Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT Acenta

Το Nissan Juke είχε ξεχωρίσει από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε λόγω της ιδιαίτερης σχεδίασης και του κουπέ-σπορ σχήματός του. Δημιούργησε μια νέα κατηγορία, η οποία χρόνια αργότερα, αποδεικνύεται ως μια από τις πιο αγαπητές στο αγοραστικό κοινό. Το Juke όμως, από την αρχή και για μια δεκαετία, παρέμεινε ξεχωριστό. Το ίδιο συμβαίνει και με τη δεύτερη γενιά, η οποία όμως έχει βελτιωθεί σε όλους τους τομείς και είναι έτοιμη να παλέψει με το σκληρό ανταγωνισμό των B-SUV, ως ένα πιο ολοκληρωμένο πλέον αυτοκίνητο.

Το Juke μας είχε αφήσει θετικές εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή, στην πανελλήνια παρουσίασή του, όταν το οδηγήσαμε μέχρι τις Πηγές Κρύας στη Λιβαδειά. Το εξαιρετικό media trip που είχε διοργανώσει η Nissan -λίγο πριν την έξαρση του Κορονοϊού- , περιελάμβανε οδήγηση σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και βουνό βοηθώντας μας να πάρουμε μια ολοκληρωμένη πρώτη εικόνα από τη δεύτερη γενιά του μικρού σπορ B-SUV της Ιαπωνικής μάρκας. Και η άποψη μας δεν άλλαξε μετά από αυτή τη δοκιμή, πράγματι είναι ένα πολύ καλύτερο και πιο όμορφο αυτοκίνητο.

Άν και η έκδοση της δοκιμής, είναι η Acenta, η δεύτερη έκδοση εξοπλισμού που με κόστος κάτω από τις 19.000 ευρώ € και αρκετό εξοπλισμό παραμένει μία πολύ ανταγωνιστική, Value For Money επιλογή στην κατηγορία, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο DCT και με τα paddles πίσω από το τιμόνι, δεν ξεχωρίζει μόνο σε εμφάνιση αλλά και σε οδηγική εμπειρία!

Παραμένει διαφορετικό με μια δόση σύγχρονης απλότητας

Για την εμφάνιση, κρατάμε τον ίδιο τίτλο από την πρώτη δοκιμή. Το νέο Juke παραμένει το πιο ξεχωριστό αυτοκίνητο της κατηγορίας, απλά είναι πλέον λίγο πιο mainstream. Και αυτό με την καλή έννοια, διότι απευθύνεται σε περισσότερα άτομα, τα οποία μπορεί να μην είναι οπαδοί της εξτρεμιστικής σχεδίασης που βλέπουμε σε πολλά νέα ιαπωνικά μοντέλα.

Έχοντας κρατήσει στοιχεία από την προηγούμενη γενιά Juke, όπως τα στρογγυλά φώτα, την καμπυλότητα στην οροφή, τα φουσκώματα στο αμάξωμα και προσθέτοντας λεπτομέρειες όπως την ιδιαίτερη πόρτα αποσκευών, το τριγωνικό σχεδιασμό στο χερούλι που ενσωματώνεται στην αιωρούμενη οροφή και τα πολύ λεπτά φώτα ημέρας LED, το Juke θα τραβήξει τα βλέμματα και θα εντυπωσιάσει με την εμφάνιση του.

Ουσιαστική αύξηση μεγέθους

Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Nissan Juke έχουν πλέον αυξηθεί με το μήκος να αγγίζει τα 4,21 μ., το πλάτος τα 1,80 μ. και το ύψος τα 1,60 μ. Εντυπωσιακή είναι και η αύξηση του μεταξονίου κατά 10,5 εκ., προσφέροντας πολύ μεγαλύτερη άνεση στους πίσω επιβάτες σε σχέση με το κάπως “κλειστοφοβικό” πίσω μέρος του προηγούμενου μοντέλου.

Μεταφέραμε τρία άτομα στο πίσω μέρος για πάνω από 100 χιλιόμετρα χωρίς να υπάρξει κάποιο θέμα άνεσης

Ο χώρος αποσκευών έχει και αυτός αυξηθεί κατά 20%, προσφέροντας 422 λίτρα, ενώ υπάρχει και ρυθμιζόμενο πάτωμα κάνοντας την φόρτωση αντικειμένων ευκολότερη.

Πόσο πιο καλό είναι το εσωτερικό;

Η απάντηση είναι, αρκετά!

Η ποιότητα είναι καλύτερη από την προηγούμενη γενιά. Απ’ την μία υπάρχουν σκληρά πλαστικά σε αρκετά σημεία, κάτι συνηθισμένο στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, απ’ την άλλη όμως το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό ενώ οι υφασμάτινες επενδύσεις στο ταμπλό και τις πόρτες ανεβάζουν το συνολικό επίπεδο άνεσης και ποιότητας.

Η απουσία δερμάτινου τιμονιού (υπάρχει από την έκδοση N-connecta και μετά) μας ξένισε λίγο στην αρχή, μέχρι να ανακαλύψουμε ότι τελικά δεν αποτελεί και τόσο μεγάλο θέμα. Παραμένει άλλωστε ένα πολύ ωραίο σχεδιαστικά flat-bottomed τιμόνι.

Στην έκδοση Accenta δεν υπάρχει επίσης υποβραχιόνιο για τον οδηγό, ένα έξτρα που ίσως να ήταν χρήσιμο στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο. Σε κάθε περίπτωση στην θέση του βρίσκεται ένας χώρος αποθήκευσης . Και επειδή μιλήσαμε για χώρους αποθήκευσης, το Juke θα χωρέσει όλα σας τα αντικείμενα στο εσωτερικό του, με μεγάλες θήκες στις πόρτες, 2 ποτηροθήκες, ένα καλού μεγέθους ντουλαπάκι και θήκη για μεγάλα smartphone.

Τα μπακετ καθίσματα Monoform, προσφέρουν άνεση και στηρίζουν πολύ καλά τον οδηγό, ενώ η διαμόρφωση του ύψους της θέσης είναι πάρα πολύ μεγάλη, ικανοποιώντας όλα τα γούστα (Κάποιοι θέλουν να κάθονται πολύ χαμηλά ακόμα και σε SUV).

Όσον αφορά το design, αυτό παραμένει ξεχωριστό και στο εσωτερικό. Με τους κυκλικούς αεραγωγούς του κλιματισμού, που θυμίζουν τουρμπίνες αεροπλάνου, τα σπορ καθίσματα που ήδη αναφέραμε και τη κεντρική κονσόλα που θυμίζει ντεπόζιτο μοτοσυκλέτας.

Tech for Acenta

Emergency Call, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα, υποβοήθηση υψηλής δέσμης προβολέων, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας είναι τα στάνταρ συστήματα ασφαλείας που προσφέρονται με το 5άστερο στο EuroNCAP, Juke.

Η τεχνολογία δεν σταματά εκεί όμως για αυτή την έκδοση, με την 8 ιντσών οθόνη αφής και το γρήγορο λειτουργικό της σύστημα να προσφέρει συνδεσιμότητα apple carplay & android auto και σύστημα αναγνώρισης φωνής. Αυτόματος κλιματισμός, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και κάμερα οπισθοπορείας ολοκληρώνουν το πακέτο

Συνδυασμό Fun To Drive χαρακτήρα και άνεσης.

Πατώντας στην νέα πλατφόρμα CMF-B και έχοντας μεγαλύτερο μεταξόνιο αλλά και πλάτος, είναι λογικό και επόμενο το Juke να έχει καλύτερη οδηγική συμπεριφορά σε σχέση με τον προκάτοχο του.

Η ανάρτηση του είναι πολύ άνετη με τις κλίσεις του αυτοκινήτου να έχουν μειωθεί σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, δίνοντας έτσι την δυνατότητα για μια πιο σπορ οδηγική εμπειρία. Πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης, με ελάχιστους θορύβους και ενοχλήσεις από τα λάστιχα και το οδόστρωμα.

Το τιμόνι σε αυτή την έκδοση που δεν υπάρχουν τα mode οδήγησης, παραμένει πολύ καλό στην αίσθηση και στην πληροφόρηση, αλλά πρέπει να πούμε ότι στην έκδοση N-Connecta το είχαμε χαρακτηρίσει εξαιρετικό. Σε κάθε περίπτωση θα το εμπιστευτείς ακόμα και στην γρήγορη οδήγηση ενώ ο μεγάλος κύκλος στροφής του, βοηθάει στις μανούβρες και στο παρκάρισμα.

Ο τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας βενζίνης 1.0 λίτρων, που είναι και ο μοναδικός διαθέσιμος κινητήρας, αποδίδει 117 ίππους και 180 Nm ροπής (200 Nm με λειτουργία overboost) και κινεί με μεγάλη άνεση το Juke. Είναι αρκετά “σβέλτος” χωρίς όμως να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Η λειτουργία overboost δίνει αρκετή ώθηση στο αυτοκίνητο για να κάνεις μια προσπέραση με ευκολία. Εάν όμως θέλεις όμως ακόμα πιο σπορ χαρακτήρα, η έκδοση N-connecta είναι για εσένα, καθώς το πρόγραμμα οδήγησης sport, ζωντανεύει αρκετά το αυτοκίνητο και τις αποκρίσεις του.

Το κιβώτιο DCT είναι το καλύτερο στη κατηγορία. Η άνεση και η εμπιστοσύνη που αποπνέει ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρη. Σωστές αλλαγές που δεν ζορίζουν το αυτοκίνητο πουθενά, smooth-απαλή οδήγηση ακόμα και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες και το λίγο απότομο αίσθημα στο πεντάλ γκαζιού σε πρώτη σχέση και όπισθεν το συνηθίζεις πολύ γρήγορα και το κοντρολάρεις χωρίς κάποιο πρόβλημα. Βέβαια φαίνεται πως η ρύθμιση του κιβωτίου είναι προσανατολισμένη περισσότερο στην άνεση παρά στην σπορ οδήγηση, με το κιβώτιο αρκετές φορές να μην θέλει να αλλάξει στον “κόφτη”. Γι΄αυτό όμως υπάρχουν τα Paddles, για να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου και να αλλάξεις εκεί που θέλεις – ,γρήγορα ανεβάσματα, μικρός δισταγμός στα κατεβάσματα.

Στην έκδοση Acenta, τα μπροστά δισκόφρενα συμπληρώνουν τα ταμπούρα πίσω. Δεν υπάρχει θέμα με το φρενάρισμα, το Juke θα φρενάρει και θα φρενάρει καλά ακόμα και σε δύσκολες περιπτώσεις. Θα θέλαμε όμως, λίγο λιγότερο προοδευτικό αίσθημα στο πεντάλ.

Η κατανάλωση είναι καλή, δεν είναι όμως το πιο οικονομικό B-SUV. Εάν το πιέσεις θα ξεπεράσει τα 7,5 λ./100 χλμ.

Συμπέρασμα

Το Juke είναι το πιο ξεχωριστό μικρό σπορ crossοver-SUV, έχει χαρακτήρα και θα μαγνητίσει τα βλέμματα στο δρόμο. Ο εξοπλισμός της έκδοσης Acenta είναι υπεραρκετός ενώ με το αυτόματο DCT και τα Paddles στο τιμόνι θα ξεχωρίσει από τα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας και οδηγικά. Η “ζεστασιά” και η άνεση που έχει στο εσωτερικό του, θα σε κάνει να θέλεις να το οδηγήσεις περισσότερο κάθε φορά, αφού δεν σε κουράζει καθόλου και η τεχνολογία θα είναι εκεί για να σε βοηθήσει στις ανάγκες σου.

Το νέο Juke αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση με καλό εξοπλισμό, χώρους, καλό κινητήρα, σπορ αλλά και άνετα οδηγικά χαρακτηριστικά και μοναδική εμφάνιση.

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: έκδοσης Acenta (DCT) 18.900 (20.900) €
Κινητήρας: 999 κ.εκ., τούρμπο
Ισχύς-Ροπή: , 117 hp / 5250 σ.α.λ., 180 Nm / 1750-4000 σ.α.λ. (200 Nm Overboost)
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 (190) km/h
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
4.9 – 7.5 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 112 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 110€

Διαστάσεις 4.210 x 1.800 x 1.595
Βάρος: 1192 κιλά
Χώρος αποσκευών: 422 λ.

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

2 σκέψεις σχετικά με το “Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT Acenta

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.