Δοκιμή: Renault Clio TCe 100 Dynamic

Η επιτυχία της τέταρτης γενιάς του Clio ξεπέρασε κάθε προσδοκία με το Γαλλικό BestSeller να είναι δεύτερο σε πωλήσεις στην Ευρώπη μετά το Golf και πρώτο στη κατηγορία των Supermini. Όσο θετικό και αν είναι κάτι τέτοιο για μια εταιρεία δημιουργεί πάντα ένα μεγάλο θέμα. Και αυτό σχετίζεται με το επόμενο μοντέλο. Η μετάβαση και η αλλαγή μετά από μια εμπορική επιτυχία αποτελεί στοίχημα. Ένα στοίχημα που η Renault ήξερε καλά πως να διαχειριστεί καθώς είχε ανακαλύψει τις αδυναμίες του Clio και είχε παραδεχθεί σχετικά νωρίς, ότι έπρεπε να βελτιώσει σε βασικά σημεία το επόμενο μοντέλο, όπως τους κινητήρες βενζίνης, το εσωτερικό και την τεχνολογία.

Κάπως έτσι γεννήθηκε η πέμπτη γενιά Clio, η οποία μπορεί με τη πρώτη ματιά να μοιάζει σαν ένα facelift, όμως στην πράξη πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, βασισμένο στα στοιχεία της επιτυχίας του προηγούμενου αλλά πιο ολοκληρωμένο και βελτιωμένο σε όλους τους τομείς.

Μια πετυχημένη συνταγή δεν την αλλάζεις…

Όσο κλισέ και αν ακούγεται, αυτή είναι η αλήθεια σχετικά με το design του νέου Clio. Η ομάδα σχεδιασμού με υπεύθυνο τον Laurens van den Acker, ο οποίος ήταν υπεύθυνος και για το design του Clio IV, κράτησε στο μεγαλύτερο ποσοστό το σχήμα από την προηγούμενη γενιά -που θεωρείτο και ένας από τους βασικούς παράγοντες της επιτυχίας του- και δούλεψε στα σημεία.

Έτσι, το All New Clio, όπως το αποκαλεί η Renault, υιοθέτησε αρχικά τη νέα μεγαλύτερη μάσκα αλλά και τα νέα φώτα της μάρκας. Τα LED ημέρας, όπως και στο νέο Megane, εκτείνονται από το πλάι και προς τα κάτω δημιουργώντας ένα σχήμα J. Το ίδιο ισχύει και για τα πίσω φώτα, τα οποία έγιναν πιο λεπτά και πιο αιχμηρά στην άκρη τους.

Τα φώτα του είναι πολύ όμορφα. Ιδιαίτερα το Βράδυ με όλα τα Led ενεργοποιημένα.

Οι εξωτερικές αλλαγές όμως δεν περιορίζονται στα φωτιστικά σώματα. Το Clio απέκτησε ένα πιο σπορτίφ look ακόμα στη βασική του έκδοση. Ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι ανασχεδιασμένος και πιο επιθετικός, το καπό έχει έντονες πτυχώσεις ενώ ταυτόχρονα οι περιττές λεπτομέρειες, όπως το μαύρο ένθετο πλαστικό στο πλαϊνό μέρος που αντικαταστάθηκε από ένα λεπτό φιλέτο χρωμίου στο κάτω μέρος και κατά μήκος των θυρών, έφυγαν.

Εσωτερικό που ξεχωρίζει στη κατηγορία με ποιότητα και τεχνολογία

Όσον αφορά στο εσωτερικό, οι άνθρωποι του interior design τμήματος της Renault απλά ξεπέρασαν τον εαυτό τους. Δεν πρόκειται μόνο για ένα από τα πιο όμορφα και καλοσχεδιασμένα εσωτερικά της κατηγορίας αλλά και ένα από τα ποιοτικότερα.

Οτιδήποτε ήταν ογκώδες και υπερβολικά ασύμμετρο στο προηγούμενο Clio έχει εξαφανιστεί. Πλέον διαθέτει απλές γραμμές και στο ταμπλό ξεχωρίζουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, η οθόνη αφής τύπου τάμπλετ, η σειρά τύπου “πιάνο” με τους διακόπτες, οι αεραγωγοί στη πλευρά του συνοδηγού με το συνεχόμενο design και τα τρία περιστροφικά χειριστήρια για το κλιματιστικό. Το τιμόνι είναι και αυτό ανασχεδιασμένο και διαθέτει όλα τα απαραίτητα κουμπιά εκτός από αυτά για την ένταση του ήχου και τα πολυμέσα.

Οι παραπάνω ρυθμίσεις γίνονται από το κλασικό μοχλό που βρίσκεται στα δεξιά κάτω από το τιμόνι. Εργονομικά δεν είναι κακή τοποθεσία καθώς εύκολα μαθαίνεις που βρίσκεται και βολεύει να το χρησιμοποιείς ακόμα και με τα χέρια στο τιμόνι. Απλά είναι σαν να μην κολλάει με το υπόλοιπο premium και minimaldesign.

Και όταν λέμε premium, το εννοούμε. Όλα τα υλικά στο πάνω μέρος της καμπίνας είναι ποιοτικά. Το ταμπλό καλύπτεται από μαλακά πλαστικά αλλά αυτό είναι κάτι πολύ συνηθισμένο στη κατηγορία. Εκεί που το Clio ξεχωρίζει είναι στις πόρτες, όπου υπάρχει μαλακό πλαστικό στο πάνω τμήμα αλλά και ένα αφρώδες πλαστικό χαμηλότερα, εκεί που φυσιολογικά  ακουμπάει και ξεκουράζεται το χέρι. Ακόμα ένα σημείο με ποιοτικό υλικό είναι η βάση του επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων. Τα χειριστήρια για το κλιματιστικό, οι διακόπτες για τα παράθυρα και οι μοχλοί για τα φλάς-φώτα-υαλοκαθαριστήρες έχουν μεταλλικά άκρα.

Η συναρμογή βέβαια δεν είναι τέλεια και υπάρχουν μερικά μικροτριξιματάκια σε ορισμένα σημεία αλλά είναι ικανοποιητική. Γενικότερα πρόκειται για ένα προσεγμένο εσωτερικό που παραπέμπει σε premium super mini και εντυπωσιάζει με την άνεσή του.

Και η άνεση στο εσωτερικό ξεκινάει πριν καν μπεις στη καμπίνα του.

Το κλειδί τύπου κάρτα της Renault ο οδηγός μπορεί να το έχει στην τσέπη του ή στο πορτοφόλι του (αν και δεν ξέρουμε πως θα μπορούσε να βολέψει κάτι τέτοιο) και πολύ απλά πλησιάζοντας το αυτοκίνητο να ξεκλειδώνει αυτόματα (όπως και να κλειδώνει αυτόματα με την απομάκρυνση)

Λίγα δευτερόλεπτα μετά από την είσοδο στην καμπίνα, το αυτοκίνητο σε υποδέχεται με μια εύθυμη ηχητική νότα και οι δύο οθόνες ενεργοποιούνται προβάλλοντας τα λογότυπα μαζί με ωραίους χρωματισμούς. Είναι κάτι σαν καλωσόρισμα και ο ορισμός του “ambient” μέσα σε ένα αυτοκίνητο.

Πέρα από τα ποιοτικά υλικά που προαναφέραμε, υπάρχουν όμορφα στο σχεδιασμό  τους ημί-μπάκετ καθίσματα, τα οποία αν και δεν στηρίζουν τον οδηγό με το καλύτερο δυνατό τρόπο, είναι πολύ άνετα και ξεκούραστα ενώ διαθέτουν και  πολλές ρυθμίσεις όσον αφορά το ύψος, την κλίση και την απόσταση φυσικά. Η εύρεση της ιδανικής (και άνετης το ξανατονίζουμε) θέσης είναι μια εύκολη και γρήγορη διαδικασία. Στην έκδοση Dynamic της δοκιμής τα καθίσματα είναι ημιδερμάτινα.

Τέλος, το σύστημα πολυμέσων EasyLink 7” είναι εξαιρετικό. Διαθέτει καλή ανάλυση και ωραία γραφικά αλλά πέρα από αυτό είναι πολύ εύχρηστο και έχει πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης και διαμόρφωσης. Και αυτό όχι στην καλύτερη έκδοση του συστήματος αφού υπάρχει σαν προαιρετικός εξοπλισμός και μεγαλύτερη οθόνη. Δυνατότητες παραμετροποίησης υπάρχουν και για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, στον οποίο μπορείς να αλλάξεις 8 χρώματα και 4 στυλ. Εννοείται πως είναι διαθέσιμο Android Auto & Apple Car Play, πλοήγηση, κάμερα οπισθοπορείας κ.α.
Τα συστήματα ασφαλείας όπως το αυτόματο σύστημα πέδησης, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας και η αυτόματη σκάλα φώτων είναι και αυτά διαθέσιμα ως στάνταρ.

Αύξηση στους χώρους

Σε αντίθεση με τη τάση στα περισσότερα νέα αυτοκίνητα της κατηγορίας το Clio δεν μεγάλωσε σε διαστάσεις. Για την ακρίβεια το μήκος του μειώθηκε κατά 12 mm με το μεταξόνιο όμως να έχει παραμείνει το ίδιο, στα 2.580 mm.

Οι χώροι στο εσωτερικό έχουν βελτιωθεί σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά αλλά και πάλι παραμένουν στον μέσο όρο της κατηγορίας. Περισσότερος είναι ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ο οποίος αυξήθηκε κατά 26 mm χάρη στις εσοχές στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων. Ο αέρας πάνω από το κεφάλι όμως είναι κάπως περιορισμένος και άτομα με ύψος πάνω από το μέσο όρο θα νιώθουν κάπως άβολα .

Όσο νορμάλ είναι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, τόσο μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών. Η Renault κάνει  λόγο για 391 λίτρα, αν και αυτό δεν μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε καθώς διάφορες πηγές ισχυρίζονται ότι είναι μικρότερος. Στη πράξη πάντως είναι μεγάλος, ένας από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας με διαφορά. Έχει όμως μεγάλο κατώφλι φόρτωσης επειδή είναι αρκετά βαθύς και με την αναδίπλωση των καθισμάτων δημιουργείται ένα  σκαλοπάτι (υπάρχει επιλογή για προσαρμοζόμενο πάτωμα ως προεραιτικός εξοπλισμός)

Στο σύνολο του είναι σίγουρα πιο ευρύχωρο από το προηγούμενο, κυρίως λόγο της έξυπνης διαχείρισης στο εσωτερικό. Υπάρχουν και αρκετοί χώροι και θήκες για μικροαντικείμενα.

Μια άνετη εμπειρία

Έτσι θα χαρακτηρίζαμε την οδηγική εμπειρία με το All New Clio, το οποίο, όντως, πέρα από το νέο του εσωτερικό είναι ολοκαίνουργιο τόσο στη βάση του όσο και στο μηχανικό του σύνολο.

Νέα είναι λοιπόν η προσαρμόσιμη πλατφόρμα του με κωδική ονομασία CMF-B. Νέα είναι και η ανάρτηση. Η τελευταία είναι αισθητά πιο μαλακή και προσφέρει καλύτερη ποιότητα κύλισης και μεγαλύτερη απορροφητικότητα. Είναι ξεκάθαρο ότι αυτό το Clio είναι προσανατολισμένο στην άνεση και στην φιλικότητα.

Είναι πολύ ευκολοδήγητο και αυτό το φαίνεται κυρίως στη πόλη, με την αμεσότητα και την ευελιξία που προσφέρει. Ο επιλογέας του κιβωτίου έχει θετικό και σφιχτό κούμπωμα και το πεντάλ του συμπλέκτη είναι “βούτυρο”. Ίσως έχει πιο ελαφριά αίσθηση απ’ ότι θα έπρεπε αλλά αυτό, τον καθιστά εύκολο για όλους και ιδανικό για νέους οδηγούς. Ελαφρύ είναι και το τιμόνι, το οποίο έχει πολύ καλό κύκλο στροφής αλλά χάνει σε πληροφόρηση.

22 κιλά ελαφρύτερο είναι το βάρος του και το συνολικό του πάτημα στο δρόμο φαίνεται ακόμα πιο ανάλαφρο. Στις στροφές έχει λίγες κλίσεις αλλά όχι σε ενοχλητικό επίπεδο και αυτό οφείλεται στη ρύθμιση της ανάρτησης. Έχει τα κρατήματα του και το πίσω μέρος έχει όρεξη, πριν όμως το κόψει το ευαίσθητο και μη απενεργοποιήσιμο ESC.

Τα φρένα είναι ικανοποιητικά τόσο για την απόσταση ακινητοποίησης όσο και με την γραμμική αίσθηση του πεντάλ. Τα ταμπούρα πίσω, αν και τα περισσότερα στη κατηγορία έχουν, συνεχίζουν να μην μας αρέσουν σαν ιδέα. Ιδιαίτερα όταν ορισμένες εταιρείες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν δισκόφρενα πίσω σε αντίστοιχες εκδόσεις, όπως η Opel στο νέο Corsa. Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ ασφαλές και με τη σφραγίδα του Best in Class μοντέλου στην κατηγορία του, στις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP με διάκριση 5 αστέρων.

Αναβάθμιση και στον κινητήρα

Ο μικρός τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης είναι αυτός που χρησιμοποιεί και το Micra και αντικαθιστά τον προηγούμενο 0.9 λίτρων. Είναι σίγουρα μια βελτίωση και αυτό φαίνεται στις μετρήσεις επιτάχυνσης, απλά όχι και η μεγαλύτερη δυνατή. Πρόκειται για έναν σύγχρονο κινητήρα που δεν διαθέτει όμως άμεσο ψεκασμό και αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 160 Nm στις 2.750 σ.α.λ. Ο κινητήρας δεν είναι πολύ ορεξάτος αλλά δεν τον λες και αδιάφορο. Η ροπή των 160 Nm στη πράξη είναι καλύτερη από το αναμενόμενο και ωθεί το ελαφρύ αμάξωμα του συμβάλλοντας στο γενικό αίσθημα της ευελιξίας.

Από άποψη οικονομίας είναι σε καλύτερα επίπεδα από άλλους κινητήρες 100 ίππων και η κατανάλωση παραμένει με ευκολία κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. Υπάρχει και πρόγραμμα eco το οποίο βελτιώνει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση και βοηθάει στην οικονομική οδήγηση.

Το μόνο που δεν μας άρεσε εδώ είναι το 5άρι κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται ο κινητήρας. Δεν επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό, ιδιαίτερα μέσα στη πόλη και οι σχέσεις 4-5 είναι μακριές για να συνδράμουν στην οικονομία κίνησης αλλά εν έτει 2020 ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο θεωρούμε ότι θα έπρεπε να είναι βασικό.

Συμπέρασμα

Το BestSeller έγινε ακόμα καλύτερο. Η Renault ήξερε πολύ καλά ποια είναι η συνταγή της επιτυχίας και δούλεψε στα αδύναμα σημεία του προγενέστερου μοντέλου. Εσωτερικό που εντυπωσιάζει με ποιότητα, τεχνολογία και σχεδιασμό, καλύτερο πλαίσιο που προσφέρει ευελιξία, νέους κινητήρες και μηχανικά μέρη για μια πιο άνετη οδηγική εμπειρία. Ο νέος μικρός κινητήρας βενζίνης είναι καλύτερος από τον προηγούμενο και πάλι όμως θεωρούμε ότι ο ντίζελ κινητήρας 1,5 dCi είναι αυτός που του ταιριάζει γάντι. Αποτελεί σίγουρα όμως μια καλή επιλογή και στην έκδοση Dynamic ένα πολύ καλό VFM για τόσα πολλά που προσφέρει.

Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

Περισσότερα για τις εκδόσεις και τις τιμές του νέου Clio στον ιστότοπο της Renault 

Τιμή: έκδοσης δοκιμής 16.690 ευρώ
Κινητήρας: 999 κ.εκ. υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης
Ισχύς-Ροπή: 100 hp / 5.000 σ.α.λ., 160 Nm / 2.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς με μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 11.8 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 187 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής:
4.7 – 6.9 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 100-107 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 90 €

Διαστάσεις: 4.050 x 1.988 x 1.440 mm
Βάρος: 1.178 κιλά
Χώρος αποσκευών: 391 λ.

 

 

Τρύφωνας Αλεξόπουλος

Ο Τρύφωνας Αλεξόπουλος είναι δημοσιογράφος αυτοκινήτου, υπεύθυνος σύνταξης του ιστότοπου carguys.gr και συντάκτης στο περιοδικό "New Technology Online" και στην εφημερίδα "Ενέργεια και Οικονομία". Παράλληλα είναι o Road Test Editor στο κανάλι CarGuysGr (YouTube).

2 σκέψεις σχετικά με το “Δοκιμή: Renault Clio TCe 100 Dynamic

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.