώνει τις προσδοκίες για το οικονομικό έτος.

Το διάστημα ΙΑΝ-ΔΕΚ 2023, τα έσοδα της BMW Motorrad αυξήθηκαν ελαφρώς στα 3,21 δισ. ευρώ (2022: 3,17 δισ. ευρώ / +1,2%- προσαρμοσμένα σύμφωνα με την επίδραση των συναλλαγματικών ισοτιμιών: +3,2%). Το EBIT του τομέα από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο ανήλθε σε € 259 εκατ. (2022: € 257 εκατ. / +0,8%) και επομένως ήταν στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος. Το περιθώριο EBIT διαμορφώθηκε σε 8,1% (2022: 8,1%).

Το BMW Group ακολούθησε μία επιτυχημένη πορεία στο τελευταίο τρίμηνο

Το BMW Group πέτυχε δυναμική αύξηση των παραδόσεων και ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα το τέταρτο τρίμηνο του 2023. Παρέδωσε 717.620 πολυτελή οχήματα σε πελάτες (4ο τρίμηνο 2022: 651.794 μονάδες / +10,1%), συμπεριλαμβανομένων 128.849 αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (4ο τρίμηνο 2022: 87.557 μονάδες / +47,1%).

Τα έσοδα του ομίλου σημείωσαν σταθερή αύξηση το τέταρτο τρίμηνο και ανήλθαν σε 42,96 δισ. ευρώ (2022: 39,52 δισ. ευρώ / +8,7%). Οι δαπάνες του τμήματος  Έρευνας & Εξέλιξης ( R & D ) ήταν υψηλότερες το τελευταίο τρίμηνο του έτους, στα 2,08 δισ. ευρώ (4ο τρίμηνο 2022: 1.73 δισ. ευρώ / +19,7%). Ο δείκτης R & D (σύμφωνα με τον γερμανικό εμπορικό κώδικα) παρέμεινε σταθερός στο 5,9% (4ο τρίμηνο 2022: 5,8% / +0,1 %-ποσοστιαία μονάδα). Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες του BMW Group ανήλθαν σε 3,75 δισ. ευρώ (2022: 3.11 δισ. ευρώ / +20,8%).

Τα κέρδη του Ομίλου προ φόρων και τόκων (EBIT) ύψους 4,41 δισ. ευρώ (2022: 3,50 δισ. ευρώ / +26,1%) ήταν σημαντικά υψηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα κέρδη προ φόρων (EBT) αυξήθηκαν σημαντικά το τέταρτο τρίμηνο σε 3,68 δισ. ευρώ (2022: 3,25 δισ. ευρώ / +13,2%). Το περιθώριο EBT για την περίοδο αυτή ήταν 8,6% (2022: 8,2%).

Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου για το τέταρτο τρίμηνο ανήλθαν σε 2,61 δισ. ευρώ (2022: 2,17δισ. ευρώ / +20,2%).

Τα έσοδα του αυτοκινητιστικού τομέα σημείωσαν σταθερή αύξηση κατά το τέταρτο τρίμηνο και ανήλθαν σε 37,28 δισ. ευρώ (2022: 34,57 δισ. ευρώ / +7,8% – προσαρμοσμένα σύμφωνα με την επίδραση των συναλλαγματικών ισοτιμιών: +12,2%).

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων ( EBIT ) παρουσίασαν σταθερή αύξηση το τέταρτο τρίμηνο σε 3,17 δισ. ευρώ (2022: 2,93δισ. ευρώ / +8,2%). Το περιθώριο EBIT 8,5% (2022: 8,5%) παρέμεινεσταθερό σε σχέση με το προηγούμενο έτος, υπογραμμίζοντας τις ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις του τομέα του αυτοκινήτου κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, το οποίο ήταν επιβαρυμένο από πλευράς κόστους όπως συμβαίνει την εποχή αυτή.

Η σταθερή εξέλιξη των κερδών στον αυτοκινητιστικό τομέα οδήγησε σε ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 1,18 δισ. ευρώ το τέταρτο τρίμηνο (2022: 1,19 δισ. ευρώ / -1,0%).

Στον τομέα Financial Services, ο δείκτης διείσδυσης ανέβηκε στο 39,5% το τέταρτο τρίμηνο και, ως εκ τούτου, διατήρησε την ανοδική του πορεία (2022: 37,1% / +2,4 ποσοστιαίες μονάδες). Τα κέρδη προ φόρων ( EBT ) του τομέα το τέταρτο τρίμηνο ανήλθαν σε 511 εκατ. ευρώ (2022: 533 εκατ. ευρώ / -4,1%). Η μικρή αυτή μείωση οφείλεται στα υψηλότερα έξοδα αναχρηματοδότησης και στο μικρότερο συνολικό χαρτοφυλάκιο.

Αύξηση του αριθμού των εργαζομένων σε ετήσια βάση

Το BMW Group απασχολούσε 154.950 εργαζόμενους στο τέλος του 2023 (2022: 149.475 / + 3,7%). Αυτή η μικρή αύξηση του αριθμού των εργαζομένων αφορούσε κυρίως τους τομείς ανάπτυξης και πληροφορικής, καθώς και το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής του BMW Group.

Προτεινόμενη επανεκλογή των μελών του εποπτικού συμβουλίου

Με την Ετήσια Γενική Συνέλευση στις 15 Μαΐου 2024, λήγει η τρέχουσα θητεία των μελών του Εποπτικού Συμβουλίου Dr. h.c. Susanne Klatten, Stefan Quandt και Dr. Vishal Sikka. Το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνει την επανεκλογή των Dr. h.c. Susanne Klatten, Stefan Quandt και Dr. Vishal Sikka για μια ακόμη τετραετή θητεία.