Αυτό είναι το νέο B-SUV της Toyota – Yaris Cross με έξυπνη τετρακίνηση και υβριδικό κινητήρα
Το αρχικό πλάνο της Toyota, ήταν να παρουσιάσει το νέο της crossover, τον Μάρτιο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης αλλά η ακύρωση της εκδήλωσης λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, την ανάγκασε να επαναπρογραμματίσει την πρεμιέρα. Η εταιρεία είπε ότι θα καθυστερήσει το ντεμπούτο του αυτοκινήτου για εβδομάδες ή και μήνες, αλλά η αναμονή τελειώνει εδώ καθώς η Toyota παρουσίασε το νέο μικρό crossover της σήμερα (23/4/2020).
Τοποθετημένο κάτω από το C-HR, το νέο Yaris Cross βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B και μεταφέρει το μεταξόνιο του supermini, διαστάσεων 2560 mm, ενώ διαθέτει μεγαλύτερες προεξοχές αυξάνοντας το συνολικό μήκος κατά 240 mm (4180 mm). Είναι επίσης 20 mm φαρδύτερο και 90 mm ψηλότερο από το Yaris. Το μεγαλύτερο αποτύπωμα του, το καθιστά πιο πρακτικό ενώ παραμένει σημαντικά μικρότερο από το προαναφερθέν C-HR.
Το νέο YarisCross προέρχεται από την ισχυρή κληρονομιά της Toyota στην προηγμένη υβριδική τεχνολογία, στη σχεδίαση μικρών αυτοκινήτων και στην κατασκευή μοντέλων SUV.
Διαφορετική φιλοσοφία σχεδιασμού
Το Yaris Cross έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί για την Ευρώπη και διαθέτει έναν πιο συμβατικό σχεδιασμό, που πιστεύουμε ότι θα προσελκύσει ακόμα περισσότερους αγοραστές, καθώς το ιδιαίτερο στυλ του C-HR…δεν είναι για όλους.
H Toyota έδωσε έμφαση στο στυλ – με τους όρους “Robust” (επιβλητικό) και “Minimalistic” (μίνιμαλ) να παίζουν βασικό ρόλο. Η σχεδίαση παραπέμπει σε off-roader, με ψηλότερο αμάξωμα και μεγαλύτερους τροχούς/ελαστικά που αποπνέουν δύναμη και αποφασιστικότητα. H ψηλή μάσκα με τα αμυγδαλωτά φώτα LED και τους χαμηλά τοποθετημένους προβολείς ομίχλης, οι έντονες ακμές που αγκαλιάζουν, τα πλαστικά προστατευτικά στους τετραγωνισμένους θόλους των τροχών, τους προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουμε.
Όπως αποκαλύπτει ο Lance Scott, υπεύθυνος του σχεδιαστικού κέντρου της Toyota στη Νίκαια της Γαλλίας, οι σχεδιαστές πήραν συνεντεύξεις από πραγματικούς πελάτες στην Ευρώπη έτσι ώστε να καταλάβουν καλύτερα τον τρόπο ζωής τους, τις καθημερινές τους δραστηριότητες και το τι τους αρέσει, έτσι ώστε να δημιουργήσουν ένα όχημα που θα τους ικανοποιεί και θα καλύπτει τις δικές τους ανάγκες.
Πιο ευρύχωρο και πιο πρακτικό με μεγάλο χώρο αποσκευών
Το εσωτερικό θυμίζει αρκετά το supermini, με την μεγάλη οθόνη αφής να βρίσκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας ακριβώς πάνω από τους αεραγωγούς και τα τα χειριστήρια για τον κλιματισμό από κάτω, στην ίδια ακριβώς διάταξη. Κάτω από τα χειριστήρια υπάρχει και ένας μικρός χώρος αποθήκευσης. Το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι μεταφέρεται και αυτό από το μικρό yaris.
Η μεγαλύτερη αλλαγή που εντοπίζουμε, βρίσκεται στον πίνακα οργάνων, ο οποίος έχει μια εντελώς διαφορετική εμφάνιση και αντί για τα “κιάλια” υπάρχει ένας ενιαίος ψηφιακός πίνακας οργάνων με μπλε και λευκό φωτισμό.
Το Yaris Cross είναι ευρύχωρο όσο και πρακτικό. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι βελτιωμένοι σε σύγκριση με το Yaris, κυρίως στο κομμάτι του διαθέσιμου χώρου πάνω από το κεφάλι αλλά και αυτού των πίσω επιβατών από τα μπροστινά καθίσματα.
Ο χώρος αποσκευών είναι και αυτός μεγαλύτερος, όπως αναφέρει η Toyota και μπορεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερος με το σύστημα αναδιπλούμενων πίσω καθισμάτων 40:20:40. Υπάρχει ένα ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος δάπεδο το οποίο προσφέρει την ευελιξία είτε ενός ασφαλισμένου υποδαπέδιου αποθηκευτικού χώρου, είτε του αυξημένου χώρου φόρτωσης για μεγαλύτερα φορτία. Επιπλέον, το ίδιο το κάλυμμα μπορεί να χωριστεί στα δύο, παρέχοντας αφενός αυξημένη χωρητικότητα, αφετέρου έναν υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο. Ο χώρος αποσκευών εφοδιάζεται επίσης με ένα νέο ευέλικτο σύστημα ιμάντων για την ασφάλιση αντικειμένων, ώστε να μην μετατοπίζονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Τέλος, η πίσω πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά, μια πρωτοτυπία για αυτήν την κατηγορία.
Υβριδικό με “έξυπνη τετρακίνηση”
Το Yaris Cross τροφοδοτείται από ένα υβριδικό σύστημα με έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson με θερμική αποδοτικότητα 40%, δύο ή τρεις ηλεκτροκινητήρες (ανάλογα με την έκδοση) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 116 ίππους ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς μέσω του ηλεκτρικού συστήματος “έξυπνης τετρακίνησης” AWD-i intelligent all-wheel drive. Στην προσθιοκίνητη εκδοχή του οι εκπομπές CO2 περιορίζονται κάτω από 90 g/km ενώ στην τετρακίνητη κάτω από 100 g/km (κύκλος μετρήσεων NEDC).
Το Yaris Cross επωφελείται από την τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota. Το υβριδικό σύστημα 1.5L έχει εξελιχθεί από τα μεγαλύτερα σύνολα 2.0 και 2.5L
Διαθέτει επίσης το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφαλείας Toyota Safety Sense που προειδοποιεί τον οδηγό και επεμβαίνει με αυτόματο φρενάρισμα ή διορθωτικές κινήσεις στο τιμόνι σε περίπτωση ανάγκης.
Η Toyota υπολογίζει ότι θα κατασκευάζει πάνω από 150.000 Yaris Cross το χρόνο στο εργοστάσιο της TMMF Onnaing, κοντά στη Valenciennes της Γαλλίας, ενώ προσβλέπει σε μερίδιο άνω του 8% στην κατηγορία B-SUV. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2021.