Δοκιμή: Renegade 1.3Τ PHEV 4xe 240 PS TrailHawk
Απ’ ότι φαίνεται η ηλεκτροκίνηση θα επηρεάσει κάθε είδος αυτοκινήτου μέχρι σταδιακά να έρθει η κατάργηση των μοντέλων με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό είναι το συμπέρασμα από όλα τα νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα που δεν είναι φτιαγμένα για κίνηση αποκλειστικά στη πόλη αλλά έχουν πολλές παραπάνω δυνατότητες. Αν και Plug-in hybrid SUV έχουν κυκλοφορήσει πολλά στην αγορά εδώ και μια τριετία, κανένα δεν είχε το “hardcore” στοιχείο που θα το χαρακτήριζες “ικανό”, μέχρι που η Jeep αποφάσισε να το κάνει πραγματικότητα με τις εκδόσεις 4xe για τo Compass και το Renegade. Σε μια απόπειρα να φανεί πως το “ρεύμα” και οι μπαταρίες επηρεάζουν ένα τέτοιο ικανό Compact SUV αποφασίσαμε σε συνεργασία με την Jeep και το Attart Off Road Park, να περάσουμε την σκληροτράχηλη έκδοση Trail Hawk του Renegade 4xe από διάφορες δοκιμασίες εντός δρόμου, εντός πίστας αλλά και εκτός δρόμου, σε μια πραγματική διαδρομή γεμάτη προκλήσεις με οδηγό τον πρωταθλητή και γκουρού της τετρακίνησης, Στέφανο Αττάρτ.
Οι διαφορές της υβριδικής έκδοσης του Renegade σε σχέση με τις υπόλοιπες δεν είναι μεγάλες και θα τις αναλύσουμε παρακάτω. Εάν όμως θέλετε να μάθετε περισσότερα για την πρακτικότητα, τα μυστικά και τους υπόλοιπους κινητήρες του Renegade μπορείτε να διαβάσετε την δοκιμή της έκδοσης 1.3T 180 PS 4×4 AT9 εδώ!
Trail hawk σημαίνει Trail Rated
Το τετραγωνισμένο σχήμα του Renegade παραπέμπει στα περισσότερα διαχρονικά μοντέλα της μάρκας και δείχνει, μέσα από τα δικά μας τουλάχιστον μάτια στο σύνολο του ένα ωραίο ρετρό-μοντέρνο σύνολο. Οι αλλαγές της νέας Plug-in υβριδικής έκδοσης περιορίζονται στα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED με τον δακτύλιο, στις νέες ζάντες αλουμινίου, στα λογότυπα (4xe, Renegade και Jeep) με τις μπλε ηλεκτρίκ λεπτομέρειες και στην επιπλέον τάπα για την φόρτιση της μπαταρίας. Στην έκδοση Trail hawk της δοκιμής με τα 21 εκ. απόστασης από το έδαφος, τις προστατευτικές ποδιές, τους ειδικούς τροχούς με τα ελαστικά M+S, τα σηματάκια TrailRated και το μαύρο αυτοκόλλητο στο καπό δείχνει ακόμα πιο “μάχιμο” (και είναι).
Αναβάθμιση εσωτερικού
Στο εσωτερικό η εικόνα δεν διαφέρει και πολύ από τα υπόλοιπα Renegade, υπάρχει όμως σημαντική αναβάθμιση στον εξοπλισμό, στις τεχνολογίες αλλά και στην ποιότητα κατασκευής. Σε ότι αφορά στην τελευταία, παρά το γεγονός ότι τα υλικά της καμπίνας δεν έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό και παραμένουν αρκετά ποιοτικά, η συναρμογή είναι ακόμα καλύτερη και υπάρχει μια αίσθηση μεγαλύτερης στιβαρότητας, κάτι που σίγουρα θέλεις στο εσωτερικό ενός “Off-Roader”. Τα διακριτικά της έκδοσης στα καθίσματα και οι διακοσμητικές επενδύσεις διαφοροποιούνται ανάλογα με την έκδοση με τον βασικό εξοπλισμό όμως να είναι πλούσιος σε όλες τις εκδόσεις. Η κορυφαία, πέρα από τα λογότυπα “Trail Hawk”, τα διάφορα σχέδια στα καθίσματα, τις κόκκινες επενδύσεις και τα λαστιχένια πατάκια , διαθέτει όλα τα συστήματα ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση στη λωρίδα, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, ένδειξη τυφλού σημείου κ.α.), το infotainment uconnect με οθόνη 8,4″ και Android Auto/Apple Car Play/Phone Mirroring, αυτόματο παρκάρισμα και την ανοιγόμενη ή αποσπώμενη σε δύο κομμάτια οροφή. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν την ανανεωμένη οθόνη 7″ στο κοντέρ μεταξύ των δύο αναλογικών οργάνων για τις στροφές στα αριστερά και για την χρήση ενέργειας/αναγεννητικής πέδησης και φόρτισης στα δεξιά. Η οθόνη στον πίνακα οργάνων όπως και το infotainment διαθέτουν νέες ενδείξεις και γραφικά για το ποσοστό της μπαταρίας, την αυτονομία, την φόρτιση και τη διαχείριση της ενέργειας. Επιπλέον υπάρχει και η εφαρμογή MyUconnect μέσω της οποίας σου δίνεται η δυνατότητα απομακρυσμένης χρήσης του αυτοκινήτου αλλά και προβολής των παραπάνω στατιστικών.
Οι χώροι δεν διαφοροποιούνται σχεδόν καθόλου για τους επιβάτες αφού οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τα πίσω καθίσματα και η μόνη μείωση είναι στο χώρο αποσκευών από 351 σε 330 λίτρα. Να σημειωθεί ότι υπάρχει ένα επίπεδο δάπεδο κάτω από το οποίο κρύβεται μια κανονική ρεζέρβα, όχι όμως ένας χώρος αποθήκευσης των καλωδίων φόρτισης.
Πιο δυνατό, πιο οικονομικό
Κάτω από το καπώ βρίσκεται ο αλουμινένιος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.300 κ.εκ. Multi Air3, ο οποίος αποδίδει στη προκειμένη περίπτωση 180 ίππους (υπάρχει και έκδοση με 130) και 270 Nm ροπής. Μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου με μετατροπέα ροπής η κίνηση μεταφέρεται στους μπροστά τροχούς και αποτελεί τη βασική μονάδα του υβριδικού συστήματος. Ο θερμικός κινητήρας είναι συνδεδεμένος με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια, η οποία φροντίζει να υπάρχει πάντα διαθέσιμη ενέργεια στις μπαταρίες. Την διαθέσιμη ενέργεια της μπαταρίας 11,4 kWh αξιοποιεί ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί τον πίσω άξονα με το διαφορικό “e-axle” και αποδίδει 60 ίππους και 250 Nm ροπής(σε όλες τις εκδόσεις) ανεβάζοντας την συνολική ισχύ στους 240 ίππους(ή 190).
Παρά το αυξημένο κατά 330 κιλά βάρος, το Renegade 4xe είναι πολύ πιο δυνατό από κάθε άλλη έκδοση του μοντέλου και οι επιδόσεις του, το αποδεικνύουν και με το παραπάνω. Τα 0-100 έρχονται σε 7,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ ώρα, ας είμαστε όμως ειλικρινείς, κανείς δεν παίρνει το Renegade για να χρησιμοποιεί τη διαθέσιμη δύναμή του σε “μετρημένες επιδόσεις” στο δρόμο αλλά για να έχει πάντα περίσσευμα στα δύσκολα σημεία εκτός δρόμου. Το σύνολο είναι πιο ομαλό και πιο άνετο και αυτό έχει να κάνει με την έξυπνη διαχείριση που κάνουν τα 5 + 3 διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης. Τα “Auto, Sport, Snow, Sand/Mud και Rock (στην έκδοση Trail Hawk)” θα προσαρμόσουν τον κινητήρα, τους ηλεκτροκινητήρες, το κιβώτιο ταχυτήτων, την τετρακίνηση, την αίσθηση του τιμονιού και την παρεμβατικότητα του συστήματος ευστάθειας για να κινηθείς όπως θέλεις, αναλόγως τη διαδρομή και το δρόμο. Το Sport είναι ένα νέο πρόγραμμα οδήγησης το οποίο θα δώσει όλη τη διαθέσιμη δύναμη από το υβριδικό σύστημα, την καλύτερη δυνατή αίσθηση από το τιμόνι, θα απενεργοποιήσει μερικώς το ESP και θα “αγριέψει” τη λειτουργία του κιβωτίου με τις στροφές να παραμένουν ψηλά ενώ δεν λείπει και η δυνατότητα σειριακών αλλαγών από το λεβιέ.
Ολοκαίνουργια είναι και τα τρία επιπλέον προγράμματα διαχείρισης της ενέργειας Hybrid, Electric και E-save τα οποία λειτουργούν ως εξής:
- HYBRID: το βασικό πρόγραμμα με το οποίο ξεκινά το αυτοκίνητο. Είναι σχεδιασμένο να διαχειρίζεται το σύστημα με τον πλέον αποδοτικό τρόπο για μέγιστη απόδοση και οικονομία. Ο θερμικός και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν παράλληλα με το σύστημα να δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση. Όταν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μειωθεί τότε χρησιμοποιείται ο θερμικός κινητήρας ακολουθώντας έναν ειδικό αλγόριθμο (Hybrid Control Processor – HCP) ώστε να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα του συστήματος.
- ELECTRIC: σε αυτή τη λειτουργία το πρόγραμμα βελτιστοποιεί την κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια μέσω διαφορετικής ρύθμισης του HCP. Το όχημα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά όσο το επιτρέπει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και στη συνέχεια –αν πέσει η φόρτιση ή αν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού μέχρι το τέρμα της διαδρομής- περνά αυτόματα στη λειτουργία HYBRID. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι ιδανική για την κίνηση στα κέντρα των πόλεων, ενώ προσφέρει τελική ταχύτητα έως 130χλμ./ώρα.
- E-SAVE: το συγκεκριμένο πρόγραμμα διατηρεί τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας και υποστηρίζει δύο δευτερεύουσες λειτουργίες που ονομάζονται Passive E-SAVE και Active E-SAVE.
Το Passive E-SAVE διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και με τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα και το ActiveE-SAVE φορτίζει την μπαταρία έως το 80% μέσω της λειτουργίας του θερμικού κινητήρα και του εμπρός τοποθετημένου ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας
Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες μπορείτε να διαβάσετε εδώ: Η τεχνολογία Plug-inHybrid με τη ματιά της Jeep
Για να δεις το μεγαλύτερο όφελος της Plug-in υβριδικής τεχνολογίας, την πολύ χαμηλή κατανάλωση δηλαδή, πρέπει να φορτίζεις καθημερινά το αυτοκίνητο. Εκεί η κατανάλωση πέφτει “δραματικά” σε σχέση με το αντίστοιχο συμβατικό βενζινοκίνητο Renegade των 180 ίππων και δεν είναι καθόλου απίθανο να δεις νούμερα μικρότερα από τα 5 λ./100 χλμ. Εμείς όμως θέλαμε να δούμε τη κατανάλωσή του με φόρτιση εν κινήσει μέσω της λειτουργίας E-SAVE και έχουμε να κάνουμε το εξής σχόλιο: Ο θερμικός κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια φορτίζουν με απίστευτη ταχύτητα τη μπαταρία από το σημείο που είναι σχεδόν αφόρτιστη και μέχρι το 80%. Δεν υπάρχει άλλο Plug-in υβριδικό που να φορτίζει τόσο γρήγορα τη μπαταρία του εν κινήσει, επιτρέποντας σου να απαλλαγείς εντελώς από το άγχος της φόρτισης και χωρίς να ανεβάζει υπερβολικά την κατανάλωση (σε σύγκριση με κίνηση με αφόρτιστη τη μπαταρία). Εν τέλει και μετά από 7 ημέρες σκληρών δοκιμών και φόρτισης από το πρόγραμμα E-SAVE δεν ξεπέρασε τα 10 λ./100 χλμ. και υπολογίζουμε ότι αν δεν είχαμε κάνει τις σκληρές δοκιμές στο βουνό και στη πίστα και είχαμε κινηθεί περισσότερο εκτός πόλης θα έπεφτε στα 8 λ./100 χλμ.
Σε κάθε περίπτωση υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης από οικιακή πρίζα σε περίπου 4 ώρες από το 0 έως το 100% και σε λιγότερο από 3 ώρες με τη χρήση Wall Box. Με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη είναι ικανό για περίπου 45-50 αμιγώς “ηλεκτρικά” χιλιόμετρα με το πρόγραμμα Electric, τα οποία όμως μπορούν να αυξηθούν κάπως με την αναγεννητική πέδηση ενεργοποιημένη.
Ακόμα περισσότερες δυνατότητες εντός και εκτός δρόμου
Στον δρόμο: Το Renegade θα εκπλήξει με τη σταθερότητα και την ποιότητα κύλισης ακόμα και στην υπερυψωμένη έκδοση Trail hawk που διαθέτει M+S ελαστικά διάστασης 235/55/17.
Η ανάρτηση θα αντιμετωπίσει εξαιρετικά τις ανωμαλίες της ασφάλτου και σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση, το στιβαρό εσωτερικό και την απουσία ήχου από τον ηλεκτροκινητήρα κυριαρχεί μια απόλυτη ησυχία. Η άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα είναι πολύ χρήσιμη μέσα στη πόλη όπως επίσης και το γεγονός ότι δεν υπάρχουν αλλαγές σχέσης από το κιβώτιο όταν ο θερμικός κινητήρας είναι απενεργοποιημένος, συμβάλλοντας στην ομαλότητα του συνόλου. Δεν υπάρχει νόημα να κινείσαι εντός πόλης με τον κινητήρα (πρόγραμμα Sport ή απότομο και βαθύ πάτημα του γκαζιού) καθώς ακόμα και αν δεν έχεις φορτιστή στο σπίτι σου μπορείς να κλειδώσεις την ηλεκτρική αυτονομία ή να φορτίσεις όσο κινείσαι. Σε πιο γρήγορο ρυθμό οι κλίσεις δεν είναι μεγάλες, δεν εμπνέει όμως την σιγουριά άλλων πιο χαμηλών μοντέλων του ανταγωνισμού. Στο ταξίδι, είναι όπως είπαμε σταθερό και ξεκούραστο με τη δυνατότητα του Adaptive Cruise Control. Εκεί, o συνδυασμός του Auto/Ηybrid θα επιλέξει πότε ο κινητήρας είναι σβηστός και πότε όχι με βάση την κλίση του δρόμου και το πάτημα του γκαζιού. Η απενεργοποίηση-ενεργοποίηση του κινητήρα είναι γρήγορη και δεν γίνεται αισθητή σε μεγάλο βαθμό όμως εάν κινείσαι για μεγάλο χρονικό διάστημα σε μια ευθεία με τα όρια κυκλοφορίας του αυτοκινητόδρομου, η μπαταρία θα αδειάσει σχετικά γρήγορα. Από την άλλη εάν κινείσαι στο πρόγραμμα Sport η κατανάλωση θα αυξηθεί και το μικρότερο ντεπόζιτο καυσίμου (από τα 48 στα 36,5 λ.) δεν θα ικανοποιήσει σε ένα μεγάλο ταξίδι. Η χρυσή τομή εκεί είναι το πρόγραμμα Auto/Hybrid και οι σειριακές αλλαγές σχέσεων για την μέγιστη δυνατή συνδυασμένη αυτονομία.
Στην πίστα: Από την πρώτη στιγμή που μπήκε το Renegade 4xe στο πρόγραμμά μας επικοινωνήσαμε με το Attart Off Road Park για την δοκιμή του εντός της πίστας. Ο Στέφανος Ατταρτ ήταν πολύ θετικός και με την καθοδήγηση, τις συμβουλές και την μεγάλη του εμπειρία περάσαμε με ασφάλεια 6 δοκιμασίες από 3 φόρες την καθεμία για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι οι δυνατότητες του μοντέλου έχουν αυξηθεί. Είναι πιο στιβαρό και πιο δεμένο χάρις στις ενισχύσεις του αμαξώματος για την υποστήριξη του υβριδικού συστήματος ενώ οι γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας στις 28°, 28° και 18° αντίστοιχα αποδείχθηκαν αξιοπρεπείς. Τα 21. εκ απόστασης από το έδαφος θα επιτρέψουν την άνετη κύλιση πάνω από ανωμαλίες και εμπόδια και οι ειδικές μονώσεις και προστασίες για το κινητήρα, το κιβώτιο, τις μπαταρίες, την μπροστινή ανάρτηση και του ρεζερβουάρ καυσίμου θα ενισχύσουν τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του.
Στην δράση:
Έχοντας ανακαλύψει τις ικανότητές του, η αληθινή περιπέτεια ξεκίνησε με μια βόλτα στο βουνό σε πολύ κακοτράχαλους χωματόδρομους, δύσβατα μονοπάτια και ανηφόρες από πέτρες. Τα περισσότερα κομμάτια έγιναν με το πρόγραμμα Auto στο σύστημα τετρακίνησης Selec-Terrain, αφού η αυτόματη κατανομή της ροπής γίνεται με εξαιρετικό τρόπο ακόμα και σε δύσκολα σημεία. Στον απλό χωματόδρομο κινηθήκαμε ακόμα και αμιγώς ηλεκτρικά, με τη κίνηση στους πίσω τροχούς, μηδενικές εκπομπές ρύπων και κανέναν απολύτως ήχο, όσο το δυνατόν πιο φιλικά προς το περιβάλλον γίνεται στην καρδιά της φύσης και χωρίς να ενοχλούμε τα ζώα. Εκεί που χρειάστηκε να επιλέξουμε το πρόγραμμα “Rock” με το κλείδωμα του “διαφορικού” (δεν υπάρχει διαφορικό και το σύστημα κλειδώνει την κίνηση και την κατανομή της ροπής από θερμικό και ηλεκτρικό κινητήρα έως 15 χλμ./ώρα) ήταν σε ανηφόρα χωρίς στρωμένο δρόμο με μεγάλες πέτρες, την οποία αντιμετώπισε με μεγάλη άνεση. Η αμεσότητα του πίσω ηλεκτροκινητήρα δίνει την αίσθηση ότι ακόμα και αν κολλήσεις κάπου, θα καταφέρεις να ξεκολλήσεις χωρίς μεγάλη προσπάθεια. Όλη τη δράση όμως θα την δείτε στη βίντεο δοκιμή παρακάτω!
Συμπέρασμα
Η Jeep κάτω από την ομπρέλα πλέον του υπερομίλου Stellantis, συνεχίζει να κάνει τα σωστά βήματα και επενδύει στο μέλλον, με τον εξηλεκτρισμό του μοντέλου που την βοήθησε να κάνει το μεγάλο Comeback. Το Rennegade 4xe αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για τους λάτρεις της περιπέτειας, ακόμα και αν αυτή ξεκινάει με το που τελειώνει το ωράριο εργασίας, αφού τα οφέλη για εταιρικούς χρήστες είναι μεγάλα. Σε κάθε περίπτωση ο εξοπλισμός του είναι υπερπλήρεις σε όλες τις εκδόσεις, η αναβάθμιση στην ποιότητα αισθητή, η ηλεκτρική αυτονομία οικονομική και οι ικανότητες εκτός δρόμου ακόμα περισσότερες.
Τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά
Τιμή: από 41.900 (-900 €) Limited
Τιμή έκδοσης με εξοπλισμό
αυτοκινήτου δοκιμής: 45.600 €(-900 €) TrailHawk
Εγγύηση: 4 έτη ή 160.000 χλμ.
Κινητήρας: 1.332 κ.εκ. τετρακύλινδρος υπετροφοδοτούμενος,
ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια και ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα
με διαφορικό e-axle και μπαταρία 11,4 kWh
Ισχύς-Ροπή(θερμικού κινητήρα): 180 hp / 5.750 σ.α.λ., 270 Nm / 1.850 σ.α.λ
Μετάδοση: Μπροστά τροχούς με αυτόματο 6 σχέσεων (μετατροπέας ροπής)
Ισχύς-Ροπή(Ηλεκτροκινητήρα): 60 hp, 250 Nm
Συνδυαστική απόδοση 240 PS
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση
εταιρείας – δοκιμής: 2 – 8 λ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 46 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4236/1805/1718 mm
Βάρος: 1.430 κιλά
Χώρος αποσκευών: 330 λ.
Pingback: Η νέα σειρά Jeep Renegade 4xe φέρνει ακόμα πιο κοντά στο κοινό τα οφέλη της τεχνολογίας Plug-in Hybrid - CarGuys