Αυτό είναι το νέο Toyota Yaris 2020

Όπως και με τις προηγούμενες γενιές Yaris, το νέο supermini έχει σχεδιαστεί στην Ευρώπη και θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Βαλενσιέν στη Γαλλία. Ωστόσο η Toyota, για πρώτη φορά, το όνομα Yaris θα χρησιμοποιηθεί παγκοσμίως, όπως έκανε και με το τελευταίο Corolla.

Με το νέο σχεδιασμό του το Yaris είναι πιο “συμπυκνωμένο και ευκίνητο” από τον προκάτοχό του. Διαθέτει τη νέα πλατφόρμα GA-B και υπάρχει σημαντική μείωση του ύψους κατά 40 χιλ.,  χωρίς, σύμφωνα με ισχυρισμούς της Toyota, να υπάρχει σημαντική απώλεια χώρου πάνω από το κεφάλι. Είναι επίσης 50 χιλιοστά πιο πλατύ, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 χιλιοστά για την ενίσχυση του χώρου των επιβατών. Παρ ‘όλα αυτά, το νέο αυτοκίνητο έχει μειωθεί σε μήκος κατά 5 χιλιοστά. Αυτό σημαίνει ότι το Yaris είναι το μόνο supermini που έχει μήκος μικρότερο των τεσσάρων μέτρων, βοηθώντας στο “μανουβράρισμα”  μέσα στην πόλη.

Η Toyota ισχυρίζεται ότι η καμπίνα ακολουθεί την αρχή «χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο», με ένα μινιμαλιστικό ταμπλό και μία οθόνη infotainment τοποθετημένη κοντά στον οδηγό. Η θέση οδήγησης έχει βελτιωθεί, με σημείο ισχίου 3,6 εκατοστά χαμηλότερο από το παλιό αυτοκίνητο και μεγαλύτερη ρύθμιση καθίσματος και τιμονιού.

Όσον αφορά το infotainment, γνωρίζουμε ότι το Yaris θα έχει συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, με οθόνη αφής 8 ιντσών ως στάνταρ και μια μεγαλύτερη οθόνη που θα προσφέρεται στα κορυφαία μοντέλα. Είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του, που διαθέτει ένα κεντρικά τοποθετημένο σύστημα αερόσακων μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού, ενώ μια πλήρης σειρά βοηθημάτων οδηγού είναι στάνταρ.

Το Ευρωπαϊκό Yaris θα διατίθεται με τρεις τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες. Ο βασικός θα είναι 1.000 κ.εκ. και θα προσφέρεται με ένα πεντάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η έκδοση 1.500 κ.εκ. θα έρχεται με χειροκίνητο έξι ταχυτήτων ή αυτόματο CVT.
Ο υβριδικός κινητήρας, που αναμένεται να αντιπροσωπεύσει περισσότερο από το 80% των πωλήσεων, χρησιμοποιεί τη μονάδα 1.5 λίτρων που συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 79 ίππων, 130 Nm και διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου με ψύξη αέρα. Η μπαταρία αυτή είναι 27% πιο ελαφριά και είναι ικανή να παρέχει μεγαλύτερη ισχύ με ταχύτερο ρυθμό από την προηγούμενη, υδριδίου μετάλλου-νικελίου.