Δοκιμή: Mini Cooper 1.5 136 PS
Το Cooper SE ήταν μόνο η αρχή για τον αμιγώς ηλεκτρικό μετασχηματισμό της Mini που σύμφωνα με τα σχέδια της, θα γίνει πράξη το 2030. Το τελευταίο Cooper με θερμικό κινητήρα θα βγει από τη γραμμή παραγωγής το 2025 ενώ μέχρι το 2027, το 50% των συνολικών πωλήσεων της βρετανικής εταιρείας θα αποτελούν μόνο ηλεκτρικά μοντέλα. Η στρατηγική αυτή βέβαια περιλαμβάνει δύο νέα ηλεκτρικά ενώ η επόμενη γενιά του μικρού Mini θα είναι η τελευταία με κινητήρες βενζίνης, γιατί ήδη πλέον δεν εφοδιάζεται με κινητήρες πετρελαίου. Εκτός από αυτό που κρύβεται κάτω από το καπό, όλες οι εκδοχές του (το τρίθυρο, το πεντάθυρο και το Cabrio) έλαβαν ένα συνολικό φρεσκάρισμα τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, με ακόμα περισσότερο στύλ και επιλογές διαμόρφωσης.
Φρεσκάρισμα
Με αυτή την ανανέωση το Mini δέχεται το μεγαλύτερο φρεσκάρισμα από το 2008. Το αποκαλούμε φρεσκάρισμα γιατί έχουν αλλάξει μόνο λεπτομέρειες, λεπτομέρειες όμως που το κάνουν ακόμα πιο μοντέρνο με περισσότερες καθαρές γραμμές. Αυτή η “καθαρή αισθητική” σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Oliver Heilmer, είναι αποτέλεσμα της νέας σχεδιαστικής προσέγγισης που ως επίκεντρο έχει την απομάκρυνση οτιδήποτε περιττού.
Οι περισσότερες αλλαγές βέβαια, είναι στο μπροστά μέρος και αλλάζουν εν μέρει το “πρόσωπο” του Mini. Το καπό και τα φώτα είναι ίδια, με τα τελευταία να διαθέτουν όμως μια νέα μαύρη επένδυση έναντι χρωμίου στον εσωτερικό δακτύλιο (ή και στον εξωτερικό ως προαιρετικό εξοπλισμό) και είναι πλέον ως στάνταρ Full LED. Είναι μάλιστα τόσο δυνατά και “έξυπνα” που κυριολεκτικά κάνουν τη “νύχτα, μέρα” και καθιστούν τη χρήση προβολέων ομίχλης, περιττή. Για το λόγο αυτό οι προβολείς ομίχλης αντικαταστάθηκαν από αεροκουρτίνες στις άκρες του ανασχεδιασμένου προφυλακτήρα για πιο σπορτίφ εμφάνιση και καλύτερη αεροδυναμική. Μια νέα μεγαλύτερη εξαγωνική μάσκα – η μεγαλύτερη που είχε ποτέ – εκτείνεται μέχρι το κάτω μέρος και έχει το μεσαίο τμήμα, στο οποίο βασίζεται η πινακίδα, βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος. Αναλόγως την έκδοση, οι αεραγωγοί είναι μεγαλύτεροι συγκριτικά με τη προηγούμενη γενιά και το spoiler στο κάτω μέρος πιο έντονο.
Από το πλάι γίνεται αντιληπτό ότι δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφορά στο διαχρονικό σχήμα του αλλά ούτε και στις διαστάσεις. Ο σχεδιασμός στα προστατευτικά των θόλων είναι ελαφρώς διαφορετικός όπως και στο αεροδυναμικό διακοσμητικό που έχει ενσωματωμένο πλέον ένα LED φλάς. Η αεροτομή στο πίσω μέρος είναι λίγο μεγαλύτερη ενώ οι προφυλακτήρες μιμούνται το εξαγωνικό σχήμα της μάσκας και έχουν το μεσαίο τμήμα επίσης βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος. Πτερύγια σε σχήμα “Γ” ενώνουν τα προστατευτικά των θόλων με το σχέδιο του προφυλακτήρα για πιο “άγρια” εμφάνιση στο πίσω μέρος, ειδικότερα από τη πλευρά που υπάρχει η αληθινή στρογγυλή απόληξη της εξάτμισης. Τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα είναι πλέον LED από το βασικό εξοπλισμό με την ενσωματωμένη φωτεινή υπογραφή του Union Jack και το φως ομίχλης έχει μετακινηθεί στο κάτω μεσαίο τμήμα του προφυλακτήρα με τη μορφή μιας μικρής LED μπάρας.
Τα στάνταρ LED φώτα του Mini είναι από τα πιο δυνατά που έχουμε δει!
Ένα από τα στοιχεία που κάνουν το Mini μοναδικό είναι οι επιλογές διαμόρφωσης και εξατομίκευσης οι οποίες πλέον είναι ακόμα πιο πολλές. Οι τρείς εκδόσεις Classic Trim, Mini Yours Trim και John Cooper Works Trim είναι ουσιαστικά πακέτα εξοπλισμού που διαφοροποιούν τόσο την εξωτερική όσο και την εσωτερική εικόνα. Διαθέσιμα είναι πέντε νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου 17 ή 18 ιντσών, νέες χρωματικές επιλογές και φυσικά η απόχρωμίωσή του με μαύρο περίγραμμα στα φώτα, στη μάσκα, στα λογότυπα και στην εξάτμιση. Οι ρίγες στο καπό είναι διαθέσιμες προαιρετικά ενώ η διχρωμία σε οροφή και καθρέπτες στάνταρ από την έκδοση Cooper. Για πρώτη φορά η οροφή μπορεί να γίνει “τρικολόρ” ή όπως την αποκαλεί η Mini “Multitone Roof”, με τη μετάβαση από το ένα χρώμα στο άλλο με ένα εφέ σβησίματος μεταξύ των χρωμάτων San Marino Blue, Pearly Aqua και Jet Black. Οι τρεις αποχρώσεις εφαρμόζονται η μία μετά την άλλη με τη τεχνική βαφής wet-on-wet στο εργοστάσιο της Mini στην Οξφόρδη.
Όπως και να διαμορφώσεις το Mini πάντως δεν περνάει ποτέ απαρατήρητο, οι επιλογές είναι πάρα πολλές και στη διάθεση όλων για να το μεταμορφώσει ο καθένας με βάση το δικό του γούστο. Το τρίθυρο Cooper που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή είχε το βασικό πακέτο “Classic Trim” ενώ το 5θυρο το πιο ιδιαίτερο “Mini Yours” με τις χαρακτηριστικές ζάντες αλουμινίου.
Πιο Mini-mal από ποτέ
Το εσωτερικό του Mini είναι αν μη τι άλλο ξεχωριστό και δεν θυμίζει κανένα άλλο αυτοκίνητο στην αγορά. Ομολογούμε ότι βάσει του Feedback κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, οι περισσότεροι εντυπωσιάστηκαν με τις αλλαγές στο εσωτερικό, το οποίο έγινε πιο ψηφιακό, πιο συνδεδεμένο και πιο μινιμαλιστικό από ποτέ.
Αρχικά ο οβάλ πίνακας οργάνων 5″, που γνωρίσαμε πέρυσι στο αμιγώς ηλεκτρικό Cooper SE και στο Countryman, είναι προαιρετικά διαθέσιμος σε όλες τις εκδόσεις (στο βασικό εξοπλισμό υπάρχουν τα στρογγυλά αναλογικά όργανα και αντίθετα στις εκδόσεις SE, JCW είναι στάνταρ) με το μικρό κόστος των 208 €. Στην ουσία πρόκειται για μια ημιψηφιακή διάταξη με μια οθόνη στο κέντρο για τις απαραίτητες πληροφορίες και δύο όργανα σε στυλ “Black Panel” δεξιά και αριστερά για το στροφόμετρο και το ντεπόζιτο αντίστοιχα. Η οθόνη έχει αρκετές πληροφορίες και ορισμένες επιλογές διαμόρφωσης, όπως το χρώμα που αλλάζει από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης ή μέσω της κεντρικής οθόνης.
Η κεντρική οθόνη αφής είναι πλέον wide 8,8 ιντσών από το βασικό εξοπλισμό και τρέχει την ανανεωμένη έκδοση του λογισμικού συστήματος του BMW Group με ένα επίσης ανανεωμένο, πιο φωτεινό και ευχάριστο θέμα από τη Mini. Διαθέτει νέα μενού, Widgets που ενημερώνονται live (προαιρετικά) και ασύρματο Apple Car Play αλλά όχι Android Auto, το οποίο περιμένουμε με ασύρματη ενημέρωση σύντομα. Ο χειρισμός του συστήματος είναι πολύ εύκολος και μπορεί να γίνει είτε μέσω της αφής ή με τον κλασικό περιστροφικό διακόπτη στο δεξί τμήμα της κεντρικής κονσόλας. Στο τομέα της συνδεσιμότητας, οι απομακρυσμένες υπηρεσίες είναι πλέον στάνταρ από την εφαρμογή ΜΙΝΙ στο κινητό τηλέφωνο.
Η οθόνη βρίσκεται μέσα στον κύκλο που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό και έχει πλέον ένα γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα αλλά και τα κουμπιά αφής για την επιλογή αγαπημένων σταθμών κ.α. Ολοκαίνουργια είναι και η σχεδίαση στον LED δακτύλιο του στάνταρ ατμοσφαιρικού φωτισμoύ, η χάραξη του οποίου έχει γίνει με Laser, για μια πιο ιδιαίτερη αισθητική ενώ διαθέτει νέα χρώματα αλλά και λειτουργίες π.χ. μπλε-άσπρο-κόκκινο φωτισμό για τη θερμοκρασία του A/C, φωτισμό για την ένταση του ήχου ή με την ένδειξη του στροφόμετρου. Τα χρώματα του ατμοσφαιρικού φωτισμού αλλάζουν από τους αεροπορικού τύπου διακόπτες στη πλαφονιέρα. Αντίστοιχοι διακόπτες συνεχίζουν να υπάρχουν για τις βασικές λειτουργίες στο κάτω μέρος του ταμπλό, με σήμα κατατεθέν τον φωτιζόμενο κόκκινο διακόπτη που πάλλεται και σε προκαλεί να τον πατήσεις.
Το ταμπλό έχει έναν πιο επίπεδο-οριζόντιο σχεδιασμό με αποτέλεσμα να δείχνει πιο πλατύ. Οι διακοσμητικές επενδύσεις είναι μεγαλύτερες με νέα σχέδια και ενσωματωμένους τους αεραγωγούς δεξιά και αριστερά του κυκλικού οργάνου, με ένα πλέον οβάλ σχήμα. Το τιμόνι είναι επίσης ανασχεδιασμένο κυρίως με τα κουμπιά τα οποία έχουν επίπεδη σχεδίαση και το ίδιο γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα. Στο μάτι φαίνονται πιο ποιοτικά και ενισχύουν μαζί με τις υπόλοιπες αλλαγές την μινιμαλιστική εικόνα του εσωτερικού, όμως στην αφή τα προηγούμενα λαστιχένια κουμπιά είχαν πιο Premium αίσθηση. Σε κάθε περίπτωση το τιμόνι είναι δερμάτινο αλλά προαιρετικά διατίθεται με ένα υπέροχο σε αίσθηση ποιοτικό δέρμα Nappa (όπως στο 5θυρο Mini που δοκιμάσαμε) αλλά και για πρώτη φορά με θερμαινόμενη στεφάνη. Ένα μικρό λογότυπο με το Union Jack ή το JCW μπορεί να προστεθεί στο κάτω μέρος της τρίτης ακτίνας.
Η ποιότητα συνολικά είναι άψογη. Τόσο το πάνω όσο και το κάτω μέρος του ταμπλό έχει πολύ μαλακό πλαστικό, οι πόρτες έχουν μαλακό πλαστικό και επενδύσεις από συνθετικό δέρμα και η συναρμογή σε όλη τη καμπίνα είναι κορυφαία. Η εργονομία είναι σε πολύ καλό επίπεδο με τις μόνες παραλήψεις να εντοπίζονται στο κεντρικό υποβραχιόνο το οποίο παρά την ανανέωση δεν χωράει στο εσωτερικό του Smartphones με οθόνη μεγαλύτερη από 5,8″ και όταν είναι ρυθμισμένο ένα “κλικ” πιο χαμηλά από την ευθεία θέση, βρίσκει πάνω του το μηχανικό χειρόφρενο όταν σηκώνεται. Βέβαια για πρώτη φορά είναι διαθέσιμο και ένα ηλεκτρονικό χειρόφρενο όμως το μηχανικό είναι αυτό που ταιριάζει πιο πολύ στο χαρακτήρα του Mini.
Οι πίσω χώροι στο τρίθυρο Mini δεν είναι σε καμία περίπτωση μεγάλοι και μόνο μικρόσωμοι ενήλικες δεν θα παραπονεθούν σε μεγάλες διαδρομές ενώ ένας τρίτος δεν θα μπορέσει να καθίσει, λόγω του υψώματος στο “μεσαίο κάθισμα”. Η κεντρική κονσόλα συνεχίζει μέχρι τη πίσω σειρά τον καθισμάτων και έχει στη μέση μια μεγάλη ποτηροθήκη, η οποία θα χωρέσει ακόμα και μπουκάλι 1.5 λίτρου (Στο μπροστινό μέρος υπάρχουν δύο αντίστοιχες ποτηροθήκες και οι θήκες στις πόρτες είναι μόνο για μικρά και λεπτά αντικείμενα) ενώ από μία ποτηροθήκη υπάρχει και σε κάθε πλευρά. Τα παιδιά θα ταξιδέψουν πιο άνετα με τα μεγάλα τετραγωνισμένα παράθυρα να αφήνουν αρκετό φως στο εσωτερικό. Η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος στα καλυμμένα με πορτάκια σημεία Isofix αποτελεί πρόκληση γιατί το άνοιγμα μεταξύ πόρτας και μπροστινού καθίσματος στην αναδιπλωμένη του θέση είναι περιορισμένο.
Εάν κάποιος θέλει ένα Mini με περισσότερους χώρους θα πρέπει να στραφεί στη πεντάθυρη εκδοχή του, η οποία χάρη στα επιπλέον 72 mm του μεταξονίου και τις δύο επιπλέον πόρτες, που σε αντίθεση με το τρίθυρο έχουν πλαίσιο στα παράθυρα, μπορεί να φιλοξενήσει δύο ενήλικες στο μέσο όρο ύψους χωρίς κάποιο παράπονο. Στη δική μας δοκιμή, καταφέραμε να ταξιδέψουμε για μεγάλη απόσταση, με οδηγό ύψους 1.90 και ήμασταν ικανοποιημένοι. Ακόμα και σε αυτό βέβαια δεν μπορεί να κάτσει ένας τρίτος επιβάτης εξαιτίας του μεσαίου τμήματος αλλά η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος γίνεται με πολύ μεγαλύτερη ευκολία.
Σε ότι αφορά τον χώρο αποσκευών έχει παραμείνει στα 211 λίτρα για το τρίθυρο και στα 278 λίτρα για το πεντάθυρο με διπλό πάτωμα για επίπεδο σημείο φόρτωσης. Συνολικά δεν διακρίνεται για τους χώρους που έχει, ούτε για τους πίσω επιβάτες ούτε για τις αποσκευές τους και απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό που δεν θα χρειαστεί να φορτώσει το αυτοκίνητο του με περισσότερα από τα απαραίτητα.
Τρικύλινδρος με όρεξη
Ο 1.500άρης τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας της έκδοσης Cooper είναι γνώριμος από τη προηγούμενη γενιά Mini και από τη νέα BMW Σειρά 1. Ο Twin Power Turbo, όπως τον αποκαλούν διαθέτει άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, τούρμπο ενσωματωμένο στην πολλαπλή εξαγωγής και αποδίδει 136 ίππους από τις 4.500 έως τις 6.000 σ.α.λ. και 220 Nm ροπή από τις 1.500 έως τις 4.100 σ.α.λ. Για ακόμα μια φορά, ή για την ακρίβεια δύο, μείναμε απόλυτα ευχαριστημένοι από το συγκεκριμένο κινητήρα που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή προαιρετικά και με κόστος περίπου 1.875 € με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων Steptronic, όπως στις δοκιμές μας.
Ο κινητήρας είναι πολύ γραμμικός με μεστή δύναμη από χαμηλά έως και τις 6.500 σ.α.λ., δεν υπάρχει σημείο που θα πεις ότι του λείπει δύναμη ακόμα και όταν τον πιέζεις εν. Αυτό αποδεικνύεται από τις επιδόσεις με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 8,1″ (8,3″ για τη πεντάθυρο) και το Cooper να επιταχύνει εύκολα μέχρι την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική των 210 χλμ./ώρα. Είναι επίσης πολιτισμένος στη λειτουργία του με αισθητή την απουσία κραδασμών από τη καμπίνα όπως και την απουσία του χαρακτηριστικού ήχου των τρικύλυνδρων κινητήρων. Αντίθετα, η χροιά του είναι αρκετά σπορ, όχι μόνο με τον τόνο που φτάνει στα αυτιά του οδηγού αλλά ακόμα περισσότερο με αυτόν που “βγαίνει” από την εξάτμιση. Ακούγεται επίσης και ελάχιστα το σφύριγμα της τουρμπίνας, όχι όμως όσο στη Σειρά 1, στην οποία μάλιστα ακουγόταν και το ξεφύσημα της στο άφημα το γκαζιού.
Ο κινητήρας μπορεί να είναι από νευρικός έως “ξενέρωτος” αναλόγως το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Στο Green, η απόκριση του γκαζιού είναι ρυθμισμένη για οδήγηση μέσα στη πόλη και θα κόψει τόσο την όρεξή σου για γρήγορη οδήγηση όσο και την δύναμη του κινητήρα. Στο Normal η συμπεριφορά του είναι ισορροπημένη και στο Sport αγριεύει και γίνεται πιο άμεσος, με το κιβώτιο να κρατάει στροφές ψηλά και να αλλάζει ανάλογα. Σε γενικές γραμμές το διπλοσύμπλεκτο Steptronic είναι γρήγορο και αλλάζει σωστά, ακόμα και όταν κινείσαι εντός πόλης με χαμηλές ταχύτητες.
Τα προγράμματα επηρεάζουν τόσο τον οδηγό όσο και το αυτοκίνητο για τη μέγιστη δυνατή απόδοση στην οδήγηση, είτε αυτή έχει να κάνει με την οικονομία, είτε με το “γκάζι”. Εμείς στο τρίθυρο και στο πεντάθυρο είδαμε τη κατανάλωση να σταθεροποιείται στα 7,6 και στα 7,4 λ./100 χλμ. αντίστοιχα ενώ υπό πίεση και στις δύο περιπτώσεις ξεπέρασε τα 8.
Με “καρτίστικη” αίσθηση
Εκτός από το στύλ του, το Mini φημίζεται για την οδηγοκεντρική του διάθεση και την πολύ συγκεκριμένη “καρτίστικη” αίσθηση που μένει σχεδόν αναλλοίωτη εδώ και χρόνια. Το πάτημα του στο δρόμο είναι υποδειγματικό και μπορεί οι αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο να μην είναι σημαντικές, υπάρχει μια που αλλάζει πολλά στην καθημερινή οδήγηση. Αυτή αφορά στα προαιρετικά αμορτισέρ FSD (frequency-selective damping), επιλεκτικής απόσβεσης δηλαδή βάσει της συχνότητας των κραδασμών που έρχονται στον εξοπλισμό του ως Adaptive Chassis με κόστος περίπου 400 €. Η συνεχώς μεταβαλλόμενη απόσβεση ρυθμίζεται σε διάστημα μόλις 50 έως 100 χιλιοστών του δευτερολέπτου και στη πράξη κάνει πολύ μεγάλη διαφορά. Γενικότερα η ρύθμιση της ανάρτησης του Mini είναι σφιχτή και σε πολλούς ελληνικούς δρόμους με αλλεπάλληλες λακκούβες μπορεί να ταλαιπωρήσει έναν οδηγό που δεν έχει συνηθίσει ένα αυτοκίνητο με σπορ αίσθηση και ξερές αντιδράσεις. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι με τα FSD οι αντιδράσεις του είναι πολύ πιο γλυκιές στις βαθιές και εγκάρσιες ανωμαλίες αλλά δεν διαφέρει αισθητά στον καλό δρόμο, όπου εκεί σε κάθε περίπτωση το Mini αποσβένει σωστά με τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω.
Σε καλή άσφαλτο, η ποιότητα κύλισης είναι στο premium επίπεδο που του αρμόζει, όταν όμως ο δρόμος είναι “σπασμένος” και ειδικότερα με ελαστικά Run Flat και τροχούς 18″ τότε υπάρχει αρκετός θόρυβος κύλισης, παρά την πολύ καλά ηχομονωμένη καμπίνα. Στο ταξίδι είναι απόλυτα σταθερό και σε αυτό βοηθάει τόσο το σφιχτά ρυθμισμένο πλαίσιο όσο και το απρόσμενα βαρύ τιμόνι. Αυτό τουλάχιστον για όσους έχουν συνηθίσει τα νέα Supermini με τα πανάλαφρα τιμόνια για την ευκολία στις μανούβρες και στα παρκαρίσματα. Εδώ ακόμα και στο πρόγραμμα “Green” το τιμόνι είναι βαρύ και μέχρι να το συνηθίσεις θα χρειαστεί την επιπλέον προσπάθεια για να το στρίψεις όταν είσαι σταματημένος. Όταν κινείσαι γρήγορα όμως είναι ιδανικό και σε βοηθάει να στρίψεις σωστά και να ακολουθήσεις τα όρια, που ακόμα και με αυτό το κινητήρα το πλαίσιο δεν τα φτάνει με ευκολία. Το σύστημα διεύθυνσης διακρίνεται για την ακρίβεια και την αμεσότητά του, όχι τόσο όμως και για την πληροφόρησή του.
Τα όρια πρόσφυσης είναι πραγματικά υψηλά και υπό πίεση το Mini δεν θα πάρει κλίση, θα πατήσει σωστά και το πίσω μέρος θα ακολουθήσει, αρκετά “παιχνιδιάρικα” μάλιστα εάν το θελήσεις, χωρίς όμως να νιώθεις ότι θα χάσεις τον έλεγχο μέσα από το τιμόνι που αντιγράφει με ακρίβεια τις εντολές σου. Το σύστημα πέδησης είναι δυνατό, θα χρειαστεί όμως συνήθεια στο πάτημα του πεντάλ, ειδικότερα στα οριακά φρεναρίσματα που εν τέλει πρέπει να το πατήσεις περισσότερο απ’ ότι φαντάζεσαι. Κάθε φορά πάντως που ο δρόμος είναι καλός και η διαδρομή στριφτερή θα απολαύσεις οδήγηση και το μόνο παράπονο είναι η έλλειψη paddles πίσω από το τιμόνι για μία πλήρως συμμετοχική οδήγηση.
Στα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας τώρα, η λίστα είναι μεγάλη αλλά αποτελεί ως επί το πλείστον προαιρετικό εξοπλισμό αφού στη βασική έκδοση δεν έχει ούτε κάμερα οπισθοπορείας και μόνο αισθητήρες παρκαρίσματος στον πίσω προφυλακτήρα. Το σύστημα Start-stop που είναι στάνταρ μπορεί να κομπλάρει επίσης μερικές φορές στα απότομα πάτα-άσε του γκαζιού, απενεργοποιείται όμως το πάτημα ενός διακόπτη. Το Active cruise control (Driver Assistance Package Plus) διαθέτει και νέα λειτουργία Stop & Go για ακόμα μεγαλύτερη άνεση και εκτός αυτοκινητόδρομου.
Συμπέρασμα
Σταθερό στις αξίες του το Mini παραμένει μοναδικό και οδηγοκεντρικό αλλά γίνεται ακόμα πιο μινιμαλιστικό. Η εξατομίκευση είναι στο αίμα του όσο και η “καρτίστικη” αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το βαρύ τιμόνι του και σαν Premium μοντέλο η τιμή του αυξάνεται με κάθε “τικ” στον προαιρετικό εξοπλισμό. Δεν χρειάζεσαι και πολλά περισσότερα από τη βασική έκδοση όμως για να έχεις ένα ολοκληρωμένο και σύγχρονο αυτοκίνητο. Εάν οι χώροι αποτελούν ένα ζήτημα, η πεντάθυρη έκδοση τους προσφέρει χωρίς να αλλοιώνονται τα υπόλοιπα. Στη καρδιά μας όμως, το Mini Cooper πρέπει να είναι τρίθυρο και το Countryman υπάρχει σαν επιλογή για τις πιο οικογενειακές περιστάσεις.
Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά
Τιμή: από 21.520 €
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος
Ισχύς-Ροπή: 136 hp / 4.500 – 6.500 σ.α.λ., 220 Nm / 1.500 – 4.100 σ.α.λ
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 8.1 (8.3*) δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 210 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής: 5.5– 7.6/7.4* λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 126/127* g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.863/1.727/1.414 mm
4.036/1.727/1.425 mm*
Βάρος: 1.275/1.305* κιλά
Χώρος αποσκευών: 211/278* λ.
*Πεντάθυρο