Δοκιμή: Jeep Renegade 1.3T 180 PS 4×4 AT9

To Renegade διατίθεται στην αγορά από το 2014 και παραμένει το πιο μικρό και προσιτό μοντέλο της γκάμας της Jeep αλλά και το BestSeller, με πάνω από 1 εκατομμύριο μονάδες παραγωγής. Έχει πλέον ανανεωθεί, με βελτιώσεις τόσο στους χώρους, στην ποιότητα και στην συνδεσιμότητα αλλά και με νέους αποδοτικότερους και οικονομικότερους κινητήρες. Ο χαρακτήρας του και το DNA του όμως έχουν μείνει αναλλοίωτα και παραμένει ένα από τα πιο ικανά, αν όχι το πιο ικανό αυτοκίνητο της κατηγορίας.

Μια, λίγο πιο μοντέρνα, εκδοχή του εαυτού του

Το ανανεωμένο Jeep Renegade διατηρεί το κλασικό του σχεδιασμό. Ένα τετραγωνισμένο σύνολο που παραπέμπει στα περισσότερα διαχρονικά μοντέλα της μάρκας, και είναι συρρικνωμένο, σε νέες μικρότερες διαστάσεις.
Οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και τα ανανεωμένα φωτιστικά σώματα (τύπου LED στον προαιρετικό εξοπλισμό) δίνουν τις απαραίτητες πινελιές για να συμβαδίσει με την εποχή και τον ανταγωνισμό, διατηρώντας όμως το στιλ και τον χαρακτήρα του.

Στη δυναμική του εμφάνιση, προσθέτουν και τα προαιρετικά αυτοκόλλητα της Jeep Performance Parts. Το μοντέλο της δοκιμής μας, είχε και ένα μεγάλο αστέρι στο καπό, που έκανε ωραία αντίθεση με το χρώμα.

Easter Eggs – Σχεδιαστικές εκπλήξεις της Jeep

“Oι σχεδιαστές της Jeep έχουν δημιουργήσει μια ξεχωριστή παράδοση στο χώρο του αυτοκινήτου, κρύβοντας στα αυτοκίνητα μικρές σχεδιαστικές εκπλήξεις και διακοσμητικά μοτίβα, τοποθετημένα στα πιο απίθανα σημεία τους. Αυτές οι μικρές εκπλήξεις θέλουν ιδιαίτερη προσοχή για να εντοπιστούν, αλλά αποτελούν πραγματικά διαμάντια πρωτοτυπίας, δημιουργικότητας και χιούμορ. Παράλληλα αποτελούν και την καλύτερη απόδειξη του πάθους κατά τη διάρκεια σχεδίασης ενός αυθεντικού Jeep.”

Καλύτερη ποιότητα, νέες λειτουργίες συνδεσιμότητας και μεγάλη άνεση στο εσωτερικό

Οι αλλαγές στην καμπίνα είναι πιο ουσιαστικές από το εξωτερικό μέρος. Η ποιότητα των υλικών είναι βελτιωμένη με ένα μονοκόμματο μαλακό πλαστικό να καλύπτει το ταμπλό και μια επένδυση από συνθετικό δέρμα τις πόρτες. Ακόμα όμως και τα σκληρά πλαστικά που υπάρχουν, είναι καλής ποιότητας και η συνολική συναρμογή εξαιρετική. Τόσο καλή που ακόμα και στις σκληρές – πέτρινες διαδρομές εκτός δρόμου, δεν ακούγονται τριξίματα και περίεργοι ήχοι.

Το old school σκληρό δερμάτινο τιμόνι και ο λεβιές ταχυτήτων ολοκληρώνουν την αίσθηση ποιότητας ενώ τα τύπου μπάκετ καθίσματα προσφέρουν καλή στήριξη αλλά και άνεση κατά την μετακίνηση.

Η ευρυχωρία είναι σίγουρα κάτι που δεν μένει απαρατήρητο στο Renegade. Το μεγάλο ύψος της οροφής, πέρα από ότι προσθέτει φως λόγω των μεγάλων παραθύρων, προσφέρει μεγάλη άνεση ακόμα και σε υψηλόσωμα άτομα. Το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω μέρος όπου ο χώρος για τα γόνατα είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας και μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τρεις ενήλικες μετρίου αναστήματος ή δύο πολύ ψηλούς.

Οι νέοι μικροχώροι και θήκες θα χωρέσουν όλα τα αντικείμενα σας. Βέβαια, υπάρχει μια μόνο θήκη στο πίσω κάθισμα του συνοδηγού και στο μοντέλο της δοκιμής δεν υπήρχε «τεμπέλης» (στα 40-40-20 καθίσματα υπάρχει «τεμπέλης» με ποτηροθήκες)

Ενσωματωμένη μέσα στον αναλογικό πίνακα οργάνων, βρίσκεται μια ευανάγνωστη οθόνη 7 ιντσών, η οποία περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες όπως Media, Trip Computer, Βοηθήματα οδηγού αλλά και τα προγράμματα οδήγησης εκτός δρόμου Selec-Terrain. Ανάλογα το πρόγραμμα υπάρχει και μια διαφορετική απεικόνιση στην οθόνη με το Renegade στην αντίστοιχη off-road κατάσταση.

Η οθόνη αφής infotainment του μοντέλου δοκιμής ήταν η 7άρα, υπάρχει όμως προαιρετικά μια 8,4 ιντσών. Η βασική έκδοση έρχεται με 5. Το σύστημα Uconnect είναι εύκολο και γρήγορο στην χρήση. Έχει και τις απαραίτητες συντομεύσεις των εφαρμογών με κυκλική μορφή στο κάτω μέρος τις οθόνης, βελτιώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο την ευκολία χρήσης και μειώνοντας την αλληλεπίδραση με την οθόνη και τα κρυφά μενού. Υπάρχει και Apple CarPlay & Android Auto, στο στάνταρ εξοπλισμό.

Απαραίτητες συντομεύσεις με κουμπιά βρίσκονται επίσης και κάτω από την οθόνη, στην κεντρική κονσόλα, για το ηχοσύστημα και τον κλιματιστικό. Υπάρχουν επίσης 2 usb, ένα AUX και μία πρίζα 12V.

Το Uconnect box δίνει τη δυνατότητα αυτόματων (π.χ. σε περίπτωση ατυχήματος) ή χειροκίνητων  κλήσεων SOS, καθώς και άμεση επικοινωνία με την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών Jeep. Επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα κλειδώματος και ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου από απόσταση μέσω κινητού τηλεφώνου, εντοπισμού του αυτοκινήτου μέσω σχετικής εφαρμογής και προγραμματισμού ορίων (ταχύτητας, γεωγραφικού σημείου, κτλ.) ώστε να ειδοποιηθεί ο ιδιοκτήτης εφόσον παραβιαστούν. Παράλληλα, το σύστημα παρέχει πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου (στάθμη καυσίμου, κατάσταση συντήρησης, κτλ.).

Ικανό τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου

Το Renegade έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ενώ η σφιχτή του ανάρτηση περιορίζει τις κλίσεις το αμαξώματος δεν ενοχλεί καθόλου στην καθημερινότητα, με τις λακούβες και το κακό οδόστρωμα να μην αποτελούν κανένα πρόβλημα και να τις απορροφάει αποτελεσματικά.

Ωραίο είναι και το τιμόνι που προσφέρει αρκετή πληροφορία, βαριά αίσθηση και καλό κύκλο στροφής, ενώ θα σου δώσει την αυτοπεποίθηση να οδηγήσεις γρήγορα. Σε αυτή την…αυτοπεποίθηση…συμβάλει και η τετρακίνηση ACTIVEDRIVE της Jeep, η οποία προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης για ένα SUV. Κατά την ήρεμη οδήγηση μάλιστα, αποσυνδέει αυτόματα τον πίσω άξονα και κινεί το Renegade μόνο με τους εμπρός αυξάνοντας την οικονομία.

Εκεί που η τετρακίνηση ενθουσιάζει ακόμα πιο πολύ, παρά την σχετικά μικρή απόσταση από το έδαφος των 166 χλστ. (την ίδια απόσταση έχει και το 2κίνητο μοντέλο), είναι στις εκτός δρόμου διαδρομές, όπου είναι το στοιχείο του Renagade, το οποίο καταπίνει τις ανωμαλίες χωρίς καμία απολύτως δυσκολία. Σε αυτό βέβαια βοηθά και το SelecTerrain, όπου ανάλογα το πρόγραμμα (Auto, Snow, Sand, Mud) που έχει επιλέξει ο οδηγός, ρυθμίζει γκάζι, κιβώτιο και ηλεκτρονικά συστήματα. Ακόμα για τυχόν κολλήματα και extreme καταστάσεις υπάρχει και η επιλογή 4WDLock που κλειδώνει τον κεντρικό πολύδισκο συμπλέκτη.

Τέλος διαθέτει ικανοποιητικές γωνίες (προσέγγισης 30°, ράμπας 24° και διαφυγής 34°) και συνδυαστικά με τις ανεξάρτητες αναρτήσεις και το σύστημα μεταφοράς ροπής (torquevectoring), η δύναμη θα περάσει στο τροχό που πατάει και το Renegade δεν θα κολλήσει πουθενά.

Δυνατός κινητήρας – καλό κιβώτιο

Ο νέος 1.3 τούρμπο κινητήρας που αντικατέστησε τον 1.4 με τους 170 ίππους, είναι καλύτερος και σε απόδοση και σε οικονομία.
Αποδίδει 180 ίππους και 270 Nm ροπής και πραγματικά κινεί δυναμικά το 1.430 κιλών αμάξωμα του Renegade, με ροπή διαθέσιμη από χαμηλά που βοηθάει τόσο στην αμεσότητα όσο και στις εκτός δρόμου διαδρομές.

Αυτός ο κινητήρας, με την τετρακίνηση παντρεύεται αποκλειστικά με ένα αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής, το οποίο μας άφησε θετική εντύπωση. Μέχρι να ζεσταθούν τα λάδια του, έχει την τάση να αλλάζει λίγο ψηλά, αλλά σε μικρό χρονικό διάστημα από την έναρξη της διαδρομής, μόλις η θερμοκρασία φτάσει το ικανοποιητικό επίπεδο, αλλάζει σωστά και ομαλά, τόσο στα κατεβάσματα όσο και στα ανεβάσματα. Απ’ την άλλη αργεί λίγο στο kickdown και πρέπει να βυθίσεις το πόδι σου στο γκάζι, κάτι που δεν βολεύει μέσα στην πόλη, υπάρχει πάντα όμως και η σειριακή επιλογή που με 2 γρήγορες κινήσεις μπορείς να κατεβάσεις ταχύτητα από τον λεβιέ.

Οικονομία και Renegade δεν είναι κολλητοί φίλοι, σίγουρα όμως ο νέος κινητήρας τα πηγαίνει καλύτερα. Τετρακίνηση, βαρύ πλαίσιο, όχι και πολύ αεροδυναμικό σχήμα αλλά και 180 ίπποι στο δεξί σου πεντάλ σίγουρα ανεβάζουν την κατανάλωση, η οποία σε κανονική χρήση δύσκολα θα πέσει κάτω από 9 λ./100 χλμ. Στην δική μας δοκιμή, με οδήγηση εντός πόλης, σε αυτοκινητόδρομο αλλά και σε εκτός δρόμου διαδρομή είχαμε μέση κατανάλωση 10.1 λίτρου. Να σημειώσουμε όμως και τις αυξημένες θερμοκρασίες της εποχής, επομένως και την ανάλογη χρήση του A/C.

Διαθέσιμες εκδόσεις και Κινητήρες

Η Jeep προσφέρει το Renegade με κινητήρες για όλους. Οι δικίνητες εκδόσεις μπορούν να συνδυαστούν με δύο υπετροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες 1.000 & 1.300 κ.εκ. με 120 & 150 ίππους αντίστοιχα αλλά και με ένα πετρελαιοκινητήρα 1.600 κ.εκ. με επίσης 120 ίππους αλλά και 320 Nm ροπή. Οι τετρακίνητες εκδόσεις μπορούν να συνδυαστούν με τον υπετροφοδοτούμενο 1.300άρη της δοκιμής, με τους 180 ίππους, αλλά και με δύο δίλιτρους πετρελαιοκινητήρες με 140 & 170 ίππους.

Οι κινητήρες ανάλογα την έκδοση, συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη ή αυτόματο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής.
Sport, Longitude, Limited και TrailHawk είναι οι τέσσερις εκδόσεις του, με την Sport να ξεκινά 18.900 €, την Longitude από 20.900 €, την Limited από 24.200 € και την Trail-rated έκδοση για πιο σκληρή χρήση εκτός δρόμου TrailHawk από 33.900 €.  Η βασική έκδοση με τον κινητήρα ντίζελ 1.600 κ.εκ. ξεκινά από 20.900 € .

Αργότερα μέσα στο έτος, θα λανσαριστεί και η Plug-In υβριδική έκδοση 4XE με κινητήρα 1.300 κυβικών εκατοστών και συνολική ισχύ 240 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ.

Συμπέρασμα

Το ανανεωμένο Renegade είναι ακριβώς αυτό που δηλώνει η Jeep. Το πιο μικρό και προσιτό μοντέλο της εταιρείας, το οποίο έχει τον απαραίτητο για ένα Jeep χαρακτήρα και δυναμισμό, διαχρονικό σχεδιασμό, καλή ποιότητα κατασκευής και απεριόριστες δυνατότητες οδήγησης. Οι πολλές επιλογές εξοπλισμού και κινητήρων βοηθούν στην επιλογή του κατάλληλου συνόλου, ενώ τα συστήματα τεχνολογίας που διαθέτει συνεισφέρουν τόσο στην ασφάλεια όσο και στην ψυχαγωγία. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Renegade, είναι ένα πολύ ικανό μικρό SUV.

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: από 18.900 €
Τιμή έκδοσης με εξοπλισμό
αυτοκινήτου δοκιμής: 27.900
Κινητήρας: 1.332 κ.εκ. τετρακύλινδρος υπετροφοδοτούμενος
Ισχύς-Ροπή: 180 hp /  5.750  σ.α.λ., 270  Nm / 1.850 σ.α.λ
Μετάδοση: Τέσσερις τροχούς με αυτόματο 9 σχέσεων (μετατροπέας ροπής)
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 201 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
7 .1 – 10.1 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 163 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 399,3 €

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4236/1805/1684 mm
Βάρος: 1.430 κιλά
Χώρος αποσκευών: 351 λ.